Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningsferie til syge medarbejdere

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Storm:

Helt sandt. Vi skal selvfølgelig have med i debatten, at den første uges sygdom er på egen regning. Den får man altså ikke erstattet, som jeg forstår det. Langt de fleste sygdomme er man jo kommet sig over efter en uge - hvis ikke kroppen klarer det så gør penicillinen :)

Penicillin klarer så desværre ikke alt. Er jeg et bevis på, da jeg er syg på nu første måned på grund af noget betændelse og penicillin kunne ikke stoppe det, selv med dobbelt dosis. Hvilket så resulterede i indlæggelse og operation for 14 dage siden og jeg kan stadig ikke arbejde normalt på grund af det. Bare lige en note :D

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Jeg har godt nok svært ved at se det positive i det. Fra mine briller der er det endnu et symptom på at vi er så forkælede og blinde at vi overhoved ikke fatter hvad der sker omkring os.

Kunne ikke have sagt det bedre selv. Yes

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske ikke det bedste initiativ.......

Fra Køge
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Planfoto Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal jo en lægeerklæring til. Så snyderi vil formentlig blive meget begrænset.

De fleste vil formentlig hellere være raske og holde ferie, når de har ferie.

Den "gevinst", en arbejdsgiver kan have ved, at noget af de ansattes sygdom "afvikles" under ferier, er nok meget begrænset. Så i praksis får loven kun lille betydning for arbejdsgiveren. Den ansatte møder snarere veloplagt op, hvis ferien har været brugt til - at holde ferie!

 

MVH

Jens   

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs mellem linierne,

Det er et forsøg på at afskaffe fast ansættelse, og indføre time lønning. Så slipper alle firmaer for problemer ved fyringer og ved sygdom er det den syge der selv betaler og belaster ikke samfundet.

Jeg ved ikke om det er en blå eller rød tankegang!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da som en vanvitig god ide, det kan jeg ikke se noget galt i ???

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle det her være et problem for erhvervslivet? Som jeg ser det har vi i DK et arbejdsmarked der er fordelagtigt for arbejderne, og derfor bør det være muligt at tiltrække kvalificeret arbejdskraft udefra. HVIS man vælger at se det som en muligheder og ikke som endnu en "erhverspolitisk selvmodsigelse".

Det virkelige problem er at vi mangler lempelser af indvandringslovgivningen så vi kan få lidt brain drain, altså tiltrukket nogle kloge arbejdsomme visionære fleksible positive hoveder udefra. 

Kæmp den konstruktive kamp folkens.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har Kroatien med det at gøre ?????

Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

De siger det er sundt at grine, så det valgte jeg at gøre.

Venlig hilsen

Ole Hansen

Super Hobby

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

fis og fims...... eneste kommentar.

kh Zanne

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)