Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du twitter?

Side 2 ud af 12 (115 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Man skal da Twitter.... http://twitter.com/brianbrandt

Mange har spurgt efter hvad Twitters formål egentlig er... og det er der man går forkert i byen.. der er ikke noget formål med det, hvilket er dens styrke... :-)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg at Twitter har tabt kampen om brugerne i Danmark til Facebook. Det er for nørdet og massen af ultrasociale onlinevæsner i Danmark er for lille til at rykke det synderligt.

Over there er Twitter en kæmpe success, dels pga massen af den mere "nørdede målgruppe" er så meget størrer og dels fordi twitter bare var der først med microblogging konceptet hvilket gør at der er utrolig mange web-kendiser der tog det til sig og det trækker folk med. F.eks. folk som Leo Laporte, gutterne fra digg, Cali Lewis, Jason Calicanis osv.

Forskellen mellem twitter og facebook ser jeg dog der hvor facebook i høj grad er et venne-netværk og man derfor ofte kun har folk man rent faktisk allerede kender i forvejen der læser ens opdateringer, hvorimod twitter i højere grad lægger op til kommunikation mellem fremmede, der så senere måske ender med at blive venner i facebook regi. Så brugsmønsteret er efter min opfattelse væsentlig forskellige for de to services.

Jeg hænger selv ud på twitter på: http://twitter.com/gensmann

Et af mine yndlingseksempler med twitter var det famøse jordskævl der ramte København for nogen tid siden. Da hele min lejlighed begyndte at ryste og jeg vågnede af det, tog jeg min iPhone og søgte på "earthquake copenhagen". På trods af det meget lille opbud af danskere på twitter, så faldt jeg over en enkel post af en gut der stillede det samme spørgsmål som mig "hvaaa' var der lige et jordskævl i københavn?" hvilket fik mig til at stå op og researche sagen nærmere.

Det gav mig en yderst sjov morgen hvor flere af mine venner rapporterede ind lang tid før aviserne samlede det op og i visse tilfælde var der også et par tips der røg videre til et par journalister fra os. Havde jeg ikke hurtigt haft muligheden for at slå det op uden at forlade min seng.. ja så var jeg sgi nok bare sovet videre og gået glip af den oplevelse.

Det samme hører man gang på gang i USA hvor twitter i mange situationer er langt hurtigere ude med nyt om store begivenheder end aviserne og andre medier kan nå at skrive artikler sammen til, hvilket er en spændende udvikling når det kommer til citizen journalism. Facebook kan teknisk set det samme, men der er mange jeg følger på twitter, som jeg aldrig ville følge inde i facebook universet, og samtidig er facebook's feeds blevet så langsomme til at opdatere på det seneste at twitter ofte er langt foran med mange "breaking news"-historier.

/My 2 cents

 

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grosen!

Jeg arbejder en hel del på LinkedIn, FaceBook, ZenZuu og har været på Mingler, men ikke Twitter.

Det vil jeg da gøre noget ved med alle de gode svar du får her på dit spørgsmål. Som det er nævnt er der jo nettop ikke noget formål -men det er jo det man selv skal udvikle - jeg har da haft meget glæde af at være der - får mange kontakter indlands som udlands og da mit virke er afsætning af fortræffelige gode produkter er det en god mulighed for at omtale disse til mange på kort tid. Få kontakt med andre forhandlere i andre lande og udveksle erfaringer. Endvidere kan man der præsentere sin egen profil og markedsføre sig. Jow det er kommet for at blive. Men Om man børe være selektiv - eller med på dem alle Hmmm - et vanskeligt spørgsmål.Star

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Twitter en del for tiden - I kan finde mig på www.twitter.com/demib

Oscar, jeg tror nu den største årsag til at Twitter er så ekstremt meget mere udbredt i USA end det er i Danmark, er at de der understøtter SMS fuldt ud.

Jeg bruger det mest fordi en meget stor del af mit netværk er der - og fordi mange af de vigtige daglige tips lander der, frem for i debatter og blogs

 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Oscar, jeg tror nu den største årsag til at Twitter er så ekstremt meget mere udbredt i USA end det er i Danmark, er at de der understøtter SMS fuldt ud.

Jeg bruger det mest fordi en meget stor del af mit netværk er der - og fordi mange af de vigtige daglige tips lander der, frem for i debatter og blogs

Det er også helt klart en teori, jeg tror bare ikke man kan nedskrive den som den største og primære årsag, men derimod er det nok nærmere en række grunde der gør forskellen. Men det er helt klart et godt argument.

Jeg kan dog ikke undlade at bide mærke i at f.eks. på facebook er det langt fra størstedelen af statusopdateringerne der kommer via mobile enheder i min vennekreds og det er trods alt  en gruppe af mennesker hvor mange render rundt med iPhones og andre smarttelefoner der har mulighed for at opdatere og lignende over netværket. Tendens der er helt klart at statusbeskederne kommer mens folk sidder på arbejde eller derhjemme om aftenen. Så for min omgangskreds vedkommende tror jeg ikke en SMS-integration i Danmark på twitter ville flytte ret mange brugere når det kom til stykket.

De fleste af dem er havnet på facebook for at finde gamle venner og er så senere blevet introduceret for "statusbesked"-konceptet til deres venner. Derimod er de fleste af mine kontakter på twitter typisk folk i webbranchen eller lignende personer der ønsker at brande og promovere sig selv overfor omverden og ikke så meget deres venner og bekendte. Den del af den danske befolkning er trods alt langt fra så stor som den er på det engelsktalende og amerikanske marked.

Men det er jo så bare en subjektiv vurdering ud fra den måde mit netværk er sammensat på.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke brugt det endnu, men nu måtte jeg da lige tilmelde mig og se hvad det var. Eftersom jeg på Facebook er berygtet for at skifte status oftere end en storryger tager sig en smøg, må det vel nærmest være lige noget for mig!?

Så nu er jeg at finde her: http://twitter.com/fruforklarbar

~
Anja

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kører det altid så SINDSSYGT langsomt som det gør lige nu? Surprise

~
Anja

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

For ikke EDB-nørder!*S*

Hvad er twitter?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Twitter er en slags social netværkstjeneste, hvor man i en slags blogform skriver små beskeder på max 140 tegn.

Eksempelvis ser Martin Thorborgs Twitter-indlæg sådan ud: http://twitter.com/thorborg

Når jeg logger ind på min egen twitter, ser det ikke sådan ud. Der får jeg vist et mix af beskeder fra alle de mennesker, jeg følger derinde, sorteret efter tid.

Jeg har mulighed for at skrive offentlige svar rettet til folk på min kontaktliste, beskeder uden decideret modtager eller private beskeder, som kun modtageren kan se.

Det er sådan set teknikken bag Twitter - i grove træk og forhåbentlig nogenlunde forståelig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Frank!

Jo...forstår det nogenlunde...må sige, at jeg er novice på dette område!*S*

Side 2 ud af 12 (115 indlæg)