Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affaldsgebyr for mindre virksomheder - hjælp til artikel

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Hvis I skal bruge fortegnelsen over Branchekoder er min bedste anbefaling, at I bruger Folketingets indgang; d.v.s Retsinformation.dk.

ALLE andre er ikke garanteret korrekte - dermed ikke sagt, at der er fejl i dem. 

Kommunerne SKAL fritage visse branchekoder - det skrev jeg i en tidligere post. Læs den. Bl.a. skrev jeg dengang, at det var vigtigt at benytte de rigtige branchekoder til sin virksomhed.

 

 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@Anders

Kan du så ikke sende et link til den korrekte oversigt over de branchekoder er der fritaget afgiften?

/Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja,

Hierrakiet er:

Lov om miljøbeskyttelselse (folketinget)

Bekendtgørelse on affald (miljøministeren)

Kommunernes pligter = Kapitel 11

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=135276#K11

Listen over Branchekoder "undtaget" = Bilag 7.

Listen over virksomhedstyper "undtaget"  = Bilag 8.

Håber I kan bruge det.

De kommuner jeg har set på, benytter disse 2 lister uredigeret, men derfra og så til at benytte en liste på en web-side jeg ikke kender, gjorde mig lidt skeptisk.

 

Hilsen

Anders

 

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 03:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil det være oplagt for min virksomhed at skifte branchekode til fx. 62.01.00 (computerprogrammering), men såvidt jeg har forstået så må der højst være en person/ingen aktivitet i virksomheden.

Er i enige i det? Og hvad gør man så hvis man har aktivitet og er 2 - mig selv og konen som medarbejdende ægtefælle.

Tak for hjælpen.

Genvejen til en fantastisk blog

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bestemt aktivitet i min virksomhed ... og har faktisk også haft medarbejdende ægtefælle ... så det tror jeg ikke er nogen hindring.

Held og lykke

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Læs § 62 i ovennævnte link (Retsinformation..)

Kommunen må ikke

opkræve gebyrer (bilag 7) ...  og  .... 0 - 1 ansatte.

 

Anders Grønbech

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har skifet branchekode til Webportal for at slippe for affaldsgebyret. I kan nemt og hurtigt skifte det på www.webreg.dk hvor i kan logge ind med digital signatur. Problemet er bare, at man kun kan ændre det fra dags dato, så håber ikke, at købehavns kommune tager branchekoden pr. 1/1-2011.
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er heldigvis også lige blevet ramt af det dejlige gebyr.

Min situation ligner nogle af jeres på en prik.

Så har allerede skrevet til Renovationsselskabet i Aalborg herom.

Mit belæg herfor er at virksomheden er en 1 mandsejet privatvirksomhed (Tegnestue) der er oprettet som bierhverv på privat adresse.

Der er ingen ansatte i virksomheden.

Der er i 2010 kun omsat for 1.000,- excl. Moms. Ingen omsætning i 2011.

Der er ingen desideret affaldsproduktion i forbindelse med erhvervet. Virksomheden har ikke engang en plotter så den kan genere materiale (Papirtryk).

Virksomheden er kun oprettet for at jeg ved privatprojektering kan betale skat.

Er det tilfældet at jeg skal betale for renovation, bliver jeg desværre nødt til at lukke cvr nummeret igen, da der grundet ”omsætningen” kun er 500,- i kassen.

Bliver spændende at se hvad de svarer.

Mvh Cuno

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi burde alle spamme og spørge alle ansvarlige politikere indtil affaldsgebyret forsvinder.

Desværre er det uigennemtænkt, og generere mere bøvl end reel værdi for samfundet.

www.eneret.dk har heldigvis 1. reddet sig ud af tåbeligheden, men det kostede da os en del timer på den pjattede sag..

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Da min virksomhed i forvejen har en ordning hos Miljø Team, er vi blevet fritaget for affaldsgebyr. Dog under al kritik skal vi betale administrationsgebyr på næsten 500,00 kr. Det er klamt!!!

Side 6 ud af 7 (63 indlæg)