Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands-virksomhed

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hvilken Tilsynsmennesker tænker du på?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Happy

Hvad er forskellen på SmbA og enkeltmandsfirma på Dk / CVR ?
Forklar mere...

Har det nogen betydning for økonomi eller andet.. For mig og min virksomhed

vh

Sami-

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Det ved jeg ikke?

Ved slet ikke om der kommer nogle? .. (:

Men har de generalt ret til at komme ind i min privat andresse som er min virksomhed? ..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en lille ting mere.

Er man forbindet til noget vis man tilmelder sig enkeltmandsvirksomhed på webreg eller erhvervs styrelsen.

 

Hvornår kan man gøre sin virksomhed KONKURS? .. Bestemmer man selv? ...

 

vh

Sami

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oprettet en konto til min virksomhed i Amagerbanken og fået den tilknyttet som NEM-konto. Dette gav jeg absolut intet for.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lederansvarlige:

Hej Kristoffer

Det ved jeg ikke?

Ved slet ikke om der kommer nogle? .. (:

Men har de generalt ret til at komme ind i min privat andresse som er min virksomhed? ..

Skat har hvis det drejer sig om indrivelse i form af en fogedsag. Om det er privat eller virksomhed er lige meget, så længe det står i dit navn og du hæfter for gælden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel Beldring

Okey nice...

Jeg har Danske bank og en normal konto...

Så dvs. Vis jeg har en Nordea bank konto med Nemkonto så kan jeg bare få det uden ekstra omkomstninger? (:

Men hvad med om året koster det noget for dit vedkommende?

 

vh

Sami

 

& Tak kristoffer !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er man forpligtet på en eller anden måde at have en virksomhed i en perode inden man siger den op altså: Konkurs? .. Eller vis man ville lukke den..

Håber i mennesker derude kan svare.. Har fået gode råd og vejledning af jer.

Kan du svare Kris på dette?

Store hilsner: Sami H.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskel?

Vedr.

Hej - Tænk dig godt om.

Lav hellere et SmbA. Det er meet nemmere at styre og revidere.

www.smba.dk - kan bruges f.eks

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilsynsmennesker...? Hvis det er den type du tænker på som kommer snigende i skyggerne og blot vente på det tidspunkt hvor du er allermest sårbar og så kaster sig frådende over dig og din virksomhed, så eksiterer de altså ikke - ligesom uhyret under sengen (øh hov... det er jeg nok ikke den rigtige til at udtale mig om.... never mind).

Det du MÅSKE vil kunne komme ud for er, at du MÅSKE vil blive kontaktet af SKAT. Det de egentlig vil er blot at komme forbi og sige og se om du har styr på dit regnskab. Når du er en ny virksomhed, så vil de typisk også komme med henblik på at fortælle dig om hvad de kan hjælpe dig med og eventuelt vise dig hvad der er af kurser m.m. for nystartede virksomheder.

Jeg skal selv ærligt indrømme at da jeg stiftede min første virksomhed, der var jeg skræmt fra ved og sans ved tanken om at Told & Skat (som de hed dengang) pludselig ville stå i døren. Dengang var der altså ikke nogen ressourcer at trække på via internettet som der er i dag. Så det eneste jeg vidste var hvad jeg havde hørt om i min skoletid og hvad jeg havde læst. Så den dag jeg blev ringet op (hvilket SKAT vidst ikke engang gør i dag - de sender så vidt jeg ved et brev) fra Told & Skat, der var jeg ved at skide en stork af skræk. Men da der så dukkede to hyggelige ældre damer op, så fik jeg hurtigt ændret min opfattelse. De var der i ca. 1 time. En 20 minutter gik med at de kiggede i mit hjemmestrikkede regnskab (et Excel-ark) og kom med nogle enkelte spørgsmål omkring det. Resten af tiden gik med at de snakkede om hvad Told & Skat afholdte af kurser, gå-hjem-møder m.m. for sådan nogle som mig som lige havde startet min første virksomhed.

Siden da jeg har prøvet indtil flere gange at have besøg fra SKAT i de virksomheder jeg har haft med at gøre. Og hver gang er det gået rimeligt stille og roligt. Den "værste" omgang jeg kan komme i tanke om var faktisk sidste gang de var på besøg i MediaMouse. Der var der noget gøgl omkring en leaset firmabil som også stod til rådighed for mig privat. Bilen var på hvide plader og normalt kan der slet ikke løftes moms af sådan en bil, men der er et hul omkring leasede hvidpladebiler - men det vidste dem fra SKAT ikke noget om. Så der blev en del torvtrækkeri imellem mig, SKAT og MediaMouse's revisorer. Men det lykkedes at få det hele på plads efter nogle breve frem og tilbage (hvilket i øvrigt endte med at jeg personligt fik nogle penge tilbage fra SKAT fordi der var et fradrag som der ikke var taget højde for).

Den anden kontrolinstans som EVENTUELT ville kunne komme forbi vil være arbejdstilsynet - men de kommer ikke med mindre du har nogen ansatte. Så hvis det blot er en enkeltmandsvirksomhed med dig som den eneste i virksomheden, så kommer du ikke til at få besøg af dem.

Men jeg vil lige tilføje følgende til dit spørgsmål: SKAT og arbejdstilsynet har skam fuldt ud ret til at checke det de skal checke. Og du skal give dem lov til det, hvis de vil have lov. Ellers så ender du med en sag på halsen. De er en offentlig myndighed og deres job er bl.a. at checke at der ikke bliver snydt og at tingene er i orden. Og der er ikke nogen forskel på om virksomheden ligger på din private adresse eller ej.

Jeg skriver det ikke for at skræmme dig, men blot for at gøre dig opmærksom på at de jo ikke kommer forbi og kigger på dit regnskab bare for at skræmme røven ud af bukserne på dig. De gør det fordi de skal.

Og sidst men ikke mindst, brug dem til noget fornuftigt hvis de endelig skulle komme på besøg hos dig. Hvis SKAT kommer på besøg og du eventuelt skulle have gået og puslet med nogle spørgsmål omkring f.eks. eksport (blot for at tage et eksempel), så spørg dem nu hvor de alligevel er der. I MediaMouse havde jeg en snak med en fra arbejdstilsynet omkring det med at vi stod og skulle til at ansætte en ret ung fyr. Han havde selv søgt et efter-skole-job. Men jeg var i tvivl om hvor vidt han overhovedet måtte arbejde hos os når vi havde alle de maskiner, knive, kemikalier m.m. Men det fik jeg så klartlagt omkring hvad han måtte og ikke måtte og hvad vi skulle være opmærksomme på når vi havde så ung en fyr ansat. Jeg fik oven i købet et link til en hjemmeside hvor jeg kunne læse det meste og så ellers et telefonnummer jeg kunne ringe på, hvis der skulle dukke flere spørgsmål op når han var begyndt hos os Smile.

/Jesper

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)