Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er der fremtid i modebranchen ??

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Nå..jo..jeg så godt at du lavede en optimistisk lille rette-stregWink. Jeg HÅBER virkelig at du får ret og det bliver til et NÅR !!!!

Mht. noget online er jeg helt grøn, men mon ikke der er nogen/en, som kan hjælpe mig med den del ?? Jeg er frisk på at prøve forskellige ting for at fremme salg m.m.

Jeg har aftalt med min frisør-veninde at vi holder modeshows og make over aftener, hvor kunderne bliver forkælet og "nusset" omSmile.  Og så bliver der en afstemning, hvor vinderen får præmier. Noget i den retning.

Mvh. Helle

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Juul:

Hej igen

Nå..jo..jeg så godt at du lavede en optimistisk lille rette-stregWink. Jeg HÅBER virkelig at du får ret og det bliver til et NÅR !!!!

Mht. noget online er jeg helt grøn, men mon ikke der er nogen/en, som kan hjælpe mig med den del ?? Jeg er frisk på at prøve forskellige ting for at fremme salg m.m.

Jeg har aftalt med min frisør-veninde at vi holder modeshows og make over aftener, hvor kunderne bliver forkælet og "nusset" omSmile.  Og så bliver der en afstemning, hvor vinderen får præmier. Noget i den retning.

Mvh. Helle

Hej igen igen

Jeg tror virkelig du gør det, hvis det ikke lykkedes nu (med de forskellige der skal med), så gør du det næste år.

Der er helt sikkert mange der kan det med online, så mon ikke det kan lade sig gøre at finde en der gerne hjælper.

Sætter mig lige og tænker kreativt Stick out tongue

Martin

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...sæt dig lige og vær lidt kreativ..he-heStick out tongue.

Skal det være, så skal det være nu !! Jeg har brugt/spildt så lang tid på bare at drømme og ikke gøre noget ved det, selvom det er det at blive selvstændig jeg virkelig brænder for.  Jeg har brugt ufattelige timer på at læse alt, hvad der er om at blive iværksætter for at blive super dygtig. Har flere gange tænkt..aj, det er sgu nok for svært..for så at tænke..jamen det er jo det her jeg ønsker allermest i verden, så ja..det bliver svært, men også en udfordring og en personlig udvikling og derfor har jeg nu gjort noget ved sagen og går bare og venter på at komme til møde i Væksthuset og få deres domConfused ???!!

Mvh. Helle

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle,

Nu følger jeg jo tråden - og kan se at du overvejer både nethandel og butik. Vær meget opmærksom på at det kræver mange timer dagligt at holde en netbutik i gang. Man tror det er så let :·)

Når jeg har leverandører på besøg, hører jeg lidt om hvad der sker ude i marken. Een af de ting de alle fortæller, er at mange fysiske butikker starter nethandel op som supplement. Umiddelbart en god ide tænker man. Men det viser sig - næsten ved alle - at de bliver meget overraskede over hvor mange timer de skal stå og tage billeder, lægge varer ind, lave markedsføring, seo - plus at de fleste har manuel lagerstyring som også skal passes. Derudover er der kundeservice via mail og telefon - og pakker der skal afsted hver dag.

Jeg fortæller dig det blot, fordi at det som jeg så hører er, at butiksejerne faktisk slet ikke har tid til at passe netdelen - og bliver enormt stressede over det - og ikke mindst fordi der er brugt en masse tid og penge på at komme i gang.

Dermed siger jeg ikke at du skal holde dig fra det. Men du skal i hvert fald være opmærksom på at en netshop kræver lige så meget tid som en fysisk butik.

De netbutikker som jeg ser har størst succes (hvor de også har fysisk butik), er dem som har formået at dele butik og net op i to individuelle enheder. Dvs med ansatte hvert sted. Som at have en fysisk butik i Ålborg og Århus.

I forhold til Facebook er det utroligt så få fysiske butikker der rent faktisk bruger dette fantastiske medie aktivt. Hvis du kan få folk på facebooksiden - så har du rigtig gode muligheder for at vise billeder af nyankomne varer - og dermed lokke dem ned forbi butikken.

Den største fare når man åbner en butik, er at man ikke kan nå at sælge varerne før regningerne forfalder. Sørg for at have en god startkapital - og helst din egen frem for bankens - renterne æder overskuddet :·)

Derudover er der mange af leverandørerne som kræver forudbetaling inden varerne leveres. Især ved nystartere. Branchen er hårdt ramt af at butikker lukker og ikke betaler deres regninger. Det er i hvert fald også noget du skal huske at spørge om, når du kontakter mærkerne: Hvad er deres betalingsbetingelser.

Og så sørg for at have et ordentligt gennemarbejdet budget. Det værste man kan gøre er at få købt for meget hjem. Så hellere for lidt - for man kan altid genbestille :·)

Håber det bedste for dig :·)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle Juul:

Ja...sæt dig lige og vær lidt kreativ..he-heStick out tongue.

Skal det være, så skal det være nu !! Jeg har brugt/spildt så lang tid på bare at drømme og ikke gøre noget ved det, selvom det er det at blive selvstændig jeg virkelig brænder for.  Jeg har brugt ufattelige timer på at læse alt, hvad der er om at blive iværksætter for at blive super dygtig. Har flere gange tænkt..aj, det er sgu nok for svært..for så at tænke..jamen det er jo det her jeg ønsker allermest i verden, så ja..det bliver svært, men også en udfordring og en personlig udvikling og derfor har jeg nu gjort noget ved sagen og går bare og venter på at komme til møde i Væksthuset og få deres domConfused ???!!

Mvh. Helle

Hej Helle

Jeg krydser alt hvad der kan krydses, men syntes det ville være en stor skam, hvis du opgav...Syntes virkelig man kan mærke igennem skærmen at du brænder for det og udviser en stor passion for det.

Jeg har ikke læst det store om iværksætteri før jeg startede...og gør det egentlig heller ikke, men lige pt. ser jeg rigtig meget Robert Kiyosaki, Anthony Robbins og lytter også lidt til nogle optagelser af Nigel Risner (motivationstaler). Dertil lytter jeg til nogle af mine erfarne kollega'er der konstant kommer med inspiration og gode råd.

I sin tid konkurrerede jeg med et af Egmonts medier, og i december tog jeg (overtalte en god ven til at tage med, så vi var to) turen ud til ca. 20 af de største bureauer i Københavns området forklædt som julemand med gavesæk fyldt med slikposer. Det var en helt vildt god gimmick som jeg vil skyde på gav os en kvart mill ekstra i omsætning. Hvorfor siger jeg så dette... Stick out tongue Kan du på nogen måde tage ud til firmaer i området og gøre dig godt bemærket?

Et andet spørgsmål....Såfremt væksthuset er modstander, kunne man så forestille sig at du kunne starte op med en "light" løsning hvor du samarbejder med din frisørveninde?

Mange hilsner Martin

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak Helle,

Nej, tag ikke deres afgørelse som en "dom". 

Mange iværksættere starter netop fra næsten ingenting.

Jeg kunne rigtigt godt lide idéen om Hjallerup Marked også. Desværre - i mine øjne - så kom der også i den med at du skal have en butik allerede. Jeg havde hellere set den omvendt. Du kunne tjene nogen penge og noget erfaring til markedet - og dernæst efterhånden komme tættere på drømmen om butik. 

Det er muligt at du får trappetrinene op til den butik, men hvis du ikke gør så kan du selv skabe de trin derop. 

Jeg kan godt forstå du helst vil starte på en bestemt måde. Lad os nu se om det lykkes eller ej. Jeg synes ikke du skal tage det de siger som en dom.

Mange af de mest succesfulde har jo netop startet noget op med hele verden imod sig. Hvis ikke du kan låne penge så tjen penge på eksempelvis Hjallerup Marked og salg hjemmefra indtil du har råd til en biks. 

Skal nok lade være med at blive ved med, men synes bare set er synd at gøre sagen sort/hvid når der er regnbuefarver imellem Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gita Street:

Jeg kan godt forstå du helst vil starte på en bestemt måde. Lad os nu se om det lykkes eller ej. Jeg synes ikke du skal tage det de siger som en dom.

Mange af de mest succesfulde har jo netop startet noget op med hele verden imod sig. Hvis ikke du kan låne penge så tjen penge på eksempelvis Hjallerup Marked og salg hjemmefra indtil du har råd til en biks. 

Skal nok lade være med at blive ved med, men synes bare set er synd at gøre sagen sort/hvid når der er regnbuefarver imellem Smile

Enig med gita Stick out tongue

Tag f.eks. Colonel Harland Sanders...(google ham..) så vil man se en fyr der ikke gav op så let. Ligesom mange kendte mennesker i forskellige brancher kan nævne deres fejl..Babe Ruth er kendt for sine 714 homeruns...men ingen tænker over de ca. 1400 fejlslag. Der er mange andre historier om andre succesfulde folk på en masse forskellige områder.

Hvis dit mål er at blive selvstædig, så kan det være "vejen" skal ændres hvis du får de forkerte svar.

/Martin

 

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Super inspirerende at læse denne tråd, hvor din gejst bare blæser mig omkuld ;)

Som tidligere netshop-ejer, vil jeg lige bakke op om Helle.... Det er mere end et fuldtidsarbejde at køre en netshop. Jeg havde shoppen sammen med min kone og vi måtte til sidst kapitulere for også at få tid til vores børn og hinanden. Jeg glemmer aldrig den store drengs øjne den sidste tid, når vi "lige" satte os ved computeren.

Omvendt er det potentielt når din biks er helt oppe i omdrejninger og du har ansatte som klarer alt det daglige og du har overskud til at ekspandere :)

Og betalingsbetingelser er alfa-omega....vær super skarp og opmærksom, især indtil din omsætning er stabil!! Du skal helst nå at have omsat en del af varerne inden de skal betales, ellers æder de dine likvider.

Men husk, det er stærkt vanedannende at være selvstændig.... Jeg lurepasser bare indtil den rette ide står for døren :)

Jens

 

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle, kommende konkullega.

Som Jens skriver:

Super inspirerende at læse denne tråd, hvor din gejst bare blæser mig omkuld ;)

Jeg har også  fulgt denne tråd og vil lige give mit besyv med.

Jeg har haft fysisk butik i lidt over 10 år, og koblede netbutik på for lidt over et år siden.

Jeg valgte at starte netbutikken op, fordi jeg har nogen mærker, som kunderne ringede og spurgte på over telefonen. Så jeg tænkte at det var da smartere at give kvinderne mulighed for at købe varerne via en netshop. Så planen var at de mest efterspurgte varer ca. 50 - 100 styles skulle i netbutikken, nu ligger der så over 500 varer, det griber om sigBig Smile

Jeg har valgt at holde lukket i den fysiske butik om mandagen, fordi det var den mest stille dag, som du også nævner. Hvis jeg kørte specielle mandags tilbud, ville jeg helt sikkert bare miste den omsætning de andre dage, fordi det lynhurtigt ville blive mere eftertragtet at handle om mandagen, og jeg VIL IKKE drive butik på RABAT og tilbud. Men jeg lægger stor vægt på at have de mærker, som kunderne ikke kan leve uden, og så selvfølgelig super god service.

Jeg synes det er fantastisk at have modebutik, også som enkeltmands butik, hvor jeg nyder at lave det hele selv, servicere kunder, vaske vinduer, pynte vinduer, bogføre, lave momsregnskab, tage på messer osv. osv.

Marlene - Templet

Ps. lyt til Helle fra house of kids( jeg er hemmelig beundrerWink), hun ved hvad hun taler om. Er du i tvivl, så tjek house of kids`s facebook side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

232011:
... men det er bedre at have udlevet sin drøm og køre på cykel, end det er at afdrage på en Audi der er et nummer større end naboens.

Helt enig!

232011:
Fremtid i mode? Er der da nogen forventning om at kvinder holder med at eksistere? Cool

Fy! Men er helt enig! Der er altid fremtid i mode, så bare klem på, Helle!

 

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)