Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ekstra arbejde?

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/8/2006 9:03:38 AM Forfatter: elena









Og ud fra mit synspunkt er der 2 muligheder... 1) vente endnu et år med at starte i skole. 2) sort arbejde, selvom jeg har det dårligt med det... Og sådan er det bare..! Jeg vælger sort arbejde indtil videre!!!






















 







Hvis det var mig i den sitiuation ville jeg da helt klart vælge nr.1 - så har du et år til at tjene lidt dollars op i og når det er gået kan du få SU - vupti, problem solved






- med mindre du har ekstremt travlt med at komme i skole






mvh. RENEGADE
KRAAB CLOTHING // STREETWEAR







Med venlig hilsen
René Nielsen

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår jer ikke. Principielt er det forkert at arbejde sort, downloade musik uden at betale og se TV uden licens. Imidlertid er enhver sin egen lykkes smed og i skal simpelthen ikke bilde mig ind at i allesammen selv er så hellige som i giver udtryk for. Jeg finder det kvalmende - ganske simpelt! Når den studerende, der sidder på sit 10 kvadratmeters kollegieværelse med sit 12" TV, bliver udsat for en licens-razzia fra DR, er i så lige så hellige? Når APG klasker en person med en regning på 250.000 kroner for at have downloadet en masse film, som vedkommende under absolut ingen omstændigheder ellers ville have købt?

Jeg kan ikke forstå at I ser jeg så højt hævede over Elenas situation. 50% af alle mænd er deres koner utro og sikkert ligeså mange går på bordel. Måske endda uden kondom. Jeg går ikke ud fra at I er fritaget fra disse statistikker, gutter, så hvor er jeres ærlighed i dette tilfælde? :) Enhver er sin egen lykkes smed og nogengange gør omstændighederne altså at man ikke kan gøre alt efter regelsættet. Hvem ved, måske kan Elena betale samfundet tilbage om 10 år, hvis hun arbejder sort i år. Måske ikke. Filosofist set, kan det være at hun bliver millionær hvis hun tager sit uddannelse et år før og bliver en bums hvis hun ikke gør. Det ved ingen og det er også ligemeget - men pointen er, at vi alle sammen stræber efter vores egen lykke og den må nogengange komme i første række. Sådan er vi jo allesammen, ikke sandt? Hvis man sidder i en meget problematisk situation, som Elena tydeligvis gør, så er det altså ikke tidspunktet at lege moralens vogter på.

Til alle jer, der nu sviner mig og ikke kan se min pointe - her er et eksempel! :) Da jeg var yngre havde jeg ingen penge og downloadede musik i stride strømme. Jeg kom senere til penge. Det jeg gjorde, var at slette al min ulovlige musik (80 gigabytes), købe en helvedes masse CD''er med blandt andet danske kunstnere samt vinyler for mange tusinde kroner. Jeg gav mit bidrag, da tidspunktet var det rette. Nu køber jeg al min musik og alle mine film. Men nogengange kan ens egen dømmekraft være bedre end loven og så er man nødt til at holde sig til "hvad ingen ser, har ingen ondt af".

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan jeg kun tale for mig selv, men hvis jeg havde påtænkt at udføre nogle af dine eksempler, ville jeg da i hvert fald ikke vælge at offentliggøre dem her. Anyways - det her er et iværksætter forum og som iværksætter vil jeg da opfordre til at overholde loven. Derudover gav jeg blot til kende hvad jeg ville gøre hvis jeg var i hendes sitiuation - hvorvidt hun kan bruge det til noget eller ej må hun jo selv bedømme.



 




Med venlig hilsen
René Nielsen

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det jo heller ikke fordi jeg gør noget ulovligt. Faktisk tror jeg at jeg er en af de meget få unge der kun har lovlig musik. Naturligvis skal man altid følge loven og strafbare handlinger betaler sig ikke. Men nogle gange gør man ting der afviger en smule, som da jeg fx. kørte over for rødt i forgårs da et lyskryds var gået i baglås. Det er ikke fordi jeg så tager mobilen, ringer til politiet og beder dem om en bøde - vel?

Og hvis man er 17 år, bor ude og mangler penge som ind i helvede, så forstår jeg egentlig godt at man kan føle sig nødsaget til at arbejde sort. Det er muligt at det er svært at forstå for en 40-årig husejer med ½ milion i friværdi, men der er faktisk mennesker der kæmper en lang kamp for at holde sig ovenpå. Det er ikke alle mennesker der behandles lige retfærdigt af systemet, jo.

Jeg synes heller ikke det er særligt skarpt af Elena at spørge om sort arbejde på et offentligt forum! Lad mig gøre det klart. Men når det så er sagt og vi er enige om at det er principielt forkert, så synes jeg også at flamingen skal stoppe. Faktum er jo at de fleste af jer er imod hende fordi hun står frem med at ville arbejde sort, men ikke fordi hun gør det.

Det er ligesom på Hardware Online, hvor 99,9% af brugerne downloader spil, musik og film. Hvis man står frem får man stadig en sviner, kan jeg se på debatten. Det henleder ens tankevirksomhed på, at man egentlig ikke svines for at downloade ulovligt - men fordi man er dum nok til at tro at det er "legalt" at snakke om.

Det kan godt være at jeg er en idiot, men jeg har ret svært ved at se på alle de selvudnævnte politimænd herinde, der fuldstændigt uden respekt for Elenas situation, kan læse op af deres moralske kodeks. Det er egentlig ikke særligt smart - bare belastende.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Elena

 

Hvem er det der har brugt dit fradrag ???

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt se for og imod i dine kommentar.

Men på bundlinien omhandler dette jo om én ting. Respekt. Respekt dels for samfundet og respekt for Martin Thorborg.

 

Kan lige se forskriften på ComputerWorld, iværksætterforummet Amino - rugerade for sort arbejde.

 

Så gem disse ting i PM, emails eller andet og lad dette offentlige forum være uden for.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er jeg selv studerende og er udemærket klar over hvor svært det kan være at få tingene til at hænge sammen - netop også derfor vil jeg råde elena til at vente et år, hendes alder taget i betragtning burde det altså ikke have den store betydning.

Og elena - Hvis du ikke kan vente et år med at komme igang så kan du jo lige så godt få sparebukserne på, du kan jo passende starte med at tilmelde dig denne ordning:  http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4646

mvh. RENEGADE
KRAAB CLOTHING // STREETWEAR

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/8/2006 6:00:59 PM Forfatter: flyhigh Filosofist set, kan det være at hun bliver millionær hvis hun tager sit uddannelse et år før og bliver en bums hvis hun ikke gør. Det ved ingen og det er også ligemeget - men pointen er, at vi alle sammen stræber efter vores egen lykke og den må nogengange komme i første række. Sådan er vi jo allesammen, ikke sandt? Hvis man sidder i en meget problematisk situation, som Elena tydeligvis gør, så er det altså ikke tidspunktet at lege moralens vogter på.

 

Jeg kan da ikke afvise, at du har ret - objektivt set er der jo ikke nogen holdning der er mere rigtig end en anden. Men den holdning kan jo replikeres til alle borgere og alle lovbrud i landet, så jeg gentager mit spørgsmål fra tidligere: Hvad bliver det næste - og hvor skal grænsen trækkes?

Dybest set er jeg da ligeglad med, om Elena arbejder sort eller ej - så længe det ikke berører MIN skattebillet.

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad folk gør er jo deres egen sag, men at efterspørge et sort arbejde på et iværksætterforum er da totalt langt ude.

 

Folk husker rigtigt godt, og hvem er intresseret i at lave samarbejde med en der offentligt viser at man er villig til at bedrage staten,og samfundet.

Jeg ser det lidt som at skyde sig selv i foden at skrive det indlæg på et iværksætter forum.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
"Folk husker rigtigt godt, og hvem er intresseret i at lave samarbejde med en der offentligt viser at man er villig til at bedrage staten,og samfundet." - Er det bedre at lave forretninger med en der ikke vil erkende det?





Personligt her jeg ingen skrupler med at lave forretninger med Elena. Hun virker for mig at se bundærlig, en egenskab jeg sætter meget stor pris på.




Hellere Elena, end én der i et lukket rum praler med hvor mange ulovlige mp3'er han har, og offentligt skælder hæder og ære ud på dem der vedkender sig det...




14% af alle danske mænd har ifølge en stor undersøgelse besøgt en prostitueret mindst én gang i sit liv.




Nå drenge, hvem her står frem?




Get my point lads?









Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)