Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af penge i farlige tider

Side 6 ud af 13 (130 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at følge lidt op på historien, så er jeg begyndt at kontakte banker, men de vil ikke have mine penge.

Jeg kontaktede en ret stor bank og spurgte om de ville babysitte 1 million kr. og det var alt jeg skulle bruge.
De tilbød mig 0.25 i renteog da jeg spurgte hvorfor deres privatkunder kunne få godt 2 %, eller små 8 gange så meget som mig, fik jeg dette svar:

"Du kan ikke sammenligne de 2 markeder, selvom jeg godt kan følge dit spørgsmål. Fordi penge er vel et eller andet sted bare penge.
 
Men du skal tænke lidt på hvor mange private kunder med penge der er og hvor mange erhvervskunder der er. I det private er der langt flere kunder og dermed opnår bankerne en form for stor driftsfordele og derfor tilbyder man en højere rente i det private. Samtidig kræver en erhvervskunde også det mere betjening end en privatkunde og det afspejler sig også et eller andet sted i den pris der gives til erhvervskunderne.
 
Håber det hjalp lidt på forståelsen.
 
Men priserne er jo ikke anderledes i xxx-bank end de andre banker, tænker i forskellen af priser mellem privat og erhverv."


Så hvad gør man så????

De bedste hilsner

Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldkommnen absurd! Men det understreger jo bare at bankerne er nogle banditter. Nu kræver de igen mere statsstøtte.

Jeg har også alt for mange penge stående til næsten ingen rente.

Jeg må indrømme, at jeg er mere og mere stemt for S/SFs forslag om at opkræve et par milliarder mere i skat fra dem. Det er sgu på tide de betaler lidt tilbage - på den ene eller den anden måde.

Martin Thorborg:
Så hvad gør man så????

Du kune jo købe et par Tesla Roadster - jeg er tilbøjelig til at være enig med de mange, der mener, at de vil stige voldsomt i pris, når produktionen stopper i december 2011. Det kan godt ende med at blive en rigtig godinvestering på linie med god kunst - og andre super cars. Og så kan man oveni købet have det sjovt i den alt imens, hvilket man jo ikke kan sige om ret mange andre investeringer :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad nu hvis man er privatkunde med en mill?
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Du kune jo købe et par Tesla Roadster - jeg er tilbøjelig til at være enig med de mange, der mener, at de vil stige voldsomt i pris, når produktionen stopper i december 2011

eller køb et par nye saab'er til om 20-30 år når de er samleobjekter ;)

Det er sku lidt absurd at bankerne er så latterlige... & ingen tvivl om de burde betale mere skat, nu når vi som kunder skal betale dobbelt for deres sikkerhed igennem bankpakker & gebyr stigninger osv.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Og så er der besværet med at holde styr på de forskellige konti, bank-logins osv. Jeg HADER den slags bøvl.

Jeg har ingen ide om det er praktisk muligt ... mén hvis du køber guld for pengene og lægger det i en bankbox, så er du vel sikret? Selvom banken krakker er indholdet af bankboksen vel stadig helt og holdent din ejendom ? og i så fald kunne det vel egentlig også gå at veksle til f.eks. dollars i tilfælde af at du gerne vil have muligheden for at gå ned og hente/bruge af dem hvis behovet opstår?

Er der nogen der kan svare på hvordan man er stillet med indholdet af sin bankbox ved et bankkrak?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Mikkel deMib Svendsen:

Og så er der besværet med at holde styr på de forskellige konti, bank-logins osv. Jeg HADER den slags bøvl.

Jeg har ingen ide om det er praktisk muligt ... mén hvis du køber guld for pengene og lægger det i en bankbox, så er du vel sikret? Selvom banken krakker er indholdet af bankboksen vel stadig helt og holdent din ejendom ? og i så fald kunne det vel egentlig også gå at veksle til f.eks. dollars i tilfælde af at du gerne vil have muligheden for at gå ned og hente/bruge af dem hvis behovet opstår?

Er der nogen der kan svare på hvordan man er stillet med indholdet af sin bankbox ved et bankkrak?



Bankboksen er der ingen der napper så vidt jeg ved.
Men guld ligger i meget højt niveau og kan snilt falde.
Der samme med dollars.

De bedste hilsner

Martin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Mikkel Mikjær Christensen:

Mikkel deMib Svendsen:

Og så er der besværet med at holde styr på de forskellige konti, bank-logins osv. Jeg HADER den slags bøvl.

Jeg har ingen ide om det er praktisk muligt ... mén hvis du køber guld for pengene og lægger det i en bankbox, så er du vel sikret? Selvom banken krakker er indholdet af bankboksen vel stadig helt og holdent din ejendom ? og i så fald kunne det vel egentlig også gå at veksle til f.eks. dollars i tilfælde af at du gerne vil have muligheden for at gå ned og hente/bruge af dem hvis behovet opstår?

Er der nogen der kan svare på hvordan man er stillet med indholdet af sin bankbox ved et bankkrak?



Bankboksen er der ingen der napper så vidt jeg ved.
Men guld ligger i meget højt niveau og kan snilt falde.
Der samme med dollars.

De bedste hilsner

Martin

Hvorfor ikke invester i udlejningsejendomme i Danmark? det kræver godt nok man har en til at tage sig af dem, men det er en af de sikreste måder at investere sine penge .

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:

Hvorfor ikke invester i udlejningsejendomme i Danmark? det kræver godt nok man har en til at tage sig af dem, men det er en af de sikreste måder at investere sine penge .

Det skal man ikke, for ejendomsmarkedet kan (vil) falde meget endnu.

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Arghhg - der har vist været de kommentarer der skal være til "sæt dog pengene i udlejningsejendomme" - og med hvilken faglig viden kan du udtale at "det er en af de sikreste måder at investere sine penge"-

Hvis du kigger lidt lokalt så kan du se hvor svært at selv meget store udlejere har det - så at tro at en der starter fra scratch skulle få succes. Det har jeg svært ved at se.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 80
Fra  Simpelside.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 6 ud af 13 (130 indlæg)