Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke komme i kontakt med webfirma!

Side 8 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Havnen
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Så det i foreslår er at vi udelukker en masse freelancer fordi der er nogle brugere af amino freelance der ikke kan begå sig på nettet ?

Man giver ikke penge forud til folk man ikke aner hvem er det burde sige sig selv :-/ men på den anden side får man arbejdet leveret forud er det jo ikke et problem at firmaet er anonymt så man kan ikke sikre uden at forringe.

At tørre sin uvidenhed af på andre(amino) er blot endnu et udsagn om hvor lidt man har fattet af hvad det her går ud på.

Med mindre i forventer Martin T kommer og holder jer i hånden når i skal svinge dankortet på Amino så må i nok tage ansvar selv :-D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om jeg synes det er smart skrive anonymt som Kåre Kvist - det ville jeg både anse for ulovligt og tøset - og jeg tvivler noget på du er den ægte.

Den tror jeg ikke jeg forstod. Jeg er enig med Henrik K. Når Amino driver freelancer - og jo skal tjene penge på det, så¨ville det ikke være unaturligt hvis Amino havde en funktion hvor der kunne klages over manglende arbejde

Jeg er med på den ikke er simpel, for Amino kan ikke skulle vurdere det enkelte arbejdes kvalitet, men hvis man forholder sig til situationen hvor en freelancer måske beviseligt 3 gange har modtaget penge for et arbejde og INTET udfører og IKKE kan kontaktes over en længere periode, så kunne Amino vel godt, med den kontakt de givet må ha til freelanceren fra oprettelsen, meddele ham, at han ville blive taget af freelancer (kunne vel ligge i initial aftale) hvis ikke han kontakte Amino og de medlemmer der sad i saksen.

Mere så ikke flere og flere havner i samme saks med samme freelancer, hvis han skulle vise sig at være snyder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ved ikke om jeg synes det er smart skrive anonymt som Kåre Kvist - det ville jeg både anse for ulovligt og tøset - og jeg tvivler noget på du er den ægte.

Den tror jeg ikke jeg forstod. Jeg er enig med Henrik K. Når Amino driver freelancer - og jo skal tjene penge på det, så¨ville det ikke være unaturligt hvis Amino havde en funktion hvor der kunne klages over manglende arbejde

Jeg er med på den ikke er simpel, for Amino kan ikke skulle vurdere det enkelte arbejdes kvalitet, men hvis man forholder sig til situationen hvor en freelancer måske beviseligt 3 gange har modtaget penge for et arbejde og INTET udfører og IKKE kan kontaktes over en længere periode, så kunne Amino vel godt, med den kontakt de givet må ha til freelanceren fra oprettelsen, meddele ham, at han ville blive taget af freelancer (kunne vel ligge i initial aftale) hvis ikke han kontakte Amino og de medlemmer der sad i saksen.

Mere så ikke flere og flere havner i samme saks med samme freelancer, hvis han skulle vise sig at være snyder

vh

Yes

Rigtigt.

Fra Havnen
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 8 person

Cookie - John Hannover:
Ved ikke om jeg synes det er smart skrive anonymt som Kåre Kvist - det ville jeg både anse for ulovligt og tøset - og jeg tvivler noget på du er den ægte

Ville du have de lige sådan hvis mit alias var svampe bob og jeg var enig med dig ? Jeg har ikke været på amino længde men har bemærket at du er særdeles god til at bide fra dig med latterlige påstande så snart der er noget der ikke lige passer ind i dit whiskey bælte glansbillede.

Du mener altså det er ulovligt ikke at bruge sit rigtige navn på amino ? eller mener du det er ulovligt at have en profil med et navn som der også er en anden der hedder i Danmark ?

Jeg er en vagthund derfor mit synonym get it ? og ja så er det da bare bonus at se voksne menesker diskutere om det virkelig er den rigtige kåre :-D

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kåre Kvist - Kontant:
Plat

Så det i foreslår er at vi udelukker en masse freelancer fordi der er nogle brugere af amino freelance der ikke kan begå sig på nettet ?

Man giver ikke penge forud til folk man ikke aner hvem er det burde sige sig selv :-/ men på den anden side får man arbejdet leveret forud er det jo ikke et problem at firmaet er anonymt så man kan ikke sikre uden at forringe.

At tørre sin uvidenhed af på andre(amino) er blot endnu et udsagn om hvor lidt man har fattet af hvad det her går ud på.

Med mindre i forventer Martin T kommer og holder jer i hånden når i skal svinge dankortet på Amino så må i nok tage ansvar selv :-D

Hvorfor tør du ikke vise ansigt??? Du må jo tydeligt vis have kendskab til Amino som foretagende, siden du som helt ny, kan tillade dig at blande dig i en debat der belyser nogle problematikker der går laaaangt tilbage!!!

At du ikke er enig er helt fint, men ikke at turde bruge din almindelige måske populære bruger, når du udtrykker din mening er lidt plat, men OK. 

Jeg synes du er helt forkert på den når du sætter et billede op af at Martin Thorborg skulle holde os brugere i hånden og tage ansvaret for det vi gør. 

Martin er ejer/medejer af Amino - dermed også ansvarlig for at det kører rimeligt smertefrit. Det er et fantastisk forum men hvorfor ikke forbedre det der kan forbedres??? 

Du synes tydeligvis at "Vi" piver og lægger ansvaret over på Amino? NEJ... vi ytrer os om en bruger der MANGE GANGE har svindlet og prøver at finde en løsning på problemet... i fællesskab!!!!

Mvh Sue

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I WebCoders får vi 15-20 henvendelser om året fra folk som er blevet decideret snydt, ligesom folk her i tråden.

I 1-2 tilfælde er jeg virkelig overrasket over at lige præcis den leverandør har snydt dem, resten er helt åbenlyse scams som det omtalt i denne tråd.

Og Kenneth jeg tror du misforstår lidt hvad jeg skriver. Man skal ikke være IT-nørd for at gå ind på en hjemmeside og tjekke om der er at kontaktinformationer, ejerforhold (fuldt navn + links til sociale medier m.m.) og firmaregistrering er som det skal være og er oplyst offentligt.

Og til alle der er snydt og alle der læser med, så gør jer selv den tjeneste ikke at handle med anonyme mennesker og virksomheder. Der er som regel en grund til de ikke vil oplyse noget som helst offentligt.

Jeg vil aldrig vælge en IT-leverandør der ikke…10 gode råd!

Efter at have overtaget en del svindel-projekter skrev jeg ovenstående tråd i 2011, rådene er stadig gældende, og jeg håber I kan bruge dem.

P.S. Undskyld min lidt hårde tone her i tråden, men efter at have set 100+ svindelsager her på Amino og i vores virksomhed ærgrer det mig meget at se disse anonyme svindlere stadig kan få masser af penge ud af folk.

STOP MED AT HANDLE MED ANONYME PERSONER OG VIRKSOMHEDER!!! (lad os være enige om det uanset branche).

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kåre Kvist - Kontant:
Jeg har ikke været på amino længde men har bemærket at du er særdeles god til at bide fra dig med latterlige påstande så snart der er noget der ikke lige passer ind i dit whiskey bælte glansbillede.

Jeg er i princippet ligeglad med om man deltager som anonym eller under korrekt navn, så længe vi får en konstruktiv dialog :-) De fleste kan da godt regne ud du ikke er den "rigtige" Kåre, og jeg vil da læse dine input uanset.

Men lad nu personlige angreb ligge, det er uværdigt og gør sgu at en måske berettiget kritik falder til jorden og ikke bliver taget seriøst,

Fra Greve
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 112
Fra  AlbedoSoft ApS - Odoo eksperterne Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth, Sue og John

I har ret i at der kunne godt ske kvalitetstjek og løbende vurdering af freelancere som har fået nogle dårlige bemærkninger. Da Amino er privat og har sine forretningsmetoder og breddefokus kan vi desværre ikke gøre noget på dette punkt. Jeg ville ønske at der blev taget mere omkring sagen, idet jeg har også for 1 år siden skrevet til Amino Support som nævnte at de ikke foretog noget på disse sager. Jeg har ikke skrevet en tråd som dette her og hængt nogen op men det er vigtigt at lignende episoder bliver formindsket og hvis muligt gerne elimineret. 

Jeg har derfor valgt at holde mig fra tilbudsgivning eller opgavesøgning her og vil nok fortsætte med dette. Hvis Kenneth kun har haft interesse i at få et mockup og han selv vil arbejde med resten kan prisniveauet på kr. 3.000 være ok og så er det vel som andre skriver at få tjekket alle mulige formalia. det kan være svært som flere af disse skriver og sådanne personer er nu også dygtige til det at vildlede og kommunikerer vildt godt.

Jeg har set i en anden tråd på et tidspunkt at der har også været nogle personer som har givet gode referencer til lignende virksomheder hvor flertallet havde fået en dårlig oplevelse og prøvede at komme i kontakt med disse. Åbenbart giver de også god service til nogle stykker så det er svært at vurdere. 

Jeg vil lige påpege en ting mere som kun har indirekte med tråden men som et svar til Kenneth. Vi laver et fuldt setup fra start til slut og også fremadrettet supporterer kunderne. Både med deres software systemer, hjemmeside og forretningsgange. Jeg vil lige indskyde til Kenneth, at man inden, vurderer og ønsker at bruge al sin tid på selv at opdatere, optimere og vedligeholde bør også vurdere om det er givet godt ud. Husk at vurdere hvad du kunne have brugt denne tid til og man skal bruge sin tid på det som man er bedst til som regel og det ser også ud til at Kenneth har tænkt over dette.

Jeg håber at i får løst jeres opgaver og kommer godt ind i det nye år med god vind i sejlene og dermed masser af salg i 2014. mvh Mitat

 

Odoo(tidligere OpenERP) fuldt integreret, komplet Belgisk alt i et system med ERP, CRM og HR mv. Kontakt os på 25101616 

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas jeg syns igen selv jeg har gjort hvad jeg kunne, har set hjemmeside, søgt på de ting jeg kunne via google og Amino om de kontakt oplysninger der var. Og lagde godt mærke til det ikke var i DK og spurgte derfor som tidligere nævnt personen hvorfor han ikke havde firma i DK og fik en, hvad jeg syntes god forklaring på dette. Og derfor har truffet mit valg udfra hvad jeg følte var rigtigt og mest sikker med. 

Fordi man vælger ikke at reklamere på FB eller andre sociale medier, eller have et dansk CVR nummer skal vel ikke være det som gør at man ikke kan drive forretning for danske og udlandske kunder? 

At jeg ikke lige har tjekket op på at adressen ligger et sted for skattely er jeg ked af og så alligevel ikke, fordi hvad er problemet i man driver forretning i forskellige lande bare man har adgang til computer og internet og så slippe for de danske skatteregler??  Det er nok også en af grundene til at man som enkelt person der driver sin virksomhed på den måde, kan tilbyde de billige priser der nævnes.. 

Det hvertfald sådan jeg har set på det, og det som jeg tog med i mine overvejelser, samt de informationer personen bagved firmaet gav mig. Så igen jeg mener ikke jeg kunne ha gjort det bedre, medmindre jeg havde brugt laaaaang tid på at undersøge alverdens scam muligheder osv. 

Mitat jeg er godt klar over at det bedste ville være at få lavet en samlet pakkeløsning om man kan kalde det, det.. Men når økonomien ikke er til det, så det jo lige meget. Siger ikke jeg vil gøre noget halvt men for mig hellere komme online og blive set lidt og så hen af vejen få styrket siden visuelt, og få brugt penge på SEO så den kom frem til de rigtige kunder. 

Hvis ikke man har 25000,- til at betale for et firma som dit, for at lave det hele så det bare spillede 110% så er man nød til at gøre som jeg måske har gjort, og så få et rap over nallerne hist og her.. 

Men har jeg så sparet 5-10.000 på i enden, og fået et produkt jeg var tilfreds med, så det jo ikke så skidt. 

Det klart man kan gøre tiden op i penge, men nu jeg flyttet til spanien og solgt mine forretninger hjemme og igang med noget andet hernede, og har så tænkt jeg ville lave en hjemmeside uden at ane en skid om hvordan det fungere, alt min viden kommer fra google og Amino og har siddet og nørdet med WP uden at lave den slags før, for at kunne sparer penge, men samtidig også selv være en del af mit projekt. 

Men jeg må samtidig også være realist og overlade nogle af mine opgaver til folk som har styr på alt det som vil tage måneder og år for mig at lære, Og lige der har jeg ikke tiden og må så betale mig fra det. :)

Men igen dem som læser med, som mener at de rette folk til opgaven, kan bare sende mig en besked. Selvom det sikkert er for dyrt, så kan man måske finde ud af noget af det jeg med sikkerhed ikke kan lave selv, og resten få lavet gratis/billigt igennem mit eget netværk. :) 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Lindgren:
Thomas jeg syns igen selv jeg har gjort hvad jeg kunne, har set hjemmeside, søgt på de ting jeg kunne via google og Amino om de kontakt oplysninger der var. Og lagde godt mærke til det ikke var i DK og spurgte derfor som tidligere nævnt personen hvorfor han ikke havde firma i DK og fik en, hvad jeg syntes god forklaring på dette. Og derfor har truffet mit valg udfra hvad jeg følte var rigtigt og mest sikker med. 

Det jeg vil råde dig til i fremtiden er at se på om der MANGLER nogen oplsyninger, og det gør der hos ham her.

Kenneth Lindgren:
Fordi man vælger ikke at reklamere på FB eller andre sociale medier, eller have et dansk CVR nummer skal vel ikke være det som gør at man ikke kan drive forretning for danske og udlandske kunder? 

Nej overhovedet ikke.

Kenneth Lindgren:
At jeg ikke lige har tjekket op på at adressen ligger et sted for skattely er jeg ked af og så alligevel ikke, fordi hvad er problemet i man driver forretning i forskellige lande bare man har adgang til computer og internet og så slippe for de danske skatteregler??  Det er nok også en af grundene til at man som enkelt person der driver sin virksomhed på den måde, kan tilbyde de billige priser der nævnes.. 

Skattely er ikke et problem for mig, at firmaet ikke eksisterer er problemet, og problemet er at firmaet ligger et sted ejeroplysninger er totalt skjult.

Kenneth Lindgren:
Det hvertfald sådan jeg har set på det, og det som jeg tog med i mine overvejelser, samt de informationer personen bagved firmaet gav mig. Så igen jeg mener ikke jeg kunne ha gjort det bedre, medmindre jeg havde brugt laaaaang tid på at undersøge alverdens scam muligheder osv. 

Du behøver ikke bruge lang tid. Du kan tage det link jeg postede før og gennemgå på 5-10 minutter. 90-95% af alle de svindelsager jeg har set kunne være undgået ved at bruge den liste.

Kenneth det her handler jo ikke om hvorvidt det skal være i orden at drive virksomhed hvor, og om man skal skrive på sociale medier, som virksomhedsejer. Pointen er at det med mine 10 råd kan du undgå langt de fleste svindlere og det er super ærgerligt du ikke vil bruge de 5-10 minutter det tager at gå den igennem når du skal finde en leverandør, for svindlerne kan blive ved, så længe folk ikke tager det seriøs.

Kenneth Lindgren:
Hvis ikke man har 25000,- til at betale for et firma som dit, for at lave det hele så det bare spillede 110% så er man nød til at gøre som jeg måske har gjort, og så få et rap over nallerne hist og her.. 

Og en endnu bedre løsning er at finde en der er billig og passer til ens budget, som samtidig ikke kører en 100 % skjult anonym forretning. Så kan man både få det billigt og nedsætte risikoen for at blive fuppet med 90-95% (hvis man lige går igennem min liste og sørger for det meste er ok).

Der findes jo også billige folk som ikke er bange for at lægge billede og navn til deres arbejde, og dem kan man lige så godt vælge, frem for dem som skjuler alt.

Vi behøver ikke diskuttere dit valg, jeg håber bare virkelig du kan se hvorfor det er smart at vælge en der ikke er 100 % anonym i fremtiden når du skal vælge igen.

Side 8 ud af 13 (122 indlæg)