Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

The Pirate Bay

Side 8 ud af 12 (113 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes det er en pudsig debat! Jeg har altid brugt Pirat Bay til at teste div. Virusser, keylogger, mailware osv.. Big Smile

Synes det er lidt sjovt at man har sådan et sted, og synes det ville være synd hvis den blev fjernet (Eller nok nærmere flyttet!). Jeg tror bare at vi står ved et paradigmeskift, ikke så meget vi kan gøre ved det!

Hvis man virkelig ville fange piraterne er det ret let at finde dem. Super let at tracke også selv dem som tror de er sikre fordi de bruger Relakks.com Big Smile   

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Puuhha det var et langt indlæg Lone, skal gøre mit bedste for at svare på så meget som muligt af det du nævner :)

Lone S. Hansen:
Jeg synes altså, at det er vigtigt at pointere, at der er en forskel på de scenarier og på fildeling. Hvis jeg tager et æble fra dig, mangler du et æble. Hvis jeg kopierer en fil fra dig, har vi begge en fil. 
Det er hér, mange af AntiPiratGruppens reklamer, går fejl synes jeg. Når Søren Fauli lige napper et par ekstra saltkværne (eller hvad det nu er, han tager) i butikken, hvor han hører at personalet fildeler hans film, sidder jeg som et forholdsvis rationelt tænkende menneske og tænker: "Men... nu mangler butikken jo saltkværnene, Søren. Hvad har du reelt mistet?" Ville han også have ret til, at nappe, hvad han havde lyst til fra butikken, hvis ekspedienten i stedet for at sige "Gider du brænde en kopi til mig", havde sagt "Må jeg ikke komme over til dig og se den?".  At folk gerne vil se en film, betyder ikke nødvendigvis, at de har lyst til at eje en film. 
I øvrigt, bliver sagen ikke bedre af, at han til et foredrag om fildeling og fremtiden, åbent indrømmede, at han selv er fildeler. Tager penge fra AntiPiratGruppen, for at instruere reklamefilm og deltager i dem, som Posterboy for lidende kunstenere med den ene hånd og surfer ind på PirateBay med den anden.  


Jeg synes det er en gammeldags tankegang. At når du tager noget på nettet mangler der jo ikke noget. Hvis man har brugt en masse penge og energi på at indspille / udvikle / lave et spil, program, film eller album, så er det vel et tab hvis folk bare stjæler lortet uden at betale? Så kan vi diskuterer at måske ikke alle ville ha købt den ellers.. Men gad godt se hvad Netto sagde til jeg stajl en pose haribo, og mit argument inde på kontoret skulle være "jeg havde jo ikke købt den ellers".

Det er helt fint hvis man ikke vil betale for et album eller en dvd, fordi man ikke tror den er pengene hver. Så må man jo undvære den, sku da ikke stjæle den.

Med hensyn til Søren Fauli, virker det måske plat han stiller op i sådan et tv-spot, og så selv er fildeler. Men må være op til ham, vil jeg ikke blande mig i. Ved ikke om Lotte Heise bruger de vaskemidler hun reklamerer for der hjemme.

Lone S. Hansen:
Igen, kan de to ting ikke sammenlignes. At stjæle et produktfoto og lægge det op, på sin egen webshop, for at bruge det til at markedsføre produktet, der er afbilledet på foto'et, er jo noget man gør for at tjene penge på fotoet.  Igen, svarer det til at man downloader et afsnit af Sams Bar, lægger det op på sin hjemmeside og kræver betaling, for at folk kan se det - eller sælger det til tv2.  Det er ikke dét, der sker med fildeling. Folk henter en fil, for at kigge på den, eller lytte til den. Det svarer til, at jeg kunne sagsøge folk, hvis de kiggede på mit billede, fordi jeg ejer rettighederne til det. Ikke om de stjæler det eller ej. Bare de KIGGER på det. 


Ville det være i orden med dig, hvis du brugte 20.000,00 kr. på at få taget en række fotos til din webshop, og min fætter så smider dem op på sin personlige blog (som han ikke tjener penge på), hvor han bl.a. skriver om babes, biler og liir. Er det ikke fair at dig der ejer rettighederne, kan bede ham om at fjerne de fotos, hvis du nu ikke vil sættes i forbindelse med hans indhold?

Lone S. Hansen:

Du har fuldstændig ret. 
Problemet er, at det er 10 år siden Napster kom til. Det er blevet en integreret del, af mange - især unge - menneskers liv, at musik, film og tv-serier er et museklik eller 5 væk.   Vi lever i dag i et internationaliseret samfund, hvor danskere bevæger sig rundt på amerikanske sites, hver dag og interagerer med amerikanere og andre nationaliteter.  Man finder hurtigt ud af, at man ikke behøver vente 6 måneder på at se den film alle taler om, eller at man igen kan bruge sites som Imdb og RottenTomatoes, uden at frygte at få ødelagt samtlige, fremtidige film- og tvoplevelser, for man kan følge med i serierne i samme hastighed, som de bliver sendt i USA. Man behøver ikke længere vente - nogle gange år på, at de kommer til Danmark. Hvis de da overhovedet kommer. 
... og når man har opdaget dét... så er det svært, at vende om. Lovligt eller ej.  

For der ER ingen lovlige alternativer i Danmark. 

Jeg er som sådan ikke fortaler for, at ophæve ophavsretten, (men jeg tror, samfundet kan blive nødt til at tage den op til revurdering) men jeg hungrer efter lovlige alternativer til at se tv-serier og film, for jeg HADER at se dem, når jeg kender plottwistet - og eftersom jeg interesserer mig for både film og tv-serier er det ret naturligt også ofte den slags sites jeg bevæger mig rundt på, og dér er det umuligt at undgå at få overraskelserne ødelagt. 

Din løsning er at give mig en bøde og fængsle mig. Hvis politiet en dag banker på min dør og gennemsøger min computer, får jeg højst sandsynligt også en bøde.

Mit foreslag er bare, at man i stedet for at inddrive bøder, brugte ressourcerne på at finde et  lovligt alternativ. 
Jeg har ingen problemer med at betale for tv-serier. Men hvis løsningen er, at jeg skal vente på at hele første sæson er færdig i USA, hvorefter en dansk tv-station beslutter sig for at købe det, hvorefter de skal sende hele første sæson, inden den får lov til at udkomme på DVD i Danmark, så er der altså gået 2 år... og det alternativ er ikke godt nok. Bøder eller ej.

Så når jeg foreslår, at tv- og filmstudierne finder en løsning på problemet, er det ikke for at tørre lorten af på dem. Men en hel oprigtig anke til måden hvorpå tingene fungerer i dag, og et opråb om, at der er penge at hente i mine lommer, hvis de ellers kunne tage sig sammen til, at sælge et produkt til mig.  

Så jeg bliver træt. Jeg bliver træt, når de bruger al deres energi på at forsøge at stoppe det, hvilket de efterhånden burde have indset, er fuldstændigt umuligt i stedet for at rulle med slagene og bruge energi på at finde lovlige alternativer. Jeg bliver træt af dem, når de hiver enlige mødre i retten og sagsøger dem for millioner af dollars, fordi kvindemenneskets 12 årige datter hentede 6 sange via LimeWire. 
Jeg bliver træt, når musikindustrien gør det produkt jeg kan købe via iTunes dårligere, end det produkt der kan skaffes gratis.  Jeg bliver træt, når de klynkende,  skubber kunstnerne foran sig og gemmer sig bag dem, når det viser sig, at kunstnerne ikke har en fraktion så meget, at hverken vinde eller tabe, som selve virksomhederne har. Jeg bliver træt, når YouTube bliver sagssøgt fordi en kvinde, har lagt en video op af sin baby der leger, og at der i baggrunden spilles et Princenummer via en radio. Jeg bliver træt, når en branche, kan klemme et land til at smide 4 fyre for en dommer, på trods af at deres handlinger ikke modstrider det pågældende lands love. Jeg bliver træt, når den branche hyrer hackers og bestikker folk, for at bringe de 4 fyre ned. Jeg bliver træt, når de 4 fyre melder de ting til politiet, blot for at opdage, at politimanden der står for efterforskningen, er blevet hyret af organisationen, de forsøger at få en sag op og stå imod.

Og så har man en sag, med bundumoralske parter på hver side... og så ligger det altså i min natur, at sadle sympatien op, hos den lille spiller, der befinder sig i en kamp med en magtfuld branche, der ikke skyr nogen midler for at tvære dem ud, for egen vindings skyld.  Ikke fordi jeg måske går vanvittigt meget ind, for deres sag (men skal indrømme, at jeg morer mig over deres tiltag, som at overtage IFPI.com og TheJesperBay osv.)  men fordi jeg efterhånden har så stor afsky for deres modparts. 

Og når de 4 fyre så bliver idømt fængselsstraffe, for at gøre noget som Google gør hver dag, så vokser min forargelse kun.

Forargelsen i samfundet, har samlet sig omkring musik- og filmdeling, fordi branchen har kørt propaganda-agtige kampagner i alle tænkelige medier - endda dem vi har købt og betalt for, eksempelvis på DVD'er.  Selvsamme kampagner, som du nu efterlyser nogle flere af. ("You wouldn't steal a car"  (No, but I damn well, would download one, if I could!))  Men folks forargelser når aldrig ret meget længere ud, end det de får besked på, de skal være forargede over. 

Du skal ikke komme og fortælle mig, at alle de 15 årige (og i øvrigt voksne), der tilbyder grafiske løsninger herinde, har købt og betalt hele Adobe-pakken.  Hvor mange tråde, findes der herinde om, hvorvidt man kan trække momsen fra, når man køber Photoshop via Adobe.com? Hvor mange tråde, er der om, hvordan rettigheder til software deles i et I/S - og om man i øvrigt skal købe 2 pakker, nu hvor man er to brugere. 
Hvor mange tråde findes der om, hvordan man som et menneske med normal intelligens, kan downloade sin lovlige version af Flash igen, via Adobe.com, når man har fået ny computer, og alt man klikker på, på Adobe.com stadig nu, flere år efter går til sider der siger: "Vi er ved at sammenlægge Macromedia.com og Adobe.com og denne side, er ikke færdig". 
Hvor mange indlæg er der her, fra unge håbefulde grafikere, der søger investorer til opstart af deres virksomhed, fordi de skal bruge 2 x 10.000 kr., til at købe Adobe Suite for, inden de kan starte op?

Ikke en skid. 

Folk henter software, der NEMT kan downloades lovligt på nettet,  ulovligt og baserer deres virksomheder på det og bruger det til at kreere de produkter de sælger og lukrerer på det. 
Men de virkelige syndere, der skal i gabestok og belæsses med bøder, er dem der ikke vil vente årevis med at se et afsnit af en tv-serie, og ikke bliver tilbudt et lovligt alternativ af producenterne. 

Som sagt: Jeg bliver træt. 



Jamen jeg er godt klar over det kan være fristende at hente musik, film og programmer ulovligt nu til dags, når det er så nemt at spare en masse penge. Men synes jeg forsat ikke retfærdiggøre det.

Ville være dejligt med flere lovlige alternativer, og er sikker på der er en masse på vej ala TDC Play og Nokia Music. Tror vi i fremtiden vil se langt flere tiltag, hvor erhvers livet sammen med f eks. pladeselskaberne, går ind og giver deres kunder nogle ekstra muligheder. Men indtil da må man benytte sig af bl.a. TDC Play og ellers vente.

Det samme gælder amerikanerne, de må vente på danske film (de få af dem der gør) kommer til USA. Sådan er det jo med mange produkter. Kan nævne mange virksomheder i verden, der ikke har eksport til alle lande, men derfor må man altså ikke stjæle deres produkter. Er jo op til de forskellige virksomheder hvilke lande de vil satse på at eksporterer til, og hvornår de sender produkterne på markedet.

Har samme holdning til f. eks. adobe pakken, synes folk skal betale, og er sikker på du har ret i der er mange der ikke gør. Men gør det jo heller ikke okay. Trist den er så dyr, men er jo adobe der bestemmer hvad deres produkter skal koste. Tror de ville vinde meget på at sænke prisen, eller lave en eller anden form for abonnement. Men igen må det være op til adobe, indtil da må man betale, eller tage straffen hvis man bliver taget for at have rapset.

 

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hundahl:
 Gad godt se hvad Netto sagde til jeg stajl en pose haribo, og mit argument inde på kontoret skulle være "jeg havde jo ikke købt den ellers".  

Forskellen er, at Netto har mistet en pose slik, de har betalt for - og du har frarøvet dem muligheden, for at sælge posen til en kunde, der gerne ville have betalt prisen. Det samme, kan ikke siges om fildeling. 
Argumentet holder, hvis dét PirateBay faciliterede var, at 25 millioner mennesker, gik ind i deres lokale videobutik og tog film ned fra hylderne og gik ud med dem igen. Det er ikke det, der foregår.  

 

Morten Hundahl:
 Det er helt fint hvis man ikke vil betale for et album eller en dvd, fordi man ikke tror den er pengene hver. Så må man jo undvære den, sku da ikke stjæle den.  

Morten Hundahl:
 Jamen jeg er godt klar over det kan være fristende at hente musik, film og programmer ulovligt nu til dags, når det er så nemt at spare en masse penge. Men synes jeg forsat ikke retfærdiggøre det. 

Du bliver ved med at dreje diskussionen ind på, at det handler om besparelser.  Jeg har ALDRIG sagt, at det drejede sig om, at en dvd ikke er pengene værd. Jeg gjorde endda ekstra meget ud af, at pointere, at jeg gladeligt ville betale for en serie, hvis de tilbød at sælge den til mig, på vilkår der er et internationalt samfund værdigt. 

Morten Hundahl:
 Ville være dejligt med flere lovlige alternativer, og er sikker på der er en masse på vej ala TDC Play og Nokia Music. Tror vi i fremtiden vil se langt flere tiltag, hvor erhvers livet sammen med f eks. pladeselskaberne, går ind og giver deres kunder nogle ekstra muligheder. Men indtil da må man benytte sig af bl.a. TDC Play og ellers vente 

Fint for jer, der gerne ville have alternativer indenfor musikkens verden. Jeg ønsker dem indenfor TV- og Film. Som sagt, tog det musikbranchen næsten 10 år, før der kunne købes lovlige, DRM-frie versioner af albums efter Napster startede. Jeg foreslår bare TV- og Filmbranchen at de ikke nøler helt så meget, som musikbranchen gjorde. 

Morten Hundahl:
 Ville det være i orden med dig, hvis du brugte 20.000,00 kr. på at få taget en række fotos til din webshop, og min fætter så smider dem op på sin personlige blog (som han ikke tjener penge på), hvor han bl.a. skriver om babes, biler og liir. Er det ikke fair at dig der ejer rettighederne, kan bede ham om at fjerne de fotos, hvis du nu ikke vil sættes i forbindelse med hans indhold? 

Igen, er det ikke det der foregår, Morten. Det der foregår er, at jeg har brugt 20.000,00 kr. på at få taget en række fotos og din fætter vover, at kigge på dem via Google Imagesearch.
 
Morten Hundahl:
 Har samme holdning til f. eks. adobe pakken, synes folk skal betale, og er sikker på du har ret i der er mange der ikke gør. Men gør det jo heller ikke okay. Trist den er så dyr, men er jo adobe der bestemmer hvad deres produkter skal koste. Tror de ville vinde meget på at sænke prisen, eller lave en eller anden form for abonnement. Men igen må det være op til adobe, indtil da må man betale, eller tage straffen hvis man bliver taget for at have rapset. 
Nå. Når det handler om folk der stjæler software, fordi rettighedshaverne har fastsat en pris, man "synes er for dyr" og dernæst  TJENER PENGE PÅ AT HAVE STJÅLET DET, så "må de jo bare tage straffen, hvis de bliver snuppet", men når folk vover at lytte til et stykke musik, på deres computer i stedet for i radioen, så skal EU ind i sagen og sørge for at bringe synderne ned og politiet skal have flere ressorucer til at gå efter de kriminelle og vi skal gradbøje terrorlovgivningen, så folk kan overvåges og der skal laves oplysningskampagner, der informerer ungdommen om deres synder. 
Undskyld, men det er altså lidt hyklerisk. Jeg læser godt, at du ikke skriver det er okay, at folk stjæler software, men din retorik var LANGT blødere i omtalen af den slags tyveri (som folk bruger, til at tjene penge på), end den var, når det handler om at lytte til at stykke musik, som folk bare lytter til, fordi de kan li' nummeret. 
Jeg synes, der er klasser af forskel mellem de to forseelser. Det synes du åbenbart også - blot er vi ikke enige om, hvor synden er størst. 

 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg er ikke i tvivl om hvad der er snakke om. Jeg arbejder selv med Musikproduktion samt jeg følger meget med i Filmbranchen.

Jeg er selv imod Piratkopier af film osv...Jeg køber alt selv.

Men problemet ligger mest i (i mine øjne) at folk automatisk kobler TPB med Piratkopier af Film, musik og Software. Hvilket er en skam. Torrent-deling er meget andet end det. Og TPB blev kørt kun på det. 

Vi kan diskutere om det her i LAAAANNGGG tid, men en ting er sikkert. Torrent-sider vil altid være der. Om det er åbne eller lukkede hjemmesider.

Jeg bruger selv Torrents til deling af mit materiale og Tools (samples og loops til musik), og andre småting.
Jeg bruger ikke TPB fordi det er en rodet og dårlig side. Søge-funktionen er utrolig ringe....hehe

 

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Nå. Når det handler om folk der stjæler software, fordi rettighedshaverne har fastsat en pris, man "synes er for dyr" og dernæst  TJENER PENGE PÅ AT HAVE STJÅLET DET, så "må de jo bare tage straffen, hvis de bliver snuppet", men når folk vover at lytte til et stykke musik, på deres computer i stedet for i radioen, så skal EU ind i sagen og sørge for at bringe synderne ned og politiet skal have flere ressorucer til at gå efter de kriminelle og vi skal gradbøje terrorlovgivningen, så folk kan overvåges og der skal laves oplysningskampagner, der informerer ungdommen om deres synder. 
Undskyld, men det er altså lidt hyklerisk. Jeg læser godt, at du ikke skriver det er okay, at folk stjæler software, men din retorik var LANGT blødere i omtalen af den slags tyveri (som folk bruger, til at tjene penge på), end den var, når det handler om at lytte til at stykke musik, som folk bare lytter til, fordi de kan li' nummeret. 
Jeg synes, der er klasser af forskel mellem de to forseelser. Det synes du åbenbart også - blot er vi ikke enige om, hvor synden er størst. 



Skal ikke afvise jeg ikke fik formuleret mig klart nok. Men min pointe var lige netop at for mig er der ingen forskel.Hvis man ønsker at eje et program, spil, dvd eller cd må man betale, eller tage straffen hvis man bliver taget. Synes EU skal gå ind i en fælles kamp mod ulovlig fildeling, om det så er af adobe pakken, et upcoming band fra frankrig der har har udsendt nyt album eller en ny film fra hollywood.

Så du må ikke tro min holdning er anderledes til folk der stjæler software. At hente adobe pakken ulovligt svarer jo til en meget stor bunke cd'er og film, hvis man kigger på prisen / værdien.

 

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hundahl:

Så du må ikke tro min holdning er anderledes til folk der stjæler software. At hente adobe pakken ulovligt svarer jo til en meget stor bunke cd'er og film, hvis man kigger på prisen / værdien.

 

Forskellen i forseelsen er efter min mening ikke prisen. Det er, hvad man bruger det til. 
Den ene lytter jeg til.
Den anden tjener jeg penge på.

There fucking is a difference.  

 

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver jeg dig helt klart ret i, gør det kun endnu værre hvis man tjener penge på programmer hentet ulovligt!

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter en hurtig gennemlæsning af denne fantastisk lange tråd, er jeg nået frem til at jeg syntes der mangler et enkelt perspektiv på diskussionen.

Den "nye" teknologi som nu er tilgængelig gør at kunstnerne burde genoverveje deres forretningsmodel. Der er intet til hindring for at de selv overtage langt flere led af produktion, promovering og distribution af deres værker. Med gigant besparelser eller forøgede indtægter til følge.

Problemet i den verden vi lever i er, at der ved sådan en nytænkning ikke rigtig er plads til film- og pladeselskaber med milliard omsætninger, og det er jo netop disse som vi ser står på bagbenene.

Vi kan tage udgangspunkt i en testet og enormt succesfuld forretningsmodel allofmp3; nemt, billigt og hurtigt. Men stadig med en omsætning som ville kunne brødføde utallige kunstnere (så succesfuld at Rusland faktisk blev mødt med trusler om indstillede WTO forhandlinger hvis siden ikke blev lukket).

Jeg er ikke tilhænger af piratkopiering, men jeg syntes dog det er på tide at underholdningsindustrien (den ikke kreative del) indså at den var blevet en forældet størrelse, et unødvendigt og ekstrem omkostningstungt ekstra led i værdikæden.

Analogien med kirken vs. bogtrykken er faktisk ganske udemærket til at illustrerer problematikken, en håbløs kamp mod udviklingen til skade for brugere/kunder, samfund og fremtidig udvikling, en kamp udelukkende med fokus på eget sul.

Kunstnerne skal afgjort have hvad de har fortjent, men som verden ser ud i dag er der ikke rigtig nogen grund til at de og vi bliver malket for penge til forskellige CEO'ers privatfly.

Mvh Peder

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peder

Du har helt ret i at pladeselskaber de næste par år, må omstrukturerer og kigge på hvad deres nye rolle skal være, eller lukke ned og lade andre komme til.

Men tror desværre mange ude fra tror det at være band og komme frem, bare handler om god musik og benarbejde. Så let er det desværre ikke. Der er fordele og ulemper ved de mange muligheder vi ser i dag, som f. eks. myspace & facebook. Der er fordele ved at næsten alle upcoming bands kan udgive deres eget album på den ene eller anden måde.

Men der er også ulemper. Konkurrencen er blevet enorm, og det betyder det som band er meget svært at komme frem, især hvis man vil have en lille bid af kagen, til at dække de investeringer man har lagt til udgivelsen. Hvordan bliver man det band der kommer frem i den store mængde af musik? Det er langt nemmere for de bands der har et stort label i rykken, der smider penge til markedsføring. Eller hvis man har en rig onkel der man betale for et PR bureau.

Er også noget fis at cheferne og de ansatte på pladeselskaberne vælter i penge. Hvis man vil tjene mange penge, skal man finde en anden branche. De fleste af de folk der arbejder med musik i DK, gør det af interesse.

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

 > Er også noget fis at cheferne og de ansatte på pladeselskaberne vælter i penge.

Jeg har både drevet pladeselskab, musikforlag og arbejdet på andre selskaber - herunder Virgin/EMI. Og du har ikke ret. Det ER lige præcis der alle pengene ligger, de faste lønninger - og iøvrigt provisioner (oveni) der er højere end kunsternes. Da jeg producerede for Virgin fik jeg højere procentdele end de fleste band + min faste løn. Det samme galdt mange andre af de ansatte.

Jeg synes iøvrigt alle bør se nedenstående film, som helt lovligt er kopieret ind nedenfor:

Side 8 ud af 12 (113 indlæg)