Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatter priser?

Side 2 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Tornbjerg:
Det er jo vigtigere at skrive til brugeren, og ikke til google

100 % enig

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christoffer Tornbjerg:
Derfor jeg skriver at det "bare" er tekster jeg mener.
Artikler, salgs-tekster, alt hvad du nu kunne tænke dig.

Det er fair nok, men så synes jeg din indfaldsvinkel er helt forkert. Salgstekster fx produktbeskrivelser eller salgsbreve er noget man skal have en del erfaring for at kunne klare. Man skal vide noget om AIDA, købsmotiver, Call To Action, kundeadfærd osv.

Det er sjældent at jeg har set en god tekstforfatter tage mindre end 1000kr i timen for denne type tekster. Og et salgsbrev tager gerne fx. 2 timer at lave.

Så for mig ville det være vigtigere at du kan vise mig nogle salgstekster der både sprogligt og fagligt sparker RØV end at du kan lave det til 35øre/ord

Hilsen Morten 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Det er sjældent at jeg har set en god tekstforfatter tage mindre end 1000kr i timen for denne type tekster. Og et salgsbrev tager gerne fx. 2 timer at lave.

Så for mig ville det være vigtigere at du kan vise mig nogle salgstekster der både sprogligt og fagligt sparker RØV end at du kan lave det til 35øre/ord

Nu er det jo spørgsmålet om de "unge og innovative studerende", som slår sig op som tekstforfattere til 35 øre pr. ord, mener at tilføre erhvervslivet noget positivt, eller om de blot misbruger deres offentligt støttede studietid til at dumpe prisen for seriøse tekstforfattere.

Niveauet er ganske rigtigt omkring de 1.000 i timen for en ordentlig og alsidig freelance tekstforfatter med erhvervs- og brancheerfaring. Men han har jo også sin egen registrerede virksomhed, der betaler skat af overskuddet, eller også er han ansat som lønmodtager for et reklamebureau eller lignende, som rask væk får 50-100.000 for at profilere en virksomhed, og som derfor gerne betaler en seriøs tekstforfatter til at optimere teksterne.

Ja, seriøse virksomheder går ikke efter mængden af ord til dumpingpris, men efter kvaliteten af det udførte arbejde. Det er let at lave en fancy hjemmeside med billeder af medarbejderne, men er de "unge og innovative" medarbejdere virkelig registrerede lønmodtagere, hvortil der bliver sat midler af til feriepenge, forsikringer, arbejdsmarkedsbidrag, skat o.s.v.?

Jeg fristes til at spørge om Amino er blevet et forum for hustlere, plattenslagere og sociale bedragere der arbejder sort?

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Anders

Hentyder du til, at studerende (som fx mig selv) snyder ærlige mennesker, der betaler SKAT (måske dig?) - fordi vi tilbyder, at skrive artikler billigt? Og at vi alle arbejder sort - samt at vores tekster mv. er ringe?

Måske misforstår jeg. Forhåbentligt.

Mvh

Læs mere om vægtløftning, og find vægtløftningssko på NC Sport.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Holm Jørgensen:

Hej Anders

Hentyder du til, at studerende (som fx mig selv) snyder ærlige mennesker, der betaler SKAT (måske dig?) - fordi vi tilbyder, at skrive artikler billigt? Og at vi alle arbejder sort - samt at vores tekster mv. er ringe?

Måske misforstår jeg. Forhåbentligt.

Nej, jeg stiller et simpelt spørgsmål.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Så må det simple svar vel være nej :-)

Mvh

Læs mere om vægtløftning, og find vægtløftningssko på NC Sport.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders Bo Rasmussen:
et er let at lave en fancy hjemmeside med billeder af medarbejderne, men er de "unge og innovative" medarbejdere virkelig registrerede lønmodtagere

Først og fremmest: Det er en meget snævertsynet kommentar du kommer med Anders.

Hvorfor skulle jeg ikke kunne bruge min fritid/arbejdstid på at servicere personer/virksomheder, der har et behov for lige netop mine tekster?

Jeg føler mig berørt, da jeg selv har et skribentfirma, hvor jeg vælger at profilere, hvem der skriver teksterne. Du hentyder indirekte til, at jeg vælger at gå uden om lov og ret, hvad angår skat, løn, moms og hvad ved jeg. Hvad bygger du dette på?

Jeg er 19 år, og erkender i den forbindelse gerne, at jeg ikke har den samme erfaring som en 30-årig. Dog kan jeg finde ud af at føre regnskab og indberette de rette oplysninger til skat. Og jeg kan samtidig finde ud af at levere tekster af en vis kvalitet. 

De skribenter jeg har tilknyttet er freelancere, og de fakturerer det udførte arbejde til mig - på den måde skal de selv holde styr på, hvad DE skylder til skat.

Ydermere er jeg forundret over denne kommentar:

Anders Bo Rasmussen:
Nu er det jo spørgsmålet om de "unge og innovative studerende", som slår sig op som tekstforfattere til 35 øre pr. ord, mener at tilføre erhvervslivet noget positivt, eller om de blot misbruger deres offentligt støttede studietid til at dumpe prisen for seriøse tekstforfattere.

Hvorfor skulle jeg ikke kunne tilføre erhvervslivet værdi ved at tilbyde billige tekster? Hvis en kunde har brug for tekster til linkbuilding eller blot har brug for en blogtekst, behøver teksten ikke at være verdensklasse for at have en nytteværdi for kunden. Til det kan jeg tilføje, at der faktisk findes virksomheder, der ønsker at spare omkostninger ved at købe billige tekster og i stedet bruge de sparede kroner på andre aktiver i virksomheden.

Håber du kan se min pointe Anders.

Et marked, der kun består af topprofessionelle tekstforfattere - det er ganske enkelt ikke et sundt marked. 

Ikke alle kan og vil betale 1000 kr. i timen for en tekstforfatter.

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Holm Jørgensen:
Så må det simple svar vel være nej :-)

Det er ikke min hensigt at skyde på kolleger der har en ærlig virksomhed og som svarer enhver sit og som opgiver sin indtægt til skattevæsenet. Det står også enhver frit at tilbyde sin arbejdskraft til en brøkdel af markedsprisen. Som studerende kan tekstforfatning sikkert være et glimrende supplement til SU-en, og nogle opererer sikkert også inden for rammerne af et frikort. Helt fint - Jeg har bare svært ved at se, hvordan man kan arbejde for 35 øre pr ord, hvis man derefter skal betale skat af indkomsten.

Jeg støtter det ræsonnement at ordentlige tekster bør honoreres ordentligt som en opgave og ikke sælges til en stykpris pr. ord til spotpris. Som om 100 ord er bedre end to fyndige sætninger der siger det hele...

Og så kan jeg ikke ryste tanken ud af hovedet: Er der i vid udstrækning tale om sort arbejde og dermed ulige konkurrence?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bo Rasmussen:
Det er ikke min hensigt at skyde på kolleger der har en ærlig virksomhed og som svarer enhver sit og som opgiver sin indtægt til skattevæsenet. Det står også enhver frit at tilbyde sin arbejdskraft til en brøkdel af markedsprisen. Som studerende kan tekstforfatning sikkert være et glimrende supplement til SU-en,

Se dét er noget jeg kan forholde mig til!

10 tekster á 500 ord til 1399,- SPAR 791 kr. Se mere på Billig-Skribent.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Tornbjerg:
Det er jo vigtigere at skrive til brugeren, og ikke til google, eller syntes du ikke det :-)?

Altså hvis det bare er en tynd adsense-side, hvis eneste formål for ejeren er, at rangere på google og tjene penge på folk, som klikker sig væk fra siden via adsense-reklamer, så kan disse "sjuskede" 3-500 ords-artikler sagtens bruges.

Dog skal vi nok også snart til at forholde os til Author-rank.  

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Side 2 ud af 9 (81 indlæg)