Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter priser?

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, der KAN tage tid, men da det er noget, som en af ledene i processen og det er aligevel kommer mange rettelser / forkortelser, så behovet for rettelser på denne etape er knap så stor.

Tak for tilbud. Jeg vil huske den :-) Har brug for den slags assistance fra tid til den anden.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg kan se at jeg har trådt nogen eftertrykkeligt over tæerne. En er endda blevet så fornærmet, at han forsøger at bestemme at jeg ikke må svare på noget han har skrevet i et offentligt debatforum. Det er ret underholdende.

Er der et lyst hoved derude et sted i studieland, som kan berige os med begrundelsen for at vælge at forære sit tekstarbejde væk til dumpingpris - hvis man virkelig er så god til at skrive som man siger? Hvorfor forurettet påberåbe sig retten til at tage en brøkdel af hvad kvalitetstekst koster? Hvorfor ikke sætte prisen op til det tidobbelte og tjene det ens arbejde angiveligt er værd?

Et svar kunne være, at denne prisdumping har smadret markedet for jer selv. Et andet svar kunne være det som en anden debattør så rigtigt påpeger, nemlig at prisen står i forhold til den værdi som kunden tilføres.

Hallo! Alene overskriften til denne debat har defineret niveauet: Det hedder ikke "Tekst-forfatter priser", men "Tekstforfatterpriser". Det kaldes et sammensat ord. Men naturligvis er det i orden med bindestreg, hvis man har svært ved at læse lange ord.

Kan I klare mosten, drenge? Eller skal jeg nu trues til tavshed igen?

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når man nu, som dig selv, vælger at svine overskriften pga. en grammatikfejl - ville man så ikke vælge at læse sin egen tekst igennem for kommafejl? :-)

Mvh

Læs mere om vægtløftning, og find vægtløftningssko på NC Sport.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bo Rasmussen:
Er der et lyst hoved derude et sted i studieland, som kan berige os med begrundelsen for at vælge at forære sit tekstarbejde væk til dumpingpris - hvis man virkelig er så god til at skrive som man siger?

Når man er vant til en timeløn på 110 kroner, så 200-250 kroner i timen virke som mere end rigeligt :-).

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og så må jeg jo hellere skynde mig at rette mig selv, og sætte et "kan" ind mellem "så" og "200-250", og forsøge at forhindre dig i, at tage en ensom spiller over endnu en, tilsyneladende afsindig vigtig, stave- eller grammatikfejl fra en ung studerende.

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Anders Bo Rasmussen:
Kan I klare mosten, drenge? Eller skal jeg nu trues til tavshed igen?

Jeg synes faktisk du har et meget fair argument i forhold til, at studerende modtager SU og derfor ikke behøver at kræve det samme for deres arbejde. Det skaber en for etablerede tekstforfattere ugunstig situation. Men det er lidt den samme problemstilling grafikere og programmører står overfor i forhold til at få udviklet arbejdet i Østen - de er nødt til at lave arbejde af så høj kvalitet, at deres pris alligevel kan forsvares.

Jeg kan se, du selv er tekstforfatter, så jeg forstår godt, hvis du er træt af situationen. Men du kunne jo vælge at gå ind på de områder, hvor vi billige tekstforfattere ikke har mulighed for at levere den samme vare? Så slipper vi for at slås på pris. Hvis du ikke er omstillingsparat ville du næppe være selvstændig til at starte med. 

Vi kan snakke vidt og bredt om baggrunden for "problemstillingen" (jeg ser det som en mulighed), men lad os i stedet forholde os til mulighederne.

Jeg er ikke meget for at sætte alle i én samlet gruppe, men nu gør jeg det alligevel, nu du spørger - jeg studerer jura og er derfor en del af studieland:

Hvad "vi unge" typisk sættes til at skrive tekster til er mindre virksomheder, der ikke har behov for eller midler til at hyre en tekstforfatter til 1.100 kr. / timen samt tekster henvendt til linkbuilding. I begge tilfælde kan det næppe forsvares at bruge en dyr tekstforfatter. Nu ved jeg ikke, hvor meget du ved om søgemaskineoptimering, men hvis alle unge tidoblede deres priser ville prisen på SEO lige pludseligt blive meget, meget høj.

Der er et marked for billige tekster, der ikke skal bruges på en bagsideannonce i JP - og det er det marked, vi går ind på. Din forudsætning for dit indlæg er, at al tekst skal læses af mange tusinde mennesker og derfor skal være fejlfri. Sådan er virkeligheden ikke. En væsentlig del af den tekst jeg selv skriver benyttes til linkbuilding, og her er man også nødt til at tage hensyn til kvantitet og ikke bare kvalitet. Ellers skal man godt nok være dygtig for at skabe en profitabel forretning.

Og så synes jeg i øvrigt det er en skam, at du i stedet for at bibeholde det høje niveau fra dit første indlæg lader dig trække ned med de sidste par linjer. Det gavner ikke en ellers spændende debat.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Husk nu for pokker på hvordan i fremstår på Amino, når i debattere. Der er sikkert andre som mig, som direkte fravælger folk der sviner deres konkurrenter til, er nedladende eller insinuere at andre arbejder sort. 

Jeg tror ikke folk der er negative, er de rigtige til at skrive mine tekster :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Om ikke andet, er det efter min personlige opfattelse, som læser, imponerende, som du i en så kort tekst både formår at nedgøre, og en smule mistænkeliggøre, en gruppe tekstforfattere, hvis pris ligger under din egen. :-)

Det er ikke min hensigt at nedgøre og mistænkeliggøre nogen.
Jeg nævner helt bevidst ikke nogen ved navn for ikke at nedgøre nogen. Jeg kommer heller ikke med hints, der kunne få nogen til at gæte på, hvem der efter min mening ikke burde arbejde med at skrive tekster for andre.

Min kommentar om, at jeg betaler skat, var møntet på den del af diskussionen, der kom til at handle om, hvorvidt nogen laver tekstarbejdet sort. Jeg har ikke nogen konkret mistænkt for at udbyde sort tekstarbejde på Amino, og jeg er helt sikker på, at den lave pris, som nogen tibyder ikke bunder i sort arbejde. Jeg har intet set, der skulle indicere den slags.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super fint indlæg, Halfdan. Rart at se, at du holder god stil og forholder dig sagligt til problemstillingen. Som selvstændig tekstforfatter kan jeg sagtens se Anders' pointe, men Ihar begge pointer, der er relevante.

Personligt har jeg erkendt, at jeg ikke kan konkurrere med en pris på 20-25 øre pr. ord, men at jeg i stedet må gå efter kunder, der vil betale den pris, jeg vil have, og er enige i, at jeg tilfører den værdi, mine priser udsiger. Sådan er det i de fleste markedssituationer, og sådan vil det nok altid være. 

Mvh., Christian 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Holm Jørgensen:
Altså jeg forstår virkelig ikke, hvordan denne debat kan blive ved med at køre frem og tilbage.

Det forstår jeg sådan set godt.

For det første er der mange, der tror, at man kan være tekstforfatter blot man har et tastatur. Det svarer lidt til, at man skulle kunne være læge, blot fordi man har et stetoskop.
Vi andre, der har flere værktøjer i vores værktøjskasse har et behov for at synliggøre forskellen på os selv og de selvlærte eller ikke fagligt velfunderede, der kalder sig ved samme fagbetegnelse, nemlig tekstforfattere. I vores opfattelse bruger de vores fagbetegnelse til at beskrive noget, som ikke lever op til vores faglighed. Og krænkelse af faglig stolthed provokerer - det tror jeg gælder for alle fag. Der er inntet ulovligt i, at de kalder sig tekstforfattere - titlen er ikke beskyttet. Men vi, der har en uddannelse og erfaring, som gør os til "rigtige tekstforfattere" har altså et behov for at skille os ud.

For det andet er der vist almindelig enighed om, at tekster er vigtige for folk, som arbejder med nettet. Teksternes udformning har stor indflydelse på, hvordan både mennekser og maskiner reagerer på hjemmesiderne. Derfor har tekst-kunder et behov for at vide, hvordan de vælger den rigtige type skribent til en aktuel tekst. De fleste virksomheder har vel fokus på omkostningerne, og derfor er det vigtigt at finde den skribent, som kan give den største værdi for den laveste pris - eller i hvert fald den rigtige værdi for den rigtige pris.
Disse tekstkunder har interesse i at følge denne slags diskussioner.

For det tredje har skribenter en økonomisk interesse i at deltage i diskkussionen. De billige skribenter (mit eget koncept inklusive) har interesse i at være synlige i disse diskussioner, fordi der ofte komme kundehenvendlelser i halen af dem. Ved at skrive noget fornuftigt i en debat som denne, fanger man muligvis interessen hos en potentiel kunde - og det giver en helt kontant fordel.

For det fjerde er det vel ikke så underligt, at folk der interesserer sig for at arbejde med sprogets muligheder for påvirkning også er et diskuterende folkefærd, der ikke lader en chance for et godt retorisk battle gå forbi.

Nicklas Holm Jørgensen:
Er de 1100 kr. virkelig pengene værd, når det drejer sig om den slags tekster - frem for de tekster, som koster 60 kr.? Jeg tillader mig at være stærkt tvivlende.

En tekst, som udelukkende har til formåle at være "fyld" på en hjemmeside, der tiltænkes at tiltrække maskiner og jage mennesker væk via reklamer, der derved skaber indtægt, vil formentlig være tjent hjem tidligere, hvis man vælger en billigere løsning.
I en kampagne, som f.eks. den jeg lavede for Toprobot, hvor vi med 10 salgsbreve skabte en konvertering på 60% og en omsætning på den sjove side af de 100.000 kr., vil den billige skribent formenlig komme til kort. Han ville formenlig ikke engang nå til at få udvalgt den rigtige målgruppe eller få tilrettet tekstens handlingsmuligheder til målgruppens adfærdsmønster. Salgsbrevet ville have kostet ganske få kroner hos en billig skribent, men pengene ville have været spildt og Toprobot ville være gået glip af omsætningen.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)