Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk virksomhed med hestevognskørsel i Danmark?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er studerende i Tyskland og har min bopæl få kilometer fra den dansk-tyske grænse. Jeg har overvejet at starte et lille firma op, hvor jeg vil tilbyde hestevognskørsel for turister, til bryllupper, konfirmationer mv, da der ikke forefindes et sådan firma indenfor de nærmeste 100 km. Firmaet skal udelukkende gælde som en lille indtjeningskilde ved siden af SU´en under mit studie og vil regne med en årlig indtjening omkring 25.000 kr inden skat.

Sagen er den, at jeg allerede ejer kørehesten og at den er opstaldet i Danmark på en rideskole. Jeg ønsker dog ikke at leje mig ind i en kontorbygning i DK pga den minimale indtjening, men derimod at drive forretningen fra min lejlighed i Flensborg? Er dette muligt, når hesten er opstaldet i DK og hestevognsturene vil finde sted her?

 

Har forgæves forsøgt at finde oplysninger, der kunne hjælpe mig videre, så nu må jeg ty til jer Aminoer:)

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattemæssigt mv. er der ingen problemer i at lave en tysk virksomhed der sælger disse ydelser i Danmark.

Omvendt ved jeg ikke hvad der kræver af andre godkendelser for at transportere folk rundt.

Henrik

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for dit hurtige svar.  Godkendelserne for transport af folk skal vel så opnåes i DK eller hvordan?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene,