Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætterforening - Hvem vil være med...

Side 9 ud af 10 (91 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 53
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 00:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

STOP!!!

Jeg syntes det er imponerende at voksne mennesker, oven i købet selvstændige, gider bruge så megen tid på sådan en person som Ronni ingen kan bruge alt det vrøvl der kommer ud af hans mund til noget.

Brug dog jeres kostbare tid på mere relevante ting, jeg har altid lært, at kan man ikke sige noget positivt til en person, så må man hellere tie, og det syntes jeg vi skal gøre nu, det vrøvl Ronni kommer med skal vi tie ihjel, og bruge vores kostbare tid til at lade de gode mennesker (som der en del af herinde) der kan give iværksætterne, komme til orde.

Det har iværksætterne mere brug for

Mvh

 

Jytte 

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 53
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 00:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

jytte hansen:

STOP!!!

Jeg syntes det er imponerende at voksne mennesker, oven i købet selvstændige, gider bruge så megen tid på sådan en person som Ronni ingen kan bruge alt det vrøvl der kommer ud af hans mund til noget.

Brug dog jeres kostbare tid på mere relevante ting, jeg har altid lært, at kan man ikke sige noget positivt til en person, så må man hellere tie, og det syntes jeg vi skal gøre nu, det vrøvl Ronni kommer med skal vi tie ihjel, og bruge vores kostbare tid til at lade de gode mennesker (som der en del af herinde) der kan give iværksætterne en hjælpende hånd,  komme til orde.

Det har iværksætterne mere brug for

Mvh

 

Jytte 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jytte hansen:
Jeg syntes det er imponerende at voksne mennesker, oven i købet selvstændige, gider bruge så megen tid på sådan en person som Ronni ingen kan bruge alt det vrøvl der kommer ud af hans mund til noget.

Måske en psykolog Wink

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 00:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jytte
Det er sådanne indslag jeg ikke forstår i denne tråd.

Jeg prøver lige igen igen at få tråden på ret køl. !!!!

Her er et par punkter man kunne tage fat på i en forening.
Har du andre vi kan tilføje?

DYRT KONTORLOKALE!
De muligheder der er i dag er tiltænkt iværksættere der har en vis fremgang og som HAR etableret deres virksomhed.
Disse iværksættere kan for 4.000 - 5.000 kr. alt efter region få lov at leje sig ind i et væksthus og få hjælp af "eksperter" og sparring osv. osv.
De rammer IKKE iværksætteren men vækstiværksætteren! (Statistik på antal ansatte kontra iværksættere der her er hjulpet i disse væksthuse taler helt for sig selv!) 
Der er behov for udviklingshuse uden tidsbegrænsning for leje for en iværksætter!
Udviklingshuse til en hel anden pengepunkt og med fokus på de iværksættere der udvikler og er på vej med deres virksomhed og selvfølgelig også små etablerede iværksættere.

RÅDGIVNING
I dag kan man få rådgivning på diverse kommuner og væksthuse!
Mange af disse rådgivere har eget firma indenfor området og gør det udelukkende for egen interesse, samt et fint tilskud for at være tilknyttet "ekspert" på disse væksthuse. Flere rådgivere har taget et kursus og kan nu kalde sig rådgivere.

Vi har behov for et miljø hvor kompetencer på kryds og tværs svarer til de iværksættere der er!
Miljøer hvor man hjælper hinanden og har sparring med andre iværksættere og ikke "eksperter / rådgivere der har taget et kursus".
Det er iværksætterne der VED hvad de har behov for og hvad de kan tilbyde. Sparring blandt iværksætterne er det der er behov for i sådan et miljø!

STØTTE VÆKSTFREMMENDE TILTAG:
Alt for mange penge bliver kanaliseret ud til organisationer der arbejder for dem selv.
Disse midler kommer ikke den nye iværksætter til gode!
Derfor er der også behov for at støtte op om nye iværksættertiltag lokalt rundt om i Danmark.
Det kan være indenfor teknologi eller andet.
I dag er der flere fonde, men det er for at tjene penge på projekter de investerer! 
Her ser jeg også en mulighed for at kunne hjælpe en masse iværksættere i gang med gode idéer.
Teste, udvikle, prøve idéer af. Pilotprojekter som kunne støttes osv. osv.

Der er rigtig mange ting at tage fat på med sådan en forening.
Og jeg er da ikke i tvivl om at man kan samle indhold. 

 

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 53
Fra  Sailorknit Skrevet kl. 00:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du forstod åbenbart ikke mit budskab, men jeg skære den gerne ud i pap, og bukker det i neon, iværksættere har ikke brug for pædagogisk rundkreds for at sidde og pille tær på hinanden.

Vi man være selvstændig, skal man kæmpe selv, og de kan godt være du og din omgangskreds ikke har god erfaring med Væksthus Sjælland, det er måske fordi i heller ikke her har forstået at bruge disse redskaber rigtigt.

Men alt i alt, så er mit budskab: hold mund indtil du har andet fornuftig at sige!!!!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 02:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er ret deprimerende at se tendensen herinde, man må åbenbart ikke være kritisk overfor indlæg på nogen måde, for hvis man har en anden mening, så kan man bare oprette en tråd selv.... HALLLOOOOOOO... Det er et forum det her, hvor man netop diskutere ting, også ting man er uenige i, og må man ikke kommentere på de indlæg som laves (medmindre man er meget positiv) så kan man bare lave sin egen tråd, det er sgu da en latterlig holdning at have på et forum, ville ønske at Amino for en gangs skyld satte det på plads, at poster man om diverse emner herinde, så risikere man også lidt negativ kritik..

Ellers er jeg vild med Amino, men synes godt nok de sidste uger har båret præg af at man ikke må skrive negativt om noget, hvad fan skal man så bruge et forum til?

Men ja ja og jo jo, sådan er det åbenbart blevet herinde, og så hold dog kæft med jeres stjerner, de betyder ikke en skid for nogen normalt tænkende personer...

Hilsen Johnny

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 08:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:

DYRT KONTORLOKALE!
De muligheder der er i dag er tiltænkt iværksættere der har en vis fremgang og som HAR etableret deres virksomhed.
Disse iværksættere kan for 4.000 - 5.000 kr. alt efter region få lov at leje sig ind i et væksthus og få hjælp af "eksperter" og sparring osv. osv.
De rammer IKKE iværksætteren men vækstiværksætteren! (Statistik på antal ansatte kontra iværksættere der her er hjulpet i disse væksthuse taler helt for sig selv!) 
Der er behov for udviklingshuse uden tidsbegrænsning for leje for en iværksætter!
Udviklingshuse til en hel anden pengepunkt og med fokus på de iværksættere der udvikler og er på vej med deres virksomhed og selvfølgelig også små etablerede iværksættere.

RÅDGIVNING
I dag kan man få rådgivning på diverse kommuner og væksthuse!
Mange af disse rådgivere har eget firma indenfor området og gør det udelukkende for egen interesse, samt et fint tilskud for at være tilknyttet "ekspert" på disse væksthuse. Flere rådgivere har taget et kursus og kan nu kalde sig rådgivere.

Vi har behov for et miljø hvor kompetencer på kryds og tværs svarer til de iværksættere der er!
Miljøer hvor man hjælper hinanden og har sparring med andre iværksættere og ikke "eksperter / rådgivere der har taget et kursus".
Det er iværksætterne der VED hvad de har behov for og hvad de kan tilbyde. Sparring blandt iværksætterne er det der er behov for i sådan et miljø!

STØTTE VÆKSTFREMMENDE TILTAG:
Alt for mange penge bliver kanaliseret ud til organisationer der arbejder for dem selv.
Disse midler kommer ikke den nye iværksætter til gode!
Derfor er der også behov for at støtte op om nye iværksættertiltag lokalt rundt om i Danmark.
Det kan være indenfor teknologi eller andet.
I dag er der flere fonde, men det er for at tjene penge på projekter de investerer! 
Her ser jeg også en mulighed for at kunne hjælpe en masse iværksættere i gang med gode idéer.
Teste, udvikle, prøve idéer af. Pilotprojekter som kunne støttes osv. osv.

Der er rigtig mange ting at tage fat på med sådan en forening.
Og jeg er da ikke i tvivl om at man kan samle indhold. 

Jeg kommentere ikke på trådens øvrigheder og vil ikke deltage i en debat - men kommer bare med min holdning.

Hvis du tror, Ronni, at man udvikler vækstvirksomheder på den måde du beskriver, så har du virkelig fejlfortolket!

Men udvikler ikke en gazelle ved at sætte den i bur med et højt hegn af tryghed! Så får den aldrig mulighed for at udforske nye områder!

Det er derfor væksthuse kun tillader virksomheder af en hvis størrelse - Væksthusene skal hjælpe iværksættervirksomheder igang - og give dem skubbet, så de, som Jytte beskriver, kan klare sig selv!

Der er ingen idé i, at lade virksomheder, der tjerner penge selv, sidde og bruge væksthusene som varmestuer!!!

Ligeledes hedder ordsproget "Noget for noget" - jeg synes derfor det er helt optimalt at diverse eksterne rådgivere i væksthusene kan tilbyde gratis eller billigere rådgivning i starten, for dernæst at gøre vækstvirksomhederne til loyale kunder i deres egen forretning. Sådan foregår det også her på amino! Rådgivning til en hvis grænse!

Ligeledes er det en særdeles fejlfortolkning at tro, at billigere husleje hjælper på iværksætteri!!! Du bliver ikke en bedre iværksætter af billigere husleje. Omvendt så er Danmarks største virksomheder startet i garagen. og ikke i et prestigebyggeri med havudsigt. 

Jeg synes omvendt, at du burde, såfremt du vil gøre en forskel, melde dig ind i DIF og forsøge at få dem frem og optimere deres profil - måske du kan succes med det. Men bare at skyde alt ned, og tro man kan gøre alt bedre selv - den holder ikke!! 

Du virker desværre bare som en personlighed med en masse idéer - men ikke har kompetencerne og tålmodigheden til selv at give det en ordentlig skalle! 

Store projekter - om det er foreninger eller virksomheder - skabes af folk der virkelig brænder for det og som vil selv!! Ildsjæle - og Ronni, du er ikke en ildsjæl.

Du skriver indirekte, at noget ikke kan blive en succes, hvis ikke man er flere om det.. Bullshit!!! KOM IGANG ! Det bliver spændende at følge dit projekt!

Jeg forlader debatten med disse ord og afmelder mig mailsvar.

Min indboks er ved at være godt fyldt op af ligegyldigheder omkring denne debat. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:
Jeg kommentere ikke på trådens øvrigheder og vil ikke deltage i en debat - men kommer bare med min holdning.

Ja det er din holdning. Ikke min og ej heller min erfaring med iværksættere.
De 3 punkter jeg har listet er de 3 ting jeg hører igen og igen når jeg snakker med iværksættere og upcomming iværksættere.
Der er et stort behov for disse tiltag.

Trusted Partner:
Det er derfor væksthuse kun tillader virksomheder af en hvis størrelse - Væksthusene skal hjælpe iværksættervirksomheder igang - og give dem skubbet, så de, som Jytte beskriver, kan klare sig selv!

Ja og her hopper skruen af. Også derfor de ikke har succes med det. Ingen møder op til rådgivning og væksthusene er ikke fyldt op. Hvorfor mond?
Sæt dig lidt ind i tingene inden du udtaler dig. Det er fint nok at have en mening og være tilfreds med det som er i dag, men det er vel også okay at nogle mennesker laver nye tiltag og har en anden opskrift til hvordan man får endnu flere iværksættere i gang og under de bedste forhold.

Trusted Partner:
Ligeledes er det en særdeles fejlfortolkning at tro, at billigere husleje hjælper på iværksætteri!!! Du bliver ikke en bedre iværksætter af billigere husleje. Omvendt så er Danmarks største virksomheder startet i garagen. og ikke i et prestigebyggeri med havudsigt. 
 
Jammen tal og statistikker viser det stik modsatte.
Lige netop. De er startet i garagen og derfor er det vigtigt med et udviklingsmiljø som passer. Ikke et væksthus. Passer hverken på pris eller lejetid.
Jo derfor de ikke har flere iværksættere end de har.

I stedet for at skyde efter disse tiltag (som man ikke kan gøre noget ved alligevel, budget godkendt og eu midler kanaliseres) vil jeg hellere lave nye tiltag for iværksætterne. Jeg har ikke fokus på vækstiværksætteren der er godt i gang.
Mit fokus ligger hos dem som skal til eller er nystartet med deres virksomhed.

DIF har jeg været medlem af og fik intet ud af det.
Og som sagt er det ikke politisk høring jeg ønsker men handling og tiltag som en håndfuld iværksættere i en forening selv kan gøre.

Trusted Partner:
Du skriver indirekte, at noget ikke kan blive en succes, hvis ikke man er flere om det.. Bullshit!!! KOM IGANG ! Det bliver spændende at følge dit projekt!

Arr den misfortolker du vist.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jytte hansen:

Du forstod åbenbart ikke mit budskab, men jeg skære den gerne ud i pap, og bukker det i neon, iværksættere har ikke brug for pædagogisk rundkreds for at sidde og pille tær på hinanden.

Vi man være selvstændig, skal man kæmpe selv, og de kan godt være du og din omgangskreds ikke har god erfaring med Væksthus Sjælland, det er måske fordi i heller ikke her har forstået at bruge disse redskaber rigtigt.

Men alt i alt, så er mit budskab: hold mund indtil du har andet fornuftig at sige!!!!

Er du i daglig kontakt med Iværksættere landet over Jytte? 
Jeg tænker siden du kan udtale dig sådan?

Du synes ikke det er fornuftigt at lave en ny forening og sætte nye tiltag i gang og gøre det endnu bedre end de muligheder der er i dag?
 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvem har på noget tidspunkt snakket om erfaringer med væksthus sjælland?
 

Side 9 ud af 10 (91 indlæg)