Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet driftstatus?

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge til penge på http://www.pingdom.com som for et meget lille beløb laver løbende overvågning af op til 5 servere, og evt. sender SMS til jer når en af serverne går ned, men under alle omstændigheder leverer de statistik på oppetiden.

Jeg kan ikke huske præcis hvor mange, men jeg mener de har nogen og halvtreds forskellige servere rundt om i verden der løbende hiver fat i kundernes servere for at se om de er i live. Utroligt godt produkt som jeg selv bruger til at overvåge om vores leverandører overholder deres forpligtelser.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad jeg ikke forstår er at de har placeret begge deres DNS servere bag de samme forbindelser ind i huset. Med andre ord virker det som om at begge deres DNS servere er placeret ved siden af hinanden.

Enhver udbyder med respekt for sig selv og oppetid bør have en sekundær DNS server placeret et andet sted i landet/eller i udlandet på en anden udbyder forbindelse end den der benyttes primært/sekundært.

Lad det være til skræk og advarsel for andre hosting leverandører....

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
.

_DERUDOVER_ har min kunde sin DNS hosted hos Scannet ... og DNS er normalt noget der bare virker ... man har to servere på to forskellige netværk, typisk den ene hos sig selv og den anden i den anden ende af landet/verden afh, hvor paranoid man har.

Scannet derimod har deres navneservere stående ved siden af hinanden ... så når den ene server mister net ryger den anden med i købet.

Det betød at _alle_ min kundes services var nede, _også_ dem som ikke var hosted hos scannet, dvs. f.eks. også dem vi hostede.

Jeg ved ikke om Scannet har mere end én server dedikeret til DNS-forward, men de har i hvert fald én, der står for mere end 5.000 forwards som i hvert fald sidste år, regelmæssigt var nede. (Bettina fra Styledelux.com - der er et redirect fra Styledelux.dk,  kan vist tale med om dette). 

Jeg havde selv lavet et par forwards internt på min shop - så  info.lisen.dk gik til den grimme url, der i virkeligheden var info-siden, for at gøre det lettere for mig selv at huske, når jeg sad og kodede tingene - men gik hurtigt bort fra det, fordi det næsten aldrig virkede. Så nu er jeg stuck på grimme URL'er og må i stedet have alle tallene i hovedet, eller evigt dobbelttjekke, hver gang jeg skal linke til noget :-)
Netop fordi jeg gik bort fra det, ved jeg dog ikke om de stadig har problemer med det, som de havde dengang. Men det var i hvert fald ofte.  

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan der ske kabelbrud og ingen er perfekte og alt det der, MEN hvorfor ikke melde det ud ? Det første man gør, hvis systemerne er nede er vel at få det kommunikeret ud til de berørte brugere/kunder.. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må man sende en mail efterfølgende...

Det næste er så, at de jo er flyttet og der helt sikkert og forståeligt er noget der, som skal ordnes, men der er altså et godt gammeldags ord, som er VARSLING. Hvis man på forhånd ved at systemerne vil være nede, så sig det dog.. Mig bekendt har Scannet skrevet om en planlagt nedetid én enkelt gang på deres side under driftstatus og det er bare super, så kan man jo gå i seng eller sidde og vente på at de kommer op igen :o) (det sjove var så at selvom min shop var nede, så viste statistikken at der havde været masser af besøg under nedetiden, men lad det nu ligge)...

 

Det korte af det lange er, at vi som kunder, må og skal have tillid til vores udbyder og at de skal oppe sig, for at fremstå som en troværdig partner.... Så  Scannet - Det er en om'er !

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Lad det være til skræk og advarsel for andre hosting leverandører....

Jeg kender ikke andre hosting leverandører som ikke har råd til at få smidt en sekundør server op, og går det helt galt kan man vel bytte lidt indbyrdes ... jeg hoster din, du hoster min ... osv. Men åbenbart ikke scannet :)

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.labnol.org/internet/tools/best-website-monitoring-services-for-site-uptime/

I artiklen bliver der nævnt nogle gratis services.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft MILLA-PETIT Denmark hos ScanNet siden december 2005.

Jeg føler, at jeg altid har fået en god behandling hos ScanNet...i aftes fik jeg også svar pr. mail, da de var oppe igen...

De har altid været meget venlige og hjælpsomme, når jeg har haft brug for deres hjælp...og jeg kan ikke huske een gang, hvor jeg ikke har fået svar fra dem på mine henvendelser...om det så har været pr. mail eller telefonisk...(og nej, jeg får ikke %' er) Wink

 

M.h.t. deres nedetid...er jeg selvfølgelig også, som I andre, frustreret over, hvor ofte det egentligt sker...

Da jeg klagede min nød til dem...efter adskillige nedbrud...satte de mig over på en ny og større server, hvor jeg efterfølgende ikke har oplevet det samme antal nedbrud...så det har jeg naturligvis været glad for Yes

Da vi for nyligt åbnede ItalianBags...valgte vi DanDomain...

Det gjorde vi ud fra, at jeg savner nogle Features i ScanNets webshop løsning...samt selvfølgelig den nedetid, som vi ikke kan komme udenom, at der stadig er...og som bevirker, at vi mister noget af vores salg...specielt på en søndag!

I dag oplever jeg nogle problemer med mail serveren, som står og hænger + melder fejl...og så har jeg lige nu i skrivende stund observeret at vi nu igen er nede + butikken kører ustabilt...

Jeg håber derfor, at ScanNet får styr på problemerne...da jeg, udover nedetiden, er en glad kunde!

 

Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er vi nede igen....

Dejligt...

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes:

 

  Aktuel fejl: 23. marts 2009, 08:45

Der er i øjeblikket driftsforstyrrelser på netværket. Det bevirker nedsat tilgængelighed for enkelte produkter. Dette forventes løst indenfor kort tid.
Produkter: Mail & Web.

Venlig hilsen Lone

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)