Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirret omkring registering og moms

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg efterhånden stillet et par spørgsmål her på forummet med gode svar til følge, men da jeg så skulle til at registrere mit firma på webreg.dk, blev jeg endnu  mere forvirret...

Jeg skal starte mit eget lille firma (under 50.000kr om året), som primært vil beskæftige sig med undervisning, der er, så vidt jeg kan forstå, momsfritaget. Samtidig er jeg fysioterapeut, hvilket som erhverv også er fritaget for moms - ved ikke om det har betydning.

Jeg vil gerne have, at det skal fremstå som et seriøst firma, så folk ikke tror det er sort, men er på nuværende tidspunkt ikke interesseret i moms-registrering.

Mine forvirrede spørgsmål er så:

- Når jeg ikke skal momsregistre - hvordan/hvor registerer jeg så mit firma med navn og den slags.

- Hvis jeg er fritaget for momsregistering, kan jeg så bruge webreg.dk? Kan bare ikke se hvordan jeg kommer uden om at bede om et CVR-nummer  når jeg bruger Startblanketten.

- Er det muligt at få et CVR-nummer uden at momsregistrere?

Håber nogen kan hjælpe! :-)

Mvh Henrik

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Du skal benytte helt den samme fremgangsmåde og blanket. Du skal have et cvr.nummer, og så istedet for at sætte hak i "momsregistrering", skal du vælge lønsumsafgift (mener det er længere henne i forløbet). Så du er på rette vej :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han skal svare lønsumsafgift. Det ved jeg faktisk ikke om han skal. Men hvis vi forestiller os at der ikke skal registreres for lønsumsafgift, og der ikke skal udbetales løn til nogle, så kan man faktisk ikke få et CVR-nr. Er det rimeligt ? Nej det er det ikke af den årsag som Henrik angiver + at de som følger indberetningspligten efter skattekontrollovens § 7A (det er der ikke mange der gør) og indberetter honorarerne vil være nødt til at indberette på hans cpr.nr.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtige svar!

Susanne: Hvis jeg bruger den elektroniske udgave, skal jeg enten svare at jeg har et CVR-nr i forvejren eller at jeg vil have et... Uden et svar kommer jeg ikke videre i blanketten. Er det måske bedre så at sende i papirform og så bare undlade at skrive noget...?

Skattekonsulenterne: Når du skriver, at det ikke er rimeligt, hvad vil dit råd så være til mig om hvad jeg skal gøre? Skal jeg tage kontakt til SKAT eller vil de slet ikke kunne hjælpe?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...det bliver ikke anderledes via blanket.......!

Hvorfor menes der, at du skal registreres efter lønsumafgift?

Det er jeg da slet ikke sikker på! 

Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din bruttoomsætning er under 50.000 skal du ikke registreres med et CVR nummer og heller ikke momsnummer. Men man kan sagtens få et CVR nummer uden momregisrering da der er mange typer aktiviteter og selskaber der ikke skal svare udgående moms og heller ikke har fradrag for indgående moms. Men ellers ring til erhvervs- og selskabsstyrelsen. De plejer at være flinke til at besvare.

 

Mvh

Troels Olivero

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Troels....man kan ikke bare få et CVR. nr........uden af blive registreret for et eller andet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Olivero:

Hvis din bruttoomsætning er under 50.000 skal du ikke registreres med et CVR nummer og heller ikke momsnummer. Men man kan sagtens få et CVR nummer uden momregisrering da der er mange typer aktiviteter og selskaber der ikke skal svare udgående moms og heller ikke har fradrag for indgående moms. Men ellers ring til erhvervs- og selskabsstyrelsen. De plejer at være flinke til at besvare.

 

Mvh

Troels Olivero

Ja fordi der er tale om anpartsselskaber eller aktieselskaber. Det samme hvis der er tale om et interessentskab, men det gælder ikke personlige virksomheder.

PS: Forhåbentlig er der ingen der driver virksomhed i selskabsform og har en  omsætning under 50.000 kr. årligt vedvarendeBig Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig...Bent.....!

Tja...jeg har da et par selskaber(investering), der omsætter for mindre!*S*

Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

nej nej. det er ikke det jeg mener. jeg mener at man ikke behøver at blive momsregistreret for at få et CVR nummer. driver man forretning for over 50.000 skal man som udgangspunkt registreres med CVR nummer men man skal ikke registreres for moms hvis den forretningsaktivitet man driver ikke er momspligtig.

Spørger var usikker på om man kunne registrerer sig med CVR nummer uden at blive momsregistreret.

 

Mvh

Troels Olivero

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)