Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er så træt af MLM firmaer

Side 26 ud af 33 (328 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Nielsen:
Glem alt om at sælge "honning stearinlys som løsner dine median baner og giver din sjæl fred og ro" - Bare et eksempel, men uden tvivl ligeså latterlig

Men nu findes der jo rent faktisk kunder til disse produkter - også selvom de ikke er pakket ind i et MLM-koncept, så spørgsmålet er vel egentlig om det ikke bare er fordi du ikke forstår, at nogen kunder/mennesker har andre præferencer end dig?

I den traditionelle handel findes der eddermanemig også mange komplet latterlige produkter, som aldrig skulle have set dagens lys - men forretningerne sælger dem - og kunderne køber dem. 

Men hvis man starter i et MLM-firma, som sælger "honning stearinlys som løsner dine median baner og giver din sjæl fred og ro" - så er det vel fordi man har en idé om, at der er et marked for det?

Der hvor det ofte går galt er, når et MLM-wannabee firma producerer "honning stearinlys som løsner dine median baner og giver din sjæl fred og ro" udelukkende for at få kunder til at købe den store startpakke, samt lokke nye kunder til også at købe den store startpakke - så er vi ude i pyramide, men det er slet ikke det, der er konceptet i traditionel MLM


allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Interessant at denne tråd igen vækkes til live efter flere måneder, men den omhandler jo netop danskernes komplet splittede opfattelse af NM - og især kritikernes behov for at kaste forbandelser efter konceptet, oftest på et så uoplyst grundlag, at det er pinligt at de overhovedet kaster sig ud i det.

Flere nævner, at det ville være rart med en reel diskussion om NM, men det skal jeg ikke starte her. Problemet set med mine øjne ligger bestemt ikke i modellen (som set med mine økonomiske øjne er et fantastisk værktøj, der langt overgår mere traditionelle afsætningsmodeller), men i mange personers fortolkning af konceptet, og måde at anvende det på. Jeg hører gang på gang om folk, der taler negativt om NM og som især fortæller om egne nederlag, hvor deres venner/familie ikke ville være med og var afvisende, og som derfor løber panden mod en mur. Michael Holm beskriver dette helt fantastisk i hans indlæg i går aftes. Jeg kan ikke lade være med at grine af de folk, der har en så forkert opfattelse af modellen. Hvorfor er det, at folk tror en NM forretning i modsætning til andre forretninger kommer nemmere af sig selv? Og helt ærligt, hvad sker der for de folk, som konstant forsøger at rekruttere venner og familie? Hør her, modellen hedder Network Marketing, fordi man markedsfører den i sit professionelle netværk. Det hedder ikke Family and Friends Marketing! Jeg har læst talrige eksempler på, at folk føler ubehag ved at skulle "overtale" deres nærmeste venner og familie til at blive en del af konceptet, og jeg undrer mig over, hvad der får dem til at gå den vej til at starte med. Jeg kan kun konkludere, at danskernes forståelse af NM er kraftigt forskruet, og eksremt fordomsfuld. Det er ganske enkelt ikke en model, der harmonisere med den traditionelle danske mentalitet - nå ja, og janteloven, naturligvis. Derfor ser man også en helt anden udbredelse af modellen i f.eks. USA, hvor mentaliteten på det område er helt anderledes (ihvertfald efter mine erfaringer).

NM er kommet for at blive, og det vil kun blive anvendt mere og mere i de kommende år, fordi det økonomisk set er en langt mere fordelagtig afsætningsmodel end flere traditionelle modeller. Derfor tror jeg også, at holdningen blandt danskerne langsomt vil ændre sig over de kommende år. Indtil da må vi leve med disse kritiske udbrud i ny og næ og ryste på hovedet over, hvor lidt folk sætter sig ind i tingene før de sætter sig ved tasterne.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

john sommer:

  Aktiveret dette:   

  Stop med at sende end e-mail hvis nogen svarer på indlægget

Gammel tråd uden noget nyt om emnet!

Ahh, dette indlæg får du sgu 1 stjerne for...Syntes faktisk netop at Kristian har skrevet et helt fantastisk indlæg, som ikke MLM'er. Syntes faktisk din kommentar er lidt tosset, spild af plads og lidt ligegyldig info.. Wink

Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Empower Network Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Lund:
Hvorfor er det, at folk tror en NM forretning i modsætning til andre forretninger kommer nemmere af sig selv?


Sjovt nok så møder jeg også denne her, eller lignende eksempler ofte, derfor jeg er begyndt at holde mere min mund når det angår personer som ikke kan se det med reelle øjne

Et andet "problem" jeg har stødt på er at folk helt misforstået tror med et første øjekast at det hele er pyramidespil, med en forudindtaget holdning om at alt med en MLM struktur er bondefangeri, der lover guld og grønne skove, men alligevel spørger de mig humoristisk om jeg er blevet rig...

... og da jeg så åbenlyst kan svarer nej til det

så puster det bare endnu mere liv til deres påstand om at det jo så KLART er et pyramidespil

Det kan man vist kalde en selvopfyldende profeti.

Kristian Lund:
Derfor ser man også en helt anden udbredelse af modellen i f.eks. USA, hvor mentaliteten på det område er helt anderledes (ihvertfald efter mine erfaringer).


Jeg kunne ikke være mere enig, også derfor jeg ikke praktisere noget der er kommet til Danmark så at sige, de har forstået det i Amerika..
og kan godt mærke at Danmark er lysår bagud.

Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Empower Network Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Holm:
Lille ven dog :),

Jeg er helt sikker på at vi ikke er mere religiøse pro MLM end du er religiøs anti MLM. MLM kilder bestemt ikke pyramidespil mere under tæerne end et J.O.B. gør - faktisk har jeg støre chance for at tjene flere penge end den der har "ansat" mig i MLM end i et J.O.B. Så hvis du har sådan et er du faktisk mere i konflikt med loven om pyramidespil end jeg er.

Jeg har faktisk haft flere traditionelle forretninger med op til 20 ansatte....og jeg kan love dig for at jeg gør det ALDRIG igen - jeg vil ikke røre ved en forretning idag hvis ikke det er MLM.

Ofre? Undskyld men hvem tænker du på? Forhåbentligt ikke alle dem der hvert år fordobler deres indkomst og sænker deres arbejdstid? Egentligt er der kun en type ofre i MLM, dem der er for bange for at ikke lykkedes til at undersøge hvad det er. "Hvis du gør hvad du altid har gjort så får du det samme som du altid har fået"!

Næ....kender du nogle der er blevet taget i røven af et MLM firma? Nåja jeg fandt lige ud af igår at jeg har betalt 1200 kr for meget til TDC, det er vel ikke et MLM firma vel? Det betyder dog ikke at jeg er så dum så jeg tror at alle telefonselskaber fusker.

Men tilbage til dine venner.....de blev taget i røven....nu er mit spørgsmål så hvad var deres arbejdsindsats? Det er med MLM som med træningcentre den første uge i januar. Alle skal igang med at træne så de melder sig ind i et træningscenter og naturligvis binder de sig for 6 måneder for så spare de jo 100 kr. om måneden....20 januar holder de op med at træne fordi at de finder ud af at musklerne ikke kommer af sig selv, der skal arbejdes for dem....og tyngdekraften gør desværre at røven bliver for tung til at kunne passere fjernbetjeningen til tv'et. Så resultatet bliver større røv og endnu mindre muskler - men det betyder jo ikke at træning er humbug vel? Jeg tør næsten æde min hat på at det er det samme der er sket for dine venner, hvis jeg tager fejl vil jeg utroligt gerne høre din historie.

En anden typisk ting der sker for nye i MLM er at de motiverede og spændte styrter ud til deres bedste venner og familie for de skal da høre det her - det er jo fantastisk også bliver de mødt af en kugle som ham her Kristoffer der hagler dem ned og kalder dem åndsvage og uintelligente istedet for at sige "beklager ikke noget for mig men jeg støtter dig gerne" også ryger de helt ned i kælderen i den tro at det er dem der er noget galt med og at de ikke kan få succes. For din skyld håber jeg ikke at det var det du gjorde ved dine venner.....?!

Hvad angår "køb den store pakke" . Jeg forsøger faktisk aldrig at sælge den store pakke, for i lige præcis min forretning er det ikke nødvendigt medmindre den person jeg taler med har en klar plan om at ville gå på messer eller køre 15 homeparties den første måned. Faktisk har vi slet ikke noget lager ( og tro mig jeg har følt omkostningen af lagerrenten på min krop) - så nej jeg starter ikke folk op på den store pakke - men jeg kan så fortælle dig hvorfor nogle gør det. Det er et beviseligt faktum at folk der investerer 5-6000 kr i deres forretning tager den mere seriøst end folk der investerer 1-2000 kr. Så rent psykologisk gør du dem faktisk en tjeneste ved at sætte dem på den store pakke, fordi at chancen for at de lykkedes er større. Men som sagt jeg gør det ikke selv jeg ved bare hvorfor nogle gør det. Det ene er ikke nødvendigvist mere rigtigt end det andet.

Ehmmm.....de der tyve mennesker du taler om.....tror du de er kommet af sig selv? MLM er ikke en lotto kupon, det kræver en indsats !

Kunne jeg give 5 stjerner gjorde jeg det.. Kudos til det indlæg :)

Fra Malmö
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Inspired Living Application - independent associate Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Detta är en fantastisk tråd!

Det är därför jag tycker det är intressant att engagera mig i DK istället för Sverige.

Låt mig berätta: I oktober 2010 blev jag introducerad för ett MLM-företag som då inte fanns i Europa, förutom distributionen. Jag hade faktiskt aldrig hört talas om vare sig MLM eller pyramidspel. Jag insåg fort att homeparties var uteslutet för min del, men jag trodde definitivt att en del av mina bekanta skulle "förstå" grejen och också köra igång. Shit vad jag hade fel. Jag har fått så mycket skit, så mycket märklig kritik, så mycket förutfattade meningar från personer i min omgivning. Jag tror att 2% av de jag har berättat om detta för har sett MLM som en alternativ kapitalistisk modell, resten har trott att jag har varit djävulen själv, och så är det i Sverige. Svenskar kan överhuvudtaget inte förstå MLM som koncept.

Jag tror att för att få ett bättre rykte i europa så måste branschen "översättas" till den europeiska kulturen. Det är inte MLM i sig som vi inte förstår utan kanske mer den amerikanska kulturen i det hela. 

Jag personligen är pissetrött på hela "If you can dream it you can do it-mentaliteten" inom MLM för allt det där är bara DIN egen övertygelse. Om nån nyförvärvad MLM:are helt plötsligt börjar snacka med sina vänner att "if you can dream it you can do it" så tror de att du har gått med i en sekt. 

Jag har nu bytt till ett annat företag. Jag snackar inte med mina vänner om MLM. Jag snackar bara med folk som redan har en beröringspunkt i branschen. Jag tror det är det som fungerar. Försök inte frälsa världen :)

Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pontus må jeg spørge hvad du har gjort for at udvikle dine evner ? Og hvor mange gange har du præsenteret produktet uden at præsentere forretningen ?

Mange gør den fejl at de bliver så opslugte af dupliceringens potentiale at de skynder sig ud for at præsentere forretningen og glemmer at det er produktet der skal være I fokus.

Jeg anbefaler altid at man skriver en liste over hele sit kontakt net også deler dem op I tre 1). Dem der kan have gavn af produktet 2). Dem man har lyst til at arbejde sammen med og 3). Dem der ikke er interestsante at henvende sig til lige nu.

Gruppe 1 præsentere du produktet for og kin produktet. Med din egen produkt story I baghånden er det altid nemmere at præsentere produktet fremfor forretningen når man er ny. Opbyg en kundegruppe og vis (ikke mindst over for dig selv) at du kan tjene penge.

Derefter kan du introducere forretningen til dem du har lyst til at arbejde sammen med ( og som har drivet) - jeg siger faktisk ind imellem nej tak til folk jeg ikke mener er modne - og husk nu at tage din sponsor med til disse præsentationer så du ikke selv står I vejen for budskabet.

Nu er mit spørgsmål så, hvor mange mennesker har du talt med og hvad har du gjort for at blive dygtigere?

Hvad angår at præsentere for folk der allerede er I branchen, der var engang hvor jeg også troede at det var en genvej jeg kunne tage, idag er det uhyrre sjældent at jeg gør det, det føre ikke noget langsigtet stabilit med sig udover MLM junkies der er væk igen om to måneder. Desuden mener jeg ikke at det er vores opgave at gøre folk untilfredse, som allerede er I et selskab de er tilfredse i. Hvis 10% af befolkningen er I MLM skulle du hellere fokusere på de 90% der ikke er og først og fremmest bygge en kundegruppe.

Fra Malmö
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Inspired Living Application - independent associate Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,
för att utvecklas så har jag talat med väldigt många som redan har lyckats. Och efter ha presenterat idén för säkert 80 personer så har jag dragit många slutsatser.
Det är intressant att du nämner att produkten är det viktigaste, för det är många som skulle kunna jobba med vad som helst, bara de kan bygga en organisation! Jag själv har försökt lägga fokus på produkterna men de har helt enkelt inte varit intressanta för många.

Apropå prospekt: jag är helt enig att det är bättre att snacka med folk som inte är i mlm. Jag menar snarare att snacka med folk som har lite "Do it yourself"- mentalitet.
Detta är ju bara vad som har passat mig :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

Fedt at læse dit indlæg hvor du skriver om vigtigheden af at have fokus på produktet og ikke på forretningen.

Det er jo det, der er kernen i al handel:

1. Du skal lytte til kunden og spørge ind til deres behov.

2. Du skal præsentere en løsning, hvor du fortæller om deres udbytte.

3. Håndter deres indvendinger.

4. Afslut med et lille fif eller en lille surprise.

Ovennævnte gør man alle steder - hvis man gør det rigtigt! Man sælger jo ikke først en kjole og i samme instans spørger om de vil starte deres egen filial af H&M! Man sælger heller ikke en Cafe Latte og spørger om de skal have deres egen afdeling af Starbucks.

Altså - sælg nu produktet først og fremmest. Hvis kunden så selv spørger om selskabet, så præsenter det. Men hold tingene adskilt. Alle kunder er ikke samarbejdspartnere.

Hvis de produkter man har, ikke er salgsbare eller man bare ikke selv er dygtig nok til salg - hvordan pokker skulle man så kunne stå i spidsen for sit eget første led, træne dem og bistå dem til at blive bedre, når man selv ikke kan finde ud af det?

Altså, hvis man ikke evner at blive førstemand i en butik, så er det også dumt at forsøge at blive det i sin egen MLM struktur - for det vil heller ikke lykkedes.

Det vigtige er, at MLM ikke er for alle, men for de rette. Det er heller ikke alle, der kan og vil blive sygeplejersker, advokater eller stuepiger. Vi har bare forskellige evner og det må man respektere. Kald en spade for en spade og så vil man også få succes med MLM, forudsat man evner og man har interessen for både produkterne og kundernes behov.

Side 26 ud af 33 (328 indlæg)