Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling ex moms - hvordan gør vi?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Efterr at have læst det oprindlige indlæg/spørgsmål igen må jeg give dig ret Sad   ..... Wink

Men jeg er helt sikker på at det er det med "formidling" der har givet anledning til de forskellige problemer som der åbenbart har være hos andre tilsvarende firmaer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JanBalslev:

"Formidling" er i visse tilfælde momsfritaget - for eksemple formidling af fast ejendom.

Så jeg er nu ikke så sikker på at de tager fejl når de ikke momser.

 

Det er nok den paragraf, som de har fejlfortolket. Når jeg tillader mig at være så skråsikker, er det som sagt fordi at Partner-Ads gjorde det samme for ~1 år siden, indtil SKAT hev fat i dem. 

Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har bemærket jeres debat vedrørende Etailmedias moms-udbetaling. Først og fremmest vil jeg informere, at både Etailmedia og MinReklame selvfølgelig er momsregistreret, og derfor udbetaler med moms til alle vores interessenter.  Hele debatten stammer desværre fra en misforståelse angående Etailmedia og dennes medienetværkssystem. I vores system beregnes alle partneres indtjening eksklusiv moms, dvs. at de ser deres indtjening ekskl. moms på deres konto i vores system. Så snart det er tid til udbetaling efter endt måned pålægges der selvfølgelig moms og det samlede beløb incl. moms betales til de forskellige samarbejdspartnere. Vi må erkende, at det altså er her, at misforståelsen desværre er opstået, idet man har snakket forbi hinanden vedrørende beløbet vi udbetaler og beløbet partneren kan se i vores system.  Vi er selvfølgelig meget kede af, at der er opstået denne misforståelse i kommunikationen overfor vores partner, og at det har skabt denne debat i dette forum. Jeg håber derfor, at dette indlæg giver en forklaring til denne misforståelse.Er der nogen spørgsmål er I meget velkommen til at kontakte os på 28924775.

Mvh,

Etailmedia
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jamen så er alt jo i fineste orden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal beklage at vi ikke har fået gjort opmærksom på herinde at problemet blev løst sammen med Etailmedia. Der var ganske rigtigt tale om en misforståelse og lidt "snakken forbi hinanden".

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg faldt lige over denne tråd og da jeg selv lige har fået udbetalt nogle penge fra dem og undrer mig over de ikke udbetaler det fulde beløb incl moms så ville lige søge lidt på det.

Er det dem som laver en moms "fejl" og beholder momsen til dem selv ? eller

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt, EtailMedia udbetaler korrekt men der var opstået en misforståelse omkring momsen. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at de udbetaler korrekt til dig men jeg vil tro det. Har du husket at give dem dit CVR nummer?

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I rammer ned i sammensurium af forskellige fakturerings-, betalings- og afregningsregler i momsloven og -bekendtgørelsen.

Der er ikke tvivl om, at ydelserne er momspligtige.

Når en køber opgør sin gæld til leverandøren og afregner denne, skal der udstedes et afregningsbilag. Et afregningsbilag afløser fakturaen og skal af køber afleveres til sælger - nøjagtigt ligesom sælger skal aflevere til køber under normale forhold.

Der skal være indgået en (skriftlig) aftale mellem køber og sælger om, at der udstedes et afregningsbilag og ikke en faktura.

Køber skal sikre sig, at sælger er momsregistreret - gør han ikke det, og er køber ikke momsregistreret, er køber afskåret fra at få fradrag for momsen på afregningsbilaget som købsmoms.

Sælger skal afregne momsen - faktisk uanset om han er momsregistreret eller ej.  Hvis han er momsregistreret - ja så er det jo salgsmoms. Er han ikke momsregistreret, rammes han af den særbestemmelse, som siger, at enhver afgiftspligtig person (en som sælger varer og ydelser erhvervsmæssigt) skal afregne moms som han uretmæssigt får betalt fra sine kunder. Dette kunne eksempelvis være tilfældet, hvor en person ikke har ladet sig momsregistrere, fordi omsætningen er under 50.000 kr. om året.

Og så til sidst - lad os hypotetisk sætte, at de, der køber ydelserne, ikke udbetalte momsen - så ville det IKKE fritage en momsregistreret sælger fra at afregne momsen til SKAT. Så måtte sælger "gå på køber" i et civilretsligt søgsmål - det er staten (og dermed SKAT) uvedkommende.

Venlig hilsen
Lars

Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ossipoff,

 

Jeg bemærkede dit spørgsmål til Amino, hvilket selvfølgelig lyder forundrende. Vi betaler alle danske virksomheder med moms, hvilket har resulteret i, at vi beder alle nye ansøgende medier om CVR.nr., ellers kan man ikke benytte Etailmedia som medienetværk. Vi bliver oftest gjort opmærksomme på, at andre medienetværker ikke behøver CVR.nr. fra nye medier, men idet vores system altid udbetaler med moms (til danske virksomheder), så er vi nødsaget til at få bekræftelse på, at vores samarbejdspartner er en registreret virksomhed.

 

For at kunne hjælpe dig med dit spørgsmål er det meget vigtigt, at du kontakter os vedrørende eventuelle betalingsproblemer, så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt. Du skal selvfølgelig have alle dine penge med moms, så derfor skal jeg gerne undersøge, hvad der måtte have gået galt.

 

Håber du vil kontakte mig på enten js@etailmedia.dk eller info@etailmedia.dk. Du er også meget velkommen til at ringe til mig på 28 92 47 75.

 

Mvh.

 

Jesper Skytte

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Tak for svaret.

Er kommet til at tænke på hvordan er det så når man bevæger sig over i SMSbranchen og afregning en indtægt ved overtakseret SMS'er til privatperson uden moms nr. af  ?

 

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)