Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Agel Produkter og hvordan skal det sælges?

Side 27 ud af 31 (304 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Hvad mener du med at jante loven skal have skyld for at Agel ikke går så godt i Danmark?

Hilsen

Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

 

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Hmmm..... Er jeg den eneste der har et princip, der hedder: Hvis et produkt eller en forretningsidé introduceres med et løfte om at det ikke er et pyramidespil, så står jeg af.

Tror faktisk ikke der er mange der har det sådan, måske herinde, men her er Network Marketing også et bandeord. Og jeg er ret sikker på at man som NM'er hellere ville snakke om hvad det handler om fremfor at skulle nævne pyramide. Men der har desværre været så stor uvidenhed at det kan være nødvendigt.

Fama:

Nu siger jeg ikke Agel eller whatever har noget at gøre med pyramidespil.... Men når folk bruger energi på at forklare det ikke er et pyramidespil så ringer alle alarmklokker altså hos mig :)

Har forsøgt at forklare det ovenover, idet folk er forskellige så er der stadig mange der har det modsat dig, og vælger at google sig til nødvendige oplysninger.

 

Fama:

 

At det så stort set ikke er produktet, men derimod forretningsmodellen, man ser markedsført, når man søger informationer om Agel....ja det gør ikke sagen bedre.... I min verden er produktet i sidste ende det vigtigste for enhver forretning. At du så kan markedsføre dit produkt på mere eller mindre smarte måder er en anden snak.... Men er dit primære argument, at produkt X er godt fordi det markedsføres på metode Y er jeg ganske enkelt ikke interesseret....

Jeg kender intet til Agel, så jeg kan af gode grunde ikke svare, men da jeg er i andet NM firma, så kan jeg tale med om koncept. I min verden er produktet ligesom i din - vigtigt for forretningen.

Jeg vil meget gerne give al information og have en dialog med folk og her er det nødvendigt at give en viden om koncept. Der er så mange der beslutter sig for noget uden at de reelt har fået helheden af vide. Og i bund og grund kan man sammenligne markedsføringen lidt med Facebook, som uden nogen traditionelle markedsføringsaktiviteter gik fra 0 til 50 millioner brugere på 2 år.

Søger man info om mit firma, så findes der et hav af informationer både på firmaets hjemmeside, på google samt youtube. Men det er selvfølgelig en anden snak som ikke vedr. Agel.

Mvh.

Martin

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

Jeg er skam ganske udemærket klar over at MLM har et noget blakket ry, og det derfor er ganske naturligt, at snakken falder på pyramidespil. Men det ændrer altså stadigvæk ikke på at der er røde lamper og alarmklokker, der går helt amok i mit hovede, når jeg hører "salgstaler" der indeholder ting a'la: Det her er et skidegodt produkt...Men det er altså ikke et pyramidespil. Det giver bare ikke mig en skid tillid til et firma, at det finder behov for at forklare mig det ikke er et pyramidespil - hvis det ikke er eller ikke minder om et pyramidespil, hvorfor så bringe det på banen?

 

Ang. produktets betydning for virksomheden så synes jeg det er ret klart, at Agel overhovedet ikke har fokus på sit produkt... Jo man lovpriser det naturligvis alt det man kan - men det lykkedes mig ikke at finde eet eneste sted, hvor jeg kunne købe produktet... Jeg fandt en eller anden dansk side, der så ud som om den var holdt sammen af tyggegummi og gaffatape, hvor der stod noget om "tasting møder" eller noget i den stil.... Men i deres kalender stod der ikke en klap om det - der stod kun noget om nogle introduktionsmøder, jeg antager går ud på at introducere potentielle forhandlere til projektet.... Pointen er at hvis produktet er så skidegodt, hvorfor kan jeg så ikke komme til at købe det? Hvorfor lader det til at den eneste måde at få fat i sådan en tube gele er at slå sig ned som forhandler? Det virker bare suspekt og uden at kunne udtale mig om dit produkt, virker det som den samme gamle sang fra den slags firmaer.... I øvrigt en sang der gør at jeg aldrig nogensinde kunne drømme om at røre MLM med en ildtang :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Jeg kender som sagt ikke Agel og kan ikke udtale mig om noget som helst i forbindelse med deres produkter og deres måde at markedsføre sig (om de jagter kunder eller forhandlere). Men jeg bider mærke i at du siger:

Uden at kunne udtale dig om mit produkt, så virker det som samme gamle sang fra den slags firmaer... Altså det virker da som en klar udtalelse fra din side, og i øvrigt overraskede idet jeg jo intet har fortalt. Men det er vist også mere reglen end undtagelsen at folk kan ytre deres meninger om MLM selvom man har yderst begrænset viden.

Hvis en stjerne reklamerer for et produkt på traditionel vis, så er det helt i orden - ingen spørgsmål bliver stillet. Men snakker man om en stjerne der bruger et MLM produkt, så er det straks et svagt forsøg på at blåstemple. Den ene bruger snakker pyramide, den anden tænder af hvis det nævnes af MLM'eren.... Der er desværre ikke en klar linie til hvordan man tackler alle, men derfor ønsker mange MLM'ere at få en dialog ansigt til ansigt eller telefonisk, så er man sikker på fuld info, ingen misforståelser og muligheden for rent faktisk at tale om eventuelle spørgsmål.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

Ja det var mig der fik formuleret mig lidt uheldigt. Det jeg mente var at de informationer man kan finde om Agel tegner et typisk billede af et firma i MLM - et billede der i øvrigt gør at jeg aldrig nogensinde kunne finde på at lave forretning med sådan et firma. Men da jeg ikke kender dit produkt, kan jeg naturligvis ikke udtale mig om hvorvidt din virksomhed "synger" med på samme sang.

Så det var bare en formuleringfejl fra min side - jeg ønsker naturligvis ikke at udtale mig om dit firma, uden at vide noget om det :)

Jeg udtaler mig bare generelt om MLM og specifikt om Agel...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fame:

Det er går nok. Er ikke enig med dig i forbindelse med MLM, men sådan er det jo. Det er jo den generelle holdning på Amino.

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hey

Keld du ved godt hvad jeg mener med janteloven, og agel i DK ??? min foretning går stille og roligt frem,

ved ikke med de andre forhandlere ? der er jo deres foretning ikke

jeg gide ikke jage folk, hvis folk vil vide noget eller have svar på deres spørgsmål, så giver jeg dem det

meget enkelt, man kan ikke bygge en foretning op på at jage forhandlere, der skal vare over disken, som alle

andre foretninger, enkelt.

og ja Agel er som alle firmaer, bygget op om en pyremide struktur som amway-monavie-berryen-tdc-postdanmark osv osv osv.

bruger tråden som opdate, men ok i skriver, man lære noget hver gang

forsat god uge

mvh karsten

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten, jeg havde ikke hørt at tdc var opbygget på denne måde kun tele2 inden for telefon området. Men det er blevet meget udbrede plandt etableret virksomheder at går helt eller delvis over til den type markedsføring. Det er jo også en god måde at gøre det på.

Fame, du siger det er en generell holdning her på Amino. Det kan godt være der er 10-50 personer herinde, som er imod mlm og mener det er pyamide spil. Men at det er den generell holdning er en stor mund fuld. Det er ok du har den holdning du har, men lad være med at bestemme, hvad andre mener.

Til oplysning så er er der ingen firmaer i Danmark der er dømt for pyamide spil, fordi de sælger produkter og det er omsætning at produkter i netværket som giver den bonus som betaler lønnen til medlemmerne.

Mac. D har for første gang betalt skat i Danmark i år, men det betyder ikke at alle selskaber snyder i skat. Pyramide spil var noget der var fremme for 15 år siden og virkede på den måde at man betalte penge direkte til personer i toppen. Der var ingen produkter og der var heller ingen firma bag, dette var ulovlig. 

Hvis du mener mlm er ulovlig så er du velkommen til at ringe til politiet.

Hilsen

Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

 

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blander jeg mig lige igen med mine fordomme Big Smile

Keld_J:
Pyramide spil var noget der var fremme for 15 år siden og virkede på den måde at man betalte penge direkte til personer i toppen. Der var ingen produkter og der var heller ingen firma bag, dette var ulovlig. 

Lige præcis derfor kan jeg godt forstå hvis der er mange der kobler MLM sammen med pyramidespil. Det virker som om der har siddet nogen og sagt noget i retning af:

Top Dog 1: "Shit det er ulovligt, hvad gør vi?"

Top Dog 2: "Vi skal jo bare have et produkt ind over"

Top Dog 1: "Hvad skulle det være for et produkt?"

Top Dog 2: "Ligegyldigt, bare et eller andet. Hvis der bare er et produkt tilstede, bryder vi ikke loven"

Top Dog 1: "Genialt!! Men hvilke produkter ved vi noget om"

Top Dog 2: "Det ved jeg ikke, men der er jo heller ingen grund til at tale om produkterne. Det er jo ikke dem det drejer sig om. Der skal jo bare kanaliseres nogle kontanter op til os"

Top Dog 1 "Så synes jeg det skal være cremer, jeg synes de dufter så godt"

Top dog 2: "Så er det det vi gør. Og hvis der er nogen der begynder at stille spørgsmål ved indholdet og forretningsmodellen, taler vi bare i én lang køre, så de ikke fatter hvad der sker. Så skulle den være barberet"

Det var en lidt lang måde at sige at mange af de folk der søger forhandlere, har en meget overfladisk eller mangelfuld beskrivelse af hvilke produkter folk skal ud og arbejde med. Det samme gælder diverse promotionvideoer, der sjældent beskriver produkterne. Lige præcis derfor er det meget nærliggende at tro, at produktets egentlige formål er, at dække over at det er et pyramidespil, der dog nu er helt lovligt.

Det er selvfølgelig meget generaliserende, og forkert at skære alle over én kam. Men du må indrømme at det er svært at synes at det er et helt almindeligt forretningskoncept, når den forhandler du skal købe hos har købt sine varer hos en anden forhandler, der har købt sine varer hos en anden forhadler, der igen har købt sine varer hos en anden forhandler. Og hvis du selv vil være forhandler, skal du bare lægge en ordre, så er du en del af fødekæden.

Jeg tror da også at jeg automatisk ville stoppe med at handle i eks. Super Brugsen, hvis jeg vidste at de havde købt deres varer i en anden Super Brugsen, der havde købt deres varer hos en anden Super Brugsen osv. Man ved jo at alle led skal mættes, og at produktet nok ikke bliver mere fremragende af at gå igennem, så mange led. Jeg er klar over at varerne i MLM ikke fysisk går fra led til led, men det gør indtjeningen trods alt. Og derfor er sammenligningen med pyramidespil uundgåelig

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

43.000 visninger. hold da kæft!!!

Side 27 ud af 31 (304 indlæg)