Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet driftstatus?

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm... 

Der er folk fra Scannet, der roamer på Amino, og det undrer mig til stadighed, at ingen af dem reagerer på disse tråde. 

For 2 uger siden, gik alle Scannet's shops ned, præcis kl. 00.00, hvor deres support lukker. 
Jeg sad og arbejdede på shoppen og kunne pludselig ikke længere få forbindelse. Deres eget website var oppe, men Driftstatus informerede om, at alt var fine and dandy. 
Shopsne kom først op igen kl. 03.30 om natten - og deres driftstatus blev aldrig opdateret om problemet. Til gengæld fik jeg at vide, at det var "Planlagt nedetid", da de I det tidsrum rykkede alle deres servere over i et nyt hostingcenter.

Da jeg i en mail spurgte om en del af planen i deres "planlagte nedetid", var at informere kunderne om den, fik jeg blot et svar om, at mit spørgsmål var blevet sendt videre op i systemet. Jeg fik aldrig svar. 

Et par dage senere, fik jeg  en sen nattetime, igen et par timers hul i kalenderen til at arbejde på shoppen - det kan jeg langt fra hver dag, da jeg jo driver fuldtidsvirksomhed ved siden af.  Så røg hele lortet offline igen.  Denne gang inklusiv deres eget website + alle sites de hoster. Da de flyttede serverne, var det kun alle webshops der var nede. 
2 dage senere skete det igen. Og igen. Og igen.

I eftermiddags skete det så igen - denne gang midt på dagen, i mange timer.

Jeg har ikke engang gidet at maile til dem, de nætter det er sket.  Det er tydeligt, at de har problemer med at holde deres nye hostingcenter online. Hvad skulle en mail fra mig, gøre? Svarene er alligevel altid glatte og ubrugelige. Men mere end nedetiden de nætter, har det pisset mig af, at de ikke opdaterer deres Driftstatus. Det er så løgnagtigt, at lade som om, at der ikke er sket noget. 

De burde rykke vores servere tilbage til det gamle hostingcenter, mens de fixer hvad end der er galt i det nye. Det kan ikke være rigtigt, at der skal være nedetid næsten hver nat - og nu en hel eftermiddag. 

Det er amatørtime hos Scannet - og vi fortjener bedre.

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Dobbeltindlæg. Beklager.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Det bliver interessant at se, om ScanNet melder ud denne gang. Jeg har været kunde der siden 1999, og indtil for et års tid siden til absolut tilfredshed. Siden er det gået ned ad bakke - sådan oplever jeg det. En stor skam - for det var tidligere en suveræn kundeservice og et super produkt.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

For helvede, Amino. Den gav mig fejl, hver gang jeg forsøgte at skrive indlægget. Nu er det bare skrevet 17 gange eller hvad?

 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er også en af de "natteravne", som har prøvet at blive smidt af midt i importering af nye forårsvarer og det er altså bare ikke sjovt at rydde op bagefter.. Så jeg har helt opgivet at være "smart" og lave import.. Så nu opretter jeg troligt hvert eneste produkt, for så ved jeg hvor langt jeg er med mit arbejde og skal ikke lede og reparere bagefter.. MEN DET ER GODT NOK TRÆLS, på godt jysk.. Og ja, deres driftstatus er der ikke meget at råbe hurra for.. Se hvad de skrev om fejlen idag:

Løst: 21. marts 2009, 10:24

Der er i øjeblikket driftsforstyrrelser på vores netværk, det bevirker at det ikke er muligt at logge på følgende systemer:

Hosted Office server: TS03.officeserver.dk

Vi beklager de gener dette måtte medfører, vi arbejder på at få løst problemet.
Produkter: Hosted Office.
Jeg tænker Hosted Office ??? Hmmm. det er da word, excel og sådan ikk??? Intet om webshops, mail osv.  (Det er den ENESTE driftforstyrrelse, som er nævnt !!!) og den er kl. 10.24, hvor min shop kørte...
Jeg er meget enig med dig Thomas.. Her er man en god og trofast kunde, som har været ok tilfreds i snart mange år (ok, så 4 da :o)), men det her er altså ikke ok.. Det ville klæde dem rigtig meget hvis de satte sig ned og skrev til os efterfølgende og gav en forklaring på dansk vedr. hvad der er sket og hvad de vil gøre ved det..
De trænger til et kursus i kundepleje og opfølgning på problemer.... Og det har efterhånden stået på så længe, at det ville klæde dem at give os kunder et lille plaster på såret...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør mig egentlig ikke så meget, at Scannet ikke sender mails ud til alle kunderne omkring det her.  I eftermiddags er jeg sikker på, at mange shops mistede omsætning, men de andre nætter går jeg ud fra, at det er de færreste shopejere, der overhovedet har opdaget det. Jeg gætter på at Scannet har vægtet, at det var bedre at lyne røven op om problemerne, end at udbasunere det til flere tusinder kunder, der ellers aldrig havde opdaget det. 

Selvom jeg synes det er irriterende, kan jeg godt se logikken i det. 

 

Men til os der opdager det - og aktivt søger svar på deres side, burde de fucking forklare sig.  Og når man sender dem en direkte mail med et specifikt spørgsmål, burde de svare på det.  

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har også været ramt af Scannets problem. Fik i første omgang beskeden, at deres internetforbindelse var cuttet, og de ville vøre oppe i løbet at ca. et kvarter. ca. 2 timer senere ny besked, om at man ikke kunne give en tidshorisont. Men min butik er oppe nu. Men det kan vel ske for alle, at et kabel bliver gravet over eller noget tilsvarende sker. Men selvfølgelig er det irriterende, og jeg har helt sikkert også mistet omsætning på det.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten. 

Selvfølgelig kan det ske for alle, at et kabel bliver gravet over. Er det det de siger, der er sket? Jeg ringede ikke til Scannet i dag, da jeg gik ud fra at hundrevis af andre webshopejere, netop ringede og at de arbejdede på problemet, så jeg har ikke hørt deres forklaringer.
Til gengæld ville jeg gerne kunne læse en forklaring på deres Driftstatus nu. Det kan jeg ikke, for ingen har gidet at opdatere den. 

Men hvis de siger, at et kabel er blevet gravet over, er det da det mest flimsy kabel, jeg i mit liv har oplevet,  der sådan bliver gravet over næsten hver nat i ugevis, for derefter på magisk vis at samle sig selv igen. 
Problemet er, at de har rykket serverne over i det nye hostingcenter, inden de havde gjort sig klar, om deres nye faciliteter var gearet til det.  Det var de ikke. Fejlen ligger hos dem. De burde indrømme det, undskylde og fixe det. Ikke komme med bortforklaringer. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den officielle forklaring som vi fik var at der havde været kabelbrud ... det gav en række problemer.

De påstår selv på deres side at de har to uafhængige fiber leverandører, den ene Telia og den anden Tele2, samtidig hævder de at forbindelserne kører redundant. Hvis det er tilfældet burde denne type driftsproblemer simpelthen ikke kunne opstå, og slet ikke i så lang en tidsperiode.

Ny hører jeg at der er blevet givet forskellige forklaringer til forskellige kunder, og samtidig virker det til at hændeksen bliver fortiet. Det virker i mine øre dybt useriøst. Desuden prøvede jeg under nedetiden at få forbindelse til scannets bordergateway, og jeg kom frem til det resultat af Scannets ip adresser slet ikke var annonceret på internettet.

Det er som regel nærmere et tegn på at forbindelsen er blevet lukket af deres upstrem provider (internet udbyder) end det er et tegn på kabelbrud.

_DERUDOVER_ har min kunde sin DNS hosted hos Scannet ... og DNS er normalt noget der bare virker ... man har to servere på to forskellige netværk, typisk den ene hos sig selv og den anden i den anden ende af landet/verden afh, hvor paranoid man har.

Scannet derimod har deres navneservere stående ved siden af hinanden ... så når den ene server mister net ryger den anden med i købet.

Det betød at _alle_ min kundes services var nede, _også_ dem som ikke var hosted hos scannet, dvs. f.eks. også dem vi hostede.

Hvorom alt er har vi pt. landet 3 ordrer idag,. direkte affødt af scannets nedetid, så jeg klager ikke ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er korrekt at Scannet er så ofte nede om natten, er det dybt kritisabelt, ikke mindst i en finanskrisetid, hvor salget er stagnerende - hvad gør man for at finde ud af, hvor meget down-tid de reelt har på feks en måned ? Mvh Pernille

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)