Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen på webintegrator og multimediedesigner?

Side 7 ud af 12 (112 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Morten her, er selv lige blevet færdig med grundforløbet i Odense, og ja niveauet er ikke særlig højt, men man skal huske på man kan komme direkte fra 9 klasse og inde på denne uddannelse, nok derfor niveauet ikke er så højt.

Og sige at web integratoren er spild af tid, synes jeg er lige alvorligt nok, hvis du har planer om at lave det næste Google, ja så skal man nok vælge en anden uddannelse.

Jeg valgte uddannelsen, fordi den lærer mig lige netop det jeg har brug for incl selv studie som er meget vigtigt, men det er også vigtigt at kunne jo, da alt bliver ved med at udvikle sig, så selvom man er udlært så skal du putte nye ting på resten af den tid man vil beskæftige sig med det og det gælder jo alle it uddannelser.

Og kan jeg afslutte hovedforløbet og kunne programmere php og mysql i blinde, så er mit mål nået dvs ikke spild af tid for mig ;)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det sådan så jeg bruger meget af min tid på at lære at programmere, selv om jeg har fuldtidsjob som håndværker, jeg synes det er ekstem skægt at programmere, og går 110% ind i det.

Grunden til at jeg ville tage Web Intergrator er for at starte som freelancer.

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

DonTommy:

Jeg er enig med Morten her, er selv lige blevet færdig med grundforløbet i Odense, og ja niveauet er ikke særlig højt, men man skal huske på man kan komme direkte fra 9 klasse og inde på denne uddannelse, nok derfor niveauet ikke er så højt.

Og sige at web integratoren er spild af tid, synes jeg er lige alvorligt nok, hvis du har planer om at lave det næste Google, ja så skal man nok vælge en anden uddannelse.

Jeg valgte uddannelsen, fordi den lærer mig lige netop det jeg har brug for incl selv studie som er meget vigtigt, men det er også vigtigt at kunne jo, da alt bliver ved med at udvikle sig, så selvom man er udlært så skal du putte nye ting på resten af den tid man vil beskæftige sig med det og det gælder jo alle it uddannelser.

Og kan jeg afslutte hovedforløbet og kunne programmere php og mysql i blinde, så er mit mål nået dvs ikke spild af tid for mig ;)

Så ses vi jo nok til August en gang ;)

Nå, jeg vil smutte fra Amino for i aften :) Jeg har et møde med nogle venner og et bål!

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
[qoute]Vil du kunne holde fokus hjemme i lejligheden med 1000 ting der distrahere dig?[/qoute]

Hvis man har ikke kan holde fokus til at lære sig selv nye ting, så er det godt nok den forkerte branche man har valgt.

Man er nødt til at følge op på nye teknologier hele tiden, ellers bliver man hurtigt sat tilbage - og det kræver at man kan holde fokus..

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, hvordan det er hos dig, men hvor jeg tog den kunne jeg mere end underviserne..

Man kan hurtigt lære at kode php i blinde, men om man kan gøre det rigtigt er en helt anden sag :-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ComOnline.dk - Kenneth Egebjerg:

Jeg glemte måske lige at sige at den kan være svær at få job på. Virksomhederne kender uddannelsen som en uddannelse uden kvalitet.

Så vidt jeg ved er der ingen jeg gik på hold med, der har fået job. Vi snakkede om det på skolen, og det er måske 2-5 % der får job efter endt uddannelse. Skolen siger dog 50 %, men det passer dog ikke sammen, når man snakker med eleverne. Men fint skal det jo lyde...

Jeg ved ikke hvor du har været henne på SDE i Odense? Eller rettere, jo det ved jeg faktisk.. Du er en af de dudes som stod ude foran hver eneste dag og nulrede navlespin fordi du ikke tog din uddannelse seriøst! Ja, så er det sku klart du ikke får noget ud af det..

Jeg går tilfældigvis på SDE og vil lige argumentere for dine elendige indlæg blot fordi du ikke har fået job!

1. Du lære LIGE HVAD DU VIL! Jeg har gået på skolen, går på skolen og jeg har alle de midler jeg har brug for.. Jeg får hvad jeg skal bruge og har jeg brug for hjælp, pifter jeg én gang og der står 1, 2 eller 3 lærere og er klar til at hjælpe.. Derfor, dine indlæg passer ikke og du er tydeligvis ikke klar over at du selv har spildt dine to år!

Til alles orientering har jeg i dag ringet og snakket med en studievejleder på Vejle skole.. Du KAN bruge webintegrator til at komme ind som datamatiker og de ser bestemt ikke Webintegrator som en dårlig uddannelse uden kvalitet, tværtimod.. Jeg har selv valgt at tage JAVA programmering efter forløbet og hun siger i den anledning at jeg er yderst velkommen... Ergo, kan uddannelsen ikke være helt ringe..

Udover det, giver uddannelsen dig alle de redskaber du har brug for! Ønsker du at lære noget, kan du komme langt.. Ønsker du at puffe 20 smøger på 6 skoletimer? Så er det sku klart du ikke når særlig langt, lad det ikke gå ud over uddannelsen eller den kvalitet nogle af vi andre faktisk kommer med! Vi er andre som tjener fint og som allerede nu har fået tilbudt flere jobs! Det er nok din holdning, indstilling og ikke mindst disciplin som har brug for en opdatering..

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Madsen:
Lundsby: Det er meget fint at cloudsprout er et færdigt cms-system som i nogle tilfælde kan springe programmøren over, men der er altså begrænsninger, og der vil altid være brug for programmørere til større projekter.


Det er ikke bare nogle tilfælde, når vi snakker almindelig sites og shops, så er det estimeret op imod 90-95% af alle sites og shops. Fordi langt de fleste sites og shops, ligner hinanden utroligt meget når man ser på forretningslogikken.

Det CloudSprout kan er at "snyde" Designeren til at lave datamodellen og udtrækkene, og lægge oplevelser oven på eksisterende forretningslogik.

Men du har helt ret CloudSprout erstatter ikke programmøren på større projekter, f.eks. ville man ikke kunne lave den næste Facebook uden at involvere en programmør, men hvis man vil lave større projekter så er det næppe en web-integrator man ringer til, det virker slet ikke som om de har kompetencerne til at løfte opgaven.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :


Men du har helt ret CloudSprout erstatter ikke programmøren på større projekter, f.eks. ville man ikke kunne lave den næste Facebook uden at involvere en programmør, men hvis man vil lave større projekter så er det næppe en web-integrator man ringer til, det virker slet ikke som om de har kompetencerne til at løfte opgaven.

Det er igen et spørgsmål om hvem du snakker med..  Du kan finde datamatikere som heller ikke kan løfte opgaven.. Det er ikke smart at generalisere på den måde.. Synes det er på grænsen til at nedgøre uddannelsen, er det tilfældet burde du undersøge uddannelsen en anelse mere..

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Det her kommer til at lyde lidt hårdt, men jeg synes faktisk uddannelsen fortjener at blive nedgjort, faktisk synes jeg det virker som en skidt uddannelse, der stikker folk blår i øjenene og efterlader dem uden nævneværdige kompetencer.

Nu sige du at jeg skal undersøge uddannelsen mere, og der er sandsynligvis fordi du ikke har læst hvad jeg tidligere har skrevet. Jeg har nemlig i høj grad, givet den en chance. Vi begik den fejl, at ansatte en webintegrator, men måtte desværre indse at selvom det egentlig var en bright fyr, med den rigtige attitude, så var kompetence kløften simplethen for stor. Vi kunne desværre ikke bruge ham til noget.

Da jeg så læste det med at man lærer at bygge et CMS, så blev jeg nærmest rystet. Det var da det dummeste! Nu skal det måske lige forklares at jeg har været i CMS branchen siden den opstod, og er der en ting der har været sikkert mange år, så er det at der er alt alt for mange der bygger deres eget CMS.
Så kan man selvfølgeligt sige at det har en værdi som lærende eksempel, men også her er det at bygge et CMS et utroligt dårligt valg.

Det slår mig også at stortset hele pensumet, er noget de fleste ingeniør studerende bare samler op i forbindelse med projekter. Vi havde funktionelle programmering i ML, og imperativ programmering/OOP i C++, lidt algoritmer, og da vi så skulle til at afleverer projekter, var der en del der afleverede webbaserede projekter i PHP./ASP med database backends. På trods af at vi aldrig var blevet undervist i nogle af de nævnte og heller ikke i html eller css.

Så jeg har svært ved, at finde noget godt at sige om uddannelsen, andet end at den er så kort at det er begrænset hvor meget af folks tid den spilder!

Tilgengæld kan jeg godt sætte mig ind i det dilemma, hvor man efter folkskolen, ved at man vil lave sin levevej ved at skabe software, og finde ud af at vejen til hardcore graderne, er gennem en gymnasiel uddannelse, med 3 år hvor der er alt alt for lidt datalogi. Sådan havde jeg det selv, og så vidt jeg ser er der ingen bedre vej idag!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager din besked i små hak for at lette det :)

Lundsby:

Det her kommer til at lyde lidt hårdt, men jeg synes faktisk uddannelsen fortjener at blive nedgjort, faktisk synes jeg det virker som en skidt uddannelse, der stikker folk blår i øjenene og efterlader dem uden nævneværdige kompetencer.

Jeg tror eller synes du har misforstået hvad uddannelsen enlig går ud på (i mine øjne). Jeg ser uddannelsen som et springbræt for unge eller ny interesserede webudviklere. På grundforløbet bliver der taget hånd om dig med HTML, CSS og det basale som det kræver for at udvikle en hjemmeside. Senere når du skal videre på dit hovedforløb bliver der taget fat på PHP/.NET hvor du vil møde mere udfordring. Du lære ikke at udvikle et nyt Facebook eller udvikle store avanceret platforme. Som jeg sagde tidligere, det er blot et springbræt.

Lundsby:

Nu sige du at jeg skal undersøge uddannelsen mere, og der er sandsynligvis fordi du ikke har læst hvad jeg tidligere har skrevet. Jeg har nemlig i høj grad, givet den en chance. Vi begik den fejl, at ansatte en webintegrator, men måtte desværre indse at selvom det egentlig var en bright fyr, med den rigtige attitude, så var kompetence kløften simplethen for stor. Vi kunne desværre ikke bruge ham til noget.

Nu ved jeg ikke hvad din undersøgelse indebærer eller hvornår din ansættelse af denne skuffende medarbejder har fundet sted. Som jeg også tidligere har skrevet findes der mange niveauer på uddannelsen og det vides ikke om du fik en af dem med kompetencer eller omvendt. Jeg synes det er ærgerligt hvis du brænder uddannelsen ned fordi du har haft en konflikt med den tidligere.

Lundsby:

Da jeg så læste det med at man lærer at bygge et CMS, så blev jeg nærmest rystet. Det var da det dummeste! Nu skal det måske lige forklares at jeg har været i CMS branchen siden den opstod, og er der en ting der har været sikkert mange år, så er det at der er alt alt for mange der bygger deres eget CMS.
Så kan man selvfølgeligt sige at det har en værdi som lærende eksempel, men også her er det at bygge et CMS et utroligt dårligt valg.

Når du på hovedforløbet lære at opbygge dit eget CMS er det ikke fordi du skal lave et nyt wordpress, joomla eller noget i den retning. Tværtimod er det en træning i hvordan sproget fungere og hvad du kan opnå med de funktioner du har lært. Hvorfor det er dårligt redskab at arbejde med kunne jeg godt tænke mig du uddyber? I modsætning til dig ser jeg det af flere grunde som et glimrende redskab. Du lære hvor vigtig mappestrukturen er, opbygning af et helt site med forskellige funktioner og muligheder. Udover det lære du at fejlfinde og udforske nye metoder du ikke har arbejdet med før

Lundsby:

Det slår mig også at stortset hele pensumet, er noget de fleste ingeniør studerende bare samler op i forbindelse med projekter. Vi havde funktionelle programmering i ML, og imperativ programmering/OOP i C++, lidt algoritmer, og da vi så skulle til at afleverer projekter, var der en del der afleverede webbaserede projekter i PHP./ASP med database backends. På trods af at vi aldrig var blevet undervist i nogle af de nævnte og heller ikke i html eller css.

Som datamatiker kræver det at du har en baggrundsviden for overhovedet at komme ind. Som webintegrator intet. Derfor mener jeg det er utroligt du overhovedet kan bruge dette som et argument mod uddannelsen. De fleste webintegratore er klar over at de skal læse videre efter og har det fint med det. Personligt ser jeg uddannelsen som et glimrende springbræt da du har programmering i 1 år og 9 måneder, hvorefter du kan søge ind som datamatiker og virkelig få brød på bordet.

Nu håber jeg du fik det hele med og kan se tingene i et større perspektiv. Hvis vi tager en en gymnasiel uddannelse som f.eks. HTX, tager den 3 år. Tager du webintegrator har du med dine 1 år og 9 måneder sparet 1 år og 3 måneder og ydermere fået dels flere kompetencer end du ville kunne få på en HTX.

DBH
Andreas Seierup

p.s.
Nu skal dettes ikke gøres personligt eller til nogen blind diskussion om hvad man vælger. Jeg forsøger enlig blot at fortælle at webintegrator ikke er nogen dårlig uddannelse. Angående din skuffende ansættelse er jeg ikke sikker på hvem der enlig har lavet fejlen. Du har ansat en som du regnede med var dygtigere end han var, ud fra dit indlæg og den erfaring du har bør du også kunne læse på en person hvor han ligger. Selvfølgelig kan personen have overdrevet sine egne evner, men det skulle være mig underligt at denne ansættelse skulle ædelægge hele dit forhold til en uddannelse som udvikler unge til at tage en videregående uddannelse.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Seierup:
Jeg tror eller synes du har misforstået hvad uddannelsen enlig går ud på (i mine øjne). Jeg ser uddannelsen som et springbræt for unge eller ny interesserede webudviklere.

Jeg forstår udemærket sigte med uddannelsen, jeg mener bare den gør dem der tager den en bjørnetjeneste.

Andreas Seierup:
Som jeg også tidligere har skrevet findes der mange niveauer på uddannelsen og det vides ikke om du fik en af dem med kompetencer eller omvendt.

Iflg. karakterene så havde vi klart fat i en af de skarpere knive, snittet var meget højt.

Andreas Seierup:
Hvorfor det er dårligt redskab at arbejde med kunne jeg godt tænke mig du uddyber

Det er fordi problemet er så "let" på forretningslogik og iøvrigt så velkendt for de fleste. At vælge et problem som et fly-billet reservations system, ville være markant bedre fordi det er væsentligt tungere, og så kan det være at de studerende opfatter den vigtige lektie at det er nødvendigt for en udvikler hurtigt at kunne sætte sig ind i nye områder.

Andreas Seierup:
Nu håber jeg du fik det hele med og kan se tingene i et større perspektiv. Hvis vi tager en en gymnasiel uddannelse som f.eks. HTX, tager den 3 år. Tager du webintegrator har du med dine 1 år og 9 måneder sparet 1 år og 3 måneder og ydermere fået dels flere kompetencer end du ville kunne få på en HTX.

Jeg tror grundlæggende du har misforstået værdien af uddannelse, det er ikke en labyrent som det gælder om at komme igennem hurtigst muligt. Den primærer værdi af uddannelse er processen ikke diplomet tilsidst.

Andreas Seierup:
Angående din skuffende ansættelse er jeg ikke sikker på hvem der enlig har lavet fejlen. Du har ansat en som du regnede med var dygtigere end han var, ud fra dit indlæg og den erfaring du har bør du også kunne læse på en person hvor han ligger.

Der er ikke nogen tvivl om at det er os der har lavet fejlen vedrørende da vi ansatte en web-integrator, fordi vi groft overvurderede værdien af en web-integrator uddannelse.

Jeg kan mærke at min hoved pointe ikke helt trænger igennem. Det jeg har imod uddannelsen er at den overflandisk behandler en række teknologier, der er på måde pt. men på ingen måde kommer ned i det teoretiske fundament for datalogi.

Det er faktisk lidt ligesom hvis der fandtes en uddannelse, der lærte folk at male vægge lilla fordi det var på mode pt. Istedet for at lærer folk det grundlæggende fag at male.

Tag iøvrigt ikke fejl, den matematik du lærer på HTX er nødvendig hvis du vil i nærheden af en datalog eller software-ingeniør uddannelse, som er hvor det bliver rigtigt sjovt.  

 

 

Side 7 ud af 12 (112 indlæg)