Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorledes kan de det.... Hjælp Banken siger stop selvom de ikke har tabt penge.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller.

Jo det ville være dejligt hvis der er nogle som står og mangler 230 startere og Generatorer, 500 oliefiltre, 800 udstødningsrør, en masse dæk både vinter og sommerdæk. Arbejdstøj FE Engel og Workzone, 200 Spiralfjedre eller Bremseskiver og Klodser og lign. til mange biler.

Jeg kunne blive ved, og det var også Bankmandens løsning, men hvem køber så store partier, jeg har spurgt nogle af mine leverandører, men de vil ikke tage/købe varer retur igen.

Selv de lever af salget ud af døren.

Jeg har også lagt et stort parti varer på nettet, der var for 1,2 mill svenske kr. der er tale om ca. 70 paller varer og jeg satte det parti på til 250000 DK.kr. til Kræmmere eller lign. men ingen henvendelser modtaget, så hvis ikke man kan sælge ting til 20% af kst. pris så ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre for at sælge mere af det.

Mvh John.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Monse.

Ja et lager til 3 mill lyder af meget set i forhold til et salg på 2 mill, men lagerbindingen indenfor branchen er bare nødt til at være stort, for når bilen hænger på liften og er adskildt så vil værkstedet ikke vente på man skaffer varen hjem, nej de skal have den del leveret indenfor 30 min. Så et bredt udvalg og en vis mængde af hver produkt er en nødvendighed.

Har da selvfølgeligt også sat næsen op efter en væsentlig større omsætning, men dette var salget på de første 12 mdr. efter at virksomheden var lukket ned i 8 mdr. under den tidligere ejer. Salget steg hver måned igennem året og de første 2 mdr. af 2011 er forbedret med 57000 set i forhold til 2010 så trenden er rette vej.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken har ikke ønsket at medvirke til pant i virksomheden, da de har sikkerhed for deres tilgodehavende ved personlig sikkerhedsstillelse.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ivrige:

Jeg kunne blive ved, og det var også Bankmandens løsning, men hvem køber så store partier, jeg har spurgt nogle af mine leverandører, men de vil ikke tage/købe varer retur igen.

Okay jeg vidste ik, at det var så svært at sælge, og at du havde forsøgt...

Det var ellers en mulighed, hvor der kunne vindes tid + komme lidt ro på...

Kontakt evt Bertil herinde! Han kan muligvis hjælpe dig

Held&Lykke!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Fashion-seller

Jo du kan tro at vi 2 mand har pisket rundt til potentielle kunder og forsøgt alverdens ting for at sælge eks. en hel palle overlab skruer til Stålplademontering i sort med sekskanthoved og gu.pakning. de er 25-27mm lamge og til der hvor pladerne labber over hinanden.

Kan bruges på både Stål plade Tage og lodrette beklædninger på bygninger.

Jeg mener der er 120000 stk. så hvis der er en Tømrer der gerne vil hjælpe så kan han spare 20% iforhold til Trællastens pris. der mangler jo altid overlabskruer ved montering.

Har også 380000 Popnitter i forskellige længder og typer til en rigtig god pris.

Håndrens, tvist, oliesugeklude,Papirsservietter til dispenser. Gevindstænger skruer og bolte, møtrikker og skiver også i rustfri og nogle i syrefaste. Dækmonteringspasta, lappegrej, slanger og dæk, lim, Gevindsikring, Spartelmasse i forskellige typer, Tændrør store kasser med Bærearme, filtre, styrtøjsdele, bremsedele og startere til Opel biler fra kadet Ascona og Manta modellerne. Bare sig til !!

Så kender I nogle som kunne være int. så send endelig besked videre.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Banken kører med tabeller for hvor meget de kan tjene.

Så snart de ser at de ikke tjener nok, dropper de bare folk.

Hvis det sku være tilfældet at du har en skæv økonomi og det vil gå dårligere i fremtiden, og de ikke fortæller dig det, så har du en dårlig rådgiver, og dermed en dårlig bank.

 

Så bare skift.

Hvis dit projekt er ok, vil de kloge låne dig penge, og de dumme vil bare malke dig længst muligt.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uheldig, men ikke uløselig situation Du står i.

Som jeg umiddelbart læser det du har skrevet her og i andre tråde, så har problemet stået på i et stykke tid uden der er fundet en løsning.

For mig at se er der følgende muligheder:

1. Du får en investor/partner ind, men tror jeg er svært p.t.

2. Du sælger virksomheden, men er også svært på kort sigt.

3. Du kontakter en advokat og laver din virksomhedskonsktruktion om.

For mig at se virker det som om at nr. 3 er den nærmest mulige konstruktion.

Det der kan undre mig er, at du ikke fra starten har lavet et selvstændigt finansieringsselskab i konstruktionen, da det ikke var dig ubekendt med de lange kredittider i branchen, så der er lavet nogle budgetmæssige brølere undervejs, eller du har blot acceperet vilkårene lagt foran dig for at komme i gang.

Løsningen kan være, at du etablerer 2 nye anpartsselskaber (et salgsselskab og et finansieringsselskab). Du tager de eksisterende værdier og sælger over i det nye selskab til vurderingsprisen IKKE kostprisen. Det nye ApS skylder så disse penge til dit eksisterende ApS. Efterfølgende sælger Du kun kontant eller via factoring.

Dit eksisterende ApS lader Du så gå i betalingsstandsning så du kan få arbejdsro.

ALternativt tager Du fat i et telemarketingfirma, som ringer rundt til alle værksteder og giver dem et tilbud på dine produkter de ikke kan sige nej til, men igen sælg kun til de nye via factoring eller kontant. De opringninger burde Du kunne få til 5-8 dkk per stk.

Men kontakt en ekspert i rekonstruktioner, så du kan komme tilbage til arbejdet og holde fokus på at sælge. Det kan være en hård beslutning, men sælgere er ofte alt for følsomme i den situation du står i, så det er bedre at lade andre se tingene fra en anden vinkel.

For banken drejer det sig alene om at tjene penge, ligesom alle andre virksomheder, så lad være med at tage det personligt, eller tro der er nogen der ønsker at flytte ind i dit hus. Din risikoprofil i banken gør blot at de ser anerledes på dig nu end før.

NÅR du har fundet eksperten i rekonstruktion, så lader du ham tage forhandlinger med bankens ledelse, så de forstår alvoren. Der kan gøres mange ting for at sikre dig og dit hus, men det kræver du har viljen til at lægge det ud til nogen der ikke tager det personligt.

Det er underforstået at de skal kunne se en mening med reksonstruktionen, for ellers er det bare penge ud af lommen for dig.

I princippet er Du nødt til at lave øvelsen som før du startede igen, da du er nødt til at have realistiske budgetter på bordet.

Men God vind,og det skal nok lykkes for dig.

Køb ren argan olie her

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Som jeg læser det, mangler der noget af historien. Du har overset nogle advarsler, men det ændre jo ikke historien. Men for at give dig de rigtige råd, er det nødvendigt at kende hele det faktiske forløb. Umiddelbart som det er fremlagt, må der være nogle muligheder. Lagersalg er inde på en. Om den lige umiddelbart er brugbar, er jeg lidt skeptisk overfor, da den indeholder en dominoeffekt, såfremt banken efterfølgende trækker hårdt i håndbremsen.

Angående evt. salg af noget af dit varelager kunne du evt. henvende dig til konkurser.dk. Her kan du sætte nogle varepartier på auktion. Uagtet navnet behøves du ikke og være gået konkurs for at bruge dem. Det er ikke gratis, men jeg har fulgt lidt med i, hvad de har solgt, og er til tider overrasket over, hvor meget der bliver budt.

SKulle du være interesseret i at gennemgå dine muligheder ud fra det forløb, der er gået forud er du velkommen til at kontakte mig. Du kan se mere om mig på www.sag-partners.dk, og hvorledes et samarbejde kan etebleres. Du kan evt. ringe på 29924519.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:
Som jeg læser det, mangler der noget af historien.

Min fornemmelse er, men det må trådstarter oplyse mere om, at idet omsætningshastigheden er så lav på lageret, så er kreditterne brugt til nedbringelse af gæld, faste omkostninger samt udvidelse af varelager, samtidig med at der ikke opnås samme lave priser på produkterne som tidligere, grundet leverandør i Sveriges lukning af samhandel, så er dækningsgraden faldet.

De fleste af disse punkter kan banken jo også følge med i, og des længere tid der går, des højere risiko.

Bertil Vrou Thomsen:
Lagersalg er inde på en. Om den lige umiddelbart er brugbar, er jeg lidt skeptisk overfor, da den indeholder en dominoeffekt, såfremt banken efterfølgende trækker hårdt i håndbremsen.

Kan godt forstå din skepsis her, men for mig at se har banken trukket hårdt i nødbremsen allerede Smile

Ved at få en ekstern ind over, så kan man måske se tingene lidt anerledes,for ryger dimsedutter og bremseklodser på auktion ufrivilligt, så indbringer det kun en brøkdel, og så kan man ligeså, efter min mening, lave en rekonstruktion, skære i omkostningerne, og realisere tingene over tid i stedet. Men det kræver naturligvis man har is i maven og forklaringsevnerne i orden, når kreditoererne køres ud på siden. Men tror hellere de vil have penge løbende og større dividende end ingen eller nær nul.

Det pant banken har i huset kan i princippet også "blankes" af ved at det nye selskab køber huset til dagsvurderet pris. Men så skal de nye selskaber have anden anpartshaver end trådstarter eller?

Bertil Vrou Thomsen:
ngående evt. salg af noget af dit varelager kunne du evt. henvende dig til konkurser.dk. Her kan du sætte nogle varepartier på auktion. Uagtet navnet behøves du ikke og være gået konkurs for at bruge dem. Det er ikke gratis, men jeg har fulgt lidt med i, hvad de har solgt, og er til tider overrasket over, hvor meget der bliver budt.

Har jeg også fulgt med i, og forhørt mig om priser. De tager 20% og minimum 2.000 og dette tillægges moms.

Køb ren argan olie her

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Lagersalg123 - JEN:
Det pant banken har i huset kan i princippet også "blankes" af ved at det nye selskab køber huset til dagsvurderet pris. Men så skal de nye selskaber have anden anpartshaver end trådstarter eller?
Jeg er meget enig i dine betragtninger. Opgaven er så at finde den person, hvor tilliden er iorden, til at skabe de andre selskaber, samt kapital til videreførsel og indskudskapital.
Mvh
Bertil Vrou Thomsen
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)