Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stigende interesse for MLM

Side 3 ud af 14 (137 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:
de gamle 80'er floskler om, at det ikke handler om produkterne holder ikke.
. Der er jo nødt til at være et produkt. Om det er kaffekapsler eller wonderfull-wonderfull soupstones er ret ligegyldigt, så længe kæden er velsmurt.

Men er det ikke rigtigt, set ud fra et forretningssynsvinkel, at du ikke bliver tyk og fed at kun at sælge produkterne? At der der virkelig sparker røv, er at få et forhandlernet (hvem sagde pyramide?) under sig? De gange hvor nogen har forsøgt at få mig med, var det kun i de to første minutter det drejede sig om det helt fantastiske produkt. Resten at tiden gik med at bygge luftkasteller og fortælle om alle de lyksaligheder man ville blive ramt af, når først man har fået sine ben fyldt op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person
Vi fokuserer rigtig meget på kunder! Vores kunder er de vigtigste for at der er en virksomhed. Som reelt kommer partnerne automatisk efter de har været kunder, da vores produkt er fantastisk. Her gælder det om at finde kunder først og så kommer resten "selv" :-)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

iVinkel:
Der er jo nødt til at være et produkt. Om det er kaffekapsler eller wonderfull-wonderfull soupstones er ret ligegyldigt, så længe kæden er velsmurt.

Helt enig - hvis der ikke er et produkt, er konceptet jo ulovligt - plain and simple.

Men så er der jo stadig to typer "MLM-firmaer" tilbage:

Det ulovlige pyramidespil, som blot har bakset et eller andet tilfældigt produkt sammen (f.eks. en marketing-DVD til kr. 9.000), for dermed at kunne kalde sig for MLM-firma (hvilket de stadig ikke er) - og så er der de reelle MLM-firmaer, som har både produkter og forretningskoncept til at skabe omsætning.

Men langt de fleste personer skelner ikke mellem de 2 sidstnævnte, men der er som sagt en kæmpe forskel: Det ene er ulovligt, det andet er lovligt - og ligner til forveksling andre forretningskoncepter, såsom franchise, provisionssalg etc. 

iVinkel:
Men er det ikke rigtigt, set ud fra et forretningssynsvinkel, at du ikke bliver tyk og fed at kun at sælge produkterne?

Det kommer jo an på, hvad du mener med tyk og fed. Vi har da flere tøzer, som sælger for 10-15.000 på et homeparty - og det gør de så 2 - 3 gange om måneden. Det genererer selvfølgelig ikke en fuldtids indkomst - men det giver en pæn slat lommepenge - til gengæld har de ingen risiko omkring lager, da de usolgte varer kan sendes retur.

iVinkel:
At der der virkelig sparker røv, er at få et forhandlernet (hvem sagde pyramide?) under sig?

SELVFØLGELIG vil man gerne have et forhandlernet under sig! I MLM er en forhandler jo en kunde, som skaffer flere kunder - og hvilken virksomhed vil ikke gerne have at det!?

Hvis jeg vil have 9% i provision, så skal jeg omsætte for kr. 6.000,- men jeg handler kun selv for ca. kr. 600,- om måneden. Så jeg kan enten købe produkter for kr. 6.000,- og forsøge at sælge dem selv - eller jeg kunne vælge at finde 9 kunder, som alle handler for kr. 600,- så er jeg også berettiget til provision, da min samlede omsætning så er på kr. 6.000,-.

ELLER - jeg kunne finde 3 partnere - som hver især fandt 2 kunder - så ville jeg stadig være berettiget til 9% - og de 3 partnere ville være berettiget til 3% - selvølgelig forudsat, at vi alle handler for ca. kr. 600,- hver måned - og det er HER produkterne er vigtige, for hvis de er crap, er der jo ikke nogen der gider købe dem hver måned.

Det er helt simpel salgs-provision. Jo mere omsætning du genererer - jo mere provision får du. Og med omsætning menes produkter. Wink

Der hvor folk ser rødt, er fordi nogle kalder det at "rekruttere" eller "tegne op" - men reelt er der jo bare tale om kunder. (nogle kunder handler bare til sig selv - andre kunder handler BÅDE til sig selv PLUS de hjælper med at finde nye kunder) - hvilket jo er noget, som de fleste firmaer stræber efter - at få deres kunder til anbefale og skaffe flere kunder - så det er slet ikke så farligt som det lyder! Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Det er helt simpel salgs-provision. Jo mere omsætning du genererer - jo mere provision får du. Og med omsætning menes produkter. Wink

Fantastisk forklaring i det hele taget og de smarte kommentarer forstummede vist. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

MLM: lovligt, produkt hvor kr. svarer til værdi, den der arbejder mest tjener mest
Pyramide: ulovligt, som reelt intet produkt og er der, så svarer kr. ikke til værdi, den der kommer først i gang tjener mest

3 simple forskelle, der er nemme at huske :-)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
og de smarte kommentarer forstummede vist.
Hvis du bl.a. mener mig, så er det korrekt at jeg har besluttet at stikke piben ind - ene og alene af den grund, at det jo ikke er et korstog fra min side. At fortsætte vil blot blive gentagelser og det er der jo ingen der får noget positivt ud af.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Fantastisk forklaring i det hele taget og de smarte kommentarer forstummede vist. 

jo - der er egentligt intet underligt heri - sælgere er også på provision og jo flere produkter der afsættes jo højere omsætning og med en højere omsætning følger som du ved større provision!

Hvad er underligt heri?
Når du sælger TEJOHN superolie der siges at give motorer mere effekt på afgangsakslen - så får du vel også noget ud af det :-)  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 15:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
ELLER - jeg kunne finde 3 partnere - som hver især fandt 2 kunder - så ville jeg stadig være berettiget til 9% - og de 3 partnere ville være berettiget til 3% - selvølgelig forudsat, at vi alle handler for ca. kr. 600,- hver måned - og det er HER produkterne er vigtige, for hvis de er crap, er der jo ikke nogen der gider købe dem hver måned.

Du tar feil, det finnes faktisk svært mange som gidder å kjøpe "crap" produkter måned etter måned, så lenge de tror at de ved dette skal klare å bygge opp en forretning som de kan tjene gode penger på - i tillegg til illusjonene om helse og lykke. Noen eksempler på dette:
- Enagic som selger maskiner som produserer "ionisert vann"
- Innerlight som selger klorvann
- Asea som selger saltvann/klorvann
- Lifewave som selger "helseplaster"
- Fuel Freedom som selger drivstoff-piller

Ingen av disse produktene har noen som helst praktisk verdi når utsiktene til å tjene penger og de villedende produktpåstandene er tatt bort. Men flere tusen dansker har altså kjøpt disse produktene måned etter måned.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 17:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Dette er min personlige holdning til MLM, gider ikke engang diskutere det mere, for det bliver det samme mundhuggeri hver gang man prøver...

MLM er for personer som ikke evner selv at skabe noget, eller finde en måde at tjene penge på, så hopper man med på MLM vognen, og tager de mere shady metoder, kan godt være MLM i nogen tilfælde er helt legale og endda gode metoder, men generelt er det de snedige personer bag som sidde og griner af de stakler som hopper med på MLM vognen...

Prøv dog selv at lave noget, om det er affiliate, egen webshop, eller noget helt tredje er ligegyldigt, men MLM bliver ikke kønnere om man så kalder det snehvide eller guld... Har læst de første 100 hjemmesider og forums om MLM igennem årerne, og hver gang kommer konklusionen til sidst, fup og svindel, og de eneste som vinder på det er de personer som startede tingen...

Tilbage sidder de fantasiløse som ikke evner så meget, med en masse produkter og et blakket ry blandt både venner og familie, og generelt i nærområdet, men det var så min mening, men for guds skyld, inden I hopper på vognen, så søg lidt på nettet og læs om alle de nærmest latterlige sager der er med stakkels mennesker som sidde med creme for 100 tusinde kroner, mens personerne bag sidder med kontanterne...

MLM burde forbydes, det udnytter kun de svage personer som gerne vil have gang i en business....

Hilsen Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Ja, og dette er min personlige holdning om dig. Du har ikke særlig meget i livet og derfor ser du som udvej nødt til at kritisere andre, der faktisk har det godt med MLM og arbejder aktivt med det og hjælper mennesker. Vores firma handler om at sælge produktet til kunder - det er 1. prioritet :-)

Men lav dog en debat med ovenstående og hav gerne en diskussion omkring dit synspunkt der. Lad venligst være med at trække "din slags" til denne debat tak!
Side 3 ud af 14 (137 indlæg)