Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bliv iværksætter uden nettet ?

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AngryBird:

Skal vi ikke lige tage fat i overskriften og spørge: Kan man blive iværksætter uden at have internet?

Det er vel ikke så relevant når overskrift og tråd ikke hænger så godt sammen. 

Har taget udgangspunkt i tråd-teksten i stedet. Men med hensyn det spørgsmål du fremlægger, så kan der vel ikke diskuteres meget om dette. 

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

2x post. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

S.H:
så kan der vel ikke diskuteres meget om dette. 

Hvorfor ikke? Det er der noget der hedder fysiks netværk.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

AngryBird:

jeg mindes nu heller ikke Martin Thorborg kan programmere, og han klare det nu fint..

Hej

Er det mest pinlige argument jeg har hørt til dato.

Og hvorfor, fordi  at det var en anden tid dengang med jubii, og han leverede nogle penge.....Så ja hvis man har penge.

Til emnet,

Nej man kan ikke starte anden virksomhed op end IT idagens DK, og hvorfor, fordi at alt andet ryger til kina eller polen, så derfor er det spildt at skulle begynde at slås om noget som ingen vil høre på. Lige med mindre at det er en webshop......Men der vil det være en fordel at man kan sætte sig ind i det.

/Kenneth

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AngryBird:

S.H:
så kan der vel ikke diskuteres meget om dette. 

Hvorfor ikke? Det er der noget der hedder fysiks netværk.

Ja selfølgelig kan du gøre det uden en computer eller internet... Det er jo der jeg vil hen

Kenneth det er noget værre vrøvl du lukker ud, prøv kig ude foran dit vindue og du vil finde virksomheder overalt, og ikke bare hvad du direkte ser visuelt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

S.H:
Kenneth det er noget værre vrøvl du lukker ud, prøv kig ude foran dit vindue og du vil finde virksomheder overalt, og ikke bare hvad du direkte ser visuelt. 

Hej

Nu er jeg i en branche hvor alt normalt sendes til polen eller kina, så jeg har en føling med hvad der sker inden for forskellige brancher.

Og desværre er det sådan at alt andet end IT iværksættere, de går ned. Det er faktisk så gralt lige pt at mange af de ældre firmaer, skal have hjertemassage for at kunne overleve.

Jeg har her i de sidste pr år set min ene kunde efter den anden lukke ned, fordi at de ikke kunne få det til at løbe rundt. Og det betyder jo realt set at der ikke er et marked for produktion, i DK.

Og skal man lave andet end web shop, eller IT udvikling så skal der desværre rigtig mange penge på bordet. Og desværre så findes der ikke investorer til dette.

/Kenneth

Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth jeg tror lige du skal sove rusen ud og komme tilbage i morgen formiddag og grine over det forbandede vrøvl du lige selv har skrevet. :-)

God aften.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Andersen:

Kenneth jeg tror lige du skal sove rusen ud og komme tilbage i morgen formiddag og grine over det forbandede vrøvl du lige selv har skrevet. :-)

God aften.

Hej

Der er ingen grund til at være nedladende, fordi at jeg ikke lige ser din holdning som verdens midtpunkt.

Uanset hvordan du vender og drejer tingene, så er problemet, og det kan du faktisk læse rigtig meget om her på Amino, at ingen bare gider at undersøge produktions priser i DK. Og det er lidt pinligt.

Specielt når man tænker på at lande som fx tyskland, handler utrolige mængder af serigrafitryk i DK. Så er det desværre kun de større leverandører, de henvender sig til. Og det er jo lidt af et paradox, for når vi i DK fx har noget af verdens bedste serigrafitryk, så handler danske virksomheder i polen og kina, og slås med leverandørene der, for at få den kvalitet de er van til i DK.....

Jeg har set meget, og lige pt står jeg på tersklen til at overveje mit firma, for at være ærlig. Jeg er gået over 80% ned i omsætning og det betyder at det er begyndt at gør ondt. Selvfølgelig kan jeg fortsætte, men med udviklingen så er der bestemt ingen grund til det.

/Kenneth

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Selfølgelig kræver det i de fleste tilfælde mange flere penge at starte noget op offline. Nu står vi i en økonomisk krise og det ville jo være helt usædvanligt hvis der ikke ville lukke virksomheder på stribe, som kun giver mere markedsandele til de resterende (dem der har været bedst).

Sådan som jeg forstår det, så påstår du at langt de fleste virksomheder I Danmark overlever på lånte penge?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

S.H:

Selfølgelig kræver det i de fleste tilfælde mange flere penge at starte noget op offline. Nu står vi i en økonomisk krise og det ville jo være helt usædvanligt hvis der ikke ville lukke virksomheder på stribe, som kun giver mere markedsandele til de resterende (dem der har været bedst).

Sådan som jeg forstår det, så påstår du at langt de fleste virksomheder I Danmark overlever på lånte penge?

Hej

Desværre er det ikke sådan at når en konkurrant lukker, at de kunder så søger nye virksomheder i DK, de søger mod udlandet, for at få tingene billigere.

Jeg kan fx nævne Eltwin, et firma i Risskov i århus.
De har nu opgraderet deres virksomhed i polen, mod at ned prioritere de danske aktiviteter. Hvilket betyder, at de danske leverandører de havde, netop vil miste en omsætning der lå. Og det findes der mange flere eksempler på.

Problemet med produktion i DK, er ikke lønninger, da danske ufaglærte er de højst uddannede i verden, og derfor kan tænke selv, og få en produktion til at glide..også derfor at mange amerikanske virksomheder, som fx ITW har invisteret i danske virksomheder.

Men når man så snakker om danske virksomheder, så vil mange konsekvent fravælge en, når man ikke har samarbejds partner i andre lande. Og det er netop fordi at alle virksomheder i DK føler at de er presset. Og det skal man ikke negligere, men tage som et argument for at vi skal have bedre leder i DK, istedet for alt det halve der idag kører rundt.

Jeg ser desværre udviklingen inden for dansk industri som død. Og jeg ser også at udviklingen gør at det eneste sted en ikke boglig kan få job er inden for det kommunale parkvæsen, til at samle affald op.

/Kenneth

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)