Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er der fremtid i modebranchen ??

Side 2 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Med 4000 indbyggere så vil jeg jo også mene indbyggertallet er godt nok til at det vil kunne lykkes. 

Go for it !

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja..jeg synes selv at det ser fornuftigt ud. Men nu får vi at se :0).

Tusinde tak for responsen !!!

Mvh. Helle

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

Med 4000 indbyggere så vil jeg jo også mene indbyggertallet er godt nok til at det vil kunne lykkes. 

Go for it !

4000 indbyggere er altså ikke ret mange :·)

Jeg skal ikke kunne sige om der er basis for en butik - men du lyder i hvert fald til at brænde godt for det :·)

Har du overvejet at gå sammen med nogle andre - således at I kan lave 3-4 butikker på eet stort sted? Sådan at I kan tiltrække folk fra oplandet med det brede og spændende udvalg. Det kunne eksempelvis være en som har sko, en som har brugskunst og måske makeup veninden du har. Altså et multihus som folk vil køre langt efter. Hver jeres private butik samlet i eet mega stort lokale.

Her kan man så skabe en lækker stemning i nogle gamle charmerende lokaler - lave foredrag - intimkoncerter - kaffehjørne etc. Altså give folk en oplevelse. Rigtig god mund til mund reklame.

Jeg tror det er noget ala dette, som butikkerne skal tænke i, hvis de skal klare konkurrencen fra de store byer og centre samt ikke mindst nethandelen.

Der er masser af fordele: Billig husleje, gratis og nem parkering, kolleger, sparring og energi, flere til at løfte markedsføringsomkostninger etc.

Nå, men det var bare en tanke ;·) Held og lykke med det hele.

 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Vi har skam en "Arkade" her i byen, som er en fiaskoCrying. Der ligger tre butikker derinde, men byens borgere gider ikke handle der. Så der vil jeg ikke ind og have en butik ! Det lokale jeg kan leje ligger i vores indkøbscenter, hvor der ligger 8 butikker i forlængelse af hinanden. Der er der også gode parkeringsmuligheder og en hyggelig stemning. Butikkerne er med i en handelsstandsforening, som flere gange om året holder arrangementer fx. til Jul, hvor Julemanden kommer og deler slik ud til børnene og hvor butikkerne har specielle tilbud denne aften. De kalder det for "Christmas by night"Smile

Jeg har overvejet at gå sammen med en anden, men er bange for at der skal blive nogle uoverensstemmelser. Jeg har også overvejet at blive franchisetager, så er der jo lidt mere hjælp at få og ikke så stor risiko. Men jeg kan først få fat i Bestseller i næste uge, da hende jeg skulle snakke med har ferie. Så jeg kan ikke gøre så meget lige nu, andet end at blive ved med at reserche om emnet.

Men jeg håber at jeg finder en løsning, så min største drøm kan gå i opfyldelse.

Jeg synes da forresten at jeg har hørt om "Houseofkids" ??!! Er det en hjemmeside ?

Tak for dit svar.

Mvh. Helle

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lavede for sjov lidt statistik på denne her.

Lad os gå ud fra, at der bor ca. 4.000 i nærheden af den fremtidige butik. I Aalborg og omegn er ca. halvdelen af dem kvinder (50,10% for at være nøjagtig :-P), så er vi nede på 2.000.

Ud af alle kvinder i Aalborg og omegn, er 28% i alderen 18 - 35 år (målt januar 2011).

Det giver et kundegrundlag på 561 stk. personer.

Du må ud og stemme dørklokker, det ka' sagtens nås på en weekend :-P

Kilde: Danmarks Statistik

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Jeg kan godt se at du mener at det bliver en fiasko. Det er muligt og jeg springer IKKE ud i noget, før jeg har undersøgt tingene nærmere. Jeg skal til møde i Væksthuset i næste uge og fremlægge min forretningsplan. Så må jeg se hvad de siger.

Mvh. Helle

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

SoerenS:

Ud af alle kvinder i Aalborg og omegn, er 28% i alderen 18 - 35 år (målt januar 2011).

Det giver et kundegrundlag på 561 stk. personer.

Hvis halvdelen af 561 piger får en fantastisk oplevelse, så skal mange af dem nok anbefale det videre. Nu kender jeg ikke avancen på tøj, men jeg har da set en forretning ligge i en by med 500 indbyggere køre ganske fint.

En god ide, et godt setup og kæmpe gejst/begejstring kan man komme langt med.

Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige et par gode råd. Du kan vælge om du vil bruge dem eller ej.

Sæt dine drømme lidt til side. Det er vigtigt at når du tager en beslutning at den så er rationelt funderet og ikke bare baseret på dine drømme. Fordi drømme er nu engang drømme og de hænger sjældent sammen med virkeligheden.  

Gør dig selv en tjeneste og sæt dig ned og lav en forretningsplan og vær realistisk omkring den. Det gør det også lidt nemmere når du skal ned i banken.

Den skal nogenlunde indeholde:

Hvad er din målgruppe og hvor stor er den?

Hvad er dine anslået opstartsudgifter?

Hvad er dine løbende udgifter? og hvor lang tid kan du holde dig kørende uden indtægt?

Hvem er dine levnerandører? Hvad er deres priser? Hvad giver det dig i gennemsnitlig nettooverskud pr. enhed, hvis du skal ud og konkurrere på samme vare? 

Vil du lave salg over nettet? Udgifter og udfordringer forbundet ved dette? I dit tilfælde vil det være noget du bør overveje, for din generelle kundegruppe er alt for lille, men du har en fordel i forhold til billig husleje. 

Hvor er dine konkurrencemæssige fordele. Hvad gør du som er nyt, Hvad gør du anderledes og hvad gør du ikke i forhold til dine konkurenter.   

Kan det betale sig at være del af franchise? Hvilke fordel og ulemper er der ved det? Hvad står i kontrakterne? Skal du have en advokat ind over? osv. 

Det er hvad jeg sådan lige kan komme på. Men generelt tag det roligt, stik fingeren i jorden, men giv ikke op. Men et godt råd er. Få så mange oplysninger som du kan og hav så meget klar du kan, før du handler. For det koster dig både tid, penge og dermed stress, hvis du ikke som minimum har de ting på plads?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Juul:

Hej Søren.

Jeg kan godt se at du mener at det bliver en fiasko. Det er muligt og jeg springer IKKE ud i noget, før jeg har undersøgt tingene nærmere. Jeg skal til møde i Væksthuset i næste uge og fremlægge min forretningsplan. Så må jeg se hvad de siger.

Mvh. Helle

Ork nej, jeg mener bestemt ikke at det bliver en fiasko. Beklager, det var ikke meningen.

Men på baggrund af mine små beregner, vil jeg sige at du nok skal tænke lidt ud over lokalområdet. Lad være med at tro at bare fordi du åbner en butik, så kommer kunderne væltende helt af sig selv.

Sæt dig evt. ned og lav en marketingplan. Og med "plan" mener jeg, gør en masse tanker om (brainstorm), hvordan du kan promovere din forretning. Skriv tankerne ned, og gå igang!

Så lover jeg dig, så er du allerede LANGT længere en størstedelen af dine konkurrenter.

Kig evt. lidt på Væksthusets skabelon for forretningsplaner inden du holder møde med dem. Skader sjældent at være godt forberedt :-P

Håber du kan bruge mine tips til noget, og kæmpe held & lykke med projektet!

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Jeg har skam lavet (og sendt via mail)en forretningsplan til min rådgiver i VæksthusetSmile. Jeg er godt forbedredt, da jeg igennem flere år nu har læst alt det jeg kunne komme i nærheden af mht. at blive selvstændig. Jeg ved at det koster og jeg er villig til at betale. For jeg brænder SÅ meget for min drøm og VED at jeg er super dygtig indenfor mode og at yde den allerbedste service !!! Jeg vedat mine kunder vil komme igen og igen og igen, da de får den ultimative oplevelse i min fede butik Wink.

Desuden vil jeg lave en webshop, så jeg kan fange flere kunder.

Og tusinde tak fordi du gider komme med et indlæg..alt har interesse.

Mvh. Helle

Side 2 ud af 7 (67 indlæg)