Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg forkert? og hvordan får jeg betaling for mit arbejde.

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Nu er de jo netop ikke hosted hos mig :o)

Så du har ikke mulighed for at lukke dem ned? - det forstod jeg bare...

Så send regningen og når de ikke har betalt, så forenklet inkasso via Fogedretten :) De kan godt gennemskue sådan et par bonderøve der vil rende for regningen i deres iver efter at få deres CS fix

Der er mange der svindler i øjeblikket, så godt jeg ikke er i IT branchen mere :)

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Så du har ikke mulighed for at lukke dem ned? - det forstod jeg bare...

Jeg har root adgang til deres servere ... og udnytte det til at lukke deres virksomhed ville svare til at en fyret medarbejder bruger sin nøgle til at låse sig ind og brænde butikken af efter lukketid.

Lagersalg123 - JEN:

Så send regningen og når de ikke har betalt, så forenklet inkasso via Fogedretten :) De kan godt gennemskue sådan et par bonderøve der vil rende for regningen i deres iver efter at få deres CS fix

Der er mange der svindler i øjeblikket, så godt jeg ikke er i IT branchen mere :)

Sjovt du siger det, jeg har netop undersøgt det:

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/forenkletinkasso/Pages/default.aspx

Forenklet inkasso handler om situationer hvor der ikke er tvister ... det kan men ikke just sige gælder mig :(

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg har root adgang til deres servere ... og udnytte det til at lukke deres virksomhed ville svare til at en fyret medarbejder bruger sin nøgle til at låse sig ind og brænde butikken af efter lukketid.

Jeg havde ikke betænkt mig ved at gøre det efter de ikke havde betalt, naturligvis fra en anonym ip.

Mikkel Mikjær Christensen:
Forenklet inkasso handler om situationer hvor der ikke er tvister ... det kan men ikke just sige gælder mig :(

Men tvisten opstår vel først når de skriftligt svarer dig eller?

Det drejer sig om at få dem ud af busken og fare i flint skrifteligt :)

 

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Mikkel

Vil du være venlig at formatere vores diske.

1000 kroner pr. time er fin fin.

Med venlig hilsen

Niller

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Kære Mikkel

Vil du være venlig at formatere vores diske.

1000 kroner pr. time er fin fin.

Med venlig hilsen

Niller

Så'gerne :P :D

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg son nogen kunder har min far også i hans murer og maler firma. Lige son en kunde som du har haft hade han også i sidst måned. Han skyldt ham 12.000kr ca. Han sage han ikke vil betale fordi der hvis vare en lille flise der var 1mm skæv. Så vil han ikke betale ham. Han gik ned i 5,500kr. Men nej det vil han ikke betale. Han har haft ca 3 kunder af son nogen. Crying

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

JTP:
Problemet er tit at beløbene er så "små" at det ikke kan betale sig at forfølge, da det hurtigt koster mere..

Nu vil jeg ikke ligefrem kalde 10.000 kr. for småpenge. 

Iøvrigt koster det jo ikke mange penge ( 700 kr  som man får igen hvis man får medhold) at sende kunde i fogedretten via den Forenklet Inkasso procedure.  Der skal ikke bruges advokat i sådan en sag.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Iøvrigt koster det jo ikke mange penge ( 700 kr  som man får igen hvis man får medhold) at sende kunde i fogedretten via den Forenklet Inkasso procedure.  Der skal ikke bruges advokat i sådan en sag.

Som jeg skrev tidl. så er forenklet inkasso beregnet til sager hvor der ikke er tvister ...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Som sagen er fremstillet, ville jeg tro at du har retten på din side! Du kunne jo med rimelighed antage at Niller havde prokura til hyrer dig. Hvis det ikke er tilfældet, så mener jeg er at det en sag imellem Niller og AC-Data, men intet har at gøre med dig. Du skal havde dine penge af AC-Data.

Så herfra er det bare faktura, rykker, rykker, rykker og så inkasso. Medmindre der kommer en skriftlig indsigelse, så er du nødt til at stævne dem.

Og så lige et par små råd, når man sælger timer så er det din tid kunden køber, hvis du skal bruge den til at lærer noget for at løse kundens problematik, så skal han selvfølgeligt betale. Medmindre du laver fejl, som man kan skyldes at du ikke har været normalt fagligt omhyggelig, ja så skal kunden selvfølgeligt betale for din tid. Advokater skal også havde betalning for de sager de taber, revisorer for de regnskaber hvor skat finder fejl etc.

I sådan nogle tilfælde er det også vigtigt at lade vær med at være flink, fordi kunden har meget svært ved at kende forskel på det og indrømmelse af skyld.

Pøj, pøj med det.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Som jeg skrev tidl. så er forenklet inkasso beregnet til sager hvor der ikke er tvister ...

Som jeg forstår det har du endnu ikke sendt dem en faktura på dit arejde  til frmaet , er det korrekt at du ikke har sendt en reging  kan der jo heller kke forligge en tvist vedr. fakturaen før skylder har modtaget den.

1) send firmaet en faktura med f.eks 8 dages betaling.

2) betales der ikke sender du en rykker inkasso varsel hvis der ikke betales inden 5 dage.

Kommer der en indsigelsekan du jo bare lade sagen føre i civilretten som en " småsag" uden brug af advokat ..... måske en stævning får skydner til at falde til patten.

Mvh

Ravn

 

Side 4 ud af 6 (56 indlæg)