Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætterforening - Hvem vil være med...

Side 7 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle

I er velkomne til at debattere så det fløjter, men jeg vil bede jer om at indstille misbruget af stjernesystemet.

Stjernesystemet er ikke til for at bedømme personer, men udelukkende til at vurdere kvaliteten af et indlæg, hvis der gives stjerner ud fra hvor irriterende I synes folk er, så bruger I det forkert.

Stop stjernekrigen og stjernekasteriet.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Claudio - produktudvikler:

Jeg er frisk - har siddet i andre bestyrrelser og været med til diverse pop-op projekter har startet forskellige arrangementer op og syntes at det er tiltrængt med nye ideer til iværksætter brancehn. indhold kan vi hælde i når vi får talt om ideer og muligheder. 

og til jer andre negative.. så er det fint i ikke vil lege med - for denne verden er i forvejen fyldt med en masse "nej-sigere"

og det er kun dem der er nyssgerrige og som har "grit" der får udført noget som helst.

jeg forbeholder mig til at være nysgerrig, naiv og med en portion gåpåmod.



med venlig Hilsen

Claudio 

Dejligt indslag Cladio
Det var savnet blandt den enorme masse af negative mennesker herinde i tråden.

Indhold kan vi nemlig hælde i når vi får talt om ideer og muligheder.
jeg har lagt et par muligheder op tidligere i tråden.
Det er værd at kæmpe for da disse i hvetfald er barrierer for mange iværksættere.


 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Må være Danmarks mest anonyme forening for iværksættere! Selv om det er snart er blevet til 5 år som nogenlunde regelmæssig gæst på Amino har jeg aldrig tidligere støt på denne såkaldte iværksætterforening her. Hvis den ikke kan synliggøre sig på et forum, der oser af iværksætteri, hvordan  så kan man så forvente at den bliver hørt politisk??

Ronni - det var møntet på Dansk Iværksætter Forening - hvad også fremgår af det citat som jeg kommenterede på.....

Sidste afsnit var faktisk en støtte til dit initiativ men blot at det kan være svært at finde fælles fodslag mv......

 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Er der nogen der nu kan forstå hvilke udfordringer en forening kan få... Well..
Jeg er ihvertfald overbevist om at jeg ihvertfald ikke kan repræsenteres af nogen i denne tråd - i fald jeg skulle melde mig ind..

Og til dig Ib... Jeg kan nu godt følge dig i din frustration over debatten og til dig Ronnie - du repræsenterer allerede er fint initiativ med dit magasin og uanset hvad du synes om andres holdninger, så tror jeg du skal tænke før du taster. At repræsentere andre eller igangsætte noget så fint som en forening er noget hvor rammerne skal være brede og hvor der skal være højt til loftet. Din tone i denne debat er faktisk efter min mening så lav og så langt under normal professionel opførsel (især fordi du er trådstarter og initiativtager) at jeg faktisk spekulerer på om du er klar over dine manglende evner til at kommunikere!

Tanken om en forening er stadig meget smuk og noget som i de rette rammer kunne være fint - men det kræver altså en indsats - stor indsats! Når jeg tidligere i tråden argumenterer for en professionel forening og derved også politisk, så er det jo bl.a. fordi dit reaktionsmønster nok skyldes at du reagerer emotionelt på kritik! Tidligere skrev du (mener det var dig) at en forening bl.a. Skal arbejde for lavere husleje - tænk lige hvad det har af konsekvenser... Lejen er markedsbestemt - udbud/efterspørgsel - så hvis en forening f.eks. vælger at arbejde for lavere leje, så er det jo at gå imod fri prisdannelse/markedspriser - er det virkelig noget som i et større perspektiv er godt for iværksætteri?

At have en forening som skal repræsentere iværksættere - når du læser både denne tråd, men også helt generelt her på Amino - hvilke fællesnævnere er der så?

Desværre ser jeg følgende fællesnævnere:

- lave priser, billigt eller gratis
- hvad synes du om min website
- jeg har en ide, mangler én som vil arbejde gratis
- hjælp til WordPress, magento eller prestoshop osv.
- dropshipping
- søger restvarelagre
- osv

Ikke noget galt i noget som helst - men - der er det, som er udgangspunktet! Der er selvfølgelig flere.

Jeg tror at denne tråd med alle plusser og minuser med al tydelighed viser hvor store udfordringerne kan være.

Hvis du Ronnie vil tage imod et råd, så bid irritation i dig. Vær professionel! Forbered dig mere og bedre! Lav et website, hvor du skriver vedtægter, program, pris, mv og så find ud af om der er et marked for det som du vil!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni - vedr. dit svar om Korsør-netværket.

Det er fint, jeres netværk er startet...Korsør kan jo godt trænge til mere erhverv. Men der var godt nok meget snak (læs flere mdr), før den så startede. Dine svar i disse mdr. var i strid med den tanke du nu har om mindre snak - mere handling. Flere ønskede jo, netværket skulle starte op efter allerede et par uger.

Du virker som en, der tager tingene nært og bliver fornærmet over mindre ting.

Til "stjernediskussionen"

Har I ikke andet at lave end at uddele stjerner, blive mopset over få stjerner og stalke hinanden med en stjerne. Personligt vil jeg hellere bruge min tid på brugbare ting.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Morten Reitoft:
Hvis du Ronnie vil tage imod et råd, så bid irritation i dig. Vær professionel! Forbered dig mere og bedre! Lav et website, hvor du skriver vedtægter, program, pris, mv og så find ud af om der er et marked for det som du vil!
Yes

Morten Reitoft:
At repræsentere andre eller igangsætte noget så fint som en forening er noget hvor rammerne skal være brede og hvor der skal være højt til loftet. Din tone i denne debat er faktisk efter min mening så lav og så langt under normal professionel opførsel (især fordi du er trådstarter og initiativtager) at jeg faktisk spekulerer på om du er klar over dine manglende evner til at kommunikere!
Yes

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten Reitoft:
Skal arbejde for lavere husleje - tænk lige hvad det har af konsekvenser... Lejen er markedsbestemt - udbud/efterspørgsel - så hvis en forening f.eks. vælger at arbejde for lavere leje, så er det jo at gå imod fri prisdannelse/markedspriser - er det virkelig noget som i et større perspektiv er godt for iværksætteri?

Nu syntes jeg du skyder lige højt nok, Morten. Ronni har ikke formuleret andet end at det kunne være noget som foreningen kunne hjælpe med at formidle / tilbyde - altså en indkøbsforening for iværksættere.

Derudover skal man jo ikke kimse af, at Ronni har et margasin og der igennem en adgang til såvel annoncører som markedsføring.

Jeg er enig med dig (og John) i at der skal være et klart formål, men det er vel også hvad denne debat afklarer og nogle personer har meldt sig på banen. Det kan så være de sætter sig sammen og kommer med et udspil andre kan tage stilling til, men debatten i sig selv er vel fin nok.

@Ib

Jeg har lige 1-stjernet dig på 4 (?) indlæg. De første var for indholdet, mens de næste 1-stjerner var fordi jeg næsten fik et epileptisk anfald over den overdrevne brug af animeret grafik, der forhindrede mig i at læse indholdet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Yes

Morten Reitoft:
Hvis du Ronnie vil tage imod et råd, så bid irritation i dig. Vær professionel! Forbered dig mere og bedre! Lav et website, hvor du skriver vedtægter, program, pris, mv og så find ud af om der er et marked for det som du vil!
Yes

Morten Reitoft:
At repræsentere andre eller igangsætte noget så fint som en forening er noget hvor rammerne skal være brede og hvor der skal være højt til loftet. Din tone i denne debat er faktisk efter min mening så lav og så langt under normal professionel opførsel (især fordi du er trådstarter og initiativtager) at jeg faktisk spekulerer på om du er klar over dine manglende evner til at kommunikere!
Yes

selv om det kan være kedeligt bare at følge i hjulet på andre, så må jeg gi ret. Det svarer til meget af det jeg selv har skrevet i flere omgange -

At jeg tror det er svært at få stiftet noget slagkraftigt - ud fra manglende "dagsorden" og plan er min ret og ikke noget der skal ses som forsøg på at ødelægge noget - snarere bekymring om manglende plan og opfordring i et offentligt forum om at sætte en dagsorden

Det mener jeg ikke begrunder at skrive, du ser mig som som bankernes talsrør (er jeg ikke) samt bagstræberisk og mod nytænkning og uden følelse for iværksættere som de dårlige fra væksthusene der lever af løn for at dårlige råd på basis af unyttige uddannelser - hvad jeg ikke gør da jeg aldrig har taget penge for noget råd til iværksættere. Lad os lade den ligge, jeg lever med det, og kom videre fremad.

Den slags ordbrug vil bare ikke generelt fungere for en der vil ha stiftet noget nyt. Man kan sagtens tænke som du gør Ronnie, men man skal reagere meget mere sanset, og gerne modsige, uden den der aggression.

Netop stifteren/formandskandidaten skal være den beherskede der suger til sig af opfattelser og bruger dem han kan og smider resten over venstre skulder. De som ikke skal lede foreningen, kan ofte tillade sig mere direkte tale - og der vil altid være både gode og mindre gode indlæg i svar på en opfordring - , end stifteren selv kan - sådan er livet, det basal kommunikationslære. Det andet vil skræmme mange bort - nervøse for at være repræsenteret af nogen der ikke lytter, bliver meget sure og måske kører en dagsorden, som man ikke kendte ved indmelding og som man ikke vil tages til indtægt for i det offentlige.

Vi er så forskellige vi iværksættere at netop det at finde det vi kunne være gået fælles om, var et hovedkriterie

Til stjernekrigen vil jeg bare sige, at jeg fik din enkelt stjerne for længe siden i tråden, men valgte ikke at takke dig med en en-stjerne retur- Jeg synes man skal begrænse brugen til andet og vigtigere end lidt uenighed om hvad der skal til for at starte en iværksætterforening. 

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Ronni - det var møntet på Dansk Iværksætter Forening - hvad også fremgår af det citat som jeg kommenterede på.....

Arrr okay Henrik. Så giver det lidt mere mening.
 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Reitoft:
Hvis du Ronnie vil tage imod et råd, så bid irritation i dig. Vær professionel! Forbered dig mere og bedre! Lav et website, hvor du skriver vedtægter, program, pris, mv og så find ud af om der er et marked for det som du vil!

Som iværksætter ønsker jeg at finde nogen at gøre det sammen med. Derfor denne tråd for at høre om der er nogen der vil være med.
Men tak for dine gode råd Morten. 

Side 7 ud af 10 (91 indlæg)