Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie selskab - uden penge?

Side 1 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Når man starter et aktie selskab, skal man så også selv have penge at ligge i det? Eller er det nok med investorenes penge? (ved godt det kræver 500.000,-kr.)
Fx.  Jeg har en ide, men nada penge.. Kan jeg starte et aktie selskab med en partner eller investore eller noget uden selv at have nogen penge????
Og hvordan kan jeg sikre min ide? Jeg er jo nød til at åbne op for slik posen for at få nogen med på min ide, men hvordan sørge jeg for de ikke stjæler slikket??
 
Er der egentlig en forskel på investore og folk der køber aktier? Det har jeg fået af vide, men det kan jeg sku ikke helt få til at henge sammen...
 
Fra Elena
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor skal det være et aktieselskab?

Du kan lave et ApS for 125.000 kroner og der behøver du ikke have kontanter (kan bruge bil, fastejendom eller lignende)
 
 
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/12/2006 5:07:52 PM Forfatter: Briian

hvorfor skal det være et aktieselskab?

Du kan lave et ApS for 125.000 kroner og der behøver du ikke have kontanter (kan bruge bil, fastejendom eller lignende)

Det ku da også blive ApS så, men nu jeg 17 år og har hverken fast ejendom eller bil endnu...
Og ka folk købe aktier i et ApS?
 
However, tilbage til mit spørgsmål? ;-)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, folk kan godt købe aktier i dit ApS (det hedder godt nok anparter i et ApS)

Men hvis der er et stort kapitalbehov, ville jeg nok finde investorerne med det samme.
 
Og investorer er oftest folk, som man har med tidligt i forløbet og de tager derfor en større risiko, end en aktionær, som normalt først kommer ind i selskabet, når det er veletableret og igang!
 
Fordi at du har et aktieselskab, betyder det jo ikke at det er nemt at få aktionærer, så du tænker på børsnoterede aktieselskaber og det er en heeeelt anden sag!
 
 
/Brian
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Folk der har aktier, bliver betegnet som Aktionærer, men det er faktisk det samme som Investorer...

Det er lidt svært for dig at starte et A/S uden penge, da du så ikke selv får nogle aktier, og dermed ikke ejer virksomheden. Så er du nødt til at få nogen til at starte virksomheden, og få dig valgt ind som direktør. Det er dog lidt fesent hvis man ikke selv er medejer...

I et ApS køber man anparter, og ikke aktier.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper

Virkelig..? hmm... Troede faktisk at jeg ville ha i hvert fald 50% af firmaet selv, selvom jeg ikke selv havde lagt penge i, da jeg har idéen....
 
Hvad så  hvis jeg finder mig en partner?  er det så også sådan?
 
Briian
 
Ja der ville være et relativt stort start kapital behov... Du mener at jeg skal finde investore NU? hehe... jeg ska lige ha lavet prototyper først? så jeg har noget at præsentere...? :-)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er altid den med aktierne, der ejer selskabet, og for at eje aktier, er man nødt til at have penge, for at købe aktierne :)

Personligt ville jeg nok låne nogle penge af mine forældre, eller lign. For at eje en smule af selskabet med det samme, og ellers lave en skriftelig aftale med de andre aktionærer, om at du til enhver tid kan købe aktierne tilbage. Så kan du købe aktierne tilbage når du har råd til det. Så skal i bare have en revisor på til at se hvad kursen på aktierne er.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke få aktier eller anparter uden penge. Derimod kan du måske finde en investor som vil låne dig penge til dit indskud, hvorved du får aktier eller anparter.

Den anden mulighed er at lade eksterne stifte selskabet men lave en aftale om at du får anparter af dem ved siden af din løn. Det kan i visse situationer laves skattefrit over nogle år   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vigtigere at lave et realistisk budget for hvad der skal bruges af kapital for at starte en virksomhed end stirre sig blind på et tal for stiftelsen af et ApS el. A/S.
Dette vil også absolut være et minimumskrav for at en investor overhovedet gad kigge på det prospekt du har. Lav en god forretningsplan og et realistisk budget - valg af virksomhedsform er i mange tilfælde ikke så afgørende for succes.
 
Som mange herinde sikkert vil skrive under på - får man ikke bare smidt penge i nakken fordi man har en god ide. At finde en investor kan være lisså svært som at vinde i lotto. Der er masser af gode ideer i verden - men at realiserer dem er en helt anden snak.
Men et rigtigt godt råd er at blive gode venner med din bankmand - det kan være en kilde til rigtig meget realistisk information ang. finansiering af virksomhedsopstart. (få også hurtigst muligt fat i en bankmand der har med erhverv/iværksætteri at gøre og ikke sidder med privatkunder)
Og et andet råd... luk op for slikposen... du kommer ingen vegne ved kun at dele dine ideer med dig selv...
 
JH
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, så jeg skal altså have halvdelen af pengene selv for at få halv dele af aktierne selv.. Fair nok..
Men er det så også sådan hvis jeg finder mig en partner???
Side 1 ud af 9 (81 indlæg)