Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 2 ud af 21 (205 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det I skal oplyse? Den pågældende bruger optræder jo med sit eget navn Big Smile

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

INNOACTIVE:
Jeg smider også gerne 100 kr ind i en pulje, hvis der bliver oprettet en sådan for at hjælpe den uheldige ( han har handlet i en god og hjælpsom ånd)

Jeg er også med meeen klap nu lige hesten hvis den "skyldige" er 14 år kan man så i det hele taget sagsøge ham ? hvis ikke kan man så sagsøge forældre ?

Jeg håber da af mit hjerte når de finder ud af hvor gammel personen er de dropper det for det ville da være for latterligt andet.

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er helt enig med Marc.

Ja, der er ophavsret m.v., men når hjemmesiden er designet til bl.a. selvhjælp, så mener jeg, at man rettelig må forvente, at ens indlæg og skabeloner følgelig bliver brugt. Det er trods alt hele meningen med hjemmesiden Startvækst.

Med venlig hilsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Arco Iris:

Men ellers så har der jo været masser af tråde herinde med harme iværksættere der er kede af at få stjålet både produktbilleder og tekster fra deres projekter - og lige så mange gode råd til hvordan man så skal angribe tilbage med advokat + bål og brand. Men dobbelt moral kan jo være dobbelt så godt Wink

/Arco

Jeg er sådan set enig, men jeg syntes dog der er en stor forskel.
Tager du en anden persons billeder og bruger dem til din egen forretning, så giver du personen et tab og du gør det for at tjene flere penge.

Her har en iværksætter prøvet at hjælpe en anden iværksætter og ingen har lidt et tab, da Amino ikke køber artikler.

Dbh Martin 

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin,

Ja lov er lov, men kr. 7 - 8.000 er en ren tabersag i byretten. Journalisten skal i retten påvise et tab og det kan han ikke. Teksten er allerede offentliggjort på en - ikke uvæsentligt for sagen - offentlig myndigheds gratis hjemmeside.

Jeg kan ikke se, at Amino behøver at udlevere noget uden en dommerkendelse.

Dbh. Aleksander

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej!... Hvor smålig kan man være... Men sådan er journalister bare...

vi er også villige til at smide en 100 mand, hvis det skulle være.

Mvh Christian

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det eneste der ikke må ske, er at den 14årige dreng kommer til at hæfte for det fuldstændig latterlige krav!

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Det eneste der ikke må ske, er at den 14årige dreng kommer til at hæfte for det fuldstændig latterlige krav!

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Vi er helt enige og det er det vi må finde ud af at undgå!

Dbh Martin 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Hartoft-Nielsen:

Ej!... Hvor smålig kan man være... Men sådan er journalister bare...

Mvh Christian

Rolig nu, Christian, det er nok liige lidt for generaliseret. Smile

Det er bestemt ikke alle journalister, som er sådan.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Aleksander:

Ja lov er lov, men kr. 7 - 8.000 er en ren tabersag i byretten. Journalisten skal i retten påvise et tab og det kan han ikke. Teksten er allerede offentliggjort på en - ikke uvæsentligt for sagen - offentlig myndigheds gratis hjemmeside.

Ved du at startvækst ikke har betalt for artiklen? Jeg gør ikke.

 

Som udgangspunkt mener jeg at en evt. bruger der bryder ophavsretten ved at kopier artikler ind på Amino skal betale for et evt. erstatningskrav, men det skal være en sag mellem den pågældende bruger og ophavsret ejeren. I denne sag, hvor brugeren, angiveligt, er 14 år så har vedkommende nok ikke vist at det måtte man ikke, så der burde "sagsøgeren" nok se gennem fingerne med det, men det er jo i sidste ende op til "sagsøgeren".

Mads Madsen

Side 2 ud af 21 (205 indlæg)