Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter priser?

Side 1 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikkert forkert placering jeg opretter dette :-D


Men det et simpelt SPG.

: Hvad tager diverse tekstforfattere i gns (cirka) for at skrive tekster ? (pr ord) eller pr artikel på 200-400 ord?

Her tænker jeg kun på tekstforfattere og ikke SEO tekstforfattere :-)

Hvis der er nogle der har en ide om det ca, så kunne jeg godt tænke mig at vide det.

Ikke fordi jeg vil snage, men mest fordi jeg har set et par stykker lave "marathon" efterhånden, og hvor billigt er deres tilbud frem for et firma's ? :-)


Mvh Chris 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christoffer Tornbjerg:
et par stykker lave "marathon" efterhånden

Ja, det synes jeg også selv var en rimeligt sej idé. q:o)

Jeg kan jo kun tale for mit eget vedkommende - jeg startede mit online-regi ved at lege tekstforfatter tilbage i januar 2011, og jeg skriver stadig, om end typisk for et klejnt og fast klientel. Der tager jeg mellem 0,3 til 0,35 øre per ord, alt efter hvad der lige passer med runde tal.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:

Christoffer Tornbjerg:
et par stykker lave "marathon" efterhånden

Ja, det synes jeg også selv var en rimeligt sej idé. q:o)

Jeg kan jo kun tale for mit eget vedkommende - jeg startede mit online-regi ved at lege tekstforfatter tilbage i januar 2011, og jeg skriver stadig, om end typisk for et klejnt og fast klientel. Der tager jeg mellem 0,3 til 0,35 øre per ord, alt efter hvad der lige passer med runde tal.



Yeah præcis pga. dig (og Føns, ikke?) at jeg tænkte lidt over det..
Jeg er lige startet op på uddannelse, og jeg ved (med sikkerhed) at jeg kommer til at kede mig + have lidt tid til overs fra diverse projekter udover..
Så ville lege med tekster for folk, men jeg kan så ikke lige se hvordan jeg skulle tjene på det ved at skrive til 0.3 øre :o?
Har du skrevet et par bøger mester? :-D 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christoffer

Først og fremmest vælger jeg at antage, at Halfdan Timm mener 30 (0,3) til 35 (0,35) øre pr. ord. Jeg kender folk som med snilde kan skrive 1000 (gode) ord i timen. Gang det med 30 øre/ord, så har du en timeløn på 300 kroner - ikke dårligt :-P.

I forhold til mig selv skriver jeg pt. for enten 20 eller 25 øre/ord, alt efter mængderabat eller ej. Jeg må godt nok indrømme, at hvis jeg skal dømme ud fra de tilbagemeldinger, jeg har fået fra de folk, som jeg har skrevet for indtil videre, så virker de rent faktisk positivt overrasket over kvaliteten - så jeg prissætter sgu nok mig selv for lavt :-P. Men stadig, min timeløn er bestemt tilfreds med.

Jeg kan evt. foreslå dig at bide i det sure æble, skrive en gratis artikel eller 2 til et par forskellige folk, og så få deres ærlige tilbagemelding. Se om de er positive eller mere kritiske, og så enten gør det bedre eller prissæt dig selv derefter. Hvor meget ville du betale dig selv for at skrive, som du skriver?

Mere kaffe til Grønlund.

-Mads 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Grønlund:
Først og fremmest vælger jeg at antage, at Halfdan Timm mener 30 (0,3) til 35 (0,35) øre pr. ord. Jeg kender folk som med snilde kan skrive 1000 (gode) ord i timen. Gang det med 30 øre/ord, så har du en timeløn på 300 kroner - ikke dårligt :-P.


Den havde jeg regnet ud :-D

Og syntes selv jeg er en hurtig skriver, og at rette tager jo den tid det tager, det skal jo tjekkes :)

Mads Grønlund:
I forhold til mig selv skriver jeg pt. for enten 20 eller 25 øre/ord, alt efter mængderabat eller ej. Jeg må godt nok indrømme, at hvis jeg skal dømme ud fra de tilbagemeldinger, jeg har fået fra de folk, som jeg har skrevet for indtil videre, så virker de rent faktisk positivt overrasket over kvaliteten - så jeg prissætter sgu nok mig selv for lavt :-P. Men stadig, min timeløn er bestemt tilfreds med.
 

Så hæv da den pris :-D

Mads Grønlund:
Jeg kan evt. foreslå dig at bide i det sure æble, skrive en gratis artikel eller 2 til et par forskellige folk, og så få deres ærlige tilbagemelding. Se om de er positive eller mere kritiske, og så enten gør det bedre eller prissæt dig selv derefter. Hvor meget ville du betale dig selv for at skrive, som du skriver?

Mere kaffe til Grønlund.
 

Intet surt æble der!
Jeg havde faktisk i tankerne at tilbyde 30-40 gratis artikler og se hvad folk siger :-)

Ville vel helst blive rig på det, meeen det bliver nok ikke til 2 kr pr ord ;-)

Jeg siger tak for jeres svar, kaffen må vente :-D

 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christoffer Tornbjerg:
kaffen må vente :-D


Jeg vil citere Stuart Stardust: Virkertrang - dét kan jeg li'! 

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det er den generelle pris for tekster - mellem 0,2 - 0,4 kr. pr. ord for mindre, nystartede virksomheder. Hos mere etablerede virksomheder er prisen generelt højere, men de har så som regel også mere erfaring og kunnen.

Men jeg synes da helt sikkert du skal springe ud i det! Der kommer kun mere og mere brug for tekster til webbet i fremtiden, da flere og flere mennesker hopper med på vognen.

Hvis du mangler nogle emner at skrive om, så har jeg tre forskellige emner du skal være mere end velkommen til at komme med et par artikler til, som reference og øveprojekt. Hvis alt så er i skønneste orden, så kan vi se på fremtidige bestillinger ;) Skriv en PB for at høre mere om nævnte emner.

Kasper.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper Kammersgaard:
mellem 0,2 - 0,4 kr. pr. ord for mindre, nystartede virksomheder

Det Kasper giver udtryk for her, det stemmer meget godt overens med de priser man som regel vil støde på hos nyligt opstartede tekstforfattere.

Typisk vil man sænke prisen (mængderabat), hvis der bliver bestilt en stor ordre - det gør jeg personligt. 

Har du brug for sparring af den ene eller anden form, er du velkommen til at sende en pb. 

Venlig hilsen

Simon, Billig-Skribent.dk Yes

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Tornbjerg:
Her tænker jeg kun på tekstforfattere og ikke SEO tekstforfattere :-)

Hvis du ikke mener artikler til 30øre stykket til brug i seo - hvilke type tekster mener du så?

- Salgstekster?

- Produktbeskrivelser?

- Brochure tekster?

... i så fald er kvalitet en del vigtigere end pris.

Det eneste tidspunkt jeg kunne finde på at overveje at betale 50øre/ord eller mindre for en artikel ville være til SEO artikler....

Hilsen Morten

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Christoffer Tornbjerg:
Her tænker jeg kun på tekstforfattere og ikke SEO tekstforfattere :-)

Hvis du ikke mener artikler til 30øre stykket til brug i seo - hvilke type tekster mener du så?

- Salgstekster?

- Produktbeskrivelser?

- Brochure tekster?

... i så fald er kvalitet en del vigtigere end pris.

Det eneste tidspunkt jeg kunne finde på at overveje at betale 50øre/ord eller mindre for en artikel ville være til SEO artikler....

Hilsen Morten




Hvad er en SEO-artikel efter din opfattelse så siden du skriver det??



At påstå man kan smide en SEO tekst sammen er noget mange gør..
Og det er forkert.
Mange fylder bare løs med keywords og ødelægger teksten, samt påstår de er "eksperter"..


Derfor jeg skriver at det "bare" er tekster jeg mener.
Artikler, salgs-tekster, alt hvad du nu kunne tænke dig.

Det er jo vigtigere at skrive til brugeren, og ikke til google, eller syntes du ikke det :-)?

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Side 1 ud af 9 (81 indlæg)