Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætterforening - Hvem vil være med...

Side 8 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

dabr:
Det er fint, jeres netværk er startet...Korsør kan jo godt trænge til mere erhverv. Men der var godt nok meget snak (læs flere mdr), før den så startede. Dine svar i disse mdr. var i strid med den tanke du nu har om mindre snak - mere handling. Flere ønskede jo, netværket skulle starte op efter allerede et par uger.

Hvis du har fuldt med i tråden som forøvrigt intet har med denne tråd at gøre var det ret så mange der sprang fra op til første møde og derfor ville ham der afholdt mødet og lagde sted til dette ikke arrangere det alligevel.
Derfor blev det aflyst. Men ting tager tid. Men lad vær med at give mig skyld for at være fornærmet. Det passer ikke ind mester.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

@Ib

Jeg har lige 1-stjernet dig på 4 (?) indlæg. De første var for indholdet, mens de næste 1-stjerner var fordi jeg næsten fik et epileptisk anfald over den overdrevne brug af animeret grafik, der forhindrede mig i at læse indholdet.

Den forstår jeg ikke, og det passer ikke hvad du skriver.No

Faktum er at du lige har givet mig 2 x 1 stjerne lige efter hinanden.

Nå du mener at man nu også skal have karakter efter animationer ? Wink Og ved brug af dette f.eks. 1 stjerne.

Hvad mon Amino har sat dem ind til ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et par punkter man kunne tage fat på i en forening.

DYRT KONTORLOKALE!
De muligheder der er i dag er tiltænkt iværksættere der har en vis fremgang og som HAR etableret deres virksomhed.
Disse iværksættere kan for 4.000 - 5.000 kr. alt efter region få lov at leje sig ind i et væksthus og få hjælp af "eksperter" og sparring osv. osv.
De rammer IKKE iværksætteren men vækstiværksætteren! (Statistik på antal ansatte kontra iværksættere der her er hjulpet i disse væksthuse taler helt for sig selv!) 
Der er behov for udviklingshuse uden tidsbegrænsning for leje for en iværksætter!
Udviklingshuse til en hel anden pengepunkt og med fokus på de iværksættere der udvikler og er på vej med deres virksomhed og selvfølgelig også små etablerede iværksættere.

RÅDGIVNING
I dag kan man få rådgivning på diverse kommuner og væksthuse!
Mange af disse rådgivere har eget firma indenfor området og gør det udelukkende for egen interesse, samt et fint tilskud for at være tilknyttet "ekspert" på disse væksthuse. Flere rådgivere har taget et kursus og kan nu kalde sig rådgivere.

Vi har behov for et miljø hvor kompetencer på kryds og tværs svarer til de iværksættere der er!
Miljøer hvor man hjælper hinanden og har sparring med andre iværksættere og ikke "eksperter / rådgivere der har taget et kursus".
Det er iværksætterne der VED hvad de har behov for og hvad de kan tilbyde. Sparring blandt iværksætterne er det der er behov for i sådan et miljø!

STØTTE VÆKSTFREMMENDE TILTAG:
Alt for mange penge bliver kanaliseret ud til organisationer der arbejder for dem selv.
Disse midler kommer ikke den nye iværksætter til gode!
Derfor er der også behov for at støtte op om nye iværksættertiltag lokalt rundt om i Danmark.
Det kan være indenfor teknologi eller andet.
I dag er der flere fonde, men det er for at tjene penge på projekter de investerer! 
Her ser jeg også en mulighed for at kunne hjælpe en masse iværksættere i gang med gode idéer.
Teste, udvikle, prøve idéer af. Pilotprojekter som kunne støttes osv. osv.

Der er rigtig mange ting at tage fat på med sådan en forening.
Og jeg er da ikke i tvivl om at man kan samle indhold. 
Dem som snakker om at man ikke kan finde fælles slav og dette bliver svært aner ikke hvad de snakker om ,-)
Hvis der er nogle der kan finde fælles slav er det da iværksættere! 

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Hvis der er nogle der kan finde fælles slav er det da iværksættere! 

Du er ufattelig barnlig !!!!!!

Nu har du i aften for femte gang givet mig 1 stjerne. den sidste for oplægget lige oppe over dit (det sidste af mit).

Er der ikke i dit egen tråd for lidt siden blevet opfordret til at stoppe stjernekasteri fra en moderator. ?????

Men udover at de ikke har en demokratisk og lyttende indstilling. er du åbenbart også udenfor pædagogisk rækkevidde.

jeg synes det er beklagelig at jeg må ødelægge din tråd med, at gøre opmærksom på din adfærd overfor mig.

Men det er nødvendigt da andre ikke kan se din adfærd, undtagen mig.

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni

Jeg fulgte skam med i den omtalte tråd i et par mdr., da jeg engang boede i Korsør og derved har set byen skrumpe ind erhvervsmæssigt, hvorfor jeg håbede/håber, der kunne komme lidt gang i byen igen.

Flere spurgte dig (flere gange), hvornår I skulle starte op, hvortil du i lang tid svarede, at I skulle være flere...på trods af, at flere accepterede en lille forsigtig start.
Humlen er bare, jeg synes, tråden bar præg af, at du snakkede mere, end du handlede og hvorfor skal man så nu melde sig som interesseret i din iværksætterforening, når udsigten er al for meget snak og ingen handling.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

dabr:
Humlen er bare, jeg synes, tråden bar præg af, at du snakkede mere, end du handlede og hvorfor skal man så nu melde sig som interesseret i din iværksætterforening, når udsigten er al for meget snak og ingen handling.
Wink

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 23:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

dabr:
Humlen er bare, jeg synes, tråden bar præg af, at du snakkede mere, end du handlede og hvorfor skal man så nu melde sig som interesseret i din iværksætterforening, når udsigten er al for meget snak og ingen handling.

Det er fint at have en mening. Men møder man så ikke op når der bliver indkaldt til møde holder den jo ikke mester.
Du har da ikke deltaget? Rom blev ikke skabt på et døgn. Synes nu vi har været ret hurtige om at samle trods alt.
Ja byen er skrumpet ind igennem mange år og erhverv forsvinder.
Nu er der ved at ske en masse i kulisserne i Korsør så det er bare dejligt.
 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 23:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Også tilbage til tråden Smile

Her er et par punkter man kunne tage fat på i en ny forening.

DYRT KONTORLOKALE!
De muligheder der er i dag er tiltænkt iværksættere der har en vis fremgang og som HAR etableret deres virksomhed.
Disse iværksættere kan for 4.000 - 5.000 kr. alt efter region få lov at leje sig ind i et væksthus og få hjælp af "eksperter" og sparring osv. osv.
De rammer IKKE iværksætteren men vækstiværksætteren! (Statistik på antal ansatte kontra iværksættere der her er hjulpet i disse væksthuse taler helt for sig selv!) 
Der er behov for udviklingshuse uden tidsbegrænsning for leje for en iværksætter!
Udviklingshuse til en hel anden pengepunkt og med fokus på de iværksættere der udvikler og er på vej med deres virksomhed og selvfølgelig også små etablerede iværksættere.

RÅDGIVNING
I dag kan man få rådgivning på diverse kommuner og væksthuse!
Mange af disse rådgivere har eget firma indenfor området og gør det udelukkende for egen interesse, samt et fint tilskud for at være tilknyttet "ekspert" på disse væksthuse. Flere rådgivere har taget et kursus og kan nu kalde sig rådgivere.

Vi har behov for et miljø hvor kompetencer på kryds og tværs svarer til de iværksættere der er!
Miljøer hvor man hjælper hinanden og har sparring med andre iværksættere og ikke "eksperter / rådgivere der har taget et kursus".
Det er iværksætterne der VED hvad de har behov for og hvad de kan tilbyde. Sparring blandt iværksætterne er det der er behov for i sådan et miljø!

STØTTE VÆKSTFREMMENDE TILTAG:
Alt for mange penge bliver kanaliseret ud til organisationer der arbejder for dem selv.
Disse midler kommer ikke den nye iværksætter til gode!
Derfor er der også behov for at støtte op om nye iværksættertiltag lokalt rundt om i Danmark.
Det kan være indenfor teknologi eller andet.
I dag er der flere fonde, men det er for at tjene penge på projekter de investerer! 
Her ser jeg også en mulighed for at kunne hjælpe en masse iværksættere i gang med gode idéer.
Teste, udvikle, prøve idéer af. Pilotprojekter som kunne støttes osv. osv.

Der er rigtig mange ting at tage fat på med sådan en forening.
Og jeg er da ikke i tvivl om at man kan samle indhold. 
Dem som snakker om at man ikke kan finde fælles slav og dette bliver svært aner ikke hvad de snakker om ,-)
Hvis der er nogle der kan finde fælles slav er det da iværksættere! 

 

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni

På intet tidspunkt har jeg meldt mig som interesseret i Korsør-netværket, da jeg ikke har haft noget at tilføre det. Jeg er blot erhvervs- og iværksætterinteresseret.

Du synes 4-5 mdr. er kort tid...jeg synes ikke, det i denne henseende er kort tid - ergo vi bliver ikke enige på dette punkt.

Har lige set i den pågældende tråd, at det var Torben der den 31/7 tog initiativ til mødested og tidspunkt....der handlede Torben.

Men det glæder mig, I nu er i gang i Korsør.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

dabr:

Har lige set i den pågældende tråd, at det var Torben der den 31/7 tog initiativ til mødested og tidspunkt....der handlede Torben.
Yes

Det er nemlig sandt og et faktum.

Side 8 ud af 10 (91 indlæg)