Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonti hvor solen skinder...

Side 7 ud af 14 (135 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Youstar:

igen det kræver indsigt i den økonomiske situationen hvilket i ikke har, tom spekulation kan du vidst nemt lave...

Jeg skal ikke kunne sige, hvor meget indsigt jeg har i den slags, men i det lange løb tror jeg sgu, det mest rentable er at betale sin skat

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Ja... Så kan man vælge om pengene skal styrke det samfund man lever i, eller forsøde udvalgte "hjælperes" liv... Valget er frit, men man bør nok tænke på, hva der reelt gavner en selv i sidste ende!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Youstar:

igen det kræver indsigt i den økonomiske situationen hvilket i ikke har, tom spekulation kan du vidst nemt lave...

Hvem er dette henvendt til? Kan du ik som minimum skrive brugerens navn, så det er nemmere at forstå sammenhængen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

Youstar:

igen det kræver indsigt i den økonomiske situationen hvilket i ikke har, tom spekulation kan du vidst nemt lave...

Jeg skal ikke kunne sige, hvor meget indsigt jeg har i den slags, men i det lange løb tror jeg sgu, det mest rentable er at betale sin skat. 

Ja, medmindre man ser det ud fra et økonomisk perspektiv :-)

Jeg ved godt hvor du vil hen, og det er faktisk meget godt - det lyder bare som den sædvanlige moralprædiken - altså gas.

 

Det mest rentable for mange er nu engang ikke at betale sin skat... der er mange der slipper igennem nåleøjet uden at blive snuppet, og det er en særdeles udbytterig forretning.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Det mest rentable for mange er nu engang ikke at betale sin skat... der er mange der slipper igennem nåleøjet uden at blive snuppet, og det er en særdeles udbytterig forretning.

Nu er det her lidt ligesom doping jagten... Skat skal opdage huller før de kan lukkes... Så folk der arbejder med det, vil ALTID være 1-2 skridt foran myndighederne!
På samme måde, som doping synderne altid er foran dem, som tester dem... Præperatet skal "opfindes" og findes hos atleter, før man kan udvikle tests, som kan spore det i kroppen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

 

Det mest rentable for mange er nu engang ikke at betale sin skat...

Det kommer så sandelig an på hvilken pris man sætter på sin egen samvittighed!

Jeg er ganske sikker på, at det ALDRIG kunne blive rentabelt for mig. Det ville komme til at koste mig alt for meget til en kronisk utryghed.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jørgen

 

Jeg har hørt om veletablerede, økonomisk stærke midaldrende danskere, der på grund af ubevidst svindel med udlejning af deres sommerhus, blev nødt til at sælge sommerhus, aflevere hele deres opsparing og økonomisk være klædt af til bar røv og tropehjelm - SKAT er ikke sjove at have noget i klemme hos.

Når først møllen er i gang, og de har fået færden af dig, er de totalt ligeglade med alle humanitære aspekter af sagen - de vil bare ha' deres penge. Sager hos SKAT bliver ikke umiddelbart forældede, så hvis man snyder nu, kan det sagtens indhente en om mange år, hvor man højest sandsynlig er i en helt anden økonomisk situation.

Derfor skal man tænke sig overordentlig godt om, før man begynder på den slags. Skattesvindel handler i bund og grund om, hvor vidt man har handlet i god eller ond tro. Hvis man hører til sidste gruppe, flår de en for et godt ord.

 

Skattesvindel betaler sig, ligesom alle mulige andre former for svindel, sjældent.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Simon Tørring:

Youstar:

igen det kræver indsigt i den økonomiske situationen hvilket i ikke har, tom spekulation kan du vidst nemt lave...

Jeg skal ikke kunne sige, hvor meget indsigt jeg har i den slags, men i det lange løb tror jeg sgu, det mest rentable er at betale sin skat. 

Ja, medmindre man ser det ud fra et økonomisk perspektiv :-)

Jeg ved godt hvor du vil hen, og det er faktisk meget godt - det lyder bare som den sædvanlige moralprædiken - altså gas.

 

Det mest rentable for mange er nu engang ikke at betale sin skat... der er mange der slipper igennem nåleøjet uden at blive snuppet, og det er en særdeles udbytterig forretning.

Jørgen, det kan du ikke mene, at det skulle være rentabelt ikke at betale sin skat.

Det kan godt være mange slipper gennem nåleøjet, men hvorom alting er, er det sikkert, at eks. forældelsesfrister for genoptagelse af skatteansættelser sættes ud af kraft i det øjeblik, at det konstateres, at der har været et bevidst snyd eller skatteunddragelse.

D.v.s. at den normale forældelsesfrist på 3 år og 4 måneder kun er gældende, hvis man har fulgt de gældende skatteregler. I modsat fald begynder forældelsesfriste først fra det tidspunkt, hvor SKAT får kendskab til sagen eks. skatteunddragelse.

Jeg personlig vil aldrig medvirke objektivt til kreativ skatteplanlægning af denne art, men derimod en optimal skatterådgivning indenfor de gældende regler. Man har immervæk et image og ry at værne om, når man indsender selvangivelser m.v. til SKAT.

Alene det forhold at trådstarteren her formentlig allerede har gjort sig uheldigt bemærket, uagtet hans brugernavn, så er SKAT følgelig opmærksom på denne trafik ud og ind af landet.

Konklusionen for mig er i hvert fald, betal den rigtige skat og vær opmærksom på, at i tvivlstilfælde kan der komme ekstra skat i forbindelse med tilfælde, hvor man nødvendigvis må tolke skatteloven lidt "bredt".

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Jørgen Olsen:

 

Det mest rentable for mange er nu engang ikke at betale sin skat...

 

Det kommer så sandelig an på hvilken pris man sætter på sin egen samvittighed!

Jeg er ganske sikker på, at det ALDRIG kunne blive rentabelt for mig. Det ville komme til at koste mig alt for meget til en kronisk utryghed.

 

 

Yes

Hilsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Espresso:

Jørgen Olsen:

 

Det mest rentable for mange er nu engang ikke at betale sin skat...

Det kommer så sandelig an på hvilken pris man sætter på sin egen samvittighed!

Jeg er ganske sikker på, at det ALDRIG kunne blive rentabelt for mig. Det ville komme til at koste mig alt for meget til en kronisk utryghed.

 

Det eneste jeg siger er bare at det meget nemt kan være en rentabel virksomhed at snyde, og at det er det for mange. Når I trækker udtalelser op af hatten om at det aldrig kan betale sig kommer I selvfølgelig ikke med dokumentation - det gør jeg heller ikke - det er Jeres mavefornemmelse at det aldrig kan betale sig - i har tillid til at vi nok skal knalde hver og en - på sigt. Min mavefornemmelse er den stik modsatte.

Det er ikke min erfaring - jeg har set det stik modsatte utallige gange med egne øjne. Jeg har set folk der har skabt længerevarende økonomisk success gennem snyd.

Så jeg gentager:

Når vi snakker rentabilitet må jeg antage at det udelukkende er fra et økonomisk perspektiv. Her er der en god successrate hvis man tænker sig om.

 

Selvfølgelig giver en sådan udtalelse jer mulighed at lufte Jeres glimrende moral. Jeg vil gerne være med - det kunne heller aldrig blive "rentabelt" for mig - dog ikke p.g.a. kronisk utryghed, men det ville være for dyrt for min selvrespekt. Jeg vil ikke være en slyngel.

 

Og det er samtidig mit indtryk at det er rimelig almindeligt at flytte sin virksomhed og beskatning under varmere himmelstrøg. Her gælder Egon-Olsen-loven: Forbrydelse betaler sig glimrende - når bare man ikke gør noget ulovligt.

Den slags, lovligt eller ej, kunne jeg ikke finde på at deltage i. Jeg synes det er snyd. Jeg bestræber mig dog på ikke at dømme folk med et lidt løsere moralsæt end jeg selv - det bestræber jeg mig rigtig meget på.

 

 

Nåja, - alt er jo relativt - Simon du siger at det sjældent betaler sig - jeg siger uanset hvad: for tit.

Side 7 ud af 14 (135 indlæg)