Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konsulent virksomhed : Hvilke Skattefradrag er der?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino brugere.

 

jeg har netop startede en konsulent virksomhed som bi-job.

Hvad kan jeg trække fra i skat ? jeg har forstået at jeg kan trække følgende ting fra, er det rigtigt og er der andre ?

internet opkobling/abonement

Telefon/ telefon abonnement

Virksomheds relateret rejser ( her under flyrejser )

Kurser

materialer der skal bruges til at bestride jobbet.

Opslagsværker

benzin

Kontor-artikler

Computer

Gaver

Repræsentation  ( frokost / middag / chokolade ) til kontakter

kontor indretning ( Sofa ? )

 

Hvad siger ? er det rigtigt ? og er der nogle andre som ikke er nævnt her ?

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Medscape.

Det ser meget rigtigt ud, dog vil jeg være lidt skeptisk omkring det med benzinen såfremt ikke virksomheden ejer bilen. Men ellers er jeg enig i listen, og gaver og repræsentation er kun 25% fradragsberettiget skattemæssigt.

Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 13. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

o

øv kun 25 procent !!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til omkostninger der kan opfattes som private skal du være meget opmærksom.

Du må altså ikke bruge telefonen privat.

Du skal føre kørselsregnskab, og bør så kunne fratrække noget der ligner statens takster. Bare at trække benzinregningerne fra holder ikke.

Hvis du indretter kontor i din bolig må det ikke kunne anvendes privat (kan du f.eks. have overnattende gæster på sofaen?)

 

 

Tilmeldt 13. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt det sidste  : Betyder det at jeg ikke må købe en sofa der er stor nok til at man kan ligge der ?

Nogen der lige kan forklare mig hvad der sker hvis jeg har underskud de første par år?

Har hørt et eller andet med at man må køre med underskud de første 2-3 år, og underskudet kan trækkes fra i den personlige skat !

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det kunne godt lyde som om at du spekulerer i underskud - ligeså snart Skat modtager din selvangivelse kan du roligt regne med et kontrolbesøg

Du kan som udgangspunkt ikke fratrække udgifter du ikke kan forsvare med en omsætning.

Ligeledes kan du forvente at høre fra skattevæsnet hvis din virksomhed ikke giver overskud nok - dvs at der ikke fra din virksomhed + dit job er råd til en minimal levestandard.

 

Kan du fortælle lidt mere om din virksomhed og hvilken omsætning du forventer? Skattevæsnet er ikke nogen gavebod og de fleste af dine fradrag lyder lidt som gråzoner (især med det indtryk indtryk du giver mig vedrørende firmaaktivitetsniveauet).

 

Uden at virke alt for småborgerlig vil jeg da gerne understrege at jeg som skatteyder heller ikke er særlig interesseret i at skulle betale en andel i din sofa og for at du og konen kan gå på fin restaurant eller tage på charterrejse til tyrkiet.

 

Beklager hvis jeg har misforstået dig.

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Vedrørende sofaen vil jeg godt undskylde - det var ikke dig der havde nævnt noget med sofa i boligen og det var udfra den opfattelse at jeg kommenterede.

Men jeg mener stadig det er lidt suspekt at du spørger hvor mange år du vil køre med underskud - du giver udtryk for det som en optimal situation.

VH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

medscape:

Jeg forstår ikke helt det sidste  : Betyder det at jeg ikke må købe en sofa der er stor nok til at man kan ligge der ?

Det betyder såmænd bare at hvis du har kontoret i dit hjem vil SKAT sikkert have svært ved at se det erhvervsmæssige formål med en sofa.

Hvis du derimod har kontor "ude i byen" er det en fradragsberettiget udgift.

 

Tilmeldt 13. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

okey. jeg forstod det lidt som om der var grænser for størrelsen ( i meter-mål )

Jørgen Olsen Hvis du ikke kan bidrage til debatten / Vidensdeling så synes jeg det er mærkeligt at du deltager her !

Jeg spørger fordi jeg har hørt det og fordi et har noget at høre med lysten til at skyde større beløb ind i firmaet og fordi det er dumt at ikke at trække fra hvad der kan trækkes fra, men det er måske bare mig Confused .

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg beklager tonen i mit første indlæg - det tager jeg gerne igen.

Jeg vil dog gerne stadig gerne understrege pointen som er at underskuds-spekulationer ikke er noget skattevæsnet vil betale for

Det er stadig mit indtryk at du gerne vil have underskud i din virksomhed og jeg vil gerne bidrage til debatten ved at anbefale dig at lade være. Kan du alligevel ikke dy dig er det mit indtryk at skattevæsnet ved kontrollen er rimelig blødsødne - de vil blot nægte dig fradrag på de ting der ikke kan forsvares - de giver sjældent dummebøder.

 

VH Jørgen Olsen

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)