Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Bank aka danske gebyrgribbe

Side 5 ud af 8 (79 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

igang:
Nu kommer din fortid vist op i dig. I har tilsyneladende svært ved at lægge arrogancen, og den nedladende holding til bankkunderne fra jer :o) (Jeg tager gerne den(de) ene stjerne(r) for det udsagn, for det er sådan jeg opfatter din påstand)

aner ikke hvad det er for en fortid og giver bestemt ikke EN  stjerne for uenighed.

Du har sikkert læst ekstra bladet lidt for meget Smile men uanset hvad, så er sagen, at bankerne tjener for LIDT og ikke for meget. Om de henter det via gebyr, eller rente, vil vi få at se, men det er totalt fejlforstået, at de bare generelt punker os alle - 

Vi kunne jo lade dem lukke, når de har investeret forkert (og det ville nok ikke berøre os som land) eller vi kunne gøre dem til statsbanker - det skulle nok blive billigere, og enhedslisten kunne sikkert støtte op om det  Held og lykke med projektet - eller hit en bank der på markedsvilkår vil tage dig- 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til at abb. til banken er almindeligt i flere lande. Måske er det smart for Danske Bank at være "først ude". De kommer så af med mange "fattige" kunder.

Hvis andre banker havde indført det ville Danske Bank ikke få sure kunder og inden "fattige" forlader banken.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skrev tidligere, så fik jeg 80 øre i rente på indestående 25.000 kr i et år.

Hvis banken så vil låne mig et tilsvarende beløb i et år til en rente af 10 kr., så har de da gjort en knaldhamrendes forretning. (Det sker selvfølgelig ikke).

Men. Er der nogen, som har fulgt med i DR1 serie Den Store Fest' - tror jeg den hed. ALLE ansvarlige, lige fra bankdirektører til politikere har gravet sig ned. Jeg mener - vil man modtage en stor hyre/pension, så er det mindste sgu da at komme med en udtalelse, når man har lagt butikken ned.

Anyway. De folk, som som så, hvad vej det  gik, blev udråbt til landsbytosser.

Se dette link: (som jeg ynder at vende tilbage til)

http://www.business.dk/markante-udtalelser-fra-jakob-broechner-madsen-2003-2007

Og så er der dette link fra 2008:

http://epn.dk/brancher/finans/realkredit/article4004287.ece

Bankerne læste ikke med. De ville hellere låne penge ud.

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har danske bank med et bolig lån og pantebrevs lån i boligen. Samt et realkredit lån i RD i huset også. huset er belånt 60%.

Desværre er vores økonomi langt fra stærk, min kæreste blev færdiguddannet til arbejdsløshed (lære) og jeg selv går på skole for at få en uddannelse. altså lav indkomst og vi er sådan set teknisk insolvente. 

Vores realkredit og pantebrevs lån har en fornuftig rente, realkredit er med renteloft på 5% og kan ikke lige huske det pantebrev. Problemet er vores boliglån der er steget fra lige under 10% til nu ca. 13% på mindre end 3 år!. og hvertår får vi afvide fra banken "vi ser lige et år mere hvordan jeres økonomi går, tjener i mere sætter vi renten ned". Lige før jul ringede de og sagde "renten er nu så høj på jeres lån at vi er nødtil at gøre noget, så vi sætter jer op fra 2300 til 2800 i måneden".. mit svar: "hvad med at sætte renten ned igen?. Det syndes jeg da er en bedre mulighed" banken: "arh. det kunne altså ikke lade sig gøre".. mig: "ja så har vi jo ikke rigtig andet valg har vi?!".. og der sluttede den samtale så..

Det har ikke været billigere for bankerne at låne penge end nu. Det har ikke givet mindre i indlån end nu. Alligevel giver bankerne intet i indlån og tager maks i renteudlån. og stadig indføre de nye gebyr, lukker banker og fyre ansatte.

Kan godt være at staten ikke gav dem penge i hånden, men de sikrede jo deres røv.

Ud over det så er det jo kommet frem at PFA pension LÅNTE! danske bank en masse penge for at de skulle overleve, da de ellers vår gået konkurs

Og ærligt talt. så er jeg glad for at danske bank overlevede...

MEN! kun fordi at hvis de var gået konkurs så ville den danske økonomi falde fuldstændig fra hinanden!. jeg tvivler stærkt på at der er nogen banker der ville kunne samle kunderne op hvis danske bank krakkede..

Og ja. jeg bor på mors så har set min andel af bank krak og hvad det følger med sig.. det er ikke kønt.

Tilmeldt 6. Jul 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

må jeg ha lov at sige - vrøvl i denne forbindelse- Du kan ikke få dine +3% for en konto som den der tales om i tråden  - og derfor rent vrøvl

Som andre siger Din fortid spiller vist en lille rolle ;-)

Men hvis du ikke mener at man kunne få en 3.25 % Højrente konto ved Andelskassen sidste år, så er det dig der lukker vrøvl ud

JEG HAR NEMLIG SÅDAN EN KONTO

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Lucas - Hosting4Real:

I holland er det skam meget normalt man betaler for sin bank, mellem 7 og 20 kr per konto (1 konto, 1 opsparing), per måned.

Først og fremmest, det giver banken nogle flere penge at arbejde med. Sjovt nok, er der ikke særlig mange banker i holland der går konkurs, enten fordi der ikke er kunder nok etc.

Det er vist det, man kalder en sandhed med modificationer... ABN AMRO og Fortis (deres hollandske afdeling) er navne, som vist er det direkte bevis på det modsatte...

Bevis på hvad? ;)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

UlrikLarsen:

Som andre siger Din fortid spiller vist en lille rolle ;-)

Men hvis du ikke mener at man kunne få en 3.25 % Højrente konto ved Andelskassen sidste år, så er det dig der lukker vrøvl ud

JEG HAR NEMLIG SÅDAN EN KONTO

aner ikke hvad det er for en fortid, kan du ikke forklare det. Jeg har hele livet været ansat i branding branchen. Jeg har arbejdet meget med banker, og ved derfor lidt om emnet, modsat en del rene ekstrabladslæsere, eller folk der tror bankpakker er penge som de privat har måttet betale i skat, for at bankerne kunne overleve, når det i virkeligheden er pakker staten har tjent milliarder på, og som bankerne har betalt

Jeg kan ikke sige at man ikke sidste år kunne få en højrente konto i andelskassen til 3,25% - men jeg kan sige at man ikke kan få 3,25% IDAG i andelskassen OG at den konto du har IKKE er en du bare kan sætte ind og hæve på som du har lyst - der er bindinger, og derfor er det rent bavl at komme med i den forbindelse. Du kan idag i visse banker (ofte nogen der yderst ude er lukningstruede, få op mod 3% med at binde pengene på højrente konto i 2 eller 3 år. Når de tilbyder det, så er det fordi det koster dem mere at funde sig - og de kan tilbyde private 750.000 kr sikkerhed, fordi det er en sikkerhed bankerne fælles garanterer = de rige og overlevende vil betale det. Det er paradoksalt, at svage banker helt klar er de, som tilbyder op mod 3% grundet den bankgaranti de andre banker dækker dem ind med - du vil ikke se en eneste af de store gøre det.

Vigtigst af alt - din højrente konto er ikke en helt almindelige løn konto, og derfor slet ikke sammenlignelig med det som diskuteres i tråden. Jeg er ikke i tvivl om du kan ha fået 3,25% i en bank der mangler penge sidste år - ved at binde pengene, men du har ikke kunnet få det på en lønkonto

(husk at du generelt ikke er dækket af garantien på 750-000 kr hvis det er en ervhvervskonto)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
folk der tror bankpakker er penge som de privat har måttet betale i skat, for at bankerne kunne overleve, når det i virkeligheden er pakker staten har tjent milliarder på, og som bankerne har betalt

I ovenstående er jeg bestemt IKKE enig. Når staten låner penge ud - ja, så er det altså dine og mine penge.... Staten ER dig og mig og alle andre.

Og selvom staten har lånt penge ud til banker (og måske oven i købet tjent på det), må det betragtes som et højrisikolån fra statens side. Og grundlaget for at udlåne til banker, kan da vist også give anledning til skepsis.

Bankerne har jo finansieret de overophedede boligpriser på baggrund af boligspekulanter - der helt uden samvittighed eller iøvrigt anden fornuftig grund end grådighed, har "meddelt" banken boligens værdi.

Banken har som professionel pengeformidler stået i den mest sikre position, og BURDE have vist at baggrunden for disse lån var aldeles betænkelige.

På baggrund af altfor mange penge lånt ud til boligspekulanterne, har bankerne derfor pådraget sig selv store økonomiske problemer. Dette har ført til at staten (du og jeg) har lånt dem penge for at redde deres r...

Og når de så bagefter tillader sig at vælge "sikre indskydere" ud som "værdige" som bankkunder . ja så må man jo erkende, at dette kan være noget tvivlsomt, idet de både var den "sikre kunde" og den helt "usikre kunde" der var med til at låne dem penge til overlevelsen - NEJ, det er ikke fair

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Verdens største problem er ik min tilgang til tingene. Problemer er alle dem, som tror økonomer altid har ret. En chimpanse er i flere test bedre til at investerer i aktier end nogle af verdens bedste indenfor området. Det siger vel alt om det felt...

Jamen det er jo to helt forskellige diskussioner - den tråd her handler om det som der står i overskriften og det er der den afsporer. Den udgår fra ekstrabladstanker om, at bankerne er gebyrgribbe og snyder de små. Den handler om, at bankerne tjener for meget, når sandheden er, at de set med helt rene økonomibriller er, at de tjener for lidt.

Fremtiden, som selv John Norden fra mybanker, en mand der ikke generelt er på bankernes side, indser, er, at små lønmodtagere kommer i klemme, for det koster at drive en bank og en lønkonto koster dem penge at drive, og med sit skiftende indestående, giver det ikke banken nogen indtægt. 

Fremtiden er, at en bankkonto kommer til at koste. Netbank kommer til at koste og kort kommer til at koste. Vil man ikke det, må man holde pengene i madressen, og det er totalt umuligt, så det kommer til at være os brugere, der betaler for, at bankerne kan øge deres indtjening.

Staten har krævet, at de systemiske banker skal øge deres indtjening (på kernekapitalen op til noget jeg ikke husker, men mon ikke omkring 12% - Nordeas målsætning er vist 15%) netop for at bankerne skal kunne modstå kriser. Det betyder at Danske Bank (som jeg INTET har med at gøre - jeg er i privat sektoren) og de øvrige få udnævnte som systemiske SKAL øge deres indtjening, og det niveau kommer også de små banker til at følge med op i, for største delen, men det kan give småbanker en urimelig konkurrence fordel

Så godt så langt - bankerne tjener med sikkerhed for lidt, og det bliver med sikkerhed dyrere at bruge dem. Renten kan ændre sig, og det kan gøre det ser pænere ud, hvis den stiger. Så langt så godt når det drejer sig om TRÅDENS OVERSKRIFT.

Hvad jeg, helt uden om trådens emne IKKE SIGER noget om og IKKE ER SPOR UENIG med dig i er, at det økonomiske system i den vestlige verden er skrøbeligt, og at bankerne som en stor aktør, har en væsentlig rolle i de svagheder. De har lånt ud til vandvidsprojekter, de har satset på engagementer i udlandet der slet ikke bar, og de har betalt beløb til ledelser som var svære at begrunde. Det er bare en anden sag, Der er bare ikke nogen steder, hvor det er lykkedes at gøre det meget bedre, og vi har hvad vi har I Danmark - og jeg tror ikke statsdrevne banker ville løse noget som helst. 

Jeg er også enig i at, investeringer er risiko - og ret meget mod hvad de fleste tror, var 2012 et af de bedste år længe, og 2013 til nu går lysende, men det kan sagtens være en boble. Dog er det konkret, at set over 10 års perioder findes der kun 1 hvor ikke aktier har slået andre pengebaserede investeringer. Chimpanse teorien er faktisk modbevist ganske mange gange, men JA det er svært at slå markedet - så eksperter er ikke nødvendigvis bedre end, et råd om at følge markedet. Mine rådgiver i privatbanking afd. har dog faktisk i 18 ud af de sidste 20 år slået markedet (snittet for samme sektorer)  så eksperter KAN faktisk gøre en forskel. (de måler C20 mod mine C20 - emerging mod mine emergin - USA industriindex mod mine i samme indeks osv)

Min store frygt, som heller ikke har med overskriften i tråden at gøre så Smile er rentefrie lån der udløber OG det helt generelle, at vestens konkurreceevne er ad h til i forhold til Kina og Asien - og at også Afrika og andre kommer til at trykke på. Endeligt er statsgælden i USA og store dele af Sydeuropa et kæmpe problem for vesten. Der er bankerne i Nordeuropa så nok bare en del af redningen, hvis den findes. Det er ikke lyst at se frem på den måde, men omvendt har vi mange ressourcer i vesten-

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt fint, ja næsten at foretrække, at bankerne nu begynder at tage penge for deres egentlige produkt - nemlig bankdriften.

Så kan vi håbe på at det er dette de vil tjene deres penge på og ikke ulovlige spekulative handler udtænkt i samarbejde med svindlere og prakket de små kunder på.

Der skal en klar adskillelse til lovmæssigt af privat bankdrift, investerings bankdrift og realkredit, ligesom der var i USA før afskaffelsen af den fulde Glass-Steagall lov, der forbød sammenblanding af netop disse interesser.

Personligt ville jeg aldrig gå nær Danske Bank som er en monolitisk elefant af en virksomhed med fingrene langt nede i statskassen og som bevidst spiller på frygten for 'too big to fail'.

Lad markedet straffe den slags slyngler.

Side 5 ud af 8 (79 indlæg)