Indledningsvis synes jeg at du skal poste det som en blog - men fred være med det. Emnet er interessant!. Var selv på barrikaderne i min gymnasie tid vedr. dette. Carsten nævner lidt om hvad pengene går til, hvilket jeg synes er essentielt. Har selv meldt mig ud af folkekirken, da jeg ikke benytter dem og ikke er tilhænger af at en religion skal sættes ind i forskellige rammer, vi så beslutter os for at kalde katolikker, protestanter, muslimer m.m.. Ligeledes indeholder biblen, koranen og hvad man nu ellers benævner de forskellige skrifter alle benævnelser som at du skal det og det eller vil der være den og den konsekvens, hvilket ikke falder ind i mit liberalistiske friheds billede af hvorledes verden burde være. I yderste konsekvens har dette jo diktatoriske undertoner, hvilket også ses praktiseres specielt i udviklingslande. Mange har vældig meget glæde af religion og dem om det - det er jo vidunderligt, ligeledes er jeg hellere ikke modstander af de 10 bud, men behøver ikke en religion til at forklare mig det humane og fornuften i dette. Desværre vil jeg også være så provokerende at agitere for at religion specielt i fattige lande, mere fungerer som en metode til at holde befolkningen i skak, ligesom man har set det med forskellige politiske systemer eller ideologier, hvilket jeg ikke mener hører noget sted hjemme. Dog vinder det frem, da de demokratiske processer er svære at integrerer specielt i dissse lande, da demokrati i mange tilfælde danner en platform for korrupte politikker, og dermed danner en modpol til det politiske system - hvilken der så i sidste ende er mest korrupt kan diskuteres. Hvorvidt det så er den omhandlende religion skyld - er en anden diskussion, men dette argumentere i min verden absolut ikke for at danne grundlag for en statsstøtte. Folkekirken er den mindst benyttet organisation vi har, men mærkelig nok også den mest støttede organisation rent statsligt. Tror der er mange sports-, fritidsklubber og aften det ene og det andet der ville have samme ordningen. At betale til folkekirken i gennem sin almindelig skat udenom kirkeskatten, er i princippet i orden, hvis dette udelukkende går til at bevare vores kirker, da disse har en kulturel betydning ligesom vi har kongehuset. Dog mener jeg ikke den kan være rimeligt at en del af disse penge også skal gå til kristendommens virke (eksempelvis præstelønninger), dette burde komme direkte fra kirkeskatten. Afslutningsvis kunne man jo relatere folkekirken til amino forummet, med forskellige tips til at udvikle deres forretning, som jo må siges at være gået i stå - herunder er fornyelse, det første begreb/faktor der kommer springer frem. |
Folkens folkens folkens. Jeg vil nu mene at det er jer som er uoplyste og blåøjede.
Det er NEMT at give religion skylden for en masse ondt. Men hvad er religion andet end godheden selv?
Det er mennesket som fejler, ikke religion.
Hvorfor vil i afskaffe religionen? Afskaf mennesket
Og det er ikke helt korrekt at religion er det som har dræbt flest mennesker i verden. Det her er en stor misforståelse blandet folket.
POLITIK og POLITISKE IDEOLOGIER er det som har kostet flest ofre. Igen på baggrund af os mennesker.
Politiske ideologier og det at ville pådutte andre mennesker selv samme, har kostet langt flere mennesker livet end noget andet.
Sovjet og kommunismen.
Vesten og demokratiet.
De islamiske lande, og den gren af islam som er politisk.
Tyskland og nazimen.
Religion er en smuk ting. Kristendom, Islam, osv. er smukke religioner hvor det handler om næstekærlighed, selvbeherskelse osv.
Det er enkelte mennesker som fejler og bruger disse ting for at gøre ondt.
Halvdelen af folkene her i tråden tror alligevel på tnig som "karma", "the secret" osv.