Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af penge i farlige tider

Side 7 ud af 13 (130 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simpelside:

Obligationer kan give dig et godt og sikkert afkast.



Jeg købte virksomhedsobligationer i en bank som gik konkurs, det kostede mig 350.000 kr.
Hvilke obligationer tænker du på og er du klar over at de også kan miste værdi?

De bedste hilsner

Martin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Det skal man ikke, for ejendomsmarkedet kan (vil) falde meget endnu.

Jamen er det ikke ligegyldigt om ejendomsmarkedet falder hvis du kan tjene pengene tilbage ved at leje ud? Så er det jo fuldstændigt ligegyldigt om din ejendom til 700.000(det du gav for den) er 600.000 værd 6 md efter? så længe du kan få et afkast og ikke tager variable lån og afdragsfrieløn, for at køre det sikkert.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

Martin E. Jensen:
Det skal man ikke, for ejendomsmarkedet kan (vil) falde meget endnu.

Jamen er det ikke ligegyldigt om ejendomsmarkedet falder hvis du kan tjene pengene tilbage ved at leje ud? Så er det jo fuldstændigt ligegyldigt om din ejendom til 700.000(det du gav for den) er 600.000 værd 6 md efter? så længe du kan få et afkast og ikke tager variable lån og afdragsfrieløn, for at køre det sikkert.



Tænk det syntes jeg ikke. Hvis jeg har brug for pengene igen på et tidspunkt, er det da super skidt at komme ud med tab.
Dertil er der ingen der siger at du finder en lejer eller den du finder betalt.
Lige nu går mange konkurs m.m. så erhversejendomme er på ingen måde sikkert.

De bedste hilsner

Martin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

BruunMedia:

Martin E. Jensen:
Det skal man ikke, for ejendomsmarkedet kan (vil) falde meget endnu.

Jamen er det ikke ligegyldigt om ejendomsmarkedet falder hvis du kan tjene pengene tilbage ved at leje ud? Så er det jo fuldstændigt ligegyldigt om din ejendom til 700.000(det du gav for den) er 600.000 værd 6 md efter? så længe du kan få et afkast og ikke tager variable lån og afdragsfrieløn, for at køre det sikkert.



Tænk det syntes jeg ikke. Hvis jeg har brug for pengene igen på et tidspunkt, er det da super skidt at komme ud med tab.
Dertil er der ingen der siger at du finder en lejer eller den du finder betalt.
Lige nu går mange konkurs m.m. så erhversejendomme er på ingen måde sikkert.

De bedste hilsner

Martin

Jamen det er selvfølgelig en investering, Så nej det er ikke profitablet at hoppe ud  efter et år, Men som årene går giver det selvfølgelig højere afkast og er uden tvivl en af de sikreste måder at investere sine penge.

Jeg tænker ikke på erhvervslejemål, men lejemål til private. Det er let at få lejere hvis du ikke har et faldfærdigt lejemål, og med fornuft giver det afkast forholdsvis hurtigt. Det er min beskedne erfaring, og havde jeg ikke en bank som ikke vil låne mig flere penge, så havde jeg også udvidet min portofolie af ejendomme .

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så lige en detalje.
De fleste erhvervsejendomme koster mere end jeg og mange andre har.
Hvis du så skal bruge finansiering, så skal du en tur i banken.
En af mine venner lavede det nummer og så gik banken konkurs.
Den nye ejer kræver nu lånet pengene tilbage, selvom min ven ven betaler hver man sit, og da ejendommen er faldet i værdi, så skal min ven finde 4 millioner kr. i kontanter. Så nu er hus, sommerhus og bil til salg...

De bedste hilsner

Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Man kan jo lave et kommanditselskab. Man kan også starte med et købe en lille lejlighed, leje den ud, og så fortsætte med en lejlighed til...

Det kender jeg èn der startede med for 15 år siden, nu lejer han og hans partnere ca. 1000 lejligheder ud. Det er stabilt , godt og de er ikke bolighajer ;-)

Man skal bare ikke blive grebet af grådighed. Som for eksempel når banken siger : " Wuhu, tiderne er gode nu, vil du ikke låne 500 millioner ?? " , og så bøder du senere

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Det kender jeg èn der startede med for 15 år siden, nu lejer han og hans partnere ca. 1000 lejligheder ud. Det er stabilt , godt og de er ikke bolighajer ;-)

Man skal bare ikke blive grebet af grådighed. Som for eksempel når banken siger : " Wuhu, tiderne er gode nu, vil du ikke låne 500 millioner ?? " , og så bøder du senere

Det er lige præcis det. Man skal ikke blive grådig, køre det sikkert og starte med 1 ejendom/lejlighed og så købe til når det kan lade sig gøre. Stille og roligt knald på ;)

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne låne 400.000 kr. af dig til en rente på 5 %. Jeg vil betale dem tilbage over 10 år :-)

Hvis du virkelig kun kan få 0,25 % i rente i din bank, vil det være en god forretning for dig, og for mig vil det også være en god forretning, da jeg kan samle mit dyre bank huslån, billån mv. til en fornuftig rente.

Kan selvfølgelig godt forstå hvis du ikke synes det lyder som en god idé, men jeg har ofte tænkt på at det kunne være en god forretning for flere, hvis man gik uden og bankerne.

Desværre er de eneste jeg kender med penge på lommen, mine svigerforældre, og dem vil jeg alligevel bindes til mere end jeg er i forvejen :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunRasmussen:

Jeg vil gerne låne 400.000 kr. af dig til en rente på 5 %. Jeg vil betale dem tilbage over 10 år :-)

Hvis du virkelig kun kan få 0,25 % i rente i din bank, vil det være en god forretning for dig, og for mig vil det også være en god forretning, da jeg kan samle mit dyre bank huslån, billån mv. til en fornuftig rente.

Kan selvfølgelig godt forstå hvis du ikke synes det lyder som en god idé, men jeg har ofte tænkt på at det kunne være en god forretning for flere, hvis man gik uden og bankerne.

Desværre er de eneste jeg kender med penge på lommen, mine svigerforældre, og dem vil jeg alligevel bindes til mere end jeg er i forvejen :-)



Ja, men så er de bundet i 10 år.
Jeg skal måske bruge tid på at rykker dig her måned.
Jeg har en stor risiko.
Og en for det alt for lav rente.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Hej Martin,

Man kan jo lave et kommanditselskab. Man kan også starte med et købe en lille lejlighed, leje den ud, og så fortsætte med en lejlighed til...

Det kender jeg èn der startede med for 15 år siden, nu lejer han og hans partnere ca. 1000 lejligheder ud. Det er stabilt , godt og de er ikke bolighajer ;-)

Man skal bare ikke blive grebet af grådighed. Som for eksempel når banken siger : " Wuhu, tiderne er gode nu, vil du ikke låne 500 millioner ?? " , og så bøder du senere



Jamen kære venner, det er jo et fuldtidsjob.
Man skal finde den rette lejlighed, man skal sætte den i stand, man skal finde lejere, man skal holde dem i ørene. Og så fornøjelsen ved at mange ikke betaler og ødelægger tingene. Jeg har lige haft fornøjelsen af en sød familien der lejede mit hus, som snød mig for de sidste måneder leje og nu bor rundt om hjørnet i et nyt hus de har lejet.

Så nej, det har jeg ikke tid, lyst eller råd til.

De bedste hilsner

Martin

Side 7 ud af 13 (130 indlæg)