Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk virksomhed med hestevognskørsel i Danmark?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er studerende i Tyskland og har min bopæl få kilometer fra den dansk-tyske grænse. Jeg har overvejet at starte et lille firma op, hvor jeg vil tilbyde hestevognskørsel for turister, til bryllupper, konfirmationer mv, da der ikke forefindes et sådan firma indenfor de nærmeste 100 km. Firmaet skal udelukkende gælde som en lille indtjeningskilde ved siden af SU´en under mit studie og vil regne med en årlig indtjening omkring 25.000 kr inden skat.

Sagen er den, at jeg allerede ejer kørehesten og at den er opstaldet i Danmark på en rideskole. Jeg ønsker dog ikke at leje mig ind i en kontorbygning i DK pga den minimale indtjening, men derimod at drive forretningen fra min lejlighed i Flensborg? Er dette muligt, når hesten er opstaldet i DK og hestevognsturene vil finde sted her?

 

Har forgæves forsøgt at finde oplysninger, der kunne hjælpe mig videre, så nu må jeg ty til jer Aminoer:)

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattemæssigt mv. er der ingen problemer i at lave en tysk virksomhed der sælger disse ydelser i Danmark.

Omvendt ved jeg ikke hvad der kræver af andre godkendelser for at transportere folk rundt.

Henrik

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for dit hurtige svar.  Godkendelserne for transport af folk skal vel så opnåes i DK eller hvordan?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lene,

Selvtak, Problemet er at der ikke er en generel lov omkring transport af folk i hestevogn. Det er politivedtægten der udstikker rammen. Eksempelvis har Københavns Politi udstedt en bekendtgørelse med reglerne. Disse omhandler bl.a. krav om bevilling, godkendelse af køretøjer mv. Omvendt er der andre byer som eksempelvis Århus, der ikke har regler omkring dette.

Så du er nødt til at kontakte den politikreds hvor du har tænkt dig at starte ture fra (eksempelvis der hvor din hest er opstaldet).

Henrik

Fra Flensborg
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Det vil jeg gøre hurtigst muligt:)

Ved du, hvordan det ser ud mht at fratrække udgifter til f.eks. smed, dyrlæge og opstaldning af hesten, når den samtidig bliver brugt til privatbrug?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige at den mulighed stort set er lig nul. Ud fra det du siger om den forventede indtjening må man vel sige at hesten i overvejende grad er til privat brug.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Umiddelbart vil jeg sige at den mulighed stort set er lig nul. Ud fra det du siger om den forventede indtjening må man vel sige at hesten i overvejende grad er til privat brug.  

Ja efter danske forhold vil der ikke være fradrag. Men da du nu vil være et tysk firma - melder jeg pas. (reglerne er nu nok ikke så forskellige fra Danmark). Så der må du høre hvad tyskerne siger.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel egentlig også et dansk anliggende. Hesten står i DK og turene vil finde sted i DK. Dvs. vi taler fast driftssted i Danmark og dermed kildebeskatning i DK, hvor der så vil blive givet lempelse ved den tyske skatteberegning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også anskue det som en ydelse, der købes i Tyskand men leveres i Danmark. (hvilket medfølger dansk momsregistrering)

Henrik

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tror du skal prøve at ændre dine Tags, så der eventuelt er flere der finder dit indlæg. Prøv med opstart af virksomhed, enkeltmands virksomhed, samt de tags du allerede bruger. Mon ikke du så skulle være heldig at finde en rar amino sjæl som kan hjælpe dig lidt på vej.

Syntes det er en fin ide du har fået og tror den kan blive et hit.

 

Mvh

Kaysen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)