Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Amino kapital, i sandhed for godt til at være sandt?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I min ungdoms vår, manglede jeg en bolig. Jeg søgte alle steder, og fandt så på min vej, et kartotek 

over udlejere, som jeg kunne få adgang til for et mindre beløb, da de derved udlukkede useriøse lejere.

Min mavefornemmelse var ikke god,men da jeg stod i en situation, hvor jeg akut havde brug for hjælp,

satsede jeg. Jeg havde dog intet held med at finde en bolig der igennem, og to uger efter, var de med

i nyhederne, da de selvfølgelig ikke var helt fine i kanten, og der blev lovet mere end der reelt lå bag.

Jeg står nu i en situation, hvor jeg gerne vil starte egen forretning, og som de fleste ved, er banken ikke

nem at danse med i dag. De kan sagtens se mulighederne og potentialet, og mener også at der med

sikkerhed er grundlag for at åbne en butik, af denne type, de vil dog bare ikke, lægge nogle penge i det,

medmindre jeg selv kan fremskaffe størstedelen. Og hvad kan man så bruge det til.......

Det er så i min søgen, at jeg kommer ind over Amino kapital. Det hele ser også rigtig fint ud på overfladen,

men så graver man lidt dybere, og finder ud af, at det koster 1243,75, for 60 dage, og så er det at jeg

står lidt med samme mavefornemmelse igen. Følelsen af at nogle slår plat på min nød. Hvor mange af dem

der opretter annonce på Amino kapital, får egentlig reel respons? Eller er det bare endnu en måde at tjene

penge på andre, der ikke har andre muligheder, og øjner en sidste chance, et lille håb at klynge sig til?

Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan nok kun Amino - når det har eksisteret længe nok, give svar på. Jeg tror de som har meldt sig som mulige kapitalgivere, gør det af et ærligt hjerte og de får jo mails fra Amino inden for de kategorier de har tilmeldt sig

Om prisen - som du vel angiver med moms - er høj? Måske - det må Amino bedømme, men jeg ser problemet mere i, at de som søger for en god del er ganske så ustrukturerede med oplysninger OG ofte nok har et projekt der ikke er så lige til at investere i.

Sandheden er jo, at investor generelt vil ha indtryk af, om iværksætteren selv har investeret - både har investeret i form af tid og kræfter op til nu - og har noget på højkant fremadrettet - eller om det KUN er investor som har noget at tabe fremover.

Også specifikke ting som: Går alle investors penge ex til en konkret udvikling, eller er det tanken at xx% skal brugers til iværksætterens løn i en eller anden periode af starten?

OM konceptet Amino kapital kan fungere eller risikere, som du skriver, at få nogen til at betale for noget de til syvende og sidst ikke får det store ud af, det kræver nok mere statistik.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nød? En virksomhed startes af lyst. Prøv at følge tidligere anvisninger herinde når du søger om kapital. God forretningsplan, imødekommende, sælgende og positiv. Tænd lysten for investor. De gør det ikke for at være flinke men for at finde partnere der kan drive en forretning der har en benhård plan de giver afkast. Mere svar er der ikke til dette indlæg bortset fra at det beløb du nævner er småpenge i forhold til hvad det normalt koster at skaffe kapital.

Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det ikke en investor jeg søger, men en långiver, der kan gøre det muligt for mig, at udleve min drøm, jeg tror på dette 100%, har udarbejdet budgetter, og har også fået aftaler med de leverandører jeg gerne vil have, så jeg har eneret på forhandlingen i vores by. Jeg har brugt rigtig meget tid, og kommer jo også til at hæfte for lånet personligt, så jeg har lagt så meget i dette, som det er mig muligt.

Men hvis det syvende og sidst kun handler om et bestemt beløb, så er chancerne ikke til stede.

Er det virkeligt ikke muligt at starte op som selvstændig forretningsindehaver, uden at man selv skal ligge inde med et par hundrede tusinde?

Og synes det er dybt frustrerende, at jeg ikke får lov til at bidrage til samfundet, når jeg nu ved jeg kan....

Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Morten

Jeg tror du misforstår, når jeg bruger udtrykket nød. Der er sørme forskel på at være nødt til og at være i nød. Jeg vil bestemt starte forretning af lyst, viljen er der ikke noget galt med, og generelt, er jeg meget positiv og imødekommende. Føler bare at man render panden mod en mur, når man har det hele på plads, og det den så står og falder på, om man selv har pengene. Hvis jeg selv havde pengene ville jeg jo ikke have brug for at låne dem. Alle siger inkl. banken, at den type butik jeg vil åbne, mangler i byen, og selvfølgelig skal der være en sådan. 

Det jeg mener med nød, er at jeg står i en situation, hvor jeg ikke rigtigt kan komme videre. Jeg mangler pengene, og det er min nød. Er jeg så, så desperat, at jeg indbetaler pengene, for at lægge en ansøgning på Amino kapital, kan jeg ikke svare på endnu, men til hvad? Ja, måske til ingen verdens nytte, andet end at støtte Amino økonomisk. Og så synes du måske at det er en negativ anskuelse, men det kunne jo også bare være at jeg var realist. Man kommer langt med at være positiv og imødekommende, men lad ikke realismen fortage sig i alt det rosenrøde.

Maria

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke kan overbevise banken eller investorer, så må du tage fat i egen lomme.

Ta' et lån, et ekstra arbejde og få sparret pengene op, hvis du virkelig tror på din ide. 

Det er optimistisk at tro, at Amino Kapital er en let udvej til investorer. Det er en platform, der formidler kontakten.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Du skriver:

Onlyme:

De kan sagtens se mulighederne og potentialet, og mener også at der med sikkerhed er grundlag for at åbne en butik, af denne type, de vil dog bare ikke, lægge nogle penge i det, medmindre jeg selv kan fremskaffe størstedelen. Og hvad kan man så bruge det til.......

Har du startet butik før?

Hvordan er du kommet på ideen om netop denne type virksomhed?

Har du erfaring i branchen?

Hvilken branche taler vi om?

Har du talt med andre, der har startet en tilsvarende butik i samme branche i andre byer?

Hvis nej, hvorfor ikke? Hvis ja, hvor mange har du talt med og hvad har de fortalt dig?

Har du lavet et budget, hvor du har fundet ud af hvor mange kunder der skal købe hvor meget af dig, hver dag?

Hvis ja, hvor mange penge skal investeres i lager, leje og markedsføring mm. og hvad skal du tjene før det løber rundt?

Venlig hilsen,

Christian

 

 

 

Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg har ikke startet butik før, men engang skal jo være den første.

Jeg er kommet på ideen, da der har været en tilsvarende butik i byen, men pga. manglende interesse for området, har hun valgt at forhandle noget nyt.

Jeg har ingen erfaring med branchen, andet end at det er en stor interesse, ved hvad der rører sig på området. Jeg har selv stået i butik, men ikke denne type. Jeg har gået på handelsskolen, og er sidst uddannet som bygningskonstruktør. Hvor jeg har arbejdet med certificeringer. Jeg har en mand der er web-udvikler, så derfor er det nemt og billigt, at bygge en shop på den fysiske butik, uden de store omkostninger, men rig mulighed for mere salg.

Vi taler om tøjbranchen

Ja, jeg har talt med andre inden for samme branche, og jeg har også talt meget med den tidligere ejer, af tilsvarende butik. Jeg har talt med alle leverandører, og har ved nogle af dem, skulle godkendes, da det er high end brands, men har fået godkendelsen. Jeg har fået aftale med nogle billige lokaler til 8000,- centralt belligende midt på gågaden.

Vi har talt om mærkernes aftaler, økonomi, konkurrence osv.

Jeg har lavet liste over de mærker jeg har aftaler med, liste over mest søgte mærker, forretningsplan og budgetter. Jeg har beregnet hvor mange kunder der skal købe ind, hvis de bare lægger 300,- hver pr. dag, og har sat det hele, så jeg starter ud med en indtjening, der er 1/3 af den tidligere butiks omsætning. Og stadigvæk er alle lån betalt ud efter 1 år. Iberegnet renter til bank, moms, driftsomkostninger, afskrivninger, dækningsbidrag, synes jeg har været hele møllen rundt, uden at pynte på noget, men derimod været skeptisk.

lager, etablering, leje og markedsføring løber op i 350.000,- i starten af året. I starten af året, skal jeg tjene lige knap 100.000,- om måneden, og dette stiger så gradvist men kommer stadig kun lige op omkring halvdelen af hvad den tidligere butik omsatte for. Det er selvfølgelig ikke mit mål at omsætte for så "lidt" jeg skal selvfølgelig mindst omsætte for det samme, som den tidligere ejer.

Håber det var svar, på alle dine spørgsmål.
Jeg kunne sagtens gå mere i detaljer.

Maria 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Onlyme:

Jeg er kommet på ideen, da der har været en tilsvarende butik i byen, men pga. manglende interesse for området, har hun valgt at forhandle noget nyt.

Jeg har ingen erfaring med branchen,

Du forklarer dig godt og det meste ser jo i så fald oplagt ud. Eneste bekymring er det jeg har citeret fra dit indlæg, for det lyder sjovt at den tilsvarende lukkede på grund af manglende interesse for området. Den tilsvarende kan har lavet meget fejl, men hvorfor lukkede den rent faktisk?

Tøj er "hundesvært". Konkurrencen fra andre butikker og i stigende grad fra nettet er STOR, men det betyder ikke, at du ikke kan få succes, bare lidt flagning for - take care

vh

ps det med at lager og andet løber op i xxx xxx første år: Lager er ikke en omkostningen som sådan, det er bare flytning af værdi fra banken eller lommen, til lager, så i det fald det er alle pengene værd i indkøbsværdi, skal du ikke ha det med i dine tanker om omkostning - kun i at du skal ha pengene til rådighed rent praktisk. Den er du sikkert med på, nævner den alligevel ud fra dit "skriv"

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, og det er min helt personlige mening, at det er foruroligende, at så mange mennesker intet har forstået af de sidste 5 års krise!

Tiderne hvor studerende havde en kassekredit på 100.000 kr, uden sikkerhed eller andet, er ovre. Og det samme gælder udlån til en masse firmaer, som har brug for kapital til at starte eller vokse... 

Men vi kan altså ikke skælde bankerne ud for deres manglende risikovurdering, og derefter klage over, at de ik låner ud til gud og hver mand uden sikkerhed!

Onlyme:

Det er så i min søgen, at jeg kommer ind over Amino kapital. Det hele ser også rigtig fint ud på overfladen,

men så graver man lidt dybere, og finder ud af, at det koster 1243,75, for 60 dage, og så er det at jeg

står lidt med samme mavefornemmelse igen. Følelsen af at nogle slår plat på min nød. 

Forventer du et objektivt svar på dette, her på Amino? Mange af de aktive brugere herinde har et eller andet tilhørsforhold til Amino, fordi de på et eller andet tidspunkt har fået hjælp herinde, og derfor kan ingen af os give en objektiv vurdering. 
Hvis du vil have svar på dine spørgsmål angående Amino Kapital, så får du nok meget mere ud af, at kontakte Amino eller Thorborg, fremfor at oprette en debat, hvor alle der deltager ikke har indsigt i konceptet og succes/fiasko raten... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)