Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!!Roboclean (Salgskonsulent)

Side 6 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

bare mig:
at være med til at gøre sådan en forskel er så stor en glæde inden i mig at det ikke kan beskrives..

Det er så højstemt, at det nærmest lyder som en religion.

bare mig:
stiller i også de spørgsmål til folk der arbejder i bilka, rema 1000, netto, elgiganten, punkt1 osv.


Hvis en ansat i ét af de nævnte firmaer gav udtryk for at få så stor en oplevelse ved at sælge støvsugere, at han ville gøre det gratis.... ja, så ville jeg stille kritiske spørgsmål.

Jeg er sikker på, at de fleste, der kan læse mellem linierne er mere afskrækket fra at arbejde for dit firma efter at have læst om din tilgang til det. I mit firma stiller vi de materialer til rådighed for medarbejderne, som de skal bruge for at løse opgaven - Min journalist får f.eks. ikke lov til at bruge sit eget kamera... Hvem ville da have problemet, hvis det gik i stykker, mens hun var på opgave?

Jeg er glad for, at der er ting i livet, som betyder mere for mig end støvsugning, og at jeg kan gøre en forskel for mine medmennesker på andre punkter.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

bare mig:
at være med til at gøre sådan en forskel er så stor en glæde inden i mig at det ikke kan beskrives..

Det er så højstemt, at det nærmest lyder som en religion.

bare mig:
stiller i også de spørgsmål til folk der arbejder i bilka, rema 1000, netto, elgiganten, punkt1 osv.


Hvis en ansat i ét af de nævnte firmaer gav udtryk for at få så stor en oplevelse ved at sælge støvsugere, at han ville gøre det gratis.... ja, så ville jeg stille kritiske spørgsmål.

Jeg er sikker på, at de fleste, der kan læse mellem linierne er mere afskrækket fra at arbejde for dit firma efter at have læst om din tilgang til det. I mit firma stiller vi de materialer til rådighed for medarbejderne, som de skal bruge for at løse opgaven - Min journalist får f.eks. ikke lov til at bruge sit eget kamera... Hvem ville da have problemet, hvis det gik i stykker, mens hun var på opgave?

Jeg er glad for, at der er ting i livet, som betyder mere for mig end støvsugning, og at jeg kan gøre en forskel for mine medmennesker på andre punkter.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans - du er Gud! Du har helt ret i dine anskuelser.

Nu har jeg arbejdet som sælger, souschef og butikschef i Punkt1 i en årrække og vi langede rigtigt mange kanongode støvsugere over disken. Gennemsnitsprisen for alle støvsugere vi solgte lå omkring 1300-1400 kr, især fordi vi var rigtigt dygtige til at sælge de bedste støvsugere (til husholdningsbrug) på markedet. Disse er med Miele klart i førertrøjen (godt 60%) og dernæst Siemens og Electrolux. Alle andre kan stort set ikke lave støvsugere, når man skal holde sig på et rimeligt prisniveau. Der er naturligvis Dyson, som jeg personligt mener er totalt overrated i forhold til sugeevne og brugervenlighed, desuden larmer de og koster over kr 3000.

Jeg har arbejdet som sælger ALTID og jeg har ALDRIG nogensinde fået et opkald, hvor kunden blot ringede for at fortælle mig, at han/hun var SÅ glad for deres køb.

Ej heller har jeg nogensinde omtalt mine kunder som "dejlige" eller for den sags skyld følt en ophøjet glæde ved arbejdet. Nuvel, jeg har da været glad for mit arbejde, ellers var jeg der jo ikke, men slet ikke oppe i skyerne på den måde. Salg er benhårdt og man skal gøre en forskel i forhold til konkurrenterne. Det kan jeg - og deri ligger min glæde ved arbejdet. At kunne lukke salget, have solgt de rigtige varer til den rigtige pris - det er kanon. Men det dersens bullshit som "bare mig" lukker ud - det hører ingen steder hjemme. (Kan dog ikke udelukke at "bare mig" er enfoldig)

Jeg begik engang den store fejl at indlade mig på salg af Filter Queen, som jeg også SKULLE investere i selv. Den kostede dengang kr 16.000. Jeg ville få 2.000 per handel. Salgsmetoderne er så gennemført udspekulerede og luskede, så jeg lynhurtigt indså at hverken støvsuger samt min integritet kunne holde til et nærmere eftersyn.

Ergo smed jeg lortet ud og droppede firmaet. Helt ærligt - at stille sig op i butikscentre og få folks kontaktdata - for efterfølgende at ringe ALLE op og sige "Tillykke - du har vundet en gratis fremvisning af Filter Queen i dit eget hjem" -  det er bare så langt ude. Jeg kunne fortsætte, men gider ikke.

Bottomline er: De støvsugere er ikke en skid bedre end Miele, Siemens eller Electrolux's, der alle kan erhverves for under kr 2.000. Snarere tværtimod!

Nu kender I svaret fra en tidligere Punkt1 ansat. Heldigt at jeg er tidligere, for ellers ville jeg jo nok forplumre debatten ved at "forherlige" min arbejdsplads eller deslige.

Mvh.

PS: Hvis nogen spørger, hvorfor jeg ikke nævnte Nilfisk i ovennævnte, så var det fordi jeg faktisk glemte dem. Nilfisk er ok, men langtfra de gode støvsugere, som de lavede engang. Ud af hver solgte 100 stk, så fik vi 40 ind til service. For Miele var det samme tal 1 til 100. Det er ret sigende! Når vi så samtidig solgte 10 gange så mange Miele og stadig ikke fik nogen ind til service - så er det da klart at man sælger endnu flere af dem. Ingen sælgere gider reparationer under reklamationsretten. Så kan man undgå reklamationer, så gør man selvfølgelig det.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om " bare mig " er en af topfolkene der skamroser sit eget produkt til at lokke nye naive, mindre kloge sjæle frem, til at aftage produkter til en masse spildte penge..

mvh   Geeked

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Hans - du er Gud! Du har helt ret i dine anskuelser.

Nu har jeg arbejdet som sælger, souschef og butikschef i Punkt1 i en årrække og vi langede rigtigt mange kanongode støvsugere over disken. Gennemsnitsprisen for alle støvsugere vi solgte lå omkring 1300-1400 kr, især fordi vi var rigtigt dygtige til at sælge de bedste støvsugere (til husholdningsbrug) på markedet. Disse er med Miele klart i førertrøjen (godt 60%) og dernæst Siemens og Electrolux. Alle andre kan stort set ikke lave støvsugere, når man skal holde sig på et rimeligt prisniveau. Der er naturligvis Dyson, som jeg personligt mener er totalt overrated i forhold til sugeevne og brugervenlighed, desuden larmer de og koster over kr 3000.

Jeg har arbejdet som sælger ALTID og jeg har ALDRIG nogensinde fået et opkald, hvor kunden blot ringede for at fortælle mig, at han/hun var SÅ glad for deres køb.

Ej heller har jeg nogensinde omtalt mine kunder som "dejlige" eller for den sags skyld følt en ophøjet glæde ved arbejdet. Nuvel, jeg har da været glad for mit arbejde, ellers var jeg der jo ikke, men slet ikke oppe i skyerne på den måde. Salg er benhårdt og man skal gøre en forskel i forhold til konkurrenterne. Det kan jeg - og deri ligger min glæde ved arbejdet. At kunne lukke salget, have solgt de rigtige varer til den rigtige pris - det er kanon. Men det dersens bullshit som "bare mig" lukker ud - det hører ingen steder hjemme. (Kan dog ikke udelukke at "bare mig" er enfoldig)

Jeg begik engang den store fejl at indlade mig på salg af Filter Queen, som jeg også SKULLE investere i selv. Den kostede dengang kr 16.000. Jeg ville få 2.000 per handel. Salgsmetoderne er så gennemført udspekulerede og luskede, så jeg lynhurtigt indså at hverken støvsuger samt min integritet kunne holde til et nærmere eftersyn.

Ergo smed jeg lortet ud og droppede firmaet. Helt ærligt - at stille sig op i butikscentre og få folks kontaktdata - for efterfølgende at ringe ALLE op og sige "Tillykke - du har vundet en gratis fremvisning af Filter Queen i dit eget hjem" -  det er bare så langt ude. Jeg kunne fortsætte, men gider ikke.

Bottomline er: De støvsugere er ikke en skid bedre end Miele, Siemens eller Electrolux's, der alle kan erhverves for under kr 2.000. Snarere tværtimod!

Nu kender I svaret fra en tidligere Punkt1 ansat. Heldigt at jeg er tidligere, for ellers ville jeg jo nok forplumre debatten ved at "forherlige" min arbejdsplads eller deslige.

Mvh.

PS: Hvis nogen spørger, hvorfor jeg ikke nævnte Nilfisk i ovennævnte, så var det fordi jeg faktisk glemte dem. Nilfisk er ok, men langtfra de gode støvsugere, som de lavede engang. Ud af hver solgte 100 stk, så fik vi 40 ind til service. For Miele var det samme tal 1 til 100. Det er ret sigende! Når vi så samtidig solgte 10 gange så mange Miele og stadig ikke fik nogen ind til service - så er det da klart at man sælger endnu flere af dem. Ingen sælgere gider reparationer under reklamationsretten. Så kan man undgå reklamationer, så gør man selvfølgelig det.

Som tidligere ansat, med ansvar for lager og service, i Punkt1's største konkurrent, kan jeg kun bakke op om dette indlæg.

For 16000,- kan jeg købe 8 Miele støvsugere, som støvsuger lige så godt, og hvor de alle har 5 års garanti. Lidt hovedregning siger at jeg for 16000,- har en støvsuger med garanti de næste 40 år. Hvis roboclean eller filterqueen nskulle suge så meget bedre, end de gode i 1500,- til 2000,- prisklassen, at det kan retfærdiggøre prisen, ville den suge gulvklinkerne med op. 

Tilmeldt 12. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja nu har jeg svært ved at sige om maskinen er så god som de siger!

Men som sagt tidligere, så har min ven arbejdet for roboclean, jeg snakkede med ham igår og har fået lidt fakta:

Positive ting om roboclean:

Den kan både støvsuge, rense luft og vaske gulv. (dog var deres gulvvasker besværlig at bruge i starten)

Den var billig i strøm

Den var lavet i tyskland

Og der var ikke poser (så man sparede penge på poser og filtre) (ved ikke om hvor meget)

Den havde vist en god garanti

Negative ting:

Den larmede vildt

Den var stor og uhandy

Den skulle vaskes efter brug

Hjulene faldt af

Positive ting om arbejdet:

De var søde og havde det godt sammen

Kunne selv bestemme hvor meget de ville arbejde

Negative ting om arbejdet:

De skulle betale for luftrensere som kunderne skulle have gratis

De skulle købe en maskine for at starte op til 14.995kr.

De fik en garantiløn de første 3 mdr. på 15.000kr. Men KUN hvis du havde haft 50 besøg

De skulle ud og stå i butikscentre og markeder for at samle kunder ind

De kom tit ud til folk som slet ikke gad have besøg

Han fik af vide at han ville få en gratis maskine efter 3 mdr. hvis han havde hans 50 besøg hver mdr. selvom han havde booket dem ind galt det ikke fordi nogle af dem ikke var hjemme! (så han fik ikke nogen maskine, sidder og betaler af på den idag)

Alt i alt sagde han det ikke var nogen succes ( men der var dog nogle få der tjente penge det var dem der havde kontorerne )

Lige lidt info, så må i selv vurderer

 

 

 

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fussing.

Jeg forstår så inderligt dine overvejelser/bekymringer ang. ROBOCLEAN.

Jeg har selv søgt stillingen ved ROBOCLEAN, var til samtale nr. 1 torsdag og blev ringet op dagen efter fredag, hvor jeg fik afvide at jeg var kommet vider til samtale nr. 2. Denne samtale nr. 2 skulle foregå hjemme ved mig selv allerede tirsdag.

Jeg fik pludselig mandag et link om denne side, hvor jeg læste alle de mange "mails" ang. meget negative ting ved ROBOCLEAN. Jeg blev selv meget tvivlende  angående dette firma. . . En dag tilbage til samtalen nr. 2. . .  hvad gør jeg.

Tirsdag morgen tog jeg straks kontakt til HK - HK kunne oplyse mig at dette ROBOCLEAN firma kun er registretet under et mobil nummer. . . og IKKE et fastnets nummer som man normalt er. Desuden kunne HK oplyse at ingen HK medlemmer er ansat ved ROBOCLEAN. Ja - hvorfor mon!!!!

Hk sagde til mig, lige som til dig, at dette tyede meget på et PYRAMIDE FIRMA!!!

ROBOCLEAN ANSES SOM ET FUPFIRMA!!!!

Jeg afmeldte tirsdag morgen min samtale nr. 2. - Hvilket jeg er rigtig rigtig glad for!!

 Fussing du skal have stor tak, fordui du startede denne debat. havde du ikke lavet denne debat, var jeg højst sandsynligt faldet i fælden. . .

Mvh ghandiskat .

Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

WinkHej ghandiskat...

Glad for at du også betænkede dig og afmeldte samtale 2. Jeg er ovenud lykkelig for at man har sådan en hjemmeside som Amino, hvor man netop kan hører andres mening og forhindrer andre i ansættelse ved fupfirmaet "Roboclean". Den gang de jeg snakkede med HK sagde de til mig at jeg skulle holde mig langt væk fra dette firma. Jeg forklarede dem nøjagtigt, hvad jeg havde fået af vide om jobbet (fandt jo så ud af senere, at der var mange ting Roboclean ikke havde fortalt mig - endnu) Jeg er selvstændig og det var jeg også dengang jeg søgte stillingen som sælger. I min ansøgning til Roboclean skrev jeg, at jeg ville væk fra det at være selvstændig og "bare" være almindelig lønmodtager. Da fandt jeg så ud af senere at man jo skulle være selvstændig. Hallo altså hvis man var et lidt normal firma, så ville man da ikke kalde en til samtale, som var træt af at være selvstændig og det kun drejer sig om at få personen til at være selvstændig og købe en åndsvag støvsuger til totalt mange penge. Støvsugeren skulle jo være helt vild god, hvis man var allergikker og uha det kunne nærmest få ens allergi på et minimum. Jeg har det sådan, hvis den er så god, hvorfor vil astma og allergiforbundet overhovedet ikke have noget med den støvsuger at gøre. Med alle de allergikker der er på verdensplan så ville denne maskine jo være en GAVE.... Nej altså den må de sørme længere ud på landet med.

Fussing

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fussing.

Det glæder mig, at også du ikke hoppede i fælden. - Og jeg er naturligvis OVER LYKKELIG over at du her inde på Amino advarede. . .  havede ikke du indlagt dette emne - så lavede jeg stået med LORT til halsen nu.

Jeg står desværre uden salgskonsulent job, hvilket er vildt ærgeligt, men jeg må jo bare søge igen! - du mangler ikke en Wink Smil.

 endnu en gange - TUSING TAK FUSSING!!!!

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fussing.

Det glæder mig, at også du ikke hoppede i fælden. - Og jeg er naturligvis OVER LYKKELIG over at du her inde på Amino advarede. . .  havede ikke du indlagt dette emne - så lavede jeg stået med LORT til halsen nu.

Jeg står desværre uden salgskonsulent job, hvilket er vildt ærgeligt, men jeg må jo bare søge igen! - du mangler ikke en Wink Smil.

 endnu en gange - TUSING TAK FUSSING!!!!

Side 6 ud af 15 (141 indlæg)