Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsform der beskytter ejerne i tilfælde af sagsanlæg osv?

Side 2 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg må nu også indrømme at hvis _du_ stjæler mine billeder og gir dem til _dit_ SMBA så vil jeg sagsøge både dig og dit Smba

Det er så bare problemet at hvis det er en anden (bruger/moderator) der gør det, og smider det op på ens site - så er det ret træls hvis personen bag SMBA'en skal hæfte for hvad en anden har gjort. Deraf idéen med at finde en virksomhedsform sådan at man i det mindste ikke skal hæft personligt HVIS det skulle gå så galt. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det ikke jeg kan kun tale ud fra min egen erfaring og jeg er i den grad gjort personlig ansvarlig. Vi har nu lukket S.M.B.A. firmaet og kører vores I/S fremover og holder os helt til produkter hvor der ikke kan være tvivl om love og regler. At starte et S.M.B.A. fordi man tror at man kan køre på kanten af loven(eller over) uden det kan give problemer, den holder ikke.

 

 

 

Mvh TWC

www.webklodser.dk - LEGO(R), COBI & SLUBAN byggeklodser. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Æh..vi taler altså SMBA og ikke I/S. DER ER INGEN PERSONLIG HÆFTELSE I ET SMBA!!

Der er ikke noget hæftelsesgennembrud i et SMBA....så hvad går denne diskussion i grunden ud på?

Har selv lige været inde i en sag(SMBA), hvor der blev konstateret af retten, at der ikke er hæftelses-

gennembrud i et SMBA.......ergo kunne jeg ikke gøres personlig ansvarlig for dispositioner foretaget i

SMBA`et. 

Så TWC enten fortæller du ikke det hele, eller også er der nogen..der har taget røven på dig!

På grundlag af det du har fortalt via SMBA..vil du aldrig kunne gøres personlig ansvarlig !!!!

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Æh..vi taler altså SMBA og ikke I/S. DER ER INGEN PERSONLIG HÆFTELSE I ET SMBA!!

Der er ikke noget hæftelsesgennembrud i et SMBA....så hvad går denne diskussion i grunden ud på?

Har selv lige været inde i en sag(SMBA), hvor der blev konstateret af retten, at der ikke er hæftelses-

gennembrud i et SMBA.......ergo kunne jeg ikke gøres personlig ansvarlig for dispositioner foretaget i

SMBA`et. 

Så TWT enten fortæller du ikke det hele, eller også er der nogen..der har taget røven på dig!

MvH

Peter

Det er noget sludder du skriver Peter.

Hvis du bryder loven, f.eks. ophavsretsloven bliver du gjort personligt ansvarligt. SMBA beskytter dig ikke ved lovbrud. Det samme gælder for aps/as, hvor lovbryderen bliver straffet personligt.

Trådstarter skriver at han bryder en copyright. Det er en kriminel handling, som du bliver straffet personligt for.

Ellers tror jeg der var mange smba'er der gik ned pga hashhandel og lign.Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten...kender ikke loven om copyright, om der er hjemmel til personlig forfølgelse ved lovbrud.

For i øvrigt din ko mmentar med sludder..synes jeg er ret upassende.

Men ellers vil jeg påstå: NOPE INGEN HÆFTELSESGENNEMBRUD I ET SMBA.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis hverken SMBA, ApS e.l. beskytter mod personlig hæftelse i tilfælde af lovbrud, hvem hænger så på den hvis hvis brugerne på www.mobildebat.dk poster copyrightede billeder i tråde derinde? Det forum er jo ejet af en virksomhed, sikkert ApS vil jeg tro.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettelse:

Trådstarter skrev ikke han bryder en copyright, men hvis en extern forfatter bryder loven. Så er det stadig lovbryderen, og i dette tilfælde forfatteren, der bliver straffet.

Hvis trådstarter ikke fjerner det ulovlige materiale, bliver han gjort personlig ansvarlig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus T:

Hvis hverken SMBA, ApS e.l. beskytter mod personlig hæftelse i tilfælde af lovbrud, hvem hænger så på den hvis hvis brugerne på www.mobildebat.dk poster copyrightede billeder i tråde derinde? Det forum er jo ejet af en virksomhed, sikkert ApS vil jeg tro.

Så er det dig der laver noget ulovligt, og dig der bliver straffet. Hvis www.mobildebat.dk ikke fjerner billederne, bryder de loven, og den ansvarlige i firmaet bliver straffet.

Du kan ikke gemme dig bag et firma, hvis du laver lovbrud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Karsten...kender ikke loven om copyright, om der er hjemmel til personlig forfølgelse ved lovbrud.

For i øvrigt din kmmentat med sludder..synes jeg er ret upassende.

Men ellers vil jeg påstå: NOPE INGEN HÆFTELSESGENNEMBRUD I ET SMBA.

 

MvH

Peter

Jeg har skrevet en rettelse, men amino er bare langsom i perioder.

Ved almindelig drift hæfter du ikke personligt for almindelige drifttab. Men hvis du har ulovligt materiale på din hjemmeside, bliver du holdt personligt ansvarlig, fordi det er en lovovertrædelse.

Det springende punkt er om du bryder loven.

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det så ikke sige at en konkurrent til et online forum - lad os bare sige amino.dk, kan gå herind i forum og smide copyright materiale (billeder), derefter sende et tip til copyright indehaveren som så derefter kan gå efter bagmanden af Amino (går ud fra det er Thorborg og sikkert nogle andre), selvom Amino sikkert er ejet/drevet af en virksomhed?

Karsten Sønderup Hansen:

Men hvis du har ulovligt materiale på din hjemmeside, bliver du holdt personligt ansvarlig, fordi det er en lovovertrædelse.

Det springende punkt er om du bryder loven.

Side 2 ud af 7 (66 indlæg)