Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blacklisted

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon Hoxer Bønding:
Ærg dig godt og grundigt i de 42 sekunder, som en forslår og kig fremad

Hej Simon. Godt husket. du er bare go'
For I andre som stadig bruger alt for meget tid på at ærgre jer, læs 
Derfor må du kun ærgre dig i 48 sekunder.

Masser af hilsener
Rolf

Rolf Høegh
Resultatskaber.dk

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg skimmet alle indlæggene igennem og det giver mig anledning til et par kommentarer.

Jeg er ikke sikker, men tror det ville være i strid med registerlovgivningen at oprette en blacklistning af udvalgte.

Man kan så vælge at lave et direkte selskab a la Experian (RKI) som registrerer dårlige betaler. Det kræver en række godkendelser m.v., men er da lovligt og i princippet kan man godt præcisere den til f.eks. web shops olign.

Jeg afsætter selv over tkr 50 hver år til tab på debitorer og man kan vælge at ærgrer sig over det eller tage nogle beslutninger.

Enten vælge den blå øjede model som jeg eller

kræve forudbetaling eller sikkerhedsstillelse i form af bankgaranti o.lign. for betaling. Forskellen er, at man så hellere vil vælge en lavere men mere sikker omsætning

Medlemsskab af forskellige kreditoplysnings firmaer hjælper reelt ikke. det er min erfaring. Jeg har både haft positive som negative oplevelser med betalingsvilje hos kunder. Nogen har ved kundeforholdets start været helt åbne omkring en situation og har overrasket, mens andre som jeg har troet solide, har overrasket negativt.

Endelig skal jeg sige (med forbehold for at jeg ikke er jurist) Hvis han har bestilt varer efter selskabet er opløst/konkurs eller hvad det nu var, er han i ond tro og efter min mening er den handel ugyldig - MEN jeg må råde dig til at søge juridisk bistand. Det kan godt være kurator i boet vil være uenig, da han jo gerne vil holde på alle værdier han kan, men det behøver ikke betyde han har ret. Jeg mener nemlig ikke det kan være lovligt at handle i et selskab som er erklæret konkurs, da det alene er kurator der fra den dag har råderetten over selskabet.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolf Høegh:
Hej Simon. Godt husket. du er bare go'
For I andre som stadig bruger alt for meget tid på at ærgre jer, læs 
Derfor må du kun ærgre dig i 48 sekunder.

Tak Rolf, jeg kan se at jeg ikke er blevet bedre til at huske tal - 48 sekunder var det. Man har lige 6 sekunder mere til løjerne ;)

Det er generelt et godt råd, som jeg selv bruger. Godt nok tæller jeg ikke sekunder, men jeg giver mig selv én chance til at ærge mig. Så er det med at få det bedste ud af det :)

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hoxer Bønding:
Tak Rolf, jeg kan se at jeg ikke er blevet bedre til at huske tal - 48 sekunder var det. Man har lige 6 sekunder mere til løjerne ;)

Hej Simon.
Nej det er herligt at bruge mindre end 48 skunder.
Du har den rette holdning.
Jeg er stolt af dig.
God pinse.

Bedste hilsener
Rolf

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sat mig for finde ud af hvem kurator er. Ved i hvordan man kan gøre det??

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt sted at starte vil være erhvervs og selskabsstyrelsen, men jeg er lidt i tvivl om hvad du skal med det, du har jo ikke (som jeg forstår det) noget krav imod selskabet da det var tvangsopløst da varen eller ydelsen blev bestilt !

Den som du kan ha' et krav imod er den person som bestilte varen eller ydelsen men ikke imod selskabet (da det jo reelt ikke eksisterede da varen blev bestilt pga. tvangsopløsning)

Hvis han udgav sig for at være et selskab som han tidligere ejede som han vidste var tvangsopløst kan han (som jeg tidligere har sagt) meget vel ha' begået noget strafbart og så er det ikke en sag for kuratoren men mere for en sagfører

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - du retter henvendelse til den retskreds som han hører under. Hvilken det er, kan du få oplyst der hvor du selv hører hjemme.

Oplys hans CVR nr., at du har fundet ud af, at han den bestemte dato er blevet tvangsopløst. Det besværliggør det lidt, at du ikke har rettens reference og kræver lidt velvilje fra retsskr., men de kan slå op under datoer og tjekke. Du kan bede om at få kurators navn oplyst, da du har et krav mod manden.

Det er muligt Erhvervsstyrelsen også oplyser det, men det er jeg lidt mere i tvivl om 

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv et anbefalet brev til den virksomhed du har penge tilgode hos, så havner brevet hos kurator og han vil så svrer dig !

Man kan altid spørge erhvervs og selskabsstyrelsen.

Man kan aldrig garderer sig 100% !

Tænk over om det kan betale sig at bruge tid på ! Og se så fremad !

Jer der snakker om 50K ! Ja det kan man jo nemt gå hen og miste om dagen hvis man ikke er vågen !!

Jeg har for år tilbage afhentet varer ved nogle som var gået konkurs, men mærkeligt nok havde kurator ikke varene, jeg ringede til politiet og sagde at nu kørte jeg ud og hentede xx hos xx så de viste at det ikke var røveri eller lignende, de sagde så til mig at det jo var selvtægt og jeg svarede at de kunne sende bøden !

Så grinte vi lidt af det og sage pænt farvel !
I kan tror de smarte drenge ringede efter politiet da v afhendede varene, men mærkeligt nok kom patruljen ikke før lang tid efter vi var kørt, så ringede en betjent til os og vi sagde som det var, så sagde han at så måtte de smarte gutter jo sagsøge os, de havde andet at tage sig til !
Tak til "snuppe Jens" for forståese !

Men kan ikke anbefales, det kan ende i noget rigtigt snavs !
Her var vi vidende om at de varer de havde købt i ond tro, ikke befandt sig hvor de skulle men hos dem privat, så vi tog ikke noget andet end det sagen drejede sig om !
Kurator skrev dog at vi skulle afleverer dem til ham, men rykker fik vi aldrig !

 

 

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Bo Andersen:
Skriv et anbefalet brev til den virksomhed du har penge tilgode hos, så havner brevet hos kurator og han vil så svrer dig !

God ide´og i princippet rigtigt, men det forudsætter at kurator HAR sat postspærring på og at brevet ikke ved en fejltagelse ryger igennem. PostDK er ikke ufejlbarlig. Og måske glememr kurator at svare ? sligt er sket før

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil sende et brev. De fakturaer og rykkere vi har sendt af sted. Har jo været over mail

Tak til alle for de gode råd. Sagen er blevet offentligtgjort da en af de andre kreditorer har taget fat i aviserne 

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)