Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ekstra arbejde?

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

--> Elena

 
Hvis du endnu ikkeh ar fundet noget orange arbejde, burde du tage et kig på www.moment.dk
Et vikarbureau for studerende, der kan du finde korte og længerevarende jobs til en rimelig løn...
 
De foretrækker normalt at folk er 18 år, men er du ansvarsbevist osv, burde det ikke være noget problem.
 
De har faktisk flere forskellige jobs i Herlev!
 
/Brian
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Må give de fleste her ret i at det er forkasteligt at du på en offentlig debat spørger efter sort arbejde?

Jeg kan slet ikke forstå hvordan du som 17 årig kan have så voldsomme udgifter?

Bor du stadig hjemme? Snakker du for meget i tlf? Køber du for meget tøj? Hvad er grunden til at dit forbrug er så stort som du siger?

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/8/2006 1:09:53 AM Forfatter: Jimmie Thor
Må give de fleste her ret i at det er forkasteligt at du på en offentlig debat spørger efter sort arbejde?

Jeg kan slet ikke forstå hvordan du som 17 årig kan have så voldsomme udgifter?

Bor du stadig hjemme? Snakker du for meget i tlf? Køber du for meget tøj? Hvad er grunden til at dit forbrug er så stort som du siger?


 

Grrrr... christ mand..!

Ok hvis det skal skæres ud i pap!!!

 

Fra august vil det se sådan her ud ;

59,- kr. i timen er hvad jeg tjener. DELTID..! Fordi jeg skal jo starte i skole og ha min uddannelse ikke...

ok, nu er jeg ikke sikker på hvor meget man betaler i skat, 30, 40, 50, 60%?? Og jo fra august skal jeg betale skat!! ok så kom vi så langt.. Træk det fra de 59,- kr. jeg tjener, DELTID... Jeg kunne selvfølgelig også godt kunne klare et fuldtidsjob ved siden af skolen, men jeg VIL ha gode karekter, og jeg VIL kunne koncentere mig om skole, ellers er der ingen grund til at starte vel?

anyways. hvad kan jeg så få udbetalt om måneden ? Måske omkring 1000,- kr. om måneden? Og ehm det dækker da ikke engang min husleje...

Og NEJ folkens jeg har ikke ondt af mig selv, prøver bare at finde en løsning her! Og ud fra mit synspunkt er der 2 muligheder... 1) vente endnu et år med at starte i skole. 2) sort arbejde, selvom jeg har det dårligt med det... Og sådan er det bare..! Jeg vælger sort arbejde indtil videre!!!

Det var ikke min menning at starte en debat ud af mit indlæg da jeg egentlig er ret fast besluttet på at jeg SKAL starte i skole, og jeg SKAL have en uddannelse, og at flytte hjem til min familie igen ALDRIG nogensinde ville blive en mulighed!!!

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/8/2006 9:03:38 AM
Forfatter: elena 

Og NEJ folkens jeg har ikke ondt af mig selv, prøver bare at finde en løsning her! Og ud fra mit synspunkt er der 2 muligheder... 1) vente endnu et år med at starte i skole. 2) sort arbejde, selvom jeg har det dårligt med det... Og sådan er det bare..! Jeg vælger sort arbejde indtil videre!!!





Havde egentlig lovet mig selv ikke at skrive mere i denne tråd.... Men....

Du fraligger dig ethvert ansvar, samtidigt med at TV2 spiller i baggrunden med "Det er samfundets skyld".
Tag nu for pokker noget ansvar selv, og find en vej. Alle de valg du tager er dine egne - ikke andres. Der er INGEN undskyldninger for sort arbejde og din situation, og din argumantation holder ikke.
Må man evt lige minde dig om hvad det er der betaler din uddannelse, SU og hvad der ellers er af fantastiske gratis goder for os danskere?
Sjovt nok klarede vi andre andre det MED skole, arbejde, udeboende mm, og opnåede fornuftige resultater i skolen samtidigt.

Og så til regnestykket. Du siger du er deltid (gætter på 25 timer i ugen), til 59,- i timen. Da du er under 18 har du et personligt fradrag på 28600 om året, og gætter på en trækprocent på 40%.
Har du desuden lån, over 12,5 km til job mm, ikke brugt hele dit fradrag før, er dit fradrag endnu større.
Det giver alt sammen ca 6300 før skat, atp  mm om måneden (59*25*4,33), hvilket er ca 4450 kr efter skat med ovenstående tal.- og det er trods alt noget vej fra de 1000 du hentyder til, og stadigt langt mere end du får udbetalt i SU under uddannelse når du runder de 18.

Der er ingen der siger at du skal tage fuldtidsjob, men blot at det KAN lade sige gøre uden at springe over hvor gærdet og moralen er lavest. Kender adskillige der har klaret sig gennem uddannelser uden SU af den ene eller anden årsag, og alle med glimrende resultater.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/8/2006 9:55:51 AM Forfatter: netMedia.dk
Dato: 5/8/2006 9:03:38 AM
Forfatter: elena

Og NEJ folkens jeg har ikke ondt af mig selv, prøver bare at finde en løsning her! Og ud fra mit synspunkt er der 2 muligheder... 1) vente endnu et år med at starte i skole. 2) sort arbejde, selvom jeg har det dårligt med det... Og sådan er det bare..! Jeg vælger sort arbejde indtil videre!!!





Havde egentlig lovet mig selv ikke at skrive mere i denne tråd.... Men....

Du fraligger dig ethvert ansvar, samtidigt med at TV2 spiller i baggrunden med ''Det er samfundets skyld''.
Tag nu for pokker noget ansvar selv, og find en vej. Alle de valg du tager er dine egne - ikke andres. Der er INGEN undskyldninger for sort arbejde og din situation, og din argumantation holder ikke.
Må man evt lige minde dig om hvad det er der betaler din uddannelse, SU og hvad der ellers er af fantastiske gratis goder for os danskere?
Sjovt nok klarede vi andre andre det MED skole, arbejde, udeboende mm, og opnåede fornuftige resultater i skolen samtidigt.

Og så til regnestykket. Du siger du er deltid (gætter på 25 timer i ugen), til 59,- i timen. Da du er under 18 har du et personligt fradrag på 28600 om året, og gætter på en trækprocent på 40%.
Har du desuden lån, over 12,5 km til job mm, ikke brugt hele dit fradrag før, er dit fradrag endnu større.
Det giver alt sammen ca 6300 før skat, atp  mm om måneden (59*25*4,33), hvilket er ca 4450 kr efter skat med ovenstående tal.- og det er trods alt noget vej fra de 1000 du hentyder til, og stadigt langt mere end du får udbetalt i SU under uddannelse når du runder de 18.

Der er ingen der siger at du skal tage fuldtidsjob, men blot at det KAN lade sige gøre uden at springe over hvor gærdet og moralen er lavest. Kender adskillige der har klaret sig gennem uddannelser uden SU af den ene eller anden årsag, og alle med glimrende resultater.

 

Jeg kan ikke se hvor jeg fraligger mig noget ansvar. Ikke at du behøver at forklare!

Og til dit lille regnestykke så er fradraget brugt op....

 

 

Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Ikke for noget Elena...

 

Men du er utroligt arrogant overfor folk som prøver at forstå din situation.

 

Man behøver ikke nødvendigvis at kaste om sig med spydige kommentarer fordi man føler sig truffet.

Du har selv startet den her debat ved at spørge efter sort arbejde hvilket i forvejen er ulovligt og derfor ikke noget du skal regne med at få gennem en offentlig debat da folk så vil udsætte sig selv for problemer med skattefar!

 

 

Men du skal forstå at vi ikke prøver at sable dig ned eller sætte dig på plads.

Vi har bare svært ved at forstå din situation,hvilket også er forståeligt nok da du "kun" er 17 år og hævder at du har for mange udgifter.

 

Så du bedes venligst tale pænt og i en ordentlig tone til folk herinde.

 

-Kan du ikke tage kritikken, så lad være med at start diskussionen...

 

Ganske enkelt...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
"Så du bedes venligst tale pænt og i en ordentlig tone til folk herinde." - Siden hvornår er du blevet politibetjent?



 



"Jeg kan slet ikke forstå hvordan du som 17 årig kan have så voldsomme udgifter?


Bor du stadig hjemme? Snakker du for meget i tlf? Køber du for meget tøj? Hvad er grunden til at dit forbrug er så stort som du siger?" - Personligt synes jeg netop dén kommentar er utrolig nedladende, så jeg vil ligeledes bede dig om at bruge en ordentlig tone! Også selvom hun søger ulovligt arbejde...





Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er vel allesammen lidt politibetjente, og derfor har jeg set forummet omtalt som et sted med meget høj selvjustits blandt brugerne.

Jeg synes, at tråden er helt forkert og malplaceret, selv om den findes under "cafe". Hvad bliver det næste...? Iværksættere der efterspørger manualen for selvskabstømmeri, momskarussel eller skattesvig?  Det er ærligt talt svært at tage seriøst - både som nysgerrig læser, bruger og forholdsvis tilfreds skatteyder.

Det er fedt med en livlig debat, men den her synes jeg er for langt ude....

Mvh.

Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Ikke desto mindre skal vi alle behandle hinanden ordentligt. 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/8/2006 3:06:57 PM Forfatter: Dimitri Ikke desto mindre skal vi alle behandle hinanden ordentligt.

Helt enig - mit ærinde var et forsøg på at slutte tråden, og så tilkendegive, at emnet efter min mening ikke er specielt relevant i dette forum.

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)