Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 12 ud af 28 (272 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:

Skal vi gnide lidt ekstra salt i såret? I 2010 havde DK rekorden i EU, når det galt bijob - dobbeltjob. http://www.business.dk/arbejdsmarked/danskerne-har-rekord-i-bijob 

Ergo skal vi så ik bare lade den ligge der, for det er vist dig, som tydeligvis ik er inde i sagerne, og som kommer med totalt useriøse indlæg uden nogen former for dokumentation... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Fashion-Seller:
Ergo skal vi så ik bare lade den ligge der
Gerne for mig. Vi lever i to forskellige verdener og kommer aldrig i nærheden af en seriøs diskussion.

Hermed definitivt slut-prut!

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Een stjerne. Op i røven med stjerner; dem samler jeg alligevel ikke på, men det illustrerer blot hvor ubrugeligt stjernesystemet er. Her (og til mange andre af mine indlæg) er der tydeligvist tale om mishagsytringer - ikke en nøgtern vurdering af om indlægget er nyttigt eller ej.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:

Een stjerne. Op i røven med stjerner; dem samler jeg alligevel ikke på, men det illustrerer blot hvor ubrugeligt stjernesystemet er. Her (og til mange andre af mine indlæg) er der tydeligvist tale om mishagsytringer - ikke en nøgtern vurdering af om indlægget er nyttigt eller ej.

Jeg har givet dig en stjerne, og det er første gange i ja 2-3 år, at jeg giver nogen en stjerne. Men når du kan komme med så faktuelle forkerte indlæg, kalde mig useriøs på et gæt, som faktisk er rigtig, og bagefter sige, at vi aldrig kan have en seriøs debat, når det er dig, som tager fejl, så kan det sku ik give andet... Du er ik en gang mand nok til at indrømme, at du tog fejl og jeg havde ret, men det havde jeg jo forudset...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:

Fashion-Seller:
Ergo skal vi så ik bare lade den ligge der
Gerne for mig. Vi lever i to forskellige verdener og kommer aldrig i nærheden af en seriøs diskussion.

Hermed definitivt slut-prut!

Ja, hvis alle Danmarks problemer ikke kan løses med 12 minutter, så finder vi da bare en anden virtuel opdigtet verden, hvor en lovgivning fra 1899 kan være tidssvarende.

Fagforeningerne virkede dengang for 50 år siden - de der stadig var genopbygning i det meste af Europa, da der i eksempelvis Tyskland var mangel på mænd og det var let at drive virksomhed i en mangelsituation. Er det ikke pudsigt at 18 af 20 virksomheder i C20 blev startet før Anker Jørgensen, Lykketoft, Ritt og andrte Socialdemokratiske koryfæere gjorde Danmark til et økonomisk ineffektivt land med en kvælende offentlig sektor.

Hvis man tror at Danmark lever i et økonomisk vacuum så er der da argumenter for at stirre på navlen. 

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Men når du kan komme med så faktuelle forkerte indlæg
Hvilket?
Fashion-Seller:
kalde mig useriøs på et gæt, som faktisk er rigtig
Du gættede og gættede (efter min mening) forkert. 9% med dobbeltjob er mange!
Fashion-Seller:
og bagefter sige, at vi aldrig kan have en seriøs debat, når det er dig, som tager fejl
Hvor tager jeg fejl?
Fashion-Seller:
Du er ik en gang mand nok til at indrømme, at du tog fejl og jeg havde ret, men det havde jeg jo forudset...
Du havde jo netop ikke ret og derfor tilbagekaldte jeg min beklagelse!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen argumenterer sagligt og sobert, selvom jeg er uenig med ham. 

Fagbevægelsen benytter i dette tilfælde de lovlige våben, som de har. Alternativet til den danske model er lovgivning, hvilket er meget værre end vi umiddelbart forestiller os - både for arbejdsgivere og for lønmodtagere, da det bliver mere populistisk rigid lovgivning (se Frankring). Som eksempel kan vel nævnes, at de samme grupper som ikke gider arbejde 12 minutter mere er utilfredse med de forringelser, som det har haft.

Det er slet ikke åbenlyst at arbejdsgiverorganisationerne varetager selvstændige og iværksætteres interesser og et medlemsskab er pengene værd. Det samme gør sig gældende for fagforeningerne. Både arbejdsgiver og lønmodtagerorganisationer har en egeninteresse i et reguleret arbejdsmarked (som Kurt ville kalde 'ordnede forhold'), da det det jo styrker deres position og business.

Hvis Jesper havde flere ansatte med nogenlunde de samme arbejdsområder ville han formentlig være interesseret i at få en overenskomst, så han slap for individuelle lønforhandlinger og særordninger for hver eneste ansatte. Problemet her er, at det tydeligvis kun er en omkostning og ulempe for ham. Henvendelsen i form af en trussel er så vidt jeg ved helt standard - det kan man så kalde mafiametoder.

Under alle omstændigheder må det være arbejdsmarkedesorganisationers egen opgave at forklare fordelene ved medlemmskab. 

Jeg er ingen fan af moderator-vælde eller censur, men har selv gentagende gange oplevet hvordan en debat udvikler sig hadsk og går efter manden i stedet for bolden. Derfor vil jeg i stedet opfordre til at alle helt generelt går efter argumenterne og sagen frem for personen.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Ja, hvis alle Danmarks problemer ikke kan løses med 12 minutter, så finder vi da bare en anden virtuel opdigtet verden, hvor en lovgivning fra 1899 kan være tidssvarende.
Hovedaftalen af 1899 lægger rammerne for samarbejdet mellem arbejdsmarkedets parter. Principperne er universelle og dækker, ifølge parterne, stadig i 2014.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:

Du kan måske ik huske, hva du skrev til Demib igår kl 19.34? Ellers kan du selv læse det hele her http://www.amino.dk/forums/t/231430.aspx?PageIndex=8 

Hvis 9% bijob i Tyskland er mange og et dårlig eksempel, så er 10% i DK da et endnu dårligere eksempel, og det udhuler blot hele din argumentation vs Tyskland... Men du har ret, du er umulig at diskuterer med, for du forholder dig ik en gang til dine egne udtalelser...

Og ja 9% kan være meget, det afhænger altid af, hva det måles imod. Men det er stadigvæk mindre end 10%... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Du kan måske ik huske, hva du skrev til Demib igår kl 19.34? Ellers kan du selv læse det hele her http://www.amino.dk/forums/t/231430.aspx?PageIndex=8 
Jo, jeg skrev: "... bortset fra at mange tyskere i 2014 er nødt til at have to jobs for at kunne betale for dagligvarer og husleje. "Working poor" kalder man disse mennesker".

Du minder mig, i hyggelig grad, om Kristen Poulsgaard: "Hvis dét er fakta, så benægter a fakta".

Faktum er, at ingen af os to kender det præcise tal. Det udelukker, som jeg skrev, en seriøs diskussion. Problemet er at du bliver ved med at fremture på basis af dine (politiske) holdninger, hvilket jeg ikke gør.

Side 12 ud af 28 (272 indlæg)