Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter priser?

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Bo Rasmussen:

Det er let at lave en fancy hjemmeside med billeder af medarbejderne, men er de "unge og innovative" medarbejdere virkelig registrerede lønmodtagere, hvortil der bliver sat midler af til feriepenge, forsikringer, arbejdsmarkedsbidrag, skat o.s.v.?

Jeg fristes til at spørge om Amino er blevet et forum for hustlere, plattenslagere og sociale bedragere der arbejder sort?

Hvis det er Tekstspot.dk, du hentyder til - og jeg synes da, at vores hjemmeside er mægtig fin - så kan jeg berolige dig med, at vi ikke under nogen omstændigheder arbejder sort. Der er papir på alt, og SKAT får naturligvis sin retmæssige andel af rovet.

Venlig hilsen

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har købt tekster af rigtig mange af de meget billige tekstforfattere, og jeg er én af dem, der rent faktisk har en faglig baggrund for at vurdere teksternes kvalitet.
Jeg kan fortælle, at kvaliteten er svingende, og at svingningerne intet har at gøre med den pris, folk forlanger for teksterne.
To gange har jeg været ude for billige skribenter, der har måttet opgive at levere tekster til mig, fordi det ganske enkelt ikke kunne lykkes dem at rette selv ganske simple fejl efter to forsøg.
Andre gange har jeg oplevet rimelig god kvalitet - og så har den meget lave pris tendens til ikke at holde så længe.

Jeg selv kunne ikke drømme om at lade mig honorere pr. ord.

Når jeg skriver en tekst for andre, forholder jeg mig til, hvilken værdi den giver kunden. Min pris afspejler den værdi.
Jeg oprettede mit hold af dygtige freelancere for at imødekomme de kunder, der ikke er i stand til at betale for en rigtig tekstforfater - de kunder kan så ikke regne med at få en faglig og analytisk tilgang til målgruppen. De får nogle ord - og det er det, de betaler for.

Min timepris er i øvrigt 1100 kr. + moms, og jeg betaler min skat, som jeg skal.

Venlig hilsen

Hans

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:

Når jeg skriver en tekst for andre, forholder jeg mig til, hvilken værdi den giver kunden. Min pris afspejler den værdi.
Jeg oprettede mit hold af dygtige freelancere for at imødekomme de kunder, der ikke er i stand til at betale for en rigtig tekstforfater - de kunder kan så ikke regne med at få en faglig og analytisk tilgang til målgruppen. De får nogle ord - og det er det, de betaler for.

Min timepris er i øvrigt 1100 kr. + moms, og jeg betaler min skat, som jeg skal.

Om ikke andet, er det efter min personlige opfattelse, som læser, imponerende, som du i en så kort tekst både formår at nedgøre, og en smule mistænkeliggøre, en gruppe tekstforfattere, hvis pris ligger under din egen. :-)

Jeg har dog flere leverandører af tekster i en glimrende kvalitet, som leverer tekster på oplæg, som inkluderer branche, beskrivelse af kundesegment, forslag til title og metabeskrivelser til teksterne.

De leverandører sender da fakturaer med CVR-numre, opkrævning af moms og det hele. Så de betaler sandsynligvis både moms og skat. 

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Byens Spiseguide:
men jeg har det svært med, når folk der tager penge for at skrive artikler, hverken kan stave eller sætte kommaer og øvrige tegn de rigtige steder

^Det er ikke helt det debatten handler om, men derfor har du stadig ret. Cool

Hvis jeg var uddannet tekstforfatter, ville jeg selvfølgelig også hæve mine priser, men i den forbindelse ville jeg også henvende mig til en anden målgruppe <- De to ting går hånd i hånd, hvis du spørger mig. 

Lige pt. er jeg stærkt tilfreds med mine nuværende priser, og jeg er tilfreds med den målgruppe, jeg henvender mig til. 

Og jeg sender også lige en røvfuld held og lykke mod dig Kristian!

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Altså jeg forstår virkelig ikke, hvordan denne debat kan blive ved med at køre frem og tilbage. Det er for mig ret klart, at forskellige mennesker har forskellige behov. Driver man eksempelvis en lille affiliate-side om saftpressere (og har man eventuelt flere affiliate-sider + studiejob osv.), hvorfor i al verden skulle man så, såfremt det er nødvendigt, outsource sine SEO-tekster på 300-400 ord til en tekstforfatter, der vil have 1100(!) i timen? Er de 1100 kr. virkelig pengene værd, når det drejer sig om den slags tekster - frem for de tekster, som koster 60 kr.? Jeg tillader mig at være stærkt tvivlende.

Og angående snakken om skat og moms; seriously. Det minder mest af alt, om de debatter der foregår på nationen eller Pia Kjærsgård's facebook-side. Der vil altid være bitre mennesker, så det er vel mest af alt spild af tid.

Sidst men ikke mindst vil jeg lige påpege, at selvfølgelig vil der være svingende kvalitet. Det går jeg ud fra, at der også er blandt uddannede og dyre tekstforfattere. Der er i hvert fald svingende kvalitet på kød og skolelærere - så mon ikke også, at tekst-markedet er præget af den slags.

Læs mere om vægtløftning, og find vægtløftningssko på NC Sport.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det at være en god sangskriver,digter det samme som at være en god tekstforfatter?
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.

Læs mere om vægtløftning, og find vægtløftningssko på NC Sport.

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse om Author-rank her:

http://www.amino.dk/blogs/gaesteeksperten/archive/2012/11/21/authorrank.aspx

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk spørgsmål til lidt andet type af opgaver:

Hvor meget vil man ta' hvis man få leveret lydfilen med 30 min samtale - interview, der skal omsættes til tekst.

Det vil sige man skal ikke tænke over HVAD der skal skrives, men bare skrive det der bliver sagt. Udfordring kan så være at det er ikke altid folk taler tydelig nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forestiller mig, at man hele tiden skal spole tilbage og sætte lydfilen på pause, mens man skriver, så det vil nok tage omkring tre-fire timer at skrive det ned. Derefter er der en proces, hvor man lytter til lydfilen, mens man ser på teksten for at finde eventuelle fejl eller rettelser. Dette gør man to-tre gange. Derfor vil det samlet nok tage 4-5 timer at klare din opgave.

Hvis du bruger en professionel tekstforfatter vil det nok løbe op i 4000-5000 kr., hvis de tager en timeløn på 1000 kroner. Jeg kan klare opgaven for 1000 kroner. 

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)