Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg forkert? og hvordan får jeg betaling for mit arbejde.

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel..

Ja du er skam landet i et dilemma som mange komme ud for..

Som mange siger, burde du havde lavet en specifikt aftale som du kunne få en underskrift på. Ikke en lang kontrakt på 20 sider, men rent sagt hvad det er de skal bruge, hvad du tager i timen og som sagt en underskrift fra jer begge.  Så både du og de kunne få en kopi. Herved ville du så havde sikret dig bevis på at i havde indgået en aftale, for i øjeblikket er det jo bare ord mod ord.

Og så oven i købet er det ikke engang Niller som ejer virksomheden. Havde du lavet en kontrakt, ville han nok ikke turde ikke at underskrive noget idet han ikke har myndighed i at gøre ifølge hans chef.

Du kommer ingen vegne at skændes med dem. Du kunne selvfølgelig anmelde dem og hænge dem ud på nettet, men pengene for dit arbejde kommer du nok ikke til at se. Med mindre du selvfølgelig kan bevise på en eller anden måde at du havde udført et stykke arbejde for dem, samt at i havde en aftale.

Jeg ønsker dig held og lykke.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Joen P. Olsen:

Mikkel Mikjær Christensen:
Da klokken runder midnat siger jeg at jeg ikke kan arbejde mere, og tilbyder at lave resten hjemmefra dagen efter.

Har du stadig adgang til serverne? Hvis de nægter at betale for udført arbejde er det vel kun fair at de får en lærestreg og du laver alle ændringer tilbage igen? Big Smile

Det ville virkelig give dem en over nakken hvis du gjorde dette. Dog vil jeg ikke råde dig til det. Netop fordi som du selv skriver, det er ulovligt og der vil sikkert komme sag ud af det, og du vil være den som taber..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Joen P. Olsen:

Har du stadig adgang til serverne? Hvis de nægter at betale for udført arbejde er det vel kun fair at de får en lærestreg og du laver alle ændringer tilbage igen? Big Smile

Jeg har fuld adgang til alt ... et par kommandoer og deres virksomhed ligger i ruiner, hvilket ville være dybt dobbeltmoralsk, for slet ikke at sige ulovligt. Det kunne jeg aldrig finde på.

Det skal du da heller ikke. Men det arbejde du har lavet for dem var vel ændringer de havde brug for. Og siden de nægter at betale for arbejdet du har udført, og du er i en position til at annullere alle dine ændringer...

Det er kun halvt ment i spøg. Det er enormt dårlig opførsel.

De må også være ret ignorante siden de kan finde på at røvrende dig på den måde når du har fuld adgang til deres systemer.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også du har været meget serviceminded.

Tror du at de bevidst forsøgte at "stjæle" din ekspertise, fordi de ikke selv kunne finde ud af at sætte det ordentligt op? Hvis de selv arbejder med hosting, burde de jo netop vide at ting tager tid og at man er nød til at sætte sig ordenligt ind i tingene.

Det undrer mig også at du stadigvæk har fuld adgang til alting. Hvis jeg var raget uklar med en leverandør ville jeg skynde mig at få ændret passwords mv.

Egentligt burde man engang imellem rydde op i kunderne. Mon ikke 20/80 reglen gælder her også. 20% af kunderne står for 80% af omsætningen, og at det ofte er dem der brokker sig mindst.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:

Tror du at de bevidst forsøgte at "stjæle" din ekspertise, fordi de ikke selv kunne finde ud af at sætte det ordentligt op?

I givet fald burde de jo nok have ladet mig lave det færdigt før de fortalte mig at pengekassen var lukket ... Så det tvivler jeg på trods alt :)

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1753
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv til Kontant om sagen. Her

EVt send dem en mail om at betaler de ikke, vil du kontakte programmet 'Kontant'

 

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel, jeg tror måske du gør følgende galt :)
1) Conuterstrike servere. Den branche er i sig selv præget af folk, der har store problemer med at få det til at løbe rundt.

2) Din pris kontra det virksomheden kan hive hjem (ikke at din pris er forkert), hænger ikke sammen.

Du har givet en fuld professionel service, som andre virksomheder uden at blinke ville betale dig for og smile samtidig. Men det handler også om at se sine kunder lidt an.

Jeg tror ikke du får mere ud af denne sag, et enkelt opkald til ejeren og så forsøge at snakke ham til fornuft, hvis ikke så drop sagen.  Løb en tur og kom videre med andre gode kunder.

Ha' en forrygende weekend og thumps up fordi du ikke falder i og lægger deres servere ned.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg har fuld adgang til alt ... et par kommandoer og deres virksomhed ligger i ruiner, hvilket ville være dybt dobbeltmoralsk, for slet ikke at sige ulovligt. Det kunne jeg aldrig finde på.

Skal du gøre efter at du har givet dem 10 dage til at indbetale beløbet på 10.000 + moms.

Hvis de vil have åbnet, så kan de jo bare betale.

TDC lukker også for ens telefon hvis man ikke betaler også selvom det er svigermor der bad om at få telefonstikket flyttet 3 gange :)

Send fakturaen, og skråt op med om han har bestilt, han har en medarbejder der har gjort det, så den hænger han på, så må han vejlede sine medarbejdere bedre.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Cuno:

Mikkel, jeg tror måske du gør følgende galt :)
1) Conuterstrike servere. Den branche er i sig selv præget af folk, der har store problemer med at få det til at løbe rundt.

2) Din pris kontra det virksomheden kan hive hjem (ikke at din pris er forkert), hænger ikke sammen.

Grunden til at jeg ikke skrottede dem på den konto var at da de ringede havde vi følgende samtale:

Dem: Forresten, hvad tager du i timen?

Mig: Normalt tager vi jo 1000kr/t for onsite konsulent arbejde, men ..

(her blev jeg afbrudt)

Dem: 1000kr er helt fint

Mig: Nå ja ... men de 1000kr/t er jo basseret på at vi laver Unix arbejde hvor vi typisk kun bruger en eller to timer per udkald, her skal vi jo ind og læse jeres PHP Kode og forstå jeres system for at vi kan løse jeres opgaver.

Dem: Nej nej ... i skal ikke programmere, bare flytte koden over.

Hvorefter jeg valgte at droppe emnet med tanken ... herregud hvis de gerne vil betale 1000kr/t skal de da have lov til det.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

TDC lukker også for ens telefon hvis man ikke betaler også selvom det er svigermor der bad om at få telefonstikket flyttet 3 gange :)

Nu er de jo netop ikke hosted hos mig :o)

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)