Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen på webintegrator og multimediedesigner?

Side 5 ud af 12 (112 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er af den holdning at Web-Integrator stort set er spild af tid. Det eneste nyttige jeg fik med derfra var at jeg fandt ud af hvad jeg gerne vil beskæftige mig med.

Alt det vi lærte var fuldstændig forkert og afspejlede overhovedet ikke erhvervslivet, hvilket har gjort uddannelsen så godt som ubrugelig nu. Det mest rystende var at vi lærte VB.NET (Det var i 2010).

Jeg har siden valgt at starte fra bunden igen og lære det hele rigtigt, og jeg tager nu en HHX for at kunne læse Datalogi bagefter. 

Jeg har hørt en del godt om Multimediedesigner, så hvis du har en gymnasial uddannelsen, kunne det være en mulighed.

Hvis du endelig skal vælge imellem de to (Web integrator og Multimedie integrator), så ville jeg vælge sidstnævnte alene af den grund at du skal have en læreplads og dermed kommer ud i erhvervslivet - så har du en chance for at lære de rigtige ting ;-)

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt brugte jeg webintegrator udd som en billig måde at komme ind og studerer datamatiker, det eneste jeg selv skulle have udover webintegrator var matematik og det tager jo ikke mere end en sommer at læse til...

Webintegrator gør dig ikke til en programmør, du kan det som uddannelsen hedder, at integrerer webløsninger for mindre og mellem store virksomheder.
Men hvis du samtidigt med uddannelsen kører en del selvstudie og div diplommer og certifikater, så kan du komme op og måle dig med den basale webudvikler del af Datamatiker uddannelsen.

Personligt satte jeg det meget simpelt op med udd for mig:
HF 2år, Datalogi 5år - Resultat 7år
WI 1½år, Datamatiker 3½år, softwareudvikling/webudvikling 2½ år - Resultat 7½ år (Dog kan der skæres en del måneder af grundet merit ved de forskellige udd, nogle kan få den samlede tid ned på 6½år)

Begge uddannelses stier resulterer i en cand. i området it...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Når man bor i Danmark giver det faktisk mere mening at beskæftige sig med .Net, for vi er i høj grad et Microsoft land (Faktisk er vi vist Microsoft land nr. 1).

Jeg har personligt rigtigt god succes, med at være på .Net vejen og iøvrigt hjulet flere store virksomheder med at migrerer fra Java til .Net.

Men hvad er det du har imod .Net, er det fordi du synes det er svært? eller kan du ikke lide Microsoft?
Hvis man ser på det rent teknisk er forskellen imellem .Net og Java, sådan set ikke særligt stor.

Jeg er klar over at .NET er ret stort i Danmark og det undrer mig.. Enlig af flere årsager.. Rent personligt elsker jeg Microsoft for deres produkter.. Jeg er både Microsoft og Apple bruger, så intet der..

Jeg synes det er en skam at .NET skal koste så mange penge at starte op og programmere.. Her ser jeg PHP som en klar vinder..
Angående Java kontra .NET er jeg klar over de to sprog ligger tæt og jeg vil derfor hellere gå JAVA vejen end .NET. Mest fordi jeg har indtryk af at Microsoft selv ved at sproget er i hård konkurrence. PHP kan ikke lige så meget som .NET.. MEN, det kan trods alt læres hurtigere, nemmere og billigere.. Personligt startede jeg selv med PHP for at få en blid og billig start på forløbet på nettet. De fleste mindre og mellemstore virksomheder køre med PHP hjemmesider fordi det er billigt og få fat i, derfor er markedet også det større.. Er du dygtig nok, kan du sagtens få en stabil, funktionel og flot hjemmeside ud af din PHP programmering.

PHP vs. .NET er en evig kamp om hvad der er bedst.. jeg tror det er et spørgsmål om hvem man er som person og hvornår man har taget sin uddannelse og selvfølgelig også ens omgangskreds. Koder dine venner .NET, kommer du også selv til det og omvendt.. Hvis du kan følge mig? :)

Jeg plejer at anbefale PHP fordi det er nemt og hurtigt at lære.. Bagefter bør du kigge nærmere på JAVA som helt sikkert er min fremtid..

Håber du kan se hvad jeg mener?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det er muligt at komme igang med både .Net, Java og PHP fuldstændigt gratis! (Det er måske her hunden ligger begravet).

.Net virker på ingen måde presset fra Java siden, snarere tværtimod. Jeg ved ikke hvor du har fået det indtryk fra. .Net har igennem længere tid taget markedsandele fra Java. Det der presser begge platforme er mere noget Ruby/Python.

Det sjove ved det er at hvis du starter på .Net, så har du væsentligt nemmere ved at lærer Java end hvis du starter med PHP.

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg lige et spørgsmål som web-integrator lære man vel at programmere fra bunden af ikke? Og hvis man gør, er det så ikke et godt sted at starte hvis man gerne ville lære at programmere?

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterGen:
Så har jeg lige et spørgsmål som web-integrator lære man vel at programmere fra bunden af ikke? Og hvis man gør, er det så ikke et godt sted at starte hvis man gerne ville lære at programmere?

Det gør du helt sikkert... Du starter helt fra bunden med html/css og arbejder dig derefter op til enten php eller .net...

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Seierup:
Jeg synes det er en skam at .NET skal koste så mange penge at starte op og programmere.. Her ser jeg PHP som en klar vinder..

Hvor i alverden har du fundet den info?

Alt hvad du skal bruge til .net er gratis, alle programmer. Der er tonsvis af info på nettet hvis man vil lærer sproget gratis. Samtidigt er der en del webhoteller hvor du gratis kan have .net kørende.

Jeg vil til gengæld sige at det er nemmere at starte med .net, da du har Visual Studio Express hvor du får hele dit udviklingsmiljø + mssql + httpserver i et program gratis, så du kan komme igang med det samme, uden at du skal til at lærer hvordan du opsætter server med phpmyadmin osv...

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du siger at Windows er gratis? ;-)
Beklager kunne ikke dy mig.

Ej. Begge dele er lidt la la i min verden.
Jeg vil mene det afhænger af hvad du vil.
Vil du være i stand til at sætte det op så hjemmesiden bare er rigtig lækker og ser indbydende ud. Så tag multimedie designerne.

Vil du kunne programmere hjemmesider og kunne lave funktionaliten fra bunden?
Start med webintegratoren og hop derefter til en datamatikker så du lærer at kode rigtigt så det du laver faktisk er optimalt i forhold til det, det skal bruges til.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Arendtsen:
Start med webintegratoren

 

Guys i får det til at lyde som om at Web integrator er noget man spilder sin tid på... Kan det være rigtigt? Kunne godt tænke mig at starte op på uddannelsen en dag. gerne lære noget html php css og evt. java.

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterGen:
Guys i får det til at lyde som om at Web integrator er noget man spilder sin tid på... Kan det være rigtigt? Kunne godt tænke mig at starte op på uddannelsen en dag. gerne lære noget html php css og evt. java.

Du lærer ikke java på webintegrator..

Side 5 ud af 12 (112 indlæg)