Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50% dårlige betalere i min virksomhed.. :(

Side 4 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bedre med en masse "dårlige betalere" end ingen kunder.

Men fremadrettet kan du jo tilbyde rabat til dem, som betaler inden x antal dage, hvis du ønsker gang i dit cash flow.

Hilsen, Robert

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis jeg var dig, så ville jeg forlange betaling med det samme. Det lyder ikke, som om du har råd til at give folk kredit, og det er der heller ingen grund til, hvis beløbene alligevel er så små. Jeg ville have det fint med at betale kontant, når vi taler beløb under 1.000 kroner for et stykke arbejde, der allerede er blevet udført. 

Dine faste kunder kan vælge en ordning, hvor pengene bliver overført fast hver måned. Du kan eventuelt knytte en eller anden form for incitament til denne ordning, så du 1) får en fast pengestrøm hver måned og 2) slipper for en smule administration dag til dag.

En helt anden ting: Nu skriver du, at din forretning sagtens kan løbe rundt, selv om dine priser er helt ekstremt lave. Passer det nu også? Du har været så heldig, at en flink Amino er kommet dig til undsætning. Men hvad så næste gang? At drive en sund forretning handler ikke kun om at få tingene til at løbe rundt nu og her. Og grunden til, at nogle af dine konkurrenter har marginalt (eller meget) højere priser, er formentlig fordi de budgetterer på en anden måde. Konkurrenterne tager nemlig højde for, at bilerne en dag går i stykker. Det kan også være, at stigen pludselig knækker og vandspanden lækker. Hvis den slags sker for dig, så er du på røven igen, fordi du ikke har en buffer.

Jeg har fulgt dig i meget lang tid efterhånden, og jeg ved godt, at du truffet nogle mindre end fornuftige forretningsmæssige valg i din iværksætterkarriere. Det har vi allesammen. Men jeg håber bare virkelig, at du den her gang har lært, at det sjældent kan betale sig at opbygge en langsigtet forretning, hvor det eneste konkurrenceparameter er at underbyde konkurrenterne. Så længe det lige kan løbe rundt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Robert..

Jeg må nok sige skal jeg leve af dårlige betalere vil jeg heller undvære ;)

Det skal være sjovt og være selvstændig og nyde friheden, ved jeg vil gå og være irriteret dagligt over dårlige betalere..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

i forhold til mine priser har jeg faktisk flere der har afvist mig fordi jeg er for dyr og de idag har det billigere.. Priserne i Randers ligger ikke ret højt vi er også rigtig mange om buddet..

Jeg har været ude ved flere kunder i alm parcelhus der ikke ville betale 150,- for en udvendig polering da de fik det billigere idag.

Jeg har også taget de ting til mig i den anden tråd :) Der må jeg så have is i maven og sige nej tak til mange kunder da "sæson" pudsere kan klare det langt billigere.

Er faktisk begyndt med min startpris for alm. parcelhuse er 150,- selvom andre kan klare det til 75/80 kr.

Jeg er også glad for den hjælp jeg fik af anden amino og ved der skal flere penge til end bare løbe rundt :) Men jeg skal have fast til at leve somjeg sagde i anden tråd, der skal selvfølgelig gemmes flere penge til det uforudsete.

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det nu at jeg så skal fortælle det træls ved Sweetdeal, for de 3 gange jeg har haft en på over de sidste 1½ år har de aldrig en eneste gang betalt til tiden men gået 7-14 dage over da de kun udbetaler penge hver torsdag, og du skal MINIMUM vente 65 dage, hvilket også står i deres aftale mellem dig og dem... lidt træls men sådan er det desværre.


Mikkel og Sarah:

imorgen kommer der iøvrigt en kampagne på sweetdeal som køre weekenden over, godt nok til lav pris, men håber og regner da med sweetdeal/avisen udbetaler til mig

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jakob

I min kontrakt med Randers afdelingen (lokalavisen) er det betaling indenfor 45 dage fra dealen afsluttes.

14 dags returret og 30 dages betaling.

Har nemlig gennemgået den, så jeg rent faktisk kunne komme ud og tage kunderne, eller ville det være umuligt før jeg fik penge af dem :)

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu ikke helt du skal frygte 50 % der ikke betaler. Agressiv inkasso adfærd som vinduespudser er nok ikke vejen frem da beløb ikke er store pr kunde. Jeg har i flere år haft fast vindues pudser privat. Jeg har lige som alle andre en travl hverdag så næste gang jeg åbner netbank tager jeg hans betaling med uanset hvad der står som betalingsdato på det girokort han smider i postkassen. Det virker fint og vi er begge tilfredse. Jeg mener helt klart du skal give folk til udgangen af måneden inden du lige giver dem et pænt opkald ang den (måske glemte) manglende betaling. Rykker procedure og inkasso afhænger helt klart af den branche man er i.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

men det er stadig uhyrt lang tid... havde en kammerat i Viborg der solgte 3948 3-retters menuer til sin restaurant, kunderne kunen først bestille bord en måned efter den var udløbet for han kunne få kroner i kassen til alle de råvare m.v.
Men han måtte efter 6 måneder dreje nøglen pga. for mange solgte sweetdeals, da de nuværende kunder også købte dem så ingen pludselig betalte fuld pris

En sweetdeal med rabat og så 35% til Sweetdeal bliver jo pludselig sådan at han havde 61,5 kr til råvare husleje, personale m.v. for en menu der normalt kostede 249,-

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Med priser på få hundrede kroner, forventer de færreste private kunder kredit. Dem der forlanger det er dem der ikke vil betale, og de få der bare ikke vil betale forud/ ved levering af princip, kan du sagtens undvære. Jeg ville tilbyde følgende (delvist inspireret af andre fra denne tråd):
1. Kontant når jobbet er udført (evt. brug Izettle til dem der har glemt kontanter)
2. Kunden kan lægge en kuvert et aftalt sted, hvis de ikke er hjemme. Ellers kører du igen
3. Sælg klippekort, du behøver ingen voldsom rabat. Det er for meget at tilbyde hver 6. Gang gratis hvis dine priser er lave.
4. Når du har mange faste kunder, så forsøg med PBS betaling og abonnements ordning. Det koster nok lidt, men du sparer på mistet indtjening og inkasso mv.
Tænk på at det skal være nemt at administrere når det er så små beløb.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har faktisk lige snakket med en kammerat/partner omkring den Restaurant i Viborg der lukkede ned efter en sweetdeal, der var "rygterne" jo bare vendt en del.. Den lukkede lige efter sweetdeal ikke ?

Tiden er lang desværre, har dog fået skrevet ind i aftalen og dealen at der kan forkomme ventetid så de ikke skal forvente jeg kommer og pudser vinduer den første mdr :)

Mange vælger selvfølgelig at gøre brug af tilbudet istedet for at betale fuld pris, jeg har ikke så mange faste kunder endnu, så kan se muligheden i at få flere kunder ind, der er selvfølgelig mange tilbudsjægere, men dem må man jo også tage med :)

Jeg prøver lidt forskelligt af og har absolut også smidt penge væk på reklame der absolut intet gav :( Jeg håber dog at den historie avisen bringer ved siden af giver nogen kunder også :)

Der kommer jo meget fokus på os den næste tid :)

Side 4 ud af 10 (95 indlæg)