Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3000kr for at oprette Google places...Whaaat!!

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For ikke så længe siden oprettede jeg en tråd i irritation over at være blevet ringet op af en anonym person der påstod han samarbejdede med Google og derfor havde muligheden for at oprette Googleplaces for min virksomhed. Det kostede selvfølgeligt noget og da jeg begyndte at spørge kritisk ind lagde han på.

Idag blev jeg ringet op igen fra ukendt nr af person X der sagde han ringede fra [firmanavn fjernet af moderator].

Han fortalte at de samarbejdede med Google og tilbød mig at lave Google places for mig til den nette sum af 3000kr. plus moms!

Denne billige pris kunne de tilbyde pga en eller anden form for Googlerabat fordi de var nystartede?

Istedet for at fortælle ham at jeg syntes han var en bandit tænkte jeg at det kunne være lidt sjovt at finde ud af hvem de var og se om det virkeligt kunne passe at det bare er Googleplaces han ville oprette til mig.

De havde ikke engang gjort sig umagen med at tjekke om jeg havde en profil allerede

https://www.google.com/search?q=god-krop+k%C3%B8benhavn&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t "  

Hvis det er det her han prøver at få folk til at slippe 3000kr for synes jeg det er groft. Det er muligvis helt ok hvad han siger og gør, men personligt bryder jeg mig ikke om at den "kloge" narrer den mindre kloge, slet ikke hvis det der bliver sagt ikke stemmer overens med sandheden.  Der bliver i mail skrevet til mig at det er deres eksperter der skal hjælpe mig med det her, og det lyder farligt kompliceret.

Hvad synes i?

Og kender i til at der er nogle firmaer der samarbejder med Google som de fremlægger det?

Vh Rasmus

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Rasmus,

Jeg har fjernet firmanavnet fra dit indlæg, da det ikke er tilladt at hænge virksomheder eller privatpersoner ud på Amino.

Læs mere her.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pedersen:
Jeg har fjernet firmanavnet fra dit indlæg, da det ikke er tilladt at hænge virksomheder eller privatpersoner ud på Amino.

Tak, My bad:)  

Tænkte det var ok da jeg egentligt ikke hænger dem ud men blot referer hvad de har sagt og skrevet på mail, og tænker at de må stå ved det, men på den anden side... jeg har selv ansatte, og de kan godt komme til at lave fejl en gang imellem. Blev bare irriteret over at det er 4 eller 5 gang inden for 12 mdr at jeg har oplevet nogen der prøver at sælge denne ydelse, men der må være gode penge i folks godmodighed, for første gang jeg oplevede det var prisen kun få hundrede kroner, og nu er den så 3000kr plus moms. 

Der er bare så mange søde nystartede selvstændige derude, der IKKE har brug for at betale for noget så simpelt hvis de kan gøre det selv, fx med en håndsrækning fra en flink Amino.

Vh Rasmus

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Ikke for en øre, om de samarbejder med google.

Jeg har været sælger i 12 år og er stødt på den slags firmaer op til flere gange.

Faktisk er den gyldne pris enten 2500 kroner eller 3000 kroner. Jeg er blevet tilbudt job flere af de steder, men da jeg fik jobbeskrivelsen afvide var jeg nødt til at trække i land, for det kunne jeg bare ikke stå ved eller få mig selv til.

Det værste er at der ikke bliver fortalt at en google places profil er 100% gratis at oprette. En google places profil er ekstremt nem at oprette, og selv de som ikke kan finde ud af det, bør aldrig blive opkrævet SÅ høje beløb. En flot facebookprofil tager længere tid at oprette end dét. 

Jeg nævner naturligvis ingen firmanavne, men jeg forstår udmærket din forargelse, for jeg har haft det samme (og især da jeg opdagede at der findes flere firmaer af dén slags). Jeg vil ikke udtale mig om, om ingen af dem er samarbejdspartnere med google, men dem jeg var i kontakt med var i hvert fald ikke (og der stod i deres standard-koncepter - det de ville have man SKULLE sige til kunderne - at de var).

Fusk fusk fusk... 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det overhovedet lovligt så? Må man godt bare sige, at man har en specialaftale med Google, der gør, at man kan tilbyde det "så billigt" (og dermed indirekte sige, at det slet ikke er gratis) - når det faktisk er gratis? Det er da fusk så det basker, men nogle tænker åbenbart ikke på andet end penge...

Jeg tror, det er meget godt, du trækker den frem igen - jeg kunne sagtens forestille mig nogle, der ville blive snydt til det.

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Bundgaard:

Er det overhovedet lovligt så? Må man godt bare sige, at man har en specialaftale med Google, der gør, at man kan tilbyde det "så billigt" (og dermed indirekte sige, at det slet ikke er gratis) - når det faktisk er gratis? Det er da fusk så det basker, men nogle tænker åbenbart ikke på andet end penge...

Jeg tror, det er meget godt, du trækker den frem igen - jeg kunne sagtens forestille mig nogle, der ville blive snydt til det.

Det er vigtigt at huske at det grove IKKE er at de tager penge for et gratis produkt.

Det synes jeg på sin vis er ok hvis man blot er ærlig (ala opsætningen af en flot facebookprofil for kr. hvad ved jeg), for der findes personer der ikke vil kunne finde ud af at oprette disse ting (blandt andet den type, som heller ikke kan oprette en e-mail).

Det er beløbet for places profilen og den "indpakkede" sandhed jeg synes er rigtig grov. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Rasmus Ramskov:
Hvis det er det her han prøver at få folk til at slippe 3000kr for synes jeg det er groft.


Lige med hensyn til prisen synes jeg faktisk ikke nødvendigvis det er så odiøst igen. 

Jeg har selv taget et minikursus på E-Universe.dk, hvor vi lærte om at optimere til Google Places. Der kan altså ligge arbejde og viden i at gøre det ordentligt.

Jeg har også læst at 1500,- for en WordPress hjemmeside er røveri for åben gade. En sådan udtalelse er meget virkelighedsfjern i min verden. Jeg har nogengange brugt mange timer på at rette de fejl der er lavet på sådanne både flotte og knapt så flotte sider som har været fra dyre til gratis - men jeg har da som regel taget taget mere end 1500,- bare for at rette fejl, da antal arbejdstimer bestemt også nødvendiggjorde det.

Og tit tager dialogen med en ny kunde rigtigt lang tid. Især når de vil vide alt hvad jeg vil og kan gøre først og hvorfor inden, og hvis de så får den idé at det de har fisket efter jeg ville gøre var noget de kunne gøre selv, så gør det selvfølgelig halvt og forkert, så der pludselig opstår der pludselig timevis af til at rette op på de nye SEO-katastrofer. Og så er lige den med at en hjemmeside andre lavet, så lige tit har nogle overraskelser med hensyn til fejl. 

Det er ikke for at pive, jeg er superglad for at lave det jeg laver, men synes desværre diskussionerne om pris herinde er vildt forskruede. Og hvis man skulle tage dem seriøst nok, så var der ikke en jordisk chance for få til dagen og vejen, hvis 1500-2000,- for et udført job er for meget.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget som forbyder folk at tage 3.000 kr. for noget som kan laves på 5 min., men mon ikke de får et pænt brev fra Google's advokater om at de ikke må misbruge Google's navn og sige at de har en specialaftale med Google hvis det ikke er tilfældet.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Rasmus Ramskov:
Hvis det er det her han prøver at få folk til at slippe 3000kr for synes jeg det er groft.


Lige med hensyn til prisen synes jeg faktisk ikke nødvendigvis det er så odiøst igen. 

Den er taget lidt ud af kontekst:) Jeg er nemlig for så vidt enig med dig. Man kan se det på en anden måde... 3000kr for at gå fra til ikke at være synlig  overhovedet på Google til at ligge på side 1 i lokalområdet kan jo vise sig at være alle pengene værd, og havde disse sælgere også bare fortalt om deres ydelse uden at pynte på fakta, så var det også ok med mig. 

Jeg er massør, og jeg tager en fast timepris. For det meste kan jeg hjælpe folk, men jeg siger ikke til en ny klient at de skal betale 3000kr for at få ordnet deres lændeproblemer fordi den er helt gal og jeg kan ordne det i og med at jeg er medlem af det Danske Sundhedsvæsen. Det ville være løgn og spiller på folks sårbarhed/uvidenhed.  Og det er det jeg føler disse firmaer er lidt ude i her.

Med hensyn til wordpress-sider, så er jeg også enig med dig. Jeg har selv betalt en del mere for min side opbygget i joomla, men dels vidste jeg ikke en dyt om noget da jeg købte den og desuden har jeg siden selv prøvet at lave en joomla fra bunden, Det er svært og tidskrævende og det er nok så gratis:)

I bund og grund kan man sige alt er gratis, for har ma nevnerne og tiden kan alt jo læres og laves selv. Men som sagt.  Er man sælger af en ydelse, fx. som førnævnte, synes jeg ikke det hører nogen steder henne at pynte på sandheden/lyve.

Ras:)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Ramskov:
I bund og grund kan man sige alt er gratis, for har ma nevnerne og tiden kan alt jo læres og laves selv. Men som sagt.  Er man sælger af en ydelse, fx. som førnævnte, synes jeg ikke det hører nogen steder henne at pynte på sandheden/lyve.


Løgnen er ikke i orden. Det er jeg helt enig med dig i. Og ja, du er så en af dem der har erfaring i at det har taget rigtigt mange timer.

Det er mere de priser jeg ser herinde blive gjort til urimelige. Jeg har selv brugt ufatteligt mange timer og år på at blive bedre - og det har heller ikke været gratis økonomisk, for adgang til de bedste ting og viden koster nogengange penge. Ligesom det også har kostet dig at lære at blive massør. 

Men klart, så er et fix af et menneskes ryg ikke det samme som at fikse en WordPress-installation i forhold til SEO. Jeg kan dog godt sjusse mig frem til at rette op på sidstnævnte, og det koster nogengange lidt ekstra tid da man kan blive overrasket over de overraskelser af menneskelige fejl, der er lavet. Det er så også lidt ekstra sjovt når der er mange fejl, for stryger de op i Google som en fjeder, men side 1 på et ekstragodt søgeord, kræver så endnu mere end blot at rette internt. Der vil en indsats til 3000,- ikke i nærheden af holde - medmindre det er et uudforsket felt. 

Jeg tror også det er den urealistiske holdning, der gør at mange SEO og online folk så vælger at starte diverse webshops selv, da villigheden til at betale for viden og indsats ikke altid hænger sammen med hvad folk gerne vil opnå for få penge, og hvad gevinsten egentligt er. Det er derfor der bliver ved at komme nye IT- millionærer hele tiden :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)