Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenternes navne som søgeord

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ulovligt hvis jeg lader min it-shop poppe op i adwords når folk søger på konkurrentens navn?

VH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulovligt er det nok ikke, men det er i hvert fald ikke særlig god moral!

Desuden kan du få en sag på halsen og skriverier mellem din og deres advokater.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Ulovligt er det nok ikke, men det er i hvert fald ikke særlig god moral!

Desuden kan du få en sag på halsen og skriverier mellem din og deres advokater.

Med venlig hilsen

Flemming

Hej.

Tak for dit svar. Jeg har ikke noget imod skriverier fra advokater hvis jeg ved jeg ikke overtræder nogen love - så det kunne være rart at høre om der er nogen der ved det.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har faktisk en shop som gør det ved os. Det er smartkids.dk som har en adwords annonce når man søger på house of kids. Jeg synes det er totalt dårlig stil.... Jeg har skrevet til dem flere gange - men får intet svar. Så nu har jeg lavet en nøjagtig magen til deres (en aften jeg kedede mig :·) ren og skær principsag.

Men jeg kunne aldrig finde på at gøre det med andre!!! jeg synes at man skal være med til at holde nettet rent - det er så irriterende at klikke på noget som ikke er det man ledte efter!

Mange hilsener Helle

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Men jeg kunne aldrig finde på at gøre det med andre!!! jeg synes at man skal være med til at holde nettet rent - det er så irriterende at klikke på noget som ikke er det man ledte efter!

Jeg er nu ikke helt enig der. Selvfølgelig pisser man på konkurrenten - men ikke nødvendigvis kunderne. Hvis de søger efter konkurrenten der sælger den samme vare har du muligheden for at give et bedre tilbud - og adwords er jo rimelig diskrete.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, er det ulovligt hvis det er et registreret varemærke. Ved ikke om det er juridisk, men Google ser det hvertfald som krænkelse af varemærke og kan - hvis firmaet bag varemærket klager - fjerne dig fra AdWords.

Har selv fremlagt en lignende sag for min markedsførings-chef i dag, hvor et mindre firma har købt sig ind på vores firma-navn.

All the best

Kasper Andreassen

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er dårlig moral/stil ved jeg ikke - Det er vel i sidste ende kunden som skal blive tilfreds, og kunden der har valget mellem dig og konkurrenten, så set fra kundens stil er det ikke så meget dårlig moral som det er god oplysning/service - så er der selvfølgelig risikoen for at kunden syntes det er dårlig stil, og som konsekvens heraf vælger konkurrenten...

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ulovligt hvis det er et registreret varemærke. Teleselskaberne håndhæver det i stor stil. Søg f.eks. på tdc, telia, eller m1 osv. Der er enten ingen adwords annoncer, eller også selskabet selv, f.eks. telia/ringo.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Det kan godt være du ikke er enig - men jeg har nu ret ser det ud til Big Smile

Citat: En brug af andres forretningskendetegn eller betegnelser, som minder om forretningskendetegnet, som led i søgemaskineoptimering og dermed med henblik på at lede internetbrugere til sin hjemmeside, hvor der udbydes produkter, som er konkurrerende med de produkter, som det pågældende forretningskendetegn er beskyttet for, er således som det klare udgangspunkt retsstridig

It advokaten, Computerworld

 

Mange hilsener Helle

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmm.. det syntes jeg er underlig lovgivning... Jeg mener, så længe man ikke "lader som om" man er det andet firma, men blot udbyder den samme eller lignende service er det vel ikke vildledende, men blot oplysende? Blot en undren fra min side! :)

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)