Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Bank aka danske gebyrgribbe

Side 6 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundlæggende synes jeg det er ok men hvad sker der for deres ledelse :-)

Først bliver de afsløret i "sikke en fest" for deres dårlige investeringer mm.

Så kommer deres reklame med new normal som ikke ligefrem bliver taget positivt i mod

Så lukker de en masse afdelinger

Så vil de have abonnementbetaling 

Fandme nice gået :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Der skal en klar adskillelse til lovmæssigt af privat bankdrift, investerings bankdrift og realkredit
Jeg ved ikke hvad årsagen var til at man afskaffede det i USA - de må vel ha haft en grund - men umiddelbart lyder det da som en god ide at isolere så store områder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Der skal en klar adskillelse til lovmæssigt af privat bankdrift, investerings bankdrift og realkredit
Jeg ved ikke hvad årsagen var til at man afskaffede det i USA - de må vel ha haft en grund - men umiddelbart lyder det da som en god ide at isolere så store områder

Som du sikkert ved har der de sidste 10 år eller mere udviklet sig en tendens til at det er Goldman Sahcs' og kun deres medarbejdere der går ind i samtlige økonomiske/finansielle positioner i regeringen, verdensbanken, federal reserve osv. Derved skal der ikke meget fantasi til at forestille sig et vist lobbyarbejde på vegne af branchen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

som du beskriver det, lyder det halvfarligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jul 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
eg kan ikke sige at man ikke sidste år kunne få en højrente konto i andelskassen til 3,25% - men jeg kan sige at man ikke kan få 3,25% IDAG i andelskassen OG at den konto du har IKKE er en du bare kan sætte ind og hæve på som du har lyst - der er bindinger, og derfor er det rent bavl at komme med i den forbindelse

Nu sammenligner jeg bare med Danske Banks's højrente konto og deres vilkår for sådan en konto som jeg har er betydeligt dårligere end Andelskassen's

Det lyder som om at du selv mener at du har styr på det hele. Så jeg vil ikke skrive en lang roman om hvad forskellen er på en Højrente konto i de to banker, det ved du garanteret selv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

UlrikLarsen:
Nu sammenligner jeg bare med Danske Banks's højrente konto og deres vilkår for sådan en konto som jeg har er betydeligt dårligere end Andelskassen's

det svarer jo helt til det jeg skrev. Du små og desværre ind imellem usikre banker har svært ved at funde sig og giver derfor bedre vilkår på højrentekonti end de store sikre banker. Det er en af uretfærdighederne ved at bankerne fælles garanterer 750.000 kr for privat kunder

Jeg tror det højeste man kan få pt er 2,5% i alm brand bank og djursland f.eks http://www.mybanker.dk/sammenlign/opsparing/opsparingskonto/?form_id=MybankerComparisonForm_296&MybankerComparisonForm_296_tab_name=custom&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_apply_filter=yes&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_special_conditions=on&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_current_amount=250.000&MybankerComparisonForm_296_pane_custom_option_months=36 

DDB og Nordea giver 2% - men du kan selv se listen -Jeg ved ikke hvad det er for en andelskasse, men du ser københavns andelskasse pt kun giver 1,322%. Det vil variere, de små vil ind imellem kunne ha tilbud på op til 3% også i disse dag ind imellem - det er typisk sådan noget Maxbank o.l. når de virkeligt mangler penge. Man kan kun sammenligne den slags rente ud fra helt samme dag (med mindre man som kunde i banken kan forhandle noget specielt, hvad man bestemt kan i en del banker)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Jeg tror det højeste man kan få pt er 2,5% i alm brand bank og Djursland

Jeg var lige inde og tjekke min webbank, og kan se at jeg får 3.25% på en højrente konto i Vestjysk bank. Den var sgu ikke gået i DDB, i hvert fald ikke den filial jeg havde tilknytning til før. Men som i skriver om, er det jo nok fordi jeg er for lille og ubetydelig i deres øjne. Det er da godt, synes jeg, at der er stadig er mindre banker der gider at servicere almindelige mennesker.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Fremtiden, som selv John Norden fra mybanker, en mand der ikke generelt er på bankernes side, indser, er, at små lønmodtagere kommer i klemme, for det koster at drive en bank og en lønkonto koster dem penge at drive, og med sit skiftende indestående, giver det ikke banken nogen indtægt. 

Fremtiden er, at en bankkonto kommer til at koste. Netbank kommer til at koste og kort kommer til at koste. Vil man ikke det, må man holde pengene i madressen, og det er totalt umuligt, så det kommer til at være os brugere, der betaler for, at bankerne kan øge deres indtjening.

Og igen vælger du ik at læse mine indlæg her i tråden, men at skyde en fordom efter mig. Sjovt nok betaler jeg ALLEREDE for en konto, og jeg er tilfreds, fordi beløb vs service matcher. Så stop nu med at prøve at belære mig om noget, som jeg allerede er en del af, og har været en del af i mange år!

I stedet for at have så travlt med at fortælle mig, hvor tosset jeg er, så skulle du måske læse lidt op på Austrian Economics og Keynesian Economics. Så vil du opdage, at vil tilhøre hver vores tilgang til tingene, men at din "økonomiske tro" nu har fejlet i de sidste 30 år, hvor min har forudsagt samtlige af fejlene... 
Nogle gange skal man ik være så skide forudtaget af en ting, men være en smule åben overfor andres budskaber. Jeg har sagt, hvordan bankkrisen kunne løses med den mindst mulige omkostning, mens du mere er til en anden måde, som ender med at blive meget dyre og omkostningsfuld enten i form af inflation eller biiiiip (jeg har slet ik lyst til at skrive dette, så derfor et biiiip.)...

Men du får ret, og så fortsætter jeg foundingen af de penge, som du siger jeg mangler :) 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Knudsen:

Jeg må sige at 120 kr/kvartalet ikke er meget. I bliver også nødt til at se det fra bankens synspunkt. De bliver nødt til at skabe en rentabel forretning. Især efter ejendomsmarkedsboblen bristede. Jeg vil personligt hellere betale 40 kroner om måneden, for at være mere sikker på, at mine penge står i en "sikker" bank. Vi ser at banker krakker som aldrig før, dette er en god måde at få skabt ekstra indtægter på. Jeg synes slet ikke det er så dårlig en idé og da slet ikke noget man kan hidse sig så meget op over :-) Det er skrevet udfra det nyindførte gebyr og ikke om at man bliver opkrævet 600 kr. pr. kvartal pr. konti eller hvad det var der stod i debatten. Det har jeg ikke taget stilling til.

Det er kun et spørgsmål om tid før flere store banker følger i Danske Banks fodspor, medmindre de erhverver sig så mange nye kunder, fordi de flygter fra DB.

Et andet alternativ er at fyre medarbejdere i DB. Og den metode synes jeg ikke rigtig om. 

Det holder ikke helt! :) De har kæmpe overskud og ligger en masse banker sammen, hvilket giver endnu mere overskud. Så de har jo en god forretning og hvorfor ikke blive ved med det?

Mvh Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46489
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
I stedet for at have så travlt med at fortælle mig, hvor tosset jeg er, så skulle du måske læse lidt op på Austrian Economics og Keynesian Economics. Så vil du opdage, at vil tilhøre hver vores tilgang til tingene, men at din "økonomiske tro" nu har fejlet i de sidste 30 år, hvor min har forudsagt samtlige af fejlene... 
(jeg tør vel ikke gøre opmærksom på, at aktiemarkederne ligger langt højere i real time penge idag end for 30 år siden, og det vil være samme sag målt på 10 års perioder, på nær en)

Man kan vel sige, at du heller ikke har læst mit, men du taler bare om noget som tråden ikke handler om, nemlig om rimeligheden i priser - du taler om bankerne og økonomiernes svaghed som er din religion, og hvil i fred med det Smile - for der er vi som ikke uenige - jeg argumenterer bare for, at det kommer til at koste at bruge bankerne - sådan er det jo som en politiker vist sagde om noget andet 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 8 (79 indlæg)