Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 11 ud af 28 (272 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:
Ja, men det kan så koste Jesper hans virksomhed og de ansatte deres job. Og du mener så bare at det er "en ommer". Ja, men den mulighed eksisterer bare ikke i det system du er så vild med.
Jeg har i tråden overhovedet ikke forholdt mig til den konkrete sag. Hertil kan man så selvfølgelig indvende: "Jamen hvorfor blander jeg mig så"? Jeg husker ikke længere hvad det var jeg tændte på i debatten og da jeg ikke længere føler at mine indlæg hører med til emnet, har jeg valgt at trække mig.

Så meget har jeg dog læst, at Jesper faktisk har fået en del gode råd til mulige løsninger og det glæder mig da.

Mikkel deMib Svendsen:
Som lille iværksætter står du overfor en ren hær af fuldtids-fagbevægelsesfoilk der BRÆNDER for kampe. Det er deres liv. De får løn for det. Vores liv er at drive virksomhed og små iværksættere HAR ganske enkelt ikke de resurser der skal til for at kæmpe imod. Og så bliver det en helt igennem uretfærdig situation.
Jamen, HVIS nu Jesper var medlem af en arbejdsgiverforening, så ville han jo netop IKKE stå alene!
Mikkel deMib Svendsen:
Det bliver aldrig forhandling, men terroriseret.
Det er den slags ytringer der er medvirkende til min manglende lyst til at debattere videre. Der er brugt mange lignende udtryk i tråden og når jeg ser dem på skærmen, opgiver jeg straks håbet om en saglig debat. Der er nogle ekstreme holdninger her på Amino, som jeg ikke kan hamle op imod.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kurt Hansen:

Mikkel deMib Svendsen:
Et godt alternativ kan vi finde lige syd for grænsen. Tyskland er jo ikke et uland. Faktisk er det min oplevelse generelt at Tyskerne har det ret godt. 
... bortset fra at mange tyske i 2014 er nødt til at have to jobs for at kunne betale for dagligvarer og husleje. "Working poor" kalder man disse mennesker.

Nu er det vist dig, som taler om noget, du ik ved en skid om... Mange er et flydende udtryk, og det ud omtaler finder primært sted i det tidligere DDR, hvor forholdene stadigvæk er langt bagefter Vesttyskland... Så at påstå at MANGE tyskere skal have to jobs, det er vist en sandhed med mange modifikationer! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Så at påstå at MANGE tyskere skal have to jobs, det er vist en sandhed med mange modifikationer! 
Sorry, det er normalt ikke min stil at formulere mig på den måde. Jeg kender ikke tallet, jeg beklager og skynder mig at rette det til "... en del tyskere". Okay?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:

Fashion-Seller:
Så at påstå at MANGE tyskere skal have to jobs, det er vist en sandhed med mange modifikationer! 
Sorry, det er normalt ikke min stil at formulere mig på den måde. Jeg kender ikke tallet, jeg beklager og skynder mig at rette det til "... en del tyskere". Okay?

Svaret er vel nærmere nogle tyskere... I og med at der ik foreligger nogle valide tal på området, så er meget af det baseret på gætværk... Jeg vil gætte på, at antallet af tyskere, som dobbeltjobber af nød, er ligeså stort i procent af befolkningen, som antallet af danskere, der gør det samme/overarbejder af nød... En almen tysker kan sagtens leve okay af en normal løn baseret på en 40 timers uge. Men det er intet liv i sus og dus...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Fashion-Seller:
Nu er det vist dig, som taler om noget, du ik ved en skid om...
Fashion-Seller:
Jeg vil gætte på, at antallet af tyskere, som dobbeltjobber af nød, er ligeså stort i procent af befolkningen, som antallet af danskere, der gør det samme/overarbejder af nød...
Din måde at debattere og argumentere på irriterer mig en smule. Det er helt okay, hvis du påpeger fejl hos mig, men det er altså under forudsætning at du rent faktisk ved bedre og det gør du jo helt åbenlyst ikke.

Her er igen tale om et dybt useriøst indlæg, baseret på holdninger, ikke på fakta. Derfor gider jeg ikke mere!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:

Fashion-Seller:
Nu er det vist dig, som taler om noget, du ik ved en skid om...
Fashion-Seller:
Jeg vil gætte på, at antallet af tyskere, som dobbeltjobber af nød, er ligeså stort i procent af befolkningen, som antallet af danskere, der gør det samme/overarbejder af nød...
Din måde at debattere og argumentere på irriterer mig en smule. Det er helt okay, hvis du påpeger fejl hos mig, men det er altså under forudsætning at du rent faktisk ved bedre og det gør du jo helt åbenlyst ikke.

Her er igen tale om et dybt useriøst indlæg, baseret på holdninger, ikke på fakta. Derfor gider jeg ikke mere!

http://www.wiwo.de/politik/deutschland/wenn-das-geld-nicht-reicht-jeder-elfte-angestellte-hat-zwei-jobs/9433674.html

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/2a3bb9fcd6f24afaa7b291bc07ee0d82-20130822-rekordmange-tyskere-dobbeltjobber

Citat fra Fagbladet3F "- Der er stor forskel på, hvordan man ser på tallene her i Tyskland. Nogle politikere mener, at tyskerne frivilligt arbejder mere, fordi de vil have råd til at købe nye ting. Men der er også en del, der er kritiske og mener, at det er nødvendigt for de lavtlønnede for at få økonomien til at hænge sammen, siger Poul Eigil Scheuer."

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg formoder at du mener at disse links understøtter din påstand. Fint nok, men det er lidt useriøst at komme med den slags efter at du har fremturet med rene gætterier.

Fashion-Seller:
Heraf fremgår, at andelen af folk med dobbeltbeskæftigelse nu er på 9%. Det er mange synes jeg og derfor vil jeg - selv om jeg har trukket i land og beklaget - fastholde min oprindelige formulering: "Mange tyskere ..."!
Fashion-Seller:
Du fokuserer blindt på sætningen i sidste afsnit: "Der er stor forskel på, hvordan man ser på tallene her i Tyskland. Nogle politikere mener, at tyskerne frivilligt arbejder mere". Hovedbudskabet i artiklen er dog [citat]: "Det kan tyde på, at mange tyskere vælger at tage to jobs, fordi det er nødvendigt for at få hverdagen til at køre rundt. De har simpelthen ikke længere råd til kun at have et job, siger Henrik Plaschke".

Dine (mod)argumenter giver jeg således ikke meget for.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper
Ved ikke at være i fagforening tjener man mere og bestemmer selv. Det er "lovligt mafia metoder".
Du skal overleve, brug din tid på at ekspander og have fremgang. De kan ikke tvinge dig eller dine medarbejder til at være i fagforening, din medarbejder har 2 muligheder, arbejde hos eller ikke. Det er din overlevelse der gælder, Du skaber arbejdspladser til andre.
VH Lars
PS vi skulle oprette en side hvor vi opfordre folk til ikke at støtte mafiaen
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Kurt Hansen:

Daimar:

Hvad? Det offentlige jobsystem indretter sig efter hvad private fagforeninger/mafiaorganisationer dikterer? 

Det er da helt uhørt og ren og skær chikane, og bruges åbenbart aktivt af fagforeningsmafiaen i afpresningsøjemed. Den praksis burde stoppes. 

Igen løber følelserne og den politiske observans af med en Amino.

I lovenom aktiv beskæftigelsesindsats står der, at jobcentre ikke må yde bistand til at finde arbejdskraft, når arbejdsgivere er omfattet af strejke, lockout eller blokade. Det er altså Christiansborg du skal rette skytset imod, ikke fagforeningerne og jobcentrene!

Nu løber følelserne jo nok også af med en anden Amino'er!

Tror du virkelig at LOVEN var blevet skrevet sådan hvis ikke fagbevægelsen gav partistøtte?

Er det VIRKELIG det inkompetente beskæftigelsessystems formål at støtte fagforeninger, er det statens rolle? 

Hvorfor er det lige at beskæftigelsessystemet er rodet ind i "DET FRIE ARBEJDSMARKED"? Hvorfor er der lønkrav i systemet? 

Du taler foraget om at der er personer i Tyskland der har to arbejder. Hvad de mennesker i Danmark som ingen arbejde har? 

Danmark har under krisen tabt 130000 industriarbejdspladser medens Tyskland har øget beskæftigelsen. 1300000 industrijobs svarer til et statsligt minus på 42 mia. kr årligt, pga. at vi i Danmark og i udlandet ikke vil betale de lønninger de skal have iht fagforeningerne. Fagforeningerne har alle personer der er faldet ud af dagpenge/bistandssystemet og ikke har noget indtægtsgrundlag, og alligevel angriber de virksomheder der skaber job.

Til den opbríndelige trådstarter - hvis det kommer til fysisk blokade - så foreslår jeg at du tager billeder af alle de gulpladebiler der dukker op, og sender dem til SKAT. Det har intet med deres arbejde at gøre at chikanere dig, så de har rigelig fortjent deres dobbelte registreringsafgift.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kurt Hansen:

Jeg formoder at du mener at disse links understøtter din påstand. Fint nok, men det er lidt useriøst at komme med den slags efter at du har fremturet med rene gætterier.

Fashion-Seller:
Heraf fremgår, at andelen af folk med dobbeltbeskæftigelse nu er på 9%. Det er mange synes jeg og derfor vil jeg - selv om jeg har trukket i land og beklaget - fastholde min oprindelige formulering: "Mange tyskere ..."!
Fashion-Seller:
Du fokuserer blindt på sætningen i sidste afsnit: "Der er stor forskel på, hvordan man ser på tallene her i Tyskland. Nogle politikere mener, at tyskerne frivilligt arbejder mere". Hovedbudskabet i artiklen er dog [citat]: "Det kan tyde på, at mange tyskere vælger at tage to jobs, fordi det er nødvendigt for at få hverdagen til at køre rundt. De har simpelthen ikke længere råd til kun at have et job, siger Henrik Plaschke".

Dine (mod)argumenter giver jeg således ikke meget for.

Nej og jeg giver ik meget for dine gætterier! http://www.business.dk/skat/danskerne-bijobber-lystigt 

Hver tiende dansker = 10% mod 9% i Tyskland... Så hvem havde ret? Ja du behøver ik indrømme det, for du finder sikkert på en undskyldning...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 11 ud af 28 (272 indlæg)