Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3000kr for at oprette Google places...Whaaat!!

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100% enig med dig Gita, jeg forstår bare ikke sammenligningen.

En wordpress side, en joomla side, SEO og alt det du nævner tager lang tid, og det KAN laves gratis, men tager så tilpas lang tid, hvis det skal være ordentligt at priserne er derefter.

En places profil kan alle virkelig lave. Alle. Med google keyword tools og en lille smule mellem ørerne, så tager det virkelig ikke mere end max 20 minutter (højt sat!) at oprette en lækker og virkbar places profil. Jeg synes personligt at 3000 kroner for en places profil er helt hul i hovedet, og på trods af det er løgnen og udeladelse af virkeligheden dog den værste (at uvidende mennesker på google området, som selvfølgelig burde tjekke op på det, ikke får afvide at profilen som standard er gratis, at det bliver nævnt at de er samarbejdspartnere med google osv osv). 

Hvis jeg var trådopretter ville jeg forsøge at sende en e-mail til google danmark, vedhæfte tilbudsmailen du har fået tilsendt, og skrive hvad du fik afvide i telefonsamtalen. Google kan ikke tage affære hvis de aldrig får det afvide, og det humbug burde stoppes. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina Hansen:
En places profil kan alle virkelig lave


Ja, næsten alle kan lave en. Ligesom næsten alle kan lave en WordPress-side. Der hvor fårene skiller sig fra bukkene er dog i synligheden i Google. Men det har jeg så forklaret mht at jeg selv har gennemgået en lektion om hvordan nogle dygtige gør det.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Vi lever i en verden hvor den kloge narre den mindre kloge, direkte og indirekte - hele tiden. Det er lovligt at tage 3000 kr,- for at udføre den omtalte tjeneste, uanset hvor usmageligt du eller jeg mener det er.

Nogle sælgere er ærlige og troværdige, andre har en meget lav og flosset moral. Der er en hårfin grænse mellem at snyde og markedsføre, og foruden postulatet om et samarbejde med google, så har de ikke umiddelbart gjort noget ulovligt, som berettiger dig til at udstille dem.

Forsvarer ikke firmaet, men man må respektere at business er business, og at de har lov til at levere disse tilbud.

Konsulent  - Arbejder frivilligt med at sælge brugte cykler i københavn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine øjne er telemarkting branchen ødelagt af løgnagtige sælgere, der ikke forstår et nej. Hvis man pænt siger nej tak, så bliver de ved med at spilde ens tid.

Sammenholdt med dette eksempel, hvor de udnytter folk uvidenhed, og med smarte salgstaler får folk til at slå til, inden de har undersøgt markedet, som de ville ved et almindeligt køb af en vare eller ydelse, så mener jeg telesalg burde begrænses lovmæssigt, så kunden kun kunne sige ja tak til et skriftligt tilbud.

Jeg har valgt at få mit cvrnr. reklamebeskyttet, så jeg undgår at skulle bruge tid på den slags.

Fra Truust
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Truust Camping & Kanoudlejning Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er også blevet ringet op af sådan en sælger, og tænkte først at det må være noget andet end Google Places han ville sælge mig, så spurgte ham hvad hans ydelse kunne gøre mere end det jeg selv kunne oprette gratis på Google og han lød ganske overrasket og måtte spørge en anden. Da han vendte tilbage sagde han at de havde en speciel licens fra Google, men han kunne ikke svare mig på hvad jeg fik for de 3000 kr. Svindler vil jeg mene og håber at de bliver standset inden der er en lille nystartet virksomhed der hopper på den og ikke er klar over at han selv kan gøre det gratis på 5 min.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig mange danske AdWords bureauer (de laver også alle Places) har en Google certifikation (der er flere forskellige). Og med en af disse certifikationer kan man kalde sit bureau "Google partner". Men skal ikke være et geni for at få disse certifikationer og efter min mening er de ikke nødvendigvis et tegn på ekstra kvalitet, men i sidste ende blot et markedsføringsredskab for Google.

Men mange bureauer med denne "partner certifikation" benytter selvfølgelig denne mulighed, når deres telesælgere ringer ud til kunder. Og det er også helt i overensstemmelse med Google og hvorfor skulle de ikke også benytte denne mulighed. Så når en telesælger siger, at de har et samarbejde med Google, så kan det være en omskrivning af deres Google partner program.

Ydermere så har Google selv et telemarketingsbureau i Kbh., der ringer ud vedr. AdWords, AdWords kuponer og AdWords hjælp. Ved ikke om de også ringer angående Places - men hvis ikke, så kommer det nok også snart:)

Prisen på 3.000 kr. for en Places profil kan jo altid diskuteres. Er folk villige til at betale dette, så er prisen jo ok. De fleste telesælger ved et AdWords bureau er aflønnet med lav fast løn + provision. Så vedkommende vil hellere sælge 3 daglige Places profiler til 3.000 kr. end 10 Places profiler til 500 kr. Så snart sælgeren ikke længere kan sælge produktet til 3.000 kr. bliver prisen sat ned.

Personligt synes jeg 3.000 kr. er lige højt nok. Det er ingen hemmelige fiduser i oprettelsen af en god Places profil, så det er noget alle kan på kort tid. Vi tager selv 500 kr. for en oprettelse, men dog kun til eksisterende AdWords kunder. 

På nedenstående link, kan man søge på div. danske Google partnere.

https://adwords.google.com/partnersearch/

Mvh.

Johannes

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vilde er at jeg igen igår blev ringet op af en der sagde han ringede fra Google. Jeg troede det var et nyt firma, men da han sendte mail til mig var det samme stil og samme webbureau som nogle dage før.  Han smurte endnu mere tykt på i telefonen end den tidligere sælger.

Her er et udrag af min mailkorrespondance med ham. Så kan i selv vurdere om i synes det er iorden!

" hej Rasmus,

vi har herinde ved Google, valgt at sælge virksomhedsprofiler til vores kunder, frem for at binde dem på et løbende abonnement. Du vil erfare at de "andre" udbyder af selvsamme produkt, virksomhedsprofiler til selvstændige i Danmark, vælger at oprette abonnementer til deres kunder, typisk med en binding på 12 mdr. det er ikke måden vi gør det på, lad os sige at du accepterer tilbuddet her, jamen det der så vil ske er at du vil blive faktureret på en pris a 2995,- dette er et engangs beløb og det dækker alle omkostninger der er forbundet med en ordre bestilling af Google Places. Du har derved købt virksomhedsprofilen, som vi i fællesskab udarbejder sådan så det opfylder dine krav ønsker og behov.
Din profil være aktiv ligeså længe du har dit firma. Alle de opdateringer du ønsker i fremtiden, er gratis. det kan være at du skifter telefon nummer, og så skal der jo skiftes kontaktoplysninger.

Ps, vi ordner det bare over mail, ingen problemer. :)"

Hvis man ikke ved bedre lyder det som om at de sparer mig for en masse penge, at man ikke kan få googleplaces gratis og at de kommer fra Google.  Synes i ikke det er lidt i overkanten.

Egentligt kan jeg ikke forstå jeg ikke må nævne dem med navn herinde. Det kan jo betragtes som gratis reklame. Havde jeg skrevet noget positivt om dem måtte jeg jo gerne... nå men lad det ligge. Måske ER Google begyndt at tage penge for places og måske ER firmaet i virkeligheden Google.

Hvad tror du?

Vh Rasmus

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Run Forrest runSmile - det lyder som et bureau er mildt sagt bevæger sig i en gråzone.

Nej, Google tager ikke penge for en Places profil.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
" hej Rasmus,

vi har herinde ved Google,

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, mon ikke de snart får et "pænt" brev fra Google's advokater, hvis de ikke allerede har fået det men bare forsætter indtil de bliver tvunget til at lukke ned.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 5 (42 indlæg)